Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2016

Το παρασκήνιο πίσω από την απόφαση της Περιφέρειας για τη ΜΠΕ του γηπέδου Μελισσανίδη (ΑΕΚ)


"Το πρωί της Πέμπτης είχε προηγηθεί συνάντηση στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ στην πλατεία Κουμουνδούρου στην οποία πήραν μέρος οι αρμόδιοι υπουργοί, καθώς και μέλη της Επιτροπής Περιβάλλοντος του κόμματος τα οποία, σύμφωνα με τις πληροφορίες, είχαν πολλές και σημαντικές αντιρρήσεις."



Η αναδημοσίευση που ακολουθεί είναι από το epohi.gr:

Γήπεδο ΑΕΚ:Μετά το «όχι» του δήμου, «ναι» από την περιφέρεια

Αν και ο δήμος Νέας Φιλαδέλφειας/Νέας Χαλκηδόνας είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του γηπέδου της ΑΕΚ, η Περιφέρεια Αττικής έδωσε την Πέμπτη την έγκρισή της με ευρεία, μάλιστα, πλειοψηφία αφού υπέρ της μελέτης αποφάνθηκαν οι περισσότεροι περιφερειακοί σύμβουλοι του συνδυασμού “Δύναμη Ζωής”, καθώς και αυτοί που πρόσκεινται σε Νέα Δημοκρατία, ΠΑΣΟΚ και ΑΝΕΛ.

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στο περιφερειακό συμβούλιο εκφράστηκαν από συμβούλους ζωηρές επιφυλάξεις για το κατά πόσο μία περιοχή, όπως η Νέα Φιλαδέλφεια, μπορεί να φιλοξενήσει ένα τέτοιο έργο, ενώ διατυπώθηκαν ερωτηματικά και για την ομαλή χρηματοδότησή του από τον Δημήτρη Μελισσανίδη, ο οποίος είναι και ο εμπνευστής του όλου πρότζεκτ.

Επιπλέον, η “Δύναμης Ζωής” βγήκε σχεδόν διχασμένη από την ψηφοφορία αφού 11 σύμβουλοι προτίμησαν το κατά, ενώ δύο ψήφισαν λευκό ερχόμενοι σε αντίθεση με την “επίσημη γραμμή”, αν θεωρήσουμε ότι υπήρχε τέτοια, που υπαγόρευε το υπέρ.

Παρά τις ενστάσεις, υπερψήφισε

Το πρωί της Πέμπτης είχε προηγηθεί συνάντηση στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ στην πλατεία Κουμουνδούρου στην οποία πήραν μέρος οι αρμόδιοι υπουργοί, καθώς και μέλη της Επιτροπής Περιβάλλοντος του κόμματος τα οποία, σύμφωνα με τις πληροφορίες, είχαν πολλές και σημαντικές αντιρρήσεις.

Ο δήμος Νέας Φιλαδέλφειας/ Νέας Χαλκηδόνας πάντως είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά ήδη από τον Οκτώβριο του 2015. Στην επίσημη γνωμοδότηση του δήμου, που έχει αριθμό πρωτοκόλλου 20423, διατυπώθηκαν ενστάσεις για πολύ συγκεκριμένα ζητήματα, όπως το ύψος του νέου γηπέδου, τα μέτρα πυροπροστασίας και ηχοπροστασίας του οικισμού και του άλσους, τα έργα και τις παρεμβάσεις που θα εκτονώσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση, τις θέσεις στάθμευσης και την εξυπηρέτηση των τμημάτων της Ερασιτεχνικής ΑΕΚ, στο όνομα της οποίας θα κατασκευαστεί το γήπεδο.

Ενστάσεις βέβαια διατύπωσε και η περιφέρεια, μέσω της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος, προτιμήθηκε όμως να δοθεί θετική γνωμοδότηση και να μην ζητηθεί νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όπως ήθελε ο δήμος. Μ’ αυτόν τον τρόπο, άνοιξε για τα καλά ο δρόμος για την έναρξη της κατασκευής του έργου, αφού η θετική γνώμη της Περιφέρειας θα έλεγε κανείς ότι δεσμεύει κατά κάποιο τρόπο και τον υπουργό Περιβάλλοντος Πάνο Σκουρλέτη.

Οι όροι της διεύθυνσης Περιβάλλοντος

Οι όροι που θέτει η διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας είναι οι εξής:
  1. Να προσδιοριστεί επακριβώς τόσο ο αριθμός των δέντρων που επιβάλλεται να κοπούν για την κατασκευή του Κέντρου, όσο και η έκταση του άλσους της Ν. Φιλαδέλφειας, μιας και παρουσιάζονται διαφοροποιήσεις μεταξύ της συνημμένης ΜΠΕ και του παραρτήματος της αιτιολογικής έκθεσης του νόμου 4277/2014.
  2. Οι θέσεις στάθμευσης τόσο εντός όσο και εκτός του Κέντρου να είναι σύμφωνες με τα οριζόμενα στο άρθρο 42 του ν. 4277/2014, με ιδιαίτερη έμφαση στη χωροθέτηση των 200 θέσεων στάθμευσης σε ακτίνα το πολύ ενός χιλιομέτρου από τις εγκαταστάσεις του Κέντρου.
  3. Σχετικά με το συνολικό αριθμό των θέσεων στάθμευσης, που ορίζονται από το άρθρο 42 του ν. 4277/2014, είναι προφανές ότι είναι υπερβολικά μικρός σε σχέση με τον αριθμό των θεατών (31.527). Αν και το μέτρο του περιορισμού των θέσεων στάθμευσης είναι σύμφωνο με τα διεθνή πρότυπα στο σχεδιασμό αθλητικών εγκαταστάσεων, καθώς αποσκοπεί μεταξύ άλλων α) στην ενθάρρυνση χρήσης των ΜΜΜ β) στη μείωση της αύξησης του κυκλοφοριακού φόρτου της περιοχής και γ) στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που επιβαρύνουν επιπλέον την ατμόσφαιρα της περιοχής, εντούτοις στην περίπτωση του εξεταζόμενου έργου δεν μπορεί να εφαρμοστεί αν δεν προηγηθεί ο εκσυγχρονισμός των σταθμών του ΗΣΑΠ «Περισσός» και «Πευκάκια», καθώς και η επέκταση της γραμμής 4 του Μετρό.
  4. Όσον αφορά στο έργο της ταπείνωσης των οδών Πατριάρχου Κωνσταντίνου, Φωκών και Χρυσοστόμου Σμύρνης, αυτό αποτελεί σύνοδο έργο του κυρίως έργου, δηλαδή του Κέντρου Αθλητισμού Μνήμης και Πολιτισμού και δεν μπορεί να εξεταστεί αποσπασματικά και διακριτικά μιας και όπως έχει αναφερθεί πολλές φορές στην παρούσα εισήγηση, η κατασκευή και ολοκλήρωση των συγκοινωνιακών έργων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την λειτουργία του κυρίως έργου. Επιπλέον, αξιολογείται και αδειοδοτείται περιβαλλοντικά η δραστηριότητα στο σύνολό της  και όχι ο φορέας, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι ο φορέας του έργου της ταπείνωσης των οδών είναι η Περιφέρεια Αττικής και ο φορέας του Κέντρου είναι η Δικέφαλος Α.Ε.
  5. Θα πρέπει να στεγαστούν οι δραστηριότητες της Ερασιτεχνικής ΑΕΚ έστω και εκτός του χώρου του Κέντρου που ρυθμίζεται από το άρθρο 42 του Ν. 4277/2014 αλλά με δέσμευση του φορέα του έργου για τον προσδιορισμό-υλοποίηση της εγκατάστασής τους σε συγκεκριμένους χώρους.

Ο δήμος Φιλαδέλφειας αδειάστηκε

Η Περιφέρεια δεσμεύτηκε ότι θα παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και ότι θα παρέμβει αν και όποτε το κρίνει απαραίτητο. Έτσι και αλλιώς αποτελεί συγχρηματατοδότη του έργου, αφού πριν από λίγες ημέρες είχε εγκρίνει και τον προϋπολογισμό του έτους στον οποίο υπάρχει κονδύλι ύψους 20 εκατ. ευρώ για το γήπεδο της ΑΕΚ.

Ερωτηματικά πάντως δημιούργησε το γεγονός ότι η Ρένα Δούρου προτίμησε να μην τοποθετηθεί κατά τη διάρκεια του Περιφερειακού Συμβουλίου. Η Περιφερειάρχης άκουσε όλες τις εισηγήσεις, αλλά δεν θεώρησε σκόπιμο να μιλήσει και η ίδια, αν και το θέμα είχε θεωρηθεί εξ αρχής ιδιαίτερα σημαντικό.

Εκτός αυτού περιφερειακοί σύμβουλοι του συνδυασμού “Δύναμη Ζωής” εξέφραζαν έντονο προβληματισμό για το γεγονός ότι ο δήμος Νέας Φιλαδέλφειας/Νέας Χαλκηδόνας ουσιαστικά αδειάστηκε από τη θετική γνωμοδότηση της Περιφέρειας. Ο Άρης Βασιλόπουλος, που αντιμετώπισε πολλά προβλήματα με τους φανατικούς της ΑΕΚ, δεν μπορεί να επιβάλλει τους όρους που θα ήθελε έτσι ώστε το έργο να μην αποτελέσει τροχοπέδη για την ομαλή καθημερινότητα των κατοίκων του Δήμου του.

Νίκος Γιαννόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου