Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τους υπό μεταγγραφή φοιτητές των αρχιτεκτονικών σχολών ΕΜΠ και ΑΠΘ



Σύνταγμα της Ελλάδος. Άρθρο 25.
Αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου, προστασία θεμελιωδών δικαιωμάτων
H καταχρηστική άσκηση δικαιώματος δεν επιτρέπεται. TοKράτος δικαιούται να αξιώνει από όλους τους πολίτες την εκπλήρωση του χρέους της κοινωνικής και εθνικής αλληλεγγύης.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ
Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΕΜΠ ΚΑΙ ΑΠΘ και οι υπό μετεγγραφή φοιτητές των Αρχιτεκτονικών σχολών ΕΜΠ & ΑΠΘ σας καλούν στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας και τη Συνέντευξη Τύπου την
ΤΕΤΑΡΤΗ 3 ΙΟΥΝΙΟΥ 2015, ΩΡΑ 1:00, Κτήριο Γκίνη, ΕΜΠ
 
Αγωνιζόμαστε για να δώσουμε ένα τέλος στην ιδιότυπη ομηρία των οι υπό μετεγγραφή φοιτητών των Αρχιτεκτονικών σχολών ΕΜΠ & ΑΠΘ εξ αιτίας της διακοπής της διαδικασίας μετεγγραφής των.

Αγωνιζόμαστε για μια κοινωνικά-ακαδημαϊκά-ηθικά αποδεκτή λύση απέναντι στην απουσία πολιτικής βούλησης και στην αναλγησία μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας

ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟΥΣ ΘΥΤΕΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ .


ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΕΜΠ 






Περιληπτικά, η υπόθεση έχει ως εξής :

● Με το άρθρο 53 παρ. 1 του ν. 4264/2014 για την μεταφορά Θέσης Εισαγωγής  Πολυτέκνων, Τριτέκνων και Ειδικών Κατηγοριών, προβλέφτηκε η δυνατότητα μεταφοράς θέσης εισαγωγής από την Σχολή ή το Τμήμα εισαγωγής σε αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα του τόπου κατοικίας των γονέων ή του τόπου φοίτησης αδελφού για πολύτεκνους, τρίτεκνους, ορφανά από τον ένα ή τους δύο γονείς, ανάπηρους ή εισαχθέντες με γονείς, τέκνα, αδέλφια, συζύγους ΑΜΕΑ, πολύδυμα τέκνα, εισαχθέντες με αδέλφια που φοιτούν σε άλλη πόλη από την πόλη κατοικίας των γονέων τους κ.λ.π. Με την υπ ‘αριθμ.Φ1/161753/Β3 (ΦΕΚ 2665 Β’ /8-10-2014) απόφαση του Υπουργού Παιδείας, δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με θέμα «Ρύθμιση θεμάτων για την μεταφορά θέσης εισαγωγής πολυτέκνων, Τριτέκνων και Ειδικών κατηγοριών», προβλέφτηκε η διαδικασία της μεταφοράς θέσης εισαγωγής για τις κατηγορίες αυτές και τα δικαιολογητικά που οφείλουν οι δικαιούχοι να καταθέσουν.

● Με το άρθρο 47 του ν. 4274/2014  (ΦΕΚ Α 147/14.7.2014), προβλέφτηκε ότι επιπλέον των ανωτέρω,  έχουν δικαίωμα μεταφοράς της θέσης εισαγωγής τους σε αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα,  όσοι εισαχθέντες, τόσο οι ίδιοι  όσο και τα μέλη της οικογένειάς τους, είχαν ετήσιο  κατά κεφαλή εισόδημα το έτος 2013 που δεν ξεπερνά τα 9.000 ευρώ. Οι δικαιούχοι αυτοί δεν μπορούσαν να ξεπεράσουν το 10% του αριθμού εισακτέων ανά Σχολή ή Τμήμα. Με την υπ’ αριθμ.Φ1/161748/Β3 (ΦΕΚ 2665 Β’ /8-10-2014) απόφαση του Υπουργού Παιδείας, δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με θέμα «Ρύθμιση θεμάτων για την μεταφορά θέσης εισαγωγής με οικονομικά κριτήρια του σχολικού έτους 2013-2014 στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με το άρθρο 47 του ν. 4274/2014 (Α΄147)», προβλέφτηκε η διαδικασία της μεταφοράς θέσης εισαγωγής για την κατηγορία αυτή και τα δικαιολογητικά που οφείλουν οι δικαιούχοι να καταθέσουν.

● Οι Αρχιτεκτονικές Σχολές του ΕΜΠ και του ΑΠΘ  έλαβαν  απόφαση στις Γενικές Συνελεύσεις τους να μην εγγράψουν τα παιδιά που υπέβαλαν αίτηση μεταφοράς θέσης σε αυτές και κατέθεσαν, μαζί με όλα τα μέλη ΔΕΠ,  στο ΣτΕ την  από 19-11-2014 και με αριθμό κατάθεσης 3969/2014 αίτηση ακύρωσης,  με την οποία ζήτησαν  την ακύρωση των  Υ.Α. Φ1/161753/Β3 (ΦΕΚ 2665 Β’ /8-10-2014)  καιΦ1/161748/Β3 (ΦΕΚ 2665 Β’ /8-10-2014) του Υπουργού Παιδείας, δια Βίου Μάθησης  και Θρησκευμάτων. Η αίτηση ακύρωσης αυτή εκδικάστηκε  στις 6-2-2015 ενώπιον της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας.

● Επίσης οι παραπάνω Αρχιτεκτονικές Σχολές κατέθεσαν και την από 5-12-2014 και με αριθμό καταθ. 394/8-12-2014 αίτηση αναστολής, με την οποία ζήτησαν να ανασταλεί η ισχύς και η εκτέλεση των προσβαλλόμενων αποφάσεων του Υπουργού Παιδείας, μέχρι την έκδοση απόφασης επί της από 19-11-2014 αίτησης ακύρωσής τους, καθώς και την χορήγηση προσωρινής διαταγής.

● Στις 18-12-2014 εκδόθηκε προσωρινή διαταγή του κ. Προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία ανεστάλη η εκτέλεση των παραπάνω Υπουργικών αποφάσεων  ως προς τις δύο Αρχιτεκτονικές Σχολές και τους καθηγητές τους, μέχρι την έκδοση αποφάσεως από την αρμόδια Επιτροπή Αναστολών, προς αποτροπή ανεπανόρθωτης βλάβης στην λειτουργία τους λογω της καθ’ υπέρβασης των εκπαιδευτικών δυνατοτήτων τους «μεταφορά θέσεων». 

● Στις 19-1-2015 συζητήθηκε η αίτηση αναστολής των Αρχιτεκτονικών Σχολών ενώπιον της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ, και εκδόθηκε η με αριθμό 6/2015 απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ, την οποία σας επισυνάπτω. Η απόφαση αυτή  έκανε δεκτή την αίτηση αναστολής των καθηγητών για λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος, και συγκεκριμένα προς αποτροπή ανεπανόρθωτης βλάβης λόγω της υποβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου των Σχολών.

● Θα πρέπει να σημειωθεί ότι 48 φοιτητές, δικαιούχοι μεταφοράς θέσης εισαγωγής τόσο με κοινωνικά όσο και με οικονομικά κριτήρια άσκησαν παρέμβαση υπέρ της ισχύος και της εκτέλεσης των προσβαλλόμενων Υπουργικών αποφάσεων  και ζήτησαν την απόρριψη τόσο της αίτησης αναστολής όσο και της αίτησης ακύρωσης, επικαλούμενοι  την ανεπανόρθωτη βλάβη που υφίστανται  διότι : α)  συμπλήρωσαν   καλόπιστα,  με βάσει το νόμο των μετεγγραφών, και κατ’ εφαρμογή της αρχής της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικούμενου πολίτη, τα μηχανογραφικά τους τον Ιούλιο 2014, και επέλεξαν να δηλώσουν κατά προτεραιότητα   περιφερειακές Αρχιτεκτονικές Σχολές, αντί να δηλώσουν άλλες Σχολές στην περιφέρεια της κατοικίας των γονιών τους με χαμηλότερα μόρια εισαγωγής όπως π.χ. Τοπογράφους ΕΜΠ και ΑΠΘ, Τμήμα Πληροφορικής Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας του ΑΠΘ κ.α. β) ωστόσο παραβιάζεται κατάφορα το συνταγματικό τους δικαίωμα στην πρόσβαση στην παιδεία  και εκπαίδευση (άρθρο 16 του Συντάγματος) διότι, χωρίς να ευθύνονται σε τίποτα,  χάνουν το δικαίωμα   στην  τριτοβάθμια εκπαίδευση και στην ανώτατη παιδεία, ενώ έχουν εισαχθεί κανονικά σε Α.Ε.Ι. με πανελλαδικές εξετάσεις, αφού  αδυνατούν να σπουδάσουν στις Σχολές εισαγωγής, λόγω των σοβαρών οικονομικών και κοινωνικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι και  οι οικογένειές τους, γ) παραβιάζεται κατάφορα το συνταγματικό τους δικαίωμα της ίσης μεταχείρισης και της ισότητας (άρθρο 4 του Συντάγματος), αφού 10.000 περίπου φοιτητές με τις ίδιες ακριβώς προϋποθέσεις και με τα  ίδια κριτήρια,  έλαβαν μετεγγραφή, δ) είναι ουσιαστικά υποχρεωμένα, όσα από αυτά αντέχουν ψυχικά και οικονομικά να ξαναδώσουν πανελλαδικές εξετάσει το Μάιο του 2016, αφού  κάτι τέτοιο είναι  αντικειμενικά αδύνατο  μέχρι το Μάιο 2015.

● Πρέπει επίσης να επισημάνουμε ότι τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα τα ΑΕΙ στη λειτουργία τους δεν είναι απόρροια των μετεγγραφών. Ειδικότερα δε, οι Αρχιτεκτονικές Σχολές του ΕΜΠ και του ΑΠΘ ευρίσκονται σε πολύ καλύτερη κατάστασηαπό άποψη προσωπικού, μελών ΔΕΠ, αναλογίας μελών ΔΕΠ και φοιτητών, κτιριακής υποδομής και χρηματοδότησης, σε σχέση με τις Αρχιετκτονικές Σχολές (Πάτρας, Βόλου, Θρλακης και Χανίων, βλέπε σχετικό πίνακα). Η κατάσταση στα ΑΕΙ της χώρας, εξαιτίας της υποχρηματοδότησης δεν είναι διαφορετική από την οικονομική πίεση που καθημερινά η Ελληνική οικογένεια δέχεται για  να ολοκληρωθούν οι σπουδές των παιδιών της. Στο πλαίσιο αυτό, οι μετεγγραφές πρωτοετών φοιτητών, είναι μια ανακούφιση  για τις οικογένειες αυτές που ανήκουν σε ευαίσθητες κοινωνικά και οικονομικά ομάδες και χρήζουν βοήθειας και προστασίας, προς τις οποίες τόσο το Κράτος όσο και οι πολίτες οφείλουν, κατά το Σύνταγμα να επιδεικνύουν κοινωνική αλληλεγγύη. (άρθρο  16 παρ. 4, 21 και 25 του Συντάγματος)

● Τέλος, αναμένοντας την υλοποίηση των προφορικών δεσμεύσεων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, οφείλουμε να επισημάνουμε και την παρέμβαση προεκλογικά στη Βουλή (12/12/2014) του κου Κουράκη υπέρ της ολοκλήρωσης αυτών των μετεγγραφών όπου αναφέρει, μεταξύ άλλων,  ότι «............ πρέπει να καταστεί σαφές ότι οι τελευταίοι που ευθύνονται για το όλο ζήτημα είναι οι φοιτητές και οι οικογένειές τους. Εκτός τούτου,με τον τρόπο που συμπεριφέρονται οι δύο αρχιτεκτονικές σχολές, αντί να επικεντρώνουν τις προσπάθειες και την πίεσή τους στο Υπουργείο Παιδείας - το οποίο είναι αποκλειστικά υπεύθυνο για το αδιέξοδο αυτό- και να ζητήσουν την άμεση συνδρομή της πολιτείας ώστε να λειτουργήσουν τα ΑΕΙ με όρους υψηλής ποιότητας, συμπεριφέρονται με τρόπο αναντίστοιχο με την ακαδημαϊκή δεοντολογία, μετατοπίζοντας το όλο πρόβλημα αλλού. ............. με σεβασμό στο αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ, εκφράζουμε τη γνώμη ότι οι φοιτητές που μετεγγράφησαν έπραξαν εντός των νόμων και των κείμενων διατάξεων και ως εκ τούτου δε νοείται να αντιμετωπίζονται ως φοιτητές δεύτερης κατηγορίας


ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΕΜΠ ΚΑΙ ΑΠΘ






















Συγκριτικά  στοι-
χεία
Αρχιτεκτονική ΕΜΠ
Αρχιτεκτονική ΑΠΘ
Αρχιτεκτονική Πάτρας
Αρχιτεκτονική Θεσσαλίας
Αρχιτεκτονική Κρήτης
Αρχιτεκτονική Θράκης
Μέλη ΔΕΠ
  76
  39
    20
    23
    25
18
Μέλη ΔΕΠ που απασχολούνται στο πρόγραμμα σπουδών από άλλα Τμήματα

    6

  30
Κανένα

      1

Κανένα

Κανένα
Σύνολο μελών ΔΕΠ που απασχολού-νται στο πρόγραμμα σπουδών

82

    69

   20

   24

   25

   18
Μέλη ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ
1 ΕΕΠ, 5 ΕΔΙΠ, 12 ΕΤΕΠ
5 ΕΔΙΠ, 2 ΕΤΕΠ
1 ΕΔΙΠ, 2 ΕΤΕΠ
1 ΕΕΠ, 4 ΕΤΕΠ, 4 ΕΔΙΠ
1 ΕΕΠ και 2 ΕΤΕΠ
2 ΕΤΕΠ
Τελικός αριθμός εγγεγραμμένων πρωτοετών φοιτητών 2014-2015

   171

142

177

134

132

 124
Αριθμός εγγεγραμμένων πρωτοετών φοιτητών 2013-3014

  237

 211

   145

   136

Δεν χορηγή-θηκαν στοιχεία


128
Λόγος μελών ΔΕΠ που διδάσκουν στο πρόγραμμα σπουδών προς πρωτοετείς φοιτητές 2014-2015 σήμερα
1 μέλος ΔΕΠ προς 2,25 φοιτητές (171/76). Εάν συνυπολογιστούν τα συνολικά 82 μέλη ΔΕΠ η αναλογία αυτή 1 μέλος ΔΕΠ προς 2,08 φοιτητές (171/82)
1 μέλος ΔΕΠ προς 3,64 φοιτητές (142/39)
Εάν συνυπολογιστούν τα 69 συνολικά μέλη ΔΕΠ, τότε η αναλογία αυτή είναι  1 μέλος ΔΕΠ προς  2φοιτητές (142/69)

1 μέλος ΔΕΠπρος 8,85φοιτητές (177/20)
1 μέλος ΔΕΠ προς 5,58φοιτητές (134/24)
1 μέλος ΔΕΠπρος 5,28φοιτητές (132/25)
1 μέλος ΔΕΠ προς 6,88 φοιτητές (124/18)
Αριθμός υπό μετεγγραφή φοιτητών ΕΜΠ και ΑΠΘ

106το μέγιστο (ως σύνολο θέσεων κατά το ΕΜΠ, με κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια)
31 (45-14 που φεύγουν)




Τελικός αριθμός εγγεγραμμένων πρωτοετών φοιτητών 2014-2015 μετά τις μετεγγραφές
277(171 + 106=) φοιτητές

173 (142 + 45 -14)




Λόγος συνολικών μελών ΔΕΠ προς πρωτοετείς φοιτητές 2014-2015 μετά την πραγματοποίηση των μετεγγραφών
1 μέλος ΔΕΠ προς 3,64φοιτητές (277/76). Εάν συνυπολογιστούν τα συνολικά 82 μέλη ΔΕΠ η αναλογία αυτή είναι
1 μέλος ΔΕΠ προς3,37πρωτοετείς φοιτητές (277/82)
1 μέλος ΔΕΠ προς 4,4 φοιτητές (173/39).
Εάν συνυπολογιστούν τα 69 συνολικά μέλη ΔΕΠ, τότε η αναλογία αυτή είναι  1 μέλος ΔΕΠ προς  2,5 φοιτητές (173/69).




Συνολικός αριθμός εγγεγραμμένων φοιτητών σε όλα τα εξάμηνα

1.495

1.155

   838

696

773


 667
Λόγος  συνολικών μελών ΔΕΠ που διδάσκουν προς το σύνολο των φοιτητών 2014-2015
1 μέλος ΔΕΠ προς 19,67 φοιτητές (1485/76). Εάν συνυπολογιστούν τα συνολικά82μέλη ΔΕΠ, τότε η αναλογία αυτή είναι  1 μέλος ΔΕΠ προς 18,23 φοιτητές (1495/82)
1 μέλος ΔΕΠ προς 29,6 φοιτητές (1.155/39) Εάν συνυπολογιστούν τα 69 συνολικά μέλη ΔΕΠ, τότε η αναλογία αυτή είναι 
1 μέλος ΔΕΠ προς  16,73φοιτητές συνολικά (1155/69)
1 μέλος ΔΕΠ προς 41,90 φοιτητές(838/20)

1 μέλος ΔΕΠ προς 29 φοιτητές (696/24)
1 μέλος ΔΕΠ προς 30,92  φοιτητές (773/25). 

1 μέλος ΔΕΠ προς37φοιτητές (667/18).

Συνολικές Κτιριακές υποδομές
4.300τ.μ. μόνογια αίθουσες διδασκαλίας και συγκεκριμέναεργαστήρια, και επιπλέον ερευνητικά εργαστήρια,χώροι εργασίας διπλωματικών εργασιών, γραφεία καθηγητών,  βιβλιοθήκες,
χώροι διοίκησης, αίθουσα γεν. συνέλευσης,για τα οποία δεν δόθηκε επιφάνεια.
Δεν έχουν δοθεί στοιχεία
2.400τ.μ.
Δεν έχουν δοθεί στοιχεία
2.300τ.μ.
Δεν έχουν δοθεί στοιχεία
Διοικητικοί υπάλληλοι 2014-2015


       8

       7

    5

    2

     2

    4
Επιχορήγηση από την κατανομή του τακτικού προϋπολογισμού Πρυτανείας έτους 2014
177.581,73 ευρώ
Δεν έχουν δοθεί επαρκή στοιχεία
99.613,56 ευρώ
9.730 ευρώ
50.000 ευρώ
20.000 ευρώ








 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου