.

.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα

Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2015

Γήπεδο μάχης το ΣτΕ


Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», ο δήμαρχος κατέθεσε υπόμνημα 92 σελίδων με απειλητικά και υβριστικά μηνύματα εναντίον του, που έχουν δημοσιευτεί στο Διαδίκτυο ή που έχει δεχτεί προσωπικά μέσω τηλεφωνημάτων και ηλεκτρονικής αλληλογραφίας | EUROKINISSI/ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ
 
 
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγε την Παρασκευή ο Δήμος Ν. Φιλαδέλφειας-Ν. Χαλκηδόνας εναντίον του νέου ρυθμιστικού σχεδίου Αθήνας-Αττικής (N. 4277/2014), που αποχαρακτηρίζει δασική έκταση του άλσους Φιλαδέλφειας και την παραχωρεί για τα σχέδια κατασκευής του νέου γηπέδου της ΑΕΚ. Την είδηση αποκάλυψε η ιστοσελίδα της «Εφ.Συν.» (efsyn.gr), αναρτώντας κατ’ αποκλειστικότητα το πλήρες κείμενο της προσφυγής.

Σε ελάχιστο χρονικό διάστημα από τη δημοσίευση στο efsyn.gr, η είδηση αναδημοσιεύτηκε σε όλα τα ειδησεογραφικά και αθλητικά ΜΜΕ. Ιδιαίτερα εχθρικά ήταν τα δημοσιεύματα σε οπαδικές ιστοσελίδες, με πλήθος ανώνυμων σχολίων κατά του ΣΥΡΙΖΑ και του δημάρχου, αρκετά από τα οποία περιέχουν ύβρεις και ευθείες απειλές. Επιπλέον, σε ιστοσελίδα στο facebook στοχοποιούνται συγκεκριμένοι δημότες που έχουν εκφράσει δημόσια άποψη κατά του Ρυθμιστικού με την ανάρτηση φωτογραφιών τους.

Μπαράζ μηνύσεων

Μήνυση κατ’ αγνώστων έχει καταθέσει ο δήμαρχος Αρης Βασιλόπουλος για απειλές κατά της ζωής του και συκοφαντική δυσφήμηση. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», ο δήμαρχος κατέθεσε υπόμνημα 92 σελίδων με απειλητικά και υβριστικά μηνύματα εναντίον του, που έχουν δημοσιευτεί στο Διαδίκτυο ή που έχει δεχτεί προσωπικά μέσω τηλεφωνημάτων και ηλεκτρονικής αλληλογραφίας.

Ο δήμαρχος ζητά να αρθεί το τηλεφωνικό απόρρητο και το ηλεκτρονικό αποτύπωμα της σύνδεσης στο Διαδίκτυο (ip), προκειμένου να εντοπιστούν οι δράστες. Επιπλέον, ο Δήμος Ν. Φιλαδέλφειας-Ν. Χαλκηδόνας ετοιμάζεται να καταθέσει εντός της εβδομάδας μήνυση για παρακώλυση των δύο τελευταίων δημοτικών συμβουλίων.

Προσφεύγοντας στο ΣτΕ, ο δήμος στρέφεται κατά της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής και του ΥΠΕΚΑ, ζητώντας να ακυρωθεί η απόφαση που εξέδωσε τον Νοέμβριο η Διεύθυνση Δασών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής και η οποία απορρίπτει την επικαιροποιημένη δημοτική μελέτη ανάπλασης-προστασίας του Αλσους. Η Διεύθυνση Δασών, επικαλούμενη ρητά τις διατάξεις του άρθρου 42 του νέου Ρυθμιστικού, ζήτησε από τον δήμο να υποβάλει «νέα τοπογραφικά διαγράμματα του εναπομείναντος άλσους», αφαιρώντας τις εκτάσεις που παραχωρούνται για το γήπεδο της ΑΕΚ. Πρόκειται ουσιαστικά για την πρώτη διοικητική πράξη κατ’ εφαρμογή του νέου Ρυθμιστικού, το οποίο επιπλέον στο άρθρο 43 προβλέπει την παραχώρηση έως και 5% του Αλσους για αθλητικές εγκαταστάσεις, αποχαρακτηρίζοντας συνολικά έως και 23 στρέμματα δάσους.

Εξουσιοδότηση

Ο δρόμος για την προσφυγή άνοιξε στο τελευταίο επεισοδιακό έκτακτο δημοτικό συμβούλιο, την προπαραμονή της Πρωτοχρονιάς. Το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε με πλειοψηφία 18 ψήφων (και 5 αποχές) να εξουσιοδοτήσει «τον δήμαρχο Αρη Βασιλόπουλο να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την υπεράσπιση των συμφερόντων του δήμου».

«Ισχυριζόμαστε ότι ο νέος ρυθμιστικός νόμος αντιτίθεται στο άρθρο 24 του Συντάγματος για την προστασία των δασών, στη δασική νομοθεσία και γενικότερα στην πολεοδομική νομοθεσία. Είναι πολιτικό μας καθήκον να υπερασπιστούμε τη δημόσια περιουσία και το πράσινο, συνεχίζοντας την παράδοση παλαιότερων δημοτικών αρχών. Διεκδικούμε το δικαίωμα του δήμου να διαχειρίζεται το άλσος στην ολότητά του και να διαφυλάξει τον δασικό χαρακτήρα του.

»Το γήπεδο της ΑΕΚ μπορεί και πρέπει να γίνει με απόλυτη προστασία του άλσους, στα όρια του παλιού παραχωρητηρίου των 26,6 στρεμμάτων. Δεν γίνεται να μην έχει λόγο ο δήμος σε μια σειρά βασικών παραμέτρων, όπως η συγκοινωνιακή παράμετρος, η περιβαλλοντική, η χωροταξική, το ύψος του γηπέδου. Δεν έγινε καμία ουσιαστική συζήτηση με την τοπική κοινωνία για το σχέδιο του γηπέδου, δεν αναζητήθηκαν εναλλακτικές λύσεις για την καλύτερη εξυπηρέτηση της πόλης. Λέμε ναι στο γήπεδο, αλλά με σεβασμό στην πόλη και την τοπική κοινωνία», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής, Βαγγέλης Κουμαριανός.

Το σκεπτικό της προσφυγής

Η αίτηση ακύρωσης που κατέθεσε ο Δήμος Ν. Φιλαδέλφειας - Ν. Χαλκηδόνας για την απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής | 
 
Στις 34 σελίδες της προσφυγής, που κατατέθηκε μέσω του πληρεξούσιου δικηγόρου Α. Παπαπετρόπουλου, αναλύεται το ιστορικό της μελέτης ανάπλασης του Αλσους, το παραδεκτό και έννομο συμφέρον του δήμου και οι λόγοι ακύρωσης της απόφασης της Διεύθυνσης Δασών Αθηνών.

Μεταξύ άλλων, σημειώνεται ότι:

• «Η επιλογή του συγκεκριμένου χώρου του δήμου μας, όπου θα κατασκευαστεί το νέο αθλητικό και πολυλειτουργικό κέντρο, ο οποίος καταλαμβάνει, μάλιστα, και σημαντικό μέρος του παρακειμένου δημοτικού άλσους, γίνεται από τον νομοθέτη κατά τρόπο οριστικό και, επομένως, δεσμευτικό για τη Διοίκηση, με αποτέλεσμα να μην καταλείπεται, πλέον, σε αυτήν στάδιο αναζητήσεως εναλλακτικών λύσεων, ως προς τον χώρο κατασκευής του εν λόγω έργου, καθώς και ως προς τον τρόπο κατασκευής του και τις προβλεπόμενες χρήσεις».

• Επισημαίνεται ότι δεν ενημερώθηκαν οι αρχές και το κοινό, «ώστε να διατυπώσουν τις απόψεις τους ως προς την επίμαχη ρύθμιση που αφορά την ποιότητα της ζωής των δημοτών μας και τη δυνατότητα νόμιμης χρήσης και απόλαυσης ενός ουσιώδους κοινόχρηστου αγαθού, όπως είναι το Δημοτικό μας Αλσος [...] Οι εν λόγω ρυθμίσεις, δηλαδή, όχι μόνον δεν αποσκοπούν στη βελτίωση των συνθηκών διαβιώσεως των δημοτών μας, αλλά, αντιθέτως, εισήχθησαν άνευ των απαιτούμενων πολεοδομικών κριτηρίων και όχι επί τη βάσει ορθολογικού σχεδιασμού, όπως επιβάλλεται από το εθνικό και ενωσιακό δίκαιο».

• Ζητείται να κηρυχθούν ανίσχυρες ως αντισυνταγματικές οι διατάξεις των άρθρων 42 και 43 του Ν. 4277/2014: «Επειδή με τις εν λόγω διατάξεις αποχαρακτηρίζεται αναδασωτέα έκταση, χωρίς διοικητική πράξη, η εν λόγω έκταση παραχωρείται και διατίθεται σε ιδιώτες, για σκοπό εντελώς διαφορετικό από τον σκοπό για τον οποίο κηρύχθηκε αναδασωτέα, χωρίς η αναδάσωση να έχει ολοκληρωθεί, δίνεται η δυνατότητα επέμβασης σε άλσος, μεταβολής του προορισμού και αποβολής του δασικού χαρακτήρα του άλσους αυτού, χωρίς η επέμβαση αυτή να δικαιολογείται από λόγους δημοσίου συμφέροντος και εξυπηρέτησης της εθνικής οικονομίας και χωρίς να αφορά σε έργα κοινής ωφέλειας, χωρίς να λάβει τη μορφή της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης και χωρίς να συνοδεύεται από την καταβολή του αντίστοιχου χρηματικού ανταλλάγματος στον δήμο μας και την πρόβλεψη για την παραχώρηση αντίστοιχης δασικής ή αναδασωτέας έκτασης, στην ίδια ή άλλη περιοχή του νήμου μας και, συνεπώς, αντίκεινται στις διατάξεις των άρθρων 24 παρ. 1 και 2, 26 και 117 παρ. 3 και 4 του Συντάγματος και 2, 14, 46, 58 και 59 του ν. 998/1979, όπως αυτός, μάλιστα, τροποποιήθηκε με το μεταγενέστερο του επίμαχου ν. 4277/2014, ν. 4280/2014 (ΦΕΚ Α΄159/08.08.2014) και ισχύει». Επιπλέον σημειώνεται ότι «με τις επίμαχες διατάξεις τροποποιούνται το ρυμοτομικό σχέδιο, οι όροι δόμησης και οι χρήσεις γης της επίμαχης περιοχής, χωρίς η τροποποίηση αυτή να αποτελεί προϊόν επιστημονικής μελέτης», χωρίς να συντρέχει εξαιρετικός λόγος και χωρίς αιτιολόγηση.

πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου