Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2015

«ΛΕΣΧΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ Α.Ε.Κ.» (ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΙ ΕΤΟΥΤΟ;)

Διαβάσαμε όχι χωρίς κάποια δόση έκπληξης την περιληπτική Ιδρυτική Διακήρυξη της «Λέσχης Πολιτισμού και Ιστορίας της Α.Ε.Κ.», κύριος σκοπός της οποίας διακηρύσσεται πως είναι: «η εμπεριστατωμένη μελέτη και ανάδειξη της ιστορίας και του Πολιτισμού των προσφύγων και του σωματείου τους, της Α.Ε.Κ., από το 1922 μέχρι σήμερα» (για περισσότερα βλέπε εδώ). Σε προγενέστερα κείμενα μας είχαμε αναφερθεί στις Λέσχες Φίλων των Π.Α.Ε., Κ.Α.Ε. και των Σωματείων που προβλέπει ο κωδικοποιημένος (μετά τις αναθεωρήσεις του) Ν.2725/1999. Ήδη από τις 5 Μάρτη 2013 στο κείμενο μας «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ Π.Α.Ε. Α.Ε.Κ.» γράφαμε μεταξύ άλλων για τις Λέσχες τα παρακάτω:

«Η έννοια τών μελών (μέλος Λέσχης Φίλων Α.Α.Ε. κατά τόν νόμο) εισάγεται στήν αθλητική νομοθεσία ως άρθρο 41Β’ τού Ν.2725/1999 με τόν Ν.3057/2002 άρθρο 3 και τροποποιείται από τούς Ν.3262/2004 άρθρο 2 για να τροποποιηθεί εκ νέου με τόν Ν.3708/2008, φτάνοντας στήν τελευταία (ως τήν επόμενη) τροποποίηση/συμμπλήρωση με τόν Ν.4049/2012 άρθρο 8 (για τον Ν. 4049/2002 βλέπε στην κατηγορία "ΧΡΗΣΙΜΑ ΑΡΧΕΙΑ - ΑΘΛΗΤΙΚΟΙ ΝΟΜΟΙ") .

Επειδή σίγουρα έχετε μπερδευτεί να σας τά ξεδιαλύνω.

Εως και τόν Ν.3057/2002 υπήρχαν μόνο «σύνδεσμοι φιλάθλων» τών οποίων τούς όρους λειτουργίας και τό καθεστώς ελέγχου τους όριζαν οι κάθε φορά ισχύοντες αθλητικοί νόμοι. Με τόν Ν.3057/2002 η Α.Α.Ε. καθίσταται συνυπεύθυνη με τούς «συνδέσμους φιλάθλων» αφού υποχρεωτικά πρέπει να τούς παράσχει έγραφη αναγνώριση ως προυπόθεση τγια τη λειτουργία τους. Ο επόμενος αθλητικός νόμος Ν.3262/2004 δεν αλλάζει ουσιαστικά κάτι για να φτάσουμε στόν «επαναστατικό» Ν.3708/2008. Με τό άρθρο 1 ο νόμος εισάγει τήν έννοια τής «Λέσχης Φίλων Αθλητικού Σωματείου ή Τ.Α.Α. ή Α.Α.Ε.» η οποία λειτουργεί με ευθύνη τού Σωματείου ή Τ.Α.Α. ή Α.Α.Ε. και η οποία αντικαθιστά τούς «συνδέσμους φιλάθλων». Με τό άρθρο 2 όμως ο νομοθέτης κάνει κάτι πραγματικά επαναστατικό. Καταργεί τούς «συνδέσμους φιλάθλων», οι οποίοι από τή στιγμή εκείνη και μετά δεν έχουν δικαίωμα να παίρνουν εισιτήρια για τούς αγώνες τής ομάδας τους αφού:

«Εφεξής αποκόπτονται οι κάθε είδους νομικοί και αθλητικοί δεσμοί τών συνδέσμων φιλάθλων οι οποίοι λειτουργούν με βάση τίς καταργούμενες διατάξεις τού άρθρου 41Β’ του ν.2725/1999, με τα αντίστοιχα αθλητικά σωματεία, τα ΤΑΑ και τις ΑΑΕ. Οι σύνδεσμοι αυτοί δεν δικαιούνται εφεξής να λαμβάνουν εισιτήρια για λογαριασμό τών μελών τους».    
Φτάνουμε τέλος (επιτέλους) στόν τελευταίο κατά σειρά νόμο που τροποποιεί/συμπληρώνει τις διατάξεις για τή «Λέσχη Φίλων Αθλητικού Σωματείου ή Τ.Α.Α. ή Α.Α.Ε.». Ο Ν.4049/2012 με τά άρθρα 8 και 9, βάζει τίς τελευταίες πινελιές.

Τό συμπέρασμα απ’ όλα τα παραπάνω είναι ότι η διαχείριση τών ηλεκτρονικών (θεωρητικά) εισιτηρίων που δεν έχουν εφαρμοστεί ακόμα, τά οποία συνοδεύονται με τήν ηλεκτρονική «κάρτα φιλάθλου» (λέμε τώρα) θα γίνεται κεντρικά από τό Σωματείο, τό Τ.Α.Α. ή τήν Α.Α.Ε. μέσω τής «Λέσχης Φίλων Αθλητικού Σωματείου ή Τ.Α.Α. ή Α.Α.Ε.»., τήν οποία τό ίδιο τό Σωματείο, Τ.Α.Α. ή Α.Α.Ε. θα έχει ιδρύσει και θα λειτουργεί με ευθύνη του.
Η «Λέσχη Φίλων Αθλητικού Σωματείου ή Τ.Α.Α. ή Α.Α.Ε.» θα έχει περισσότερο τά χαρακτηριστικά τής πολιτιστικής λέσχης (όπως ονειρευόταν παλαιότερα ο Κυριάκος Χήνας) παρά τών «συνδέσμων φιλάθλων» οι οποίοι αν επιθυμούν θα συνεχίσουν τη λειτουργία τους στο «περιθώριο». Δεν θα μπορούν να παίρνουν εισιτήρια αν δεν είναι μέλη τής «Λέσχης» και κάτοχοι τής ηλεκτρονικής «κάρτας φιλάθλου» (αν και όποτε υπογραφεί η Υπουργική Απόφαση). 

Μιλάμε λοιπόν για έναν από τό μηδέν επανακαθορισμό τής σχέσης όλων μας με τήν αγαπημένη μας ομάδα. Αυτός ο επανακαθορισμός όμως περνά πρωτίστως από τήν εικόνα που έχουμε εμείς για τόν εαυτό μας και τά πράγματα γύρω μας. Αναλόγως της πολιτικής μας τοποθέτησης όλα τά παραπάνω μπορεί να στοχεύουν είτε στό να πετάξουν έξω από τά γήπεδα τούς οργανωμένους και να «απονευρώσουν» από τό περιεχόμενο της τήν ποδοσφαιρική εμπειρία κάνοντας τό γήπεδο «εκκλησία», είτε στό να «βάλουν επιτέλους τάξη στα γήπεδα για να μπορεί να πηγαίνει ο κόσμος με τά παιδιά του και να μη φοβάται τούς αλήτες». Διαλέγετε και παίρνετε...»

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι με βάση την νομοθεσία είναι απαραίτητη η δημιουργία τριών Λεσχών. Μιας του Σωματείου, μιας της Π.Α.Ε. («Ε.Φ.ΑΕΚ») και μιας της Κ.Α.Ε. Για την τελευταία έχουμε από καιρό προτείνει (από τον Οκτώβρη του 2014 όταν και πρωτοεμφανίστηκε) την μετατροπή της σε Λέσχη της Κ.Α.Ε. όπως επιβάλλουν οι Ν. 3708/2008 & Ν. 4049/2012. 

Συνεπώς κατά την γνώμη μας απαιτείται η δημιουργία της Λέσχης της Ερασιτεχνικής της οποίας η κύρια αποστολή (εκτός της προσφοράς βοήθειας στα τμήματα της) θα ήταν και «η εμπεριστατωμένη μελέτη και ανάδειξη της ιστορίας και του Πολιτισμού των προσφύγων και του σωματείου τους, της Α.Ε.Κ., από το 1922 μέχρι σήμερα». Αν η «Λέσχη Πολιτισμού και Ιστορίας της Α.Ε.Κ.» μετεξελιχθεί σε Λέσχη της Ερασιτεχνικής (κατά την γνώμη μας πρέπει αυτό να γίνει) τότε μπορεί να επιτελέσει τον ρόλο που με βάση της Ιδρυτική Διακήρυξη της επιφυλάσσει για τον εαυτό της και θ’ αποκτήσει νόημα η ύπαρξη της. Μη παραγνωρίζουμε ακόμη ότι μόνον ως Λέσχη της Ερασιτεχνικής θα έχει το κύρος που απαιτείται για να έχει πρόσβαση σε ιδιωτικά αρχεία στα οποία υπάρχει υλικό για την Ιστορία του Σωματείου μας. Θ’ αποτελεί τον κορμό παρακλάδια του οποίου θα είναι οι αντίστοιχες Λέσχες των Π.Α.Ε. & Κ.Α.Ε. και της Λέσχης όποιου άλλου επαγγελματικού τμήματος ιδρυθεί μελλοντικά. Επίσης μόνον ως Λέσχη της Ερασιτεχνικής θα έχει και τ’ απαραίτητα υλικά μέσα για την επίτευξη του σκοπού της και η λειτουργία της δεν θα βασίζεται στην οικονομική δυνατότητα των μελών της. για το τελευταίο βέβαια θ’ απαιτηθεί η αλλαγή (εκδίωξη) της παράνομης, αστείας και επικίνδυνης διοικούσας την ερασιτεχνική κλίκας και η αντικατάσταση της από μια ικανή και άφθαρτη με όραμα και οικονομική ενίσχυση από τις Π.Α.Ε. & Κ.Α.Ε. διοίκηση. Σε κάθε άλλη περίπτωση και αυτή η Λέσχη φοβόμαστε ότι θα καταντήσει μια «οργάνωση σφραγίδα» (όπως λέγανε και οι παλαιοί συνδικαλιστές).

Συμπερασματικά έχουμε και λέμε:
  • Μεταλλαγή της «Λέσχης Πολιτισμού και Ιστορίας της Α.Ε.Κ.» σε Λέσχη της Ερασιτεχνικής όπως αυτή επιβάλλεται από την Αθλητική Νομοθεσία (βλέπε παραπάνω).
  • Ενεργοποίηση της «Ε.Φ.ΑΕΚ» προς την ίδια κατεύθυνση όπως προβλέπει άλλωστε και το Καταστατικό της.
  • Μεταλλαγή της «Λέσχης Φίλων της Α.Ε.Κ. στο Μπάσκετ» σε Λέσχη της Κ.Α.Ε. όπως έχουμε προτείνει από τον Οκτώβρη του 2014 (βλέπε εδώ).
  • Άνοιγμα και των τριών παραπάνω Λεσχών στο σύνολο του «κόσμου της Α.Ε.Κ.» χωρίς αποκλεισμούς. Προϋπόθεση για την επιτυχία των Λεσχών στην αποστολή τους είναι η ανοιχτή Δημοκρατική λειτουργία τους και ο συστηματικός έλεγχος και η διαφάνεια στα οικονομικά τους.  
Δεν αμφιβάλουμε για τις καλές προθέσεις των ιδρυτών της Λέσχης, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν απορούμε σχετικά με την σκοπιμότητα της κίνησης αυτής ειδικά αν παραμείνει ως έχει αυτή την στιγμή. Το τελευταίο που χρειάζεται η Α.Ε.Κ. είναι μια ακόμη Λέσχη/Σωματείο. Στο κάτω-κάτω υπάρχει ήδη η «Ε.Φ.ΑΕΚ» για την οποία μέχρι στιγμής έχει επιλεγεί ο άχαρος ρόλος του μεγαλομετόχου της Π.Α.Ε. και η «Ε.Φ.ΑΕΚ στο Μπάσκετ» η οποία αν εξαιρέσουμε την επίσκεψη μελών της στον υιό Σάκοτα δεν φαίνεται να έχει κάποια δραστηριότητα. Αυτό που έχει ανάγκη ο χώρος της Α.Ε.Κ. είναι ο κεντρικός σχεδιασμός της δράσης καθεμιάς τους προκειμένου να μην υπάρχουν αλληλοεπικαλύψεις και ο μεταξύ τους συντονισμός έτσι ώστε να παράγεται ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Υ.Γ. Μετά από σχεδόν 1 χρόνο παρουσίας στο Υπουργείο Αθλητισμού η πολιτική του ηγεσία θα πρέπει να ξεκαθαρίσει αν και κατά πόσον ισχύουν οι διατάξεις για τις Λέσχες των Σωματείων και των Α.Α.Ε. Εκτός αν αυτές δεν προβλέπονται (καταργούνται) στον νέο «Αθλητικό Νόμο» (ο οποίος αναμένεται οσονούπω) ή εκτός αν η μεταρρυθμιστική πνοή (και φούρια) της εκτονώθηκε με τα νομοθετήματα για το «ηλεκτρονικό εισιτήριο» και τους δικαστές της Ε.Π.Ο.

29 Δεκέμβρη 2015
παρατηρητήριο.

πηγή: aekwatch.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου