Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2015

Γήπεδο Μελισσανίδη (ΑΕΚ): Απίστευτες παραλείψεις καθιστούν υποχρεωτική την απόρριψη της ΜΠΕ από ΥΠΑΠΕΝ και Περιφέρεια - Γνωμοδότηση αρμόδιας υπηρεσίας (έγγραφο)





Καιρό τώρα η πλευρά των επιχειρηματικών συμφερόντων υπό το μανδύα της ΑΕΚ, και ο οπαδικός τύπος, μιλούσαν για μόνο θετικές γνωμοδοτήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών σχετικά με τη ΜΠΕ του γηπέδου Μελισσανίδη. Μάλιστα αντιπαρέθεταν πως όσα επικαλείται ο Δήμος, έχουν να κάνουν με απόψεις ιδιωτών επιστημόνων. Ο δε Δ. Μελισσανίδης στη συνάντηση που είχε γίνει στο ΥΠΑΠΕΝ με το Δήμο, είχε ισχυριστεί πως τον είχαν πλησιάσει μελετητές του Δήμου, και του ζήτησαν δουλειές για να μη γνωμοδοτήσουν αρνητικά.

Αναζητώντας την αλήθεια, φτάσαμε σε μια υποχρεωτική γνωμοδότηση αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, η οποία μόνο θετική δεν είναι. Πρόκειται για τη Δ/νση Οδικών Υποδομών, η οποία γνωμοδοτεί αρνητικά, και επισημαίνει σοβαρές ελλείψεις, ανεπάρκειες και προβλήματα στο σχεδιασμό του έργου. Από τις χαρακτηριστικότατες ελλείψεις… είναι η απουσία υπογραφής του μελετητή της σχετικής αρχιτεκτονικής μελέτης, και η άγνοια αν η μελέτη είναι αποδεκτή από την Πολεοδομική υπηρεσία!

Διαβάζοντας κανείς το περιεχόμενο της, καταλαβαίνει ότι η ΜΠΕ είτε έχει γίνει στο πόδι, είτε σκοπίμως αποκρύπτει κρίσιμες παραμέτρους, είτε και τα δύο. Παραμέτρους που αφορούν την ασφάλεια των θεατών, αλλά και των κατοίκων. Για παράδειγμα μετά από αίτημα της υπηρεσίας, προσκομίστηκε σχέδιο του μελετητή που δείχνει πως ο πεζόδρομος της Καππαδοκίας, καταλήγει σε τοιχείο της εξόδου από το υπόγειο τμήμα της Πατριάρχου Κωνσταντίνου!


Η ανάγνωση της αναδεικνύει ότι για την υλοποίηση του έργου, πρέπει να ξοδευτεί άφθονο δημόσιο χρήμα, και να μεταβληθεί οριστικά προς το χειρότερο η ποιότητα ζωής στην ευρύτερη περιοχή. Να γίνουν με λίγα λόγια δημόσιο και κάτοικοι, χρηματοδότες και υποζύγια που υπηρετούν τα κέρδη μιας ιδιωτικής επιχείρησης.

Το όλο σκηνικό εμφανώς περιγράφει μια εφιαλτική πραγματικότητα, που μέλλει να συμβεί σε περίπτωση υλοποίησης του σχεδίου.

Καθίσταται όμως και φανερό, πως τίποτα δε μπορεί να προχωρήσει αν προηγουμένως δε συμβούν όλα όσα επισημαίνονται στη γνωμοδότηση, και τότε να έρθει καινούρια ΜΠΕ που θα τα έχει μελετήσει και λάβει υπόψη της.

Και μόνο με αυτή τη γνωμοδότηση, καθίσταται αδύνατο να εγκρίνουν τη ΜΠΕ του γηπέδου Μελισσανίδη, ΥΠΑΠΕΝ και Περιφέρεια.

Αναλυτικότερα η αρνητική γνωμοδότηση της Δ/νσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, αναφέρει:

Η υπογειοποίηση της Πατριάρχου Κωνσταντίνου μήκους 275 μέτρων, που γίνεται αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του γηπέδου Μελισσανίδη, θα γίνει με δημόσιο χρήμα από την Περιφέρεια της Ρένας Δούρου. Το έργο όμως δεν είναι περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο με εγκεκριμένο και οριστικοποιημένο σχεδιασμό.

Ο πεζόδρομος της Καππαδοκίας καταλήγει σε τοιχείο εξόδου, από το υπόγειο τμήμα της Πατριάρχου Κωνσταντίνου. Συνεπώς πέραν άλλων ζητημάτων όπως, πως θα γίνεται η κυκλοφορία των περιοίκων, τίθενται και σοβαρά ζητήματα ασφάλειας, για το τι μπορεί να συμβεί σε περίπτωση έκτακτων καταστάσεων. Όταν οι θεατές χρειαστεί να απομακρυνθούν βιαστικά, και αντί να βρουν ελεύθερη διέξοδο, θα συνωστίζονται στο τοιχείο με ότι σημαίνει αυτό…

Η ΜΠΕ του γηπέδου προβλέπει η πρόσβαση των οχημάτων που έρχονται από Δεκελείας και Φωκών, να γίνεται μέσω της οδού της Αγίας Τριάδας κυκλικά κι από εκεί να διοχετεύεται στο υπογειοποιημένο τμήμα της Χρυσοστόμου Σμύρνης. Στην εγκεκριμένη όμως κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου, η Αγίας Τριάδας προβλέπεται να είναι πεζόδρομος, με μοναδική εξαίρεση την κυκλοφορία της γραμμής 3 του τρόλεϋ.

Η κατασκευή του γηπέδου συνδέεται άμεσα με την κυκλοφορία στην ευρύτερη περιοχή. Θα έπρεπε να εξεταστούν οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις – ρυθμίσεις και χωρίς τις προτεινόμενες υπογειοποιήσεις.

Η χρήση οποιονδήποτε χώρων στάθμευσης στην ευρύτερη περιοχή, για την εξυπηρέτηση του γηπέδου πρέπει να είναι εξασφαλισμένη.

Η εκτίμηση της ΜΠΕ για μόνο 1.500 οχήματα κατά τη διεξαγωγή αγώνων, είναι μικρή για ένα γήπεδο χωρητικότητας 32.000 θεατών.

Μετά την επιλογή και εξασφάλιση του ακινήτου για τη δημιουργία 200 θέσεων στάθμευσης όπως προβλέπεται από το νόμο, θα πρέπει να υποβληθεί μελέτη…

Στην ανάλυση της κυκλοφοριακής ικανότητας των κόμβων θα πρέπει να περιλαμβάνονται όλοι οι κόμβοι κατά μήκος των διαδρομών προσπέλασης, πχ Τατοΐου – Ιφιγενείας – Αναγεννήσεως – Δεκελείας – Ελ. Βενιζέλου – Βρυούλων –Ν. Τρυπιά κλπ.

Στη ΜΠΕ αναφέρεται ότι ο υφιστάμενος αγωγός ομβρίων θα αντικατασταθεί με άλλον που θα πηγαίνει προς την οδό Ιωνίας και το ρέμα Γιαμπουρλά. Στο σχέδιο όμως δεν υπάρχει νέος αγωγός κατά μήκος του υπογειοποιημένου τμήματος της Πατριάρχου Κωνσταντίνου. Εμφανίζεται όμως ένα τμήμα αγωγού που προορίζεται να συλλέγει τα όμβρια του γηπέδου και όχι της οδού. Δε χρειάζεται να πούμε πως ο κίνδυνος πλημμυρών στην περιοχή είναι ορατός…

Δεν υπάρχει καμιά πρόνοια για αγωγό ομβρίων στο υπόγειο τμήμα της Χρ. Σμύρνης , η οποία θα κατέβει 9,50 μέτρα κάτω του εδάφους κάτω και από την Πατριάρχου Κωνσταντίνου.

Πρέπει να επανεξεταστεί η διαχείριση των ομβρίων της περιοχής βόρεια της Πατριάρχου Κωνσταντίνου. Στη ΜΠΕ προβλέπεται να οδηγούνται επιφανειακά, με διαμόρφωση των επικλίσεων προς την οδό Κιουταχείας, και ταπείνωση της στάθμης του πεζοδρομίου!

Η σχετική αρχιτεκτονική μελέτη δεν είναι υπογεγραμμένη από το μελετητή και δεν είναι γνωστό αν είναι καταρχήν αποδεκτή από την Πολεοδομική υπηρεσία.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου