Τρίτη 12 Ιουλίου 2016

ΑΡΘΡΟ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ Χ.ΤΣΕΡΠΑΝΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ 150 ΚΑΙ ΤΗ ΜΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ Ν.ΙΩΝΙΑΣ (2ο και 3ο μέρος)


Το 1ο μέρος του άρθρου δημοσιεύτηκε στο ionianet.gr, αναδημοσιεύτηκε από μας και σήμερα ακολουθούν τα 2ο και 3ο μέρος που επίσης δημοσιεύτηκαν στην ίδια ιστοσελίδα 

ΜΕΡΟΣ Β’
Σχετικά με το παραπάνω θέμα,πέρα απο τη μη συμμόρφωση της Διοίκησης προς τις δικαστικές αποφάσεις,που αποτελεί Συνταγματική επιταγή (άρθρο 95 παρ. 5 του Συντάγματος) και αφετέρου ορίζεται απο τις διατάξεις του άρθρου 1 του νόμου 3086/2002,όπου η Συνταγματική υποχρέωση συμμορφώσεως σε ακυρωτική δικαστική απόφαση,επιβάλλει στη Διοίκηση ,όχι μόνο να θεωρήσει ανύπαρκτη την ακυρωθείσα πράξη ή παράλλειψη ,αλλά να προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για πλήρη αποκατάσταση ,δηλαδή για την επαναφορά των πραγμάτων στη θέση στην οποία θα ευρίσκοντο,εάν δεν είχε μεσολαβήσει η πράξη ή η παράλλειψη αυτή,καθώς επίσης,επι ακυρώσεως παραλείψεως οφειλόμενης ενέργειας ,η Διοίκηση υποχρεούται να προβεί στη συγκεκριμένη οφειλόμενη ενέργεια κατά τούς όρους του νόμου και τα κριθέντα απο την ακυρωτική απόφαση.................................................................παραπέρα ,στις 11 Μαρτίου 2009 και 19/10/09 συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο της Νέας Ιωνίας και αποφασίστηκε η έγκριση και παραλαβή παραδοτέων Α’ λαι Β’ φάσης της Σύμβασης ,για την παροχή υποστήριξης του Δήμου Νέας Ιωνίας στην προσυμβατική διαδικασία επιλογής ΣΔΙΤ για την “Κατασκευή σταθμού αυτοκινήτων στο Ο.Τ.150 (σε συνδιασμό με τη λειτουργία συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στο Εμπορικό κέντρο της Νέας Ιωνίας “.
1.Το φερόμενο σήμερα ως Ο.Τ.150 υπήρξε ο χώρος ,που εγκαταστάθηκαν οι δύο Ιστορικές ταπητουργικές επιχειρήσεις της “Ανατολικής Ταπητουργίας” και της “Ελληνικής Ταπητουργίας”.Μετά την κατεδάφιση της “Ελληνικής Ταπητουργίας” τη δεκαετία του 1970,η “Ανατολική Ταπητουργία” εξακολουθούσε να καταλαμβάνει μεγάλο μέρος του τετραγώνου .Το κτιριακό συγκρότημα ,μετά του γηπέδου του ,περιήλθε στο Δήμο το 1985.
2.Με το Φ.Ε.Κ. 248Δ/29/05/1985, το ακίνητο χαρακτηρίστηκε ως χώρος “για την ανέγερση κτιρίου αθλητικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων”.
3.Με το Φ.Ε.Κ. υπ’αριθ. 112 Δ/19/02/2003 το Ο.Τ. 150 υπήχθη στον τομέα Δ’ με επιτρεπόμενες χρήσεις:
.Κτίριο πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
.Κτίριο κοινωνικής πρόνοιας.
.Αθλητικές εγκαταστάσεις (υπαίθριες)
.Κτίριο περίθαλψης.
Οι χρήσεις ,που προβλέπονται στο τελικό επενδυτικό σχέδιο (Master Plan),αφορούν στην κατασκευή χώρου στάθμευσης στο Ο.Τ. 150.
4.Το συγκρότητμα της “Ανατολικής Ταπητουργίας” με την απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού :ΥΠΠΟ /ΔΝΣ ΑΚ /Γ/46821/21/08/2003,κρίθηκε ως μη διατηρητέο και με την ΥΠΠΟ/ΔΝΣ .ΑΚ/Ι/171/46800 Υπουργική Απόφαση χαρακτηρίστικε ως μνημείο η καμινάδα της Παλαιάς Ανατολικής Ταπητουργίας.
5.Κατά της πρώτης Υ.Α. κατατέθη απο πολίτες και φορείς της Νέας Ιωνίας η υπ’αριθ. 7975/30/10/2003 αίτηση ακυρώσεως προς το Σ.Τ.Ε. Το Σ.Τ.Ε. εξέδωσε την υπ’αριθ.1100/2005 απόφαση ,που δέχεται ότι δεν είναι νόμιμα αιτιολογημένη πράξη η απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού,περί μη χαρακτηρισμού του κτιρίου ως μνημείων ,όπου στεγαζόταν η Ιστορική “Ανατολική Ταπητουργία”,αφού δε λαμβάνεται υπ’όψιν ως κριτήριο η ιστορικότητά της και η συμβολή της στη διαφύλαξη της ιστορικής μνήμης του τόπου,αλλά θεμελιώνεται ,αποκλειστικά και μόνο,στην πραγματική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει .Υπενθυμίζουμε ότι η ταπητουργία αυτή μετέφερε στην Ελλάδα ,τη δεκαετία του 1920,την ακμάζουσα ,στην Σπάρτη της Μικράς Ασίας,τέχνη της ταπητουργίας.
Σύμφωνα με νομικά σχόλια στην ηλεκτρονική διεύθυνσηwww.nomosphysis.org,gr το Νοέμβριο του 2004 ,η παραπάνω απόφαση του Σ.Τ.Ε. παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον διότι,παρ’όλο ,που τα διοικητικά όργανα του ΥΠΠΟ ,μετά απο σχετική αυτοψία,έκριναν ότι τα κτίρια είτε έχουν υποστεί “σημαντικές μορφολογικές αλλοιώσεις”,με αποτέλεσμα να “έχουν απωλέσει την αρχική τους μορφή”,είτε παρουσιάζουν “ερειπιώδη”εικόνα και η αποκατάστασή τους στην αρχική τους μορφή,ακόμα και αν ήταν τεχνικά εφικτή,δεν θα ήταν αντιπροσωπευτική”,η θέση του Δικαστηρίου είναι ουσιαστικά ότι ο χαρακτηρισμός τους ως “μνημεία” είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΣ,κατά την έννοια τόσο του άρθρου 24 παρ. 6 του Συντάγματος,όσο και του ν.3028/2002 “Για την προστασία των Αρχαιοτήτων και των εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς “, διότι ,μόνο έτσι επιτυγχάνεται η πραγμάτωση της αρχής της Αειφορίας των πολιτιστικών αυτών στοιχείων ,δηλαδή ,” η διατήρησή τους στο διηνεκές”. Επιπλέον ,στην απόφαση αυτή τονίζεται ότι,κατά τον χαρακτηρισμό δεν εξετάζεται ούτε η έκταση των οικονομικών συνεπειών ,που μπορεί να προκληθούν στους ενδιαφερόμενους,ούτε η τυχόν επίδραση του χαρακτηρισμού στις νομικές σχέσεις ,μεταξύ ιδιωτών ,αφού οι κρίσιμες διατάξεις αποβλέπουν στην εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος , δηλαδή έννομου αγαθού,του οποίου η διαφύλαξη ΑΠΟΤΕΛΕΙ υποχρέωση της Διοικήσεως,κατά ρητή ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ επιταγή.
H απόφαση 1100/13-04-2005 του Σ.Τ.Ε. περιλαμβάνει τα κτίρια Ι,ΙΙ,ΙΙΙ,ΙV και V του συγκροτήματος της παλαιάς Ταπητουργίας στο Δήμο Νέας Ιωνίας .Σύμφωνα με αυτή την απόφαση ,η νομολογία του Σ.Τ.Ε. για την προστασία των νεωτέρων μνημείων και ιδίως για τον χαρακτηρισμό τους ,φαίνεται να παγιωνεται και να εναρμονίζεται με τη γενικότερη νομολογία του Δικαστηρίου ,για την προστασία του πολιτιστικού περιβάλλοντος.Είναι έτσι “φιλοπεριβαλλοντική “ και περιλαμβάνει ουσιαστικά βασικές σκέψεις ,που υπάρχουν στην απόφαση του Σ.Τ.Ε. 3050 /2004 για τα προσφυγικά της Λεωφόρου Αλεξάνδρας.
6.Σε μη εφαρμογή της παραπάνω απόφασης 1100/13-04-2005 του Σ.Τ.Ε., ο Δήμος Ν.Ιωνίας,προέβη αιφνιδιαστικά,αυθαίρετα,αυταρχικά και μη νόμιμα στην κατεδάφιση του παλιού Υφαντουργίου με τις χαρακτηριστικές πριονωτές στέγες. Η κατεδάφιση του κτιρίου V ,ήταν προδιαγεγραμμένη ,σύμφωνα και με τις διαφαινόμενες προθέσεις των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου,οι οποίες εκτίθενται στη συνέντευξη του Δημάρχου Ν. Ιωνίας σε τοπική εφημερίδα,το Σάββατο 31 Μαίου 2003. Όπως λένε οι υπηρεσίες ,”αν κι αυτό κηρυχθεί διατηρητέο ,περίπτωση γκαράζ δε μπορεί να υπάρξει”.
7. Σε καταγγελίες των πολιτών και σε ερωτήσεις των βουλευτών κου Άρη Σπηλιωτόπουλου και κου Φώτη Κουβέλη προς τον ΥΠΠΟ ,η εφορεία Νεωτέρων Μνημείων με το υπ’αριθ. 2579/28-07-2005 έγγραφό της ,αναφέρει τα εξής:
. “Το κτίριο V έχει καταστραφεί ολοσχερώς και σύμφωνα με το χάρτη της Βενετίας ,δε νοείτε ανακατασκευή του μνημείου”.
.” Τα υπόλοιπα κτίρια του συγκροτήματος ,πρέπει να χαρακτηριστούν ως νεότερα μνημεία “.
. “Ο χώρος του κτιρίου V πρέπει να διαμοεφωθεί ως υπαίθριος χώρος αναψυχής και να υποβληθεί σχετική μελέτη προς έγκριση απο την Υπηρεσία μας.Στην προτεινόμενη διαμόρφωση θα πρέπει να αναδεικνύεται το ίχνος της κάτοψης του κτιρίου V”.
8. Σύμφωνα με τα παραππάνω και με βάση το νόμο 3068/2002 (Φ.Ε.Κ.Α’274/14-11-2002) η “συμμόρφωση της Διοίκησης προς τις δικαστικές αποφάσεις “ και το υπ’αριθ. ΔΙΣΚΠΟ/Φ.3/ΟΙΚ.31918/28-11-2008 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών ,με το οποίο ,κατόπιν και του ΔΟΑ/Φ.01/ΟΙΚ. 22133/23-08-2008 εγκυκλίου του Υπουργείου Εσωτερικών προς όλες τις Υπηρεσίες και τους φορείς Δημόσιας Διοίκησης,υπενθυμίζεται εκ νέου η υποχρέωσή τους για ΠΛΗΡΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ προς τις ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ,και την ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ τους. Απο τις ενέργειες του Δήμου Νέας Ιωνίας ,το κατατεθιμένο Master Plan (σελ .22) και παο τα στοιχεία του οικοπέδου ,που παραδόθηκαν στη μελετητική ομάδα απο το Δήμο ,προκύπτει ότι δεν λαμβάνεται υπ’όψιν αυτή η απόφαση του ΥΠΠΟ /ΔΝΣΑΚ/171/46800/27-08-2003 σύμφωνα με την οποία χαρακτηρίστηκε ως μνημείο η καμινάδα της Ανατολικής Ταπητουργίας ,η οποία και βρίσκεται στο κέντρο του υπο συζήτηση χώρου για κατασκευή του υπόγειου γκαράζ,αλλά ούτε και κρίνει διατηρητέο συνολικά το συγκρότημα με βάση την απόφαση 1100/2005 του Σ.Τ.Ε.
9.Επιπλέον ,η διοίκηση του ΥΠΠΟ δεν έχει προβεί στις δέουσες ενέργειες ,που προκύπτουν απο την παραπάνω απόφαση του Σ.Τ.Ε. σε εφαρμογή του ν.3068/2002 περί συμμόρφωσης της Διοίκησης ,προς τις Δικαστικές αποφάσεις.
10.Επιπρόσθετα ,σύμφωνα με το Master Plan ,τίθεται απο τους μελετητές το ανοικτό και σημαντικό ερώτημα,που πρέπει να απντηθεί προκαταρκτικά σχετικά με την υλοποίηση του εν λόγω έργου,το οποίο είναι η αναζήτηση του βέλτιστου συνδιασμού ,που θα επιτρέψει τη λειτουργία του σταθμού αυτοκινήτων στο .Ο.Τ 150 ,σε συνδιασμό με την πιθανότητα ανάπτυξης μιας οποιασδήποτε νόμιμης επιτρεπόμενης ΥΠΕΡΔΟΜΗΣ επι της πλατείας ,με στόχο την ενίσχυση των δεικτών απόδοσης του έργου (Δήμος Ν.Ι ωνίας,Master Plan,Προσυμβατική Διαδικασία για την υλοποίηση του έργου “κατασκευή σταθμού αυτοκινήτων στο Ο.Τ.150 “ με την μέθοδο της Σύμπραξης Δημοσίου -Ιδιωτικού Τομέα,Φάση Α’ Ιανουάριος 2009,σελ.50).
11. Η Δημοτική Αρχή της Νέας Ιωνίας (όπως και η σημερινή),φέρει τεράστιες ευθύνες γιατί,επιδιώκοντας την εύκολη λύση ,προσπαθεί να ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΗΣΕΙ και να ΑΠΑΞΙΩΣΕΙ το νεότερο ιστορικό τόπο και χώρο της πόλης μας ,ενώ όφειλε να πιέσει το ΥΠΠΟ ώστε να εφαρμοστεί η απόφαση 1100/2005 του Σ.Τ.Ε. με στόχο την προστασία της Ιστορικής μνήμης των Μικρασιατών προσφύγων ,την ΑΝΑΔΕΙΞΗ των καταλοίπων της Ιστορικής “Ανατολικής Ταπητουργίας” και τη διαφύλαξη ενός ελεύθερου Ιστορικού τόπου απο την ΛΑΙΛΑΠΑ της κακώς εννοούμενης αξιοποίησης και εμπορικής εκμετάλλευσης.
12.Η Δημοτική Αρχή ,όπως και η σημερινή ,δεν πρότεινε ,ούτε αναζήτησε εναλλακτικούς χώρους στην πόλη μας για την δημιουργία υπόγειου γκαράζ ,που δεν θα προσκρούουν σε κωλύματα Αρχαιολογικής ιστορικής σημασίας και Δασικών Αναδασωτέων κοινόχρηστων χώρων πρασίνου ,αλλά στη ΒΙΑΣΥΝΗ της να “επιδείξει έργο” (εν όψει και των επερχόμενων δημοτικών εκλογών ),επέλεξε τον Ιστορικό τόπο και χώρο ,νεότερο μνημείο της πόλης μας ,ενεργώντας μάλιστα με ¨σκανδαλώδη τρόπο ”,που θυμίζουν έντονα την υπόθεση Βατοπέδι,όπως να αγνοήσει την ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΗ απόφαση 4237/2005 του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών κατά του φερόμενου ιδιοκτήτη ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ,να προχωρήσει εκ νέου σε μια νέα μη νόμιμη δικαστική διαμάχη(δήθεν)με την αντίδικο,στο ίδιο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών,με άλλη σύνθεση και με άλλο μη αληθινό και νόμιμο ισχυρισμό της αντιδίκου Εθνικής Τράπεζας κατά του Δήμου και του Ελληνικού Δημοσίου(“απάτη επι τω διακστηρίω”),για να παραιτηθεί απο το δικαίωμά του να προσφύγει στον Άρειο Πάγο,για να ακυρώσει την απόφαση 8685/07 του Εφετείου Αθηνών,που κέρδισε(δηλαδή έχασε ο Δήμος εν πλήρη γνώση του με τον τρόπο της μη νόμιμης κατάθεσης των ισχυρισμών του,προτάσεων του,μαρτυριών μας,και όποιων άλλων πρόσθετων λόγων και στοιχείων για να χάσει αυτή την δίκη,ενώ είχε ήδη κερδίσει και την μη νόμιμη δεύτερη εκδίκαση ,με την απόφαση 792/07 του ίδιου Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών ) η αντίδικος ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ.........
13. Ο Δήμος Νέας Ιωνίας δεν έδωσε εντολή ΑΚΥΡΩΣΗΣ πλαστών συμβολαίων στη νομική του υπηρεσία και δεν προχώρησε σε προσφυγή στον Άρειο Πάγο ώστε να προσβάλλει την απόφαση του Εφετείου και να ΔΙΚΑΙΩΘΕΙ πανηγυρικά.........
ΗΤΑΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΥΧΑΙΑ;
MEΡΟΣ ΤΡΙΤΟ!
Από την έρευνα ,που κάναμε διαπιστώσαμε τα εξής:
1. Η Ελληνική Ταπητουργία φαίνεται να αγόρασε στο Ο.Τ.150 6 χιλιάδες και κάτι τετραγωνικά μέτρα,απο το Ταμείο Περιθάλψεων και Προσφύγων.Δυνάμει το υπ’αριθ. 35827 συμβόλαιο του Συμβολαιογράφου Αλεξάνδρου Ζαχαρόπουλου .Στις 13 Μαίου το 1924. Απο έρευνα ,που κάναμε στα συμβόλαια του συγκεκριμένου συμβολαιογράφου,βρήκαμε συμβόλαιο με αριθμό 35780,δηλαδή 47 νούμερα μικρότερο απο το προηγούμενο ,που αναφέραμε να έχει συνταχθεί στις 10 Ιούνη το 1924,δηλαδή τον ίδιο χρόνο ο ίδιος συμβολαιογράφος . Προχωρώντας στην έρευνα βρήκαμε ότι η εν λόγω εταιρία Ελληνική Ταπητουργία την εποχή εκείνη λεγόταν Ελληνική Ταπητουργία Ανατολικών Ταπήτων Α.Ε.. Ως Ελληνική Ταπητουργία ιδρύθηκε ,μετ’ονομάστηκε το 1925,και δημοσιεύτηκε σε παράρτημα Φ.Ε.Κ. της κυβερνήσεως στις 30 Σεπτεμβρίου του 1925. Και συμπεραίνουμε ,πως είναι δυνατόν μια εταιρία ,που έχει το όνομα αυτό το 1925,τον Σεπτέμβρη να έχει αγοράσει τον Μάιο του 1924........
Άρα,τότε που φέρεται η Ελληνική Ταπητουργία να αγόρασε απο το Ταμείο Περιθάλψεως,δεν υπήρχε με αυτή την επωνυμία,κι αυτό ήταν γνωστό στην Εθνική Τράπεζα,που ήταν ΜΕΓΑΛΟΜΕΤΟΧΟΣ,της νεογερθείσας εταιρίας με 11 χιλιάδες λίρες κεφάλαιο........(απο τα πρακτικά του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών,συνεδρίασης τη; 21-11-2006,Πινάκιο Γ4-6,Τακτικής Διαδικασίας με αριθ.792,13-02-07)!
Στις 15/01/09 με εξώδικη δήλωση-πρόσκληση προς τον Δήμο Νέας Ιωνίας και υπ’αριθ. πρωτοκόλλου 1541/15/01/09 η Εθνική Τράπεζα ζητάει απο τον Δήμο Νέας Ιωνίας,ως οφείλει κατά την απαίτησή της,να καταβάλει ως ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ,που αναλογεί στην Εθνική Τράπεζα,βάσει της δικαστικής απόφασης 14500/1998 του Εφετείου Αθηνών,που καθορίστηκε η οριστική τιμή μονάδας αποζημίωσης για τα ακίνητα και τα επικείμενα,το ποσό των 54.572.750 δραχμών ,δηλαδή ποσό 15.155.000 δραχμών,πλέον της προσωρινής αποζημίωσης των 39.417.750 δρχ................(συμπεράσματα δικά σας!!!!!!!).
Κατά τ’άλλα, η Εφορεία Νεωτέρων μνημείων Αττικής ,με το υπ’αριθμ. πρωτ. έγγραφό της 1803/30/10/2009,μας επιβεβαιώνει την θέση της,δηλαδή στο ότι με το αρ.πρωτ. 2579/28-7-05 (απάντηση σε ερώτηση Βουλευτού),σχετικά με τα κτήρια της Ανατολικής Ταπητουργίας στην Νέα Ιωνία,καθώς και η ΔΙΝΣΑΚ στο απο 30-11-2005 έγγραφό της ,προς το Σ.Τ.Ε. ,εκφράζουν την ΑΝΤΙΡΡΗΣΗ τους στην δημιουργία χώρου στάθμευσης στον χώρο του κτηρίου V,γιατί θεωρούν ότι η χρήση του γηπέδου ώς χώρου στάθμευσης,είναι ΑΣΥΜΒΑΤΗ,προς το μνημειακό χαρακτήρα του συγκροτήματος ,διότι τον ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ και τον ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΙ.......
Για τις δέ ακυρωτικές αποφάσεις του Σ.Τ.Ε. ,επιλαμβάνεται η Διοίκηση με την νόμιμη διαδικασία ,προς ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ σε αυτήν!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Στις 7/05/03 η Ελληνική Εταιρεία για την Προστασία του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς,με το υπ’αριθ. πρωτ. 746 έγγραφό της προς το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων ,ΥΠΠΟ,σημείωνε:
......ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΞΙΑ:
Οι λόγοι ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ του συγκροτήματος της “ Ανατολικής Ταπητουργίας” είναι ΠΑΝΩ απ’όλα ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ. Το εν λόγω συγκρότημα αποτελεί ΥΛΙΚΟ ΤΕΚΜΗΡΙΟ της λειτουργίας της ταπητουργίας στην Νέα Ιωνία,της Βιομηχανικής Ιστορίας της ,αλλά και της σχέσης των προσφύγων Μικρασιατών με την βιομηχανία της .Δεν πρέπει ωστόσο να ξεχνάμε τη σημασία του στη βιομηχανική ιστορία της Αθήνας. Ο μη ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ του ως ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟΝ και η πιθανή ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ του ,θα ΕΞΑΦΑΝΙΖΕ ένα μεγάλο κομμάτι ΙΣΤΟΡΙΑΣ αλλά και της ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ της Νέας Ιωνίας!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Στις 4/11/2003 με το υπ’αριθ.πρωτ. 845 προς το ΥΠ.ΠΟ ,Γενική Δ/νση Αναστήλωσης Μουσείων και Τεχνικών Έργων,Δ/νση Νεώτερης και Σύγχρονης Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς ,τμήμα Προστασίας Μνημείων Τεχνικού Πολιτισμού,σημειώναμε ,ανάμεσα σε πολλά άλλα:
Σύμφωνα με τα ιστορικά στοιχεία και τα υλικά τεκμήρια το Ο.Τ.150 ,συμπυκνώνει την Ιστορία των προσφύγων ,την τεχνογνωσία και προσφορά τους στην οικονομική ζωή του τόπου,παράλληλα τους καημούς και τους μόχθους για ΕΠΙΒΙΩΣΗ στη νέα Πατρίδα.
Η Ταπητουργία συνδέθηκε ΑΡΡΗΚΤΑ με τους πρόσφυγες και στο Ο.Τ 150 αναγνωρίστηκε απο την τεκμηρίωση ,η εγκατάσταση των παλιοτέρων και σημαντικότερων εργοστασίων Ταπητουργίας. Η πορεία τους μέσα στο χρόνο αντανακλά κατά μεγάλο μέρος την Ιστορία της Κλωστουφαντουργίας ,στο Κλωστουφαντουργικό κέντρο της Νέας Ιωνίας.
Το Ο.Τ.150 μαζί με τα κατάλοιπα της Ανατολικής Ταπητουργίας ,αποτελούν ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΑΓΑΘΟ για την Νέα Ιωνία,για την Ιστορία των προσφύγων ,για την Ιστορία της Ελληνικής Βιομηχανίας!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
.......Η ανάδειξη του Ο.Τ.150 προσφέρει τη μόνη ίσως δυνατότητα στην πόλη μας να ανακαλύψει την ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ της ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ,να ανασύρει τις ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ ,να ανατρέξει στις ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ της και να ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΕΙ για την σημερινή της ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ,και την ΠΟΡΕΙΑ της στο μέλλον!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Και επισημαίναμε στο τέλος ότι :
.......Το εναπομείναν ανεξάρτητο κτήριο χαρακτηρίζει την όλη εγκατάσταση της Ανατολικής Ταπητουργίας και χρονολογικά ανάγεται στον πρώτο πυρήνα του εργοστασίου ,που έγινε στην αρχή του 1924. Η δαιτήρησή του,επισημαίναμε τότε,την ύστατη αυτή ώρα θεωρούμε ότι είναι αναγκαία απο ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ και ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗΣ άποψης. Επιπλέον η διατήρησή του θα προσδώσει τα αναγκαία χαρακτηριστικά στο ήδη αποκατεστημένο απο το Δήμο Νέας Ιωνίας ,τμήμα του συγκροτήματος και θα το κάνει ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ποιά είναι η επίσημη θέση του Δήμου Νέας Ιωνίας για όλα αυτά,ακόμα και της σημερινής Δημοτικής Αρχής της Ενότητας για την Νέα Ιωνία,που έχει αλλάξει θέση ,μόλις ανέλαβε την Δημοτική Αρχή,με την στροφή(“κωλοτούμπα”) 180 που έχει κάνει και σ’αυτό το θέμα,και σε πολλά άλλα,με την νεομνημονιακή,νεοφιλελεύθερη δημοτική της πολιτική;
.........Με το υπ’αριθ. πρωτ. 678/27/01/03 του ΥΠΠΟ ο τέως Δήμαρχος της πόλης,προς τον ΥΠΠΟ κο Ευάγγελο Βενιζέλο βεβαίωνε και διακήρυσε:
Αγαπητέ Υπουργέ
.........Ο Δήμος Νέας Ιωνίας με δυσβάσταχτα δάνεια ,που ακόμη αποπληρώνει(...εδώ γελάνε και ....τα.......ΤΣΙΜΕΝΤΑ...........),έγινε κύριος ενός κτήματος 7.5. στρ. στο κέντρο της Νέας Ιωνίας,σε απόσταση 30 μέτρων απο τον ηλεκτρικό σταθμό Νέας Ιωνίας ,με σκοπό να...δημιουργήσει υπόγειο γκαράζ προκειμένου να λύσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση του κέντρου και επι της επιφανείας να δημιουργήσει πάρκο ,που θα δώσει ανάσα σε μια πυκνοδομημένη περιοχή με προσφυγικές κατοικίες της συμφοράς...........(ό,τι και να πεί κανείς είναι λίγο..........για μια τέτοια αφήγηση,τέτοιου τύπου.....του τέως Δημάρχου!!!) .....
......Με ενέργειες “κάποιων προσώπων”,...........ξεκίνησε η προσπάθεια να χαρακτηριστεί ο χώρος και τα κτίσματα διατηρητέα...............
.......Αγαπητέ Κύριε Υπουργέ
Ο χαρακτηρισμός των κτισμάτων του Ο.Τ.150 ως ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΩΝ θα αποτελέσει ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ για τη Νέα Ιωνία. Είναι ο μοναδικός χώρος στο Ιστορικό κέντρο της Νέας Ιωνίας ,που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ΥΠΟΓΕΙΟ ΓΚΑΡΑΖ. Ο επιφανειακός χώρος ως Άλσος θα δώσει αναπνοή στο κέντρο ,που πνίγεται απο προσφυγικά κτίσματα. Η διατήρηση των ΕΡΕΙΠΙΩΝ (σημειωτέον ότι ο ίδιος με εντολή του τα ερειπίωνε και υποβάθμιζε με τις μπουλντόζες του καιρό πρίν........για να έρχετε μετά και να επικαλείτε όλα αυτά,δήθεν........),που δεν έχουν καμία ιδιαίτερη αξία,και οποιοσδήποτε μπορει να το διαπιστώσει με επίσκεψή του στο χώρο,δεν αποτελεί στόχο επιστημονικό,αλλά ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ μιας ΙΔΙΟΤΥΠΗΣ τοπικής ΒΕΝΤΕΤΑΣ.
Όλες οι παρατάξεις ,που διεκδίκησαν το Δήμο Νέας Ιωνίας στα προεκλογικά τους προγράμματα έχουν τον ίδιο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ.Και είναι κοινή απόφαση όλων να αγωνιστούμε με κάθε ΜΕΣΟΝ να μην στερηθεί η πόλη μας ,της μοναδικής της επιλογής .
Πιστεύω ότι είναι άσκοπο για ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ κάποιων “βίτσιων” να ξεσηκωθεί μια ολόκληρη πόλη. Όλοι υποσχεθήκαμε προεκλογικά ότι δεν θα ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ να στερηθεί η πόλη τον μοναδικό της πνεύμονα. Δεν ΑΠΟΤΕΛΕΙ τούτο ΑΠΕΙΛΗ,αλλά ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ,αφού δεν έχουμε άλλο τρόπο να ΠΕΡΙΣΩΣΟΥΜΕ την αξιοπιστία μας και να εφαρμόσουμε ένα πρόγραμμα αναβάθμισης του Ιστορικού κέντρου της Νέας Ιωνίας.Στο τέλος της γραφής πρέπει να απαντήσουμε και στους υπαινιγμούς των κατοίκων ,που αναρωτιούνται γιατί τόσο ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ για ΑΔΙΑΦΟΡΑ κτίσματα ,που ανήκουν στον Δήμο και τόση ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ στο αίτημά μας για χαρακτηρισμό του 443 Ο.Τ. με το αρχιτεκτονικό κομψοτέχνημα ,που ανήκει σε ιδιώτη...........(δηλαδή με λίγα λόγια,αφήστε εμάς να ολοκληρώσουμε το διαρκές ΕΓΚΛΗΜΑ κατά της Ιστορίας της πόλης και των Μικρασιατών προσφύγων,κΆντε τα στραβά μάτια,γιατί δήθεν ενδιαφερόμαστε για την μπάλα στην εξέδρα,του Ο.Τ.443, στ’όνομα ότι δήθεν ενδιαφερόμαστε για την πόλη και τους Μικρασιάτες πρόσφυγες και τις μνήμες τους,σε αντίθεση με τους “εχθρούς” πολίτες Μικρασιάτικης καταγωγής,που ενδιαφέρονται και αγωνίζονται για την πόλη και τις μνήμες των παππούδων και των γιαγιάδων τους..........γιατί εμείς είμαστε η ΕΞΟΥΣΙΑ ,και κάνουμε και λέμε ό,τι .....ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΜΕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
......Συμμερίζομαι τα προβλήματά σου και την απουσία στο εξωτερικό ,γι’αυτό καταφεύγω στο σημείωμα αυτό ,που μου ζήτησες να εγχειρίσω στην κα ..........,γιατί η υπόθεση ΕΠΕΙΓΕΙ.
Αγαπητέ Υπουργέ,
με το σημείωμά μου πιστεύω ότι είμαι λιγότερο πειστικός απο όσο πρέπει και απο όσο αξίζει η ΥΠΟΘΕΣΗ. Με κάθε τρόπο θέλω να αποφύγω προβλήματα .αλλά υπάρχει πρόβλημα ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ και όχι μόνο για μένα. Ελπίζω μετά την ενημέρωσή σου απο την κα ........να ενδιαφερθείς ΠΡΟΣΩΠΙΚΆ για το ζήτημα.Πίστεψέ με ότι πρέπει να ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ τη ΡΗΞΗ.
Ελπίζω να σου μετέφερα τη φόρτιση ,που υπάρχει για τα παραππανω θέματα και όλα ΝΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ. Πραγματικά ΠΕΡΙΜΕΝΩ με ΑΓΩΝΙΑ τη θέση σου.
Ευχαριστώ θερμά....................
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!

Υ.Γ.:Έτσι λοιπόν μπορεί ο καθένας πολύ εύκολα να βγάλει τα συμπεράσματά του για την ώρα........

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου