Γράφαμε στο προηγούμενο φύλλο για την κατάθεση του σκηνοθέτη Κώστα Γεωργούση, δημιουργού του ντοκιμαντέρ «Οι Καθαριστές» (The Cleaners), που υπήρξε καταλυτική για την καταδίκη των νεοναζιστών της ΧΑ. Πριν συνεχίσουμε την παρουσίαση της κατάθεσής του, θυμίζουμε ότι ο σκηνοθέτης, μετά την άρνηση (λόγω προεκλογικού φόρτου εργασίας) του φίρερ Μιχαλο- λιάκου να γυριστεί η ταινία μ' αυτόν και τα υπόλοιπα ηγετικά στελέχη της ΧΑ στο επίκεντρο (η ιδέα είχε ενθουσιάσει τον Παναγιώταρο, που όμως δεν μπορούσε να δώσει έγκριση, γιατί αυτό το δικαίωμα το είχε μόνον ο φίρερ), συνέχισε την έρευνά του στην πλατεία του Αγίου Παντελεήμονα, όπου γνωρίστηκε με τον «επιστάτη» της πλατείας Γ. Βάθη.
Η προεδρεύουσα Μ. Λεπενιώτη ρώτησε αν η ταινία που τελικά έκανε είναι η ίδια για την οποία πήρε την έγκριση από την Εθνική Σχολή Κινηματογράφου της Μ. Βρετανίας ή αν πήρε νέα έγκριση. Ο σκηνοθέτης απάντησε πολύ πειστικά, εκτίμηση που προκύπτει από τον συνυπολογισμό και άλλων στοιχείων.
Στη συνεδρίαση της 23ης Μάη, οι συνήγοροι υπεράσπισης των νεοναζιστών πρόβαλαν τον όψιμο ισχυρισμό, ότι οι θέσεις των μελών και στελεχών της ΧΑ που συμμετείχαν στην ταινία είναι προσωπικές και όχι θέσεις της ΧΑ. Σ’ αυτό το θέμα θα αναφερθούμε παρακάτω, όμως αναφέρουμε προκαταβολικά ότι ο εκ των «καθαριστών» Α. Πλωμαρίτης, όταν καταδικάστηκε τον Σεπτέμβρη του 2014 σε φυλάκιση ενός χρόνου για ρατσισμό, είχε συνήγορο υπεράσπισης τον Ι. Ζωγράφο (συνήγορο υπεράσπισης χρυσαυγιτών και σ’ αυτή τη δίκη) και πρόβαλε τον ισχυρισμό ότι επρόκειτο για μια ιδιωτική συνομιλία, που ο σκηνοθέτης την κατέγραψε κρυφά, μολονότι ο Πλωμαρίτης και τα άλλα μέλη της ΧΑ του ζητούσαν να κλείσει την κάμερα.
Για να κατανοήσουμε καλύτερα τη στρατοκρατική-ιεραρχική δομή της ναζιστικής οργάνωσης και να μη μείνει καμιά αμφιβολία για το ότι ο Μιχαλολιάκος, ο Κασιδιάρης και τα υπόλοιπα ηγετικά στελέχη γνώριζαν για την κινηματογράφηση των μελών και στελεχών στην πλατεία Αγίου Παντελεήμονα και ότι είχαν δώσει την έγκρισή τους, θα αναφερθούμε εμβόλιμα στο τελετουργικό της ορκωμοσίας δόκιμων μελών της ΧΑ, που έγινε τον Αύγουστο του 2013 στην περιοχή του ποταμού Νέδα στην Ηλεία.
Τυφλή υποταγή στον φίρερ και τους επιτελείς
Στο τελετουργικό αυτό συμμετέχουν τέσσερα στελέχη της ΧΑ: Ρουπακιάς, Καζαντόγλου, Πατέλης και Τσακανίκας. Δε χρειάζεται να θυμίσουμε ότι ο Ρουπακιάς είναι ο δολοφόνος του αντιφασίστα Παύλου Φύσσα. Ο Καζαντόγλου κατηγορείται ως άμεσος συνεργός του και οι άλλοι δύο ως απλοί συνεργοί. Ολοι τους κατηγορούνται ακόμα για ένταξη σε εγκληματική οργάνωση και ο Πατέλης και για διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης. Αυτοί οι τέσσερις, λοιπόν, ορκίζουν τα δόκιμα μέλη κρατώντας αναμμένες δάδες στα χέρια τους. Πριν διαβάσουν τον όρκο μίλησαν για τη μεγάλη σημασία αυτής της ορκωμοσίας.Τις ομιλίες άνοιξε και έκλεισε ο Τσακανίκας και όσα είπε παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον τόσο για τη συγκρότηση της ΧΑ ως οργάνωσης στρατοκρατικού χαρακτήρα, κατά το πρότυπο των ναζιστών του Χίτλερ, όσο και για τα περιθώρια προσωπικής γνώμης που έχουν τα μέλη και τα στελέχη της, το δικαίωμα να παρακούσουν τον Αρχηγό και -πολύ περισσότερο- να πουν ή να κάνουν πράγματα που υπονομεύουν την οργάνωση.
«Μια ορκωμοσία εμπεριέχει ένα μυστικισμό ή μια θρησκευτική κατάνυξη, συστατικά απαραίτητα, ως προς την δημιουργία δέους στο άτομο που ορκίζεται, αλλά και την επιβολή σοβαρότητας στο τελετουργικό. Ενας όρκος συνήθως έχει μόνιμη διάρκεια σχετικά με τα χρόνια της ζωής του ανθρώπου. Με λίγα λόγια κάποιος που ορκίζεται ακολουθείται από τον όρκο του στο θάνατο. Κάποιος που δίνει έναν όρκο και για οποιοδήποτε λόγο δεν τον τηρεί, είτε από δόλο είτε από εξωγενείς παράγοντες, κρίνεται επίορκος».
Οι πομπωδέστατες εκφράσεις με το βάρος που έχουν αποσκοπούν στη δημιουργία δέους στο άτομο που ορκίζεται. Οφείλει να αντιληφθεί ότι τον όρκο αυτόν πρέπει να τον εφαρμόζει μέχρι το θάνατό του. Οποιος τον παραβιάζει θα κρίνεται επίορκος και θα έχει φυσικά και τις συνέπειες του επίορκου. Ο Μιχαλολιάκος και η ηγεσία της ΧΑ, με τους βαρείς αυτούς χαρακτηρισμούς πρεσάρουν τα δόκιμα μέλη της ΧΑ, τους αφαιρούν κάθε σκέψη για προσωπική γνώμη και δράση. Η απειλή για επίορκους δεν είναι κουβέντα του αέρα. Στη δικογραφία της «υπόθεσης ΧΑ» υπάρχει πλούσιο υλικό για το πώς η ηγεσία αντιμετώπισε εκείνους που αποχώρησαν αθετώντας τον όρκο της τυφλής πίστης και υποταγής στα κελεύσματα και τις αποφάσεις του φίρερ.
Η διαδικασία της ορκωμοσίας συνεχίζεται με την ανάγνωση του κειμένου του τελετουργικού:
«Οσο πιο μεγάλη είναι η καταπάτηση του όρκου τόσο πιο αυστηρή θα είναι η αντιμετώπιση του επίορκου. Για ένα κίνημα ή ομάδα με αυξημένο το αίσθημα της τιμής, του καθήκοντος και της αφοσίωσης, η καταπάτηση του όρκου αποτελεί ζήτημα χειρίστου είδους ατόμου, το οποίο οι υπόλοιποι ορκισμένοι, από οργή και μόνο, θα είναι υποχρεωμένοι να τον καταδιώξουν και με σιδερένια πυγμή να του καταδείξουν το λάθος του…
Εντέλει, εμείς οι χρυσαυγίτες είμαστε οι τελευταίοι πιστοί μιας ιδέας την οποία θα προασπίσουμε μέχρι την τελική νίκη ή τον θάνατο. Οπως και να ‘χει, θα είμαστε στις επάλξεις, στα δύσκολα και στα εύκολα, έτοιμοι να πραγματοποιήσουμε τις εντολές του Αρχηγού».
Ο Τσακανίκας ολοκληρώνει την ανάγνωση του εισαγωγικού κειμένου του τελετουργικού της ορκωμοσίας, λέγοντας:
«Δώσε μας κουράγιο να αντέξουμε σε κάθε δυσκολία που θα προκύψει από εξωτερικούς ή και εσωτερικούς εχθρούς και όπλισέ μας με ατσάλινη θέληση και ανδρεία, ώστε να κοιτάξουμε τον προαιώνιο εχθρό στα μάτια και να τον συνθλίψουμε χωρίς κανένα έλεος. Γιατί στον αγώνα για εθνική επιβίωση δεν νοείται το αίσθημα του οίκτου και της δειλίας»…
Με ένα «επαναλαμβάνετε ό,τι λέω» αρχίζει την απαγγελία του όρκου των δόκιμων μελών:
«Ορκίζομαι / Οτι δεν θα θέσω σε υψηλότερη μοίρα τη ζωή από την ελευθερία / Ούτε τον Αρχηγό θα εγκαταλείψω / Ούτε ζωντανό ούτε νεκρό / Αλλά από τους συναγωνιστές που έπεσαν στην μάχη / Ολους θα δοξάσω / Και όταν ο αγώνας τελειώσει / Θα τιμήσω σαν αδερφό / Κάθε συναγωνιστή. / Εκείνους όμως που προτίμησαν να προδώσουν / όλους αδίστακτα θα τιμωρήσω / Την ιερή φλόγα της φυλής μου / Ορκίζομαι να προστατεύσω / Ωστε να τους φωτίζει / Και να τους καθοδηγεί / στο χάος των αιώνων».
Το τελετουργικό και ο όρκος αποδεικνύουν ότι τα ηγετικά στελέχη αφιονίζουν τα δόκιμα μέλη της ΧΑ, που όχι μόνο δηλώνουν τυφλή υποταγή στις εντολές του Αρχηγού Μιχαλολιάκου και ορκίζονται για την πιστή εκτέλεσή τους, χωρίς συζήτηση για έκφραση προσωπικών γνωμών, αλλά ορκίζονται και ότι θα συνθλίβουν χωρίς κανέναν οίκτο και έλεος τον εχθρό, εσωτερικό και εξωτερικό, όπως έκαναν δολοφονώντας τον Παύλο Φύσσα, λιντσάροντας τους αιγύπτιους ψαράδες, επιτιθέμενοι με ανθρωποκτόνο σκοπό στα μέλη και στελέχη του ΠΑΜΕ, για ν’ αναφερθούμε στις υποθέσεις που εξετάζονται σ’ αυτή τη δίκη, που φυσικά δεν είναι οι μόνες. Είναι, λοιπόν, μεγάλο παραμύθι ο ισχυρισμός των συνηγόρων υπεράσπισης των νεοναζιστών, ότι οι πρωταγωνιστές της ταινίας του Κ. Γεωργούση εξέφραζαν προσωπικές απόψεις.
Ο όρκος και το τελετουργικό της ορκωμοσίας είναι στα αναγνωστέα έγγραφα της δίκης και επομένως είναι γνωστά τόσο στη σύνθεση του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων όσο και στους εισαγγελείς (τακτικό και αναπληρωματικό). Αν το δικαστήριο δεν έπαιρνε την παρεμπίπτουσα απόφαση να μη διαβάζονται έγγραφα στο στάδιο της εξέτασης των μαρτύρων του κατηγορητηρίου, οι συνήγοροι των νεοναζιστών δε θα τολμούσαν να υποβάλλουν υπερασπιστικούς ισχυρισμούς, όπως ότι οι πρωταγωνιστές της ταινίας του Γεωργούση εξέφραζαν προσωπικές θέσεις ή ότι αστειεύονται! Γιατί η απάντηση σ’ αυτούς τους ισχυρισμούς θα δινόταν από τα ίδια τα ντοκουμέντα που υπάρχουν στη δικογραφία (έγγραφα, βίντεο κ.ά.).
Εκτιμούμε ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να επανεξετάσουν οι δικαστές την παρεμπίπτουσα απόφασή τους και να επιτρέψουν την ανάγνωση εγγράφων στο στάδιο της εξέτασης των μαρτύρων του κατηγορητηρίου, που συνεχίζεται. Αυτό θα είναι προς το συμφέρον της διακρίβωσης της αλήθειας. Η επανεξέταση αυτής της απόφασης και η άρση της απαγόρευσης είναι στη διακριτική ευχέρεια της προεδρεύουσας, που οφείλει να πάρει αυτή τη γενναία απόφαση. Οπως έκανε και στη δική μας περίπτωση, που ενώ αρχικά μας απειλούσε ότι θα μας αποβάλει από την αίθουσα, επειδή ζητούσαμε να χρησιμοποιούνται τα μικρόφωνα απ’ όλους τους παράγοντες της δίκης, προκειμένου να ακούγονται, όπως επιβάλλει η αρχή της δημοσιότητας της δίκης, στη συνέχεια, μετά από ώριμη σκέψη, όχι μόνο έχει δεχτεί το αίτημά μας, αλλά φροντίζει προσωπικά να εφαρμόζεται από τους πάντες.
Καμάρωναν που πρωταγωνιστούσαν στην ταινία
Τον Σεπτέμβρη του 2014, όταν ο Α. Πλωμαρίτης δικαζόταν για ρατσιστική προπαγάνδα, ο συνήγορός του Ι. Ζωγράφος προέβαλε τον υπερασπιστικό ισχυρισμό ότι ο σκηνοθέτης ανακάτεψε υλικό που λήφθηκε παράνομα με υλικό που λήφθηκε με τη συναίνεση του πελάτη του. Ισχυριζόταν τότε ο Πλωμαρίτης διά του συνηγόρου του:«Παρά το γεγονός ότι το αιτήθηκα εγκαίρως προανακριτικά και παρατύπως δεν έλαβε χώρα… ζητώ και διά του παρόντος την εξέταση και απομαγνητοφώνηση του συνόλου του πρωτότυπου υλικού… της κάμερας με την οποία βιντεοσκοπήθηκε το επίμαχο υλικό, από τα εγκληματολογικά εργαστήρια της ΕΛΑΣ, ώστε να αποδειχθεί περίτρανα ο ισχυρισμός μας, ότι δηλαδή το προβληθέν υλικό, για το οποίο κατηγορούμαι, έχει ληφθεί κατά παράβαση του άρθρου 370 Α παρ. 2, 3 και 4 του Π.Κ., ήτοι παρά τη ρητή και δεδηλωμένη εντολή μου να κλείσει την κάμερα και παρά τη φαινομενική αποδοχή του και μάλιστα παρόντων όλων των μαρτύρων που επικαλούμαι».
Αυτός ο ισχυρισμός του Α. Πλωμαρίτη και του συνηγόρου του είναι ψευδής και αυτό αποδεικνύεται από το διάρκειας 70 λεπτών αμοντάριστο υλικό που ο σκηνοθέτης παρέδωσε στις ανακριτικές αρχές. Παραθέτουμε τοποθετήσεις των χρυσαυγιτών που συμμετείχαν στην ταινία του Γεωργούση. Εγιναν στην κάμερα, καταγράφηκαν και κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη γνησιότητά τους.
Ο «επιστάτης» της πλατείας του Αγίου Παντελεήμονα, Γ. Βάθης, που αυτοπροσδιορίζεται ως μέλος της ΧΑ, ρωτάει τον Γεωργούση στην πρώτη συνέντευξή του τι θέλει να του πει. «Πες ό,τι θες, ό,τι θες» του απαντά ο Γεωργούσης. «Τώρα γράφει έτσι;» λέει ο Βάθης και αφού σιγουρεύεται ότι η κάμερα καταγράφει τη… σοφία του, αρχίζει να μιλά. Κάποια στιγμή χτυπάει το κινητό του και ο Βάθης λέει σ’ αυτόν που τον κάλεσε: «Δίνω τώρα συνέντευξη». Φωνάζει δε και άλλους χρυσαυγίτες να έρθουν στην πλατεία. Κάποια στιγμή ο Βάθης απευθύνεται σε δύο γνωστές του, κατοίκους της περιοχής και τους λέει: «Ελάτε δω, να μιλήσετε και εσείς… Είναι το ΒΒC, από το BBC είναι». Ο Γεωργούσης παρεμβαίνει διευκρινίζοντας ότι είναι από την Εθνική Σχολή Κινηματογράφου της Αγγλίας αλλά ο Βάθης επιμένει σ’ αυτό που θεωρεί πιασάρικο: «Είναι το BBC, από το BBC είναι. Πέστε τα και εσείς, κορίτσια, μιλάω από το πρωί με τον κύριο».
Δε χρειάζεται να παραθέσουμε και άλλες ατάκες του Βάθη για να καταδειχτεί πως όχι μόνο συμφωνούσε με την κινηματογράφηση, αλλά και κομπορρημονούσε, παρουσιάζοντας τον Κ. Γεωργούση ως εκπρόσωπο του BBC και επιμένοντας σ’ αυτό παρά τη διόρθωση που του έκανε ο σκηνοθέτης. Ηθελε να εντυπωσιάσει τις γυναίκες, λέγοντας ότι το BBC ήρθε στην Ελλάδα για να καταγράψει τη δράση και τις απόψεις της ΧΑ και να τις προβάλει στη Μ. Βρετανία. Θεωρούσε ότι αυτή η κινηματογράφηση ήταν μεγάλο δώρο και έσπευσε να την αξιοποιήσει.
Ετσι είδαν την παρουσία του Γεωργούση και τα άλλα μέλη και στελέχη της ΧΑ που πήραν μέρος στην ταινία. Οι περιορισμοί του χώρου μας αναγκάζουν να αναφερθούμε μόνο στον Πλωμαρίτη που ήταν υποψήφιος βουλευτής και μέλος της Κεντρικής Επιτροπής της ΧΑ. Ο ίδιος έδειξε στον Κ. Γεωργούση την κάρτα μέλους της Κεντρικής Επιτροπής και όπως κατέθεσε του έδωσε μία κάρτα, την οποία ο κινηματογραφιστής δεσμεύτηκε να καταθέσει στο δικαστήριο. Υποθέτουμε, ότι θα το κάνει μέσω κάποιου συνηγόρου της πολιτικής αγωγής, γιατί ολοκλήρωσε την κατάθεσή του και η προεδρεύουσα δεν ζήτησε να κληθεί για να δώσει συμπληρωματική κατάθεση.
Κάποια μέρα ο Α. Πλωμαρίτης με το τζιπ του, μαζί με τα μέλη της ΧΑ Γ. Βάθη, Γ. Σμυρνιώτη και Ι. Μπαντή και τον σκηνοθέτη κατευθύνονται στο αμαξοστάσιο του Δήμου Αθήνας, στο πλαίσιο της προεκλογικής εκστρατείας της ΧΑ. Μέσα στο τζιπ ο Βάθης είναι καλωδιωμένος με εμφανές ασύρματο μικρόφωνο, ενημερώνει τον Γ. Σμυρνιώτη ότι ο Κ. Γεωργούσης είναι από το BBC και εξηγεί πώς αυτός έφτασε μέχρι τον Αγιο Παντελεήμονα και τον ίδιο τον Βάθη: «Πανέξυπνος είναι, αφού πρώτα πήγε στον Παναγιώταρο και του πήρε συνέντευξη». Λέει, δηλαδή, ότι είναι ο Παναγιώταρος που έστειλε τον Γεωργούση στον Αγιο Παντελεήμονα. Φεύγοντας από το αμαξοστάσιο του Δήμου Αθήνας, πάνω στο τζιπ του Πλωμαρίτη, αυτός λέει στον Γεωργούση: «Το βλέπεις; σε βάλαμε και έκανες ταινία. Ετσι γίνονται αυτά». Λίγο πριν φτάσουν στην οδό Μιχαήλ Βόδα, κοντά στην πλατεία του Αγίου Παντελεήμονα, ο Πλωμαρίτης λέει στον Γεωργούση: «Αύριο, ακούς; να έρθεις κάτω στο καφέ, Πιπίνου 111, θα σου μιλήσει και ο κόσμος, σοβαροί άνθρωποι, ηλικιωμένοι».
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι χρυσαυγίτες όχι μόνο γνώριζαν ότι ο Γεωργούσης τους κινηματογραφεί, αλλά έχουν την πεποίθηση ότι θα φτιάξει μια ταινία που θα προβάλλει τις θέσεις και τη δράση τους, γι’ αυτό και τον προτρέπουν να τους κινηματογραφεί συνέχεια και προθυμοποιούνται να του φέρουν κι άλλους. Θεωρούν ως μάνα εξ ουρανού την ταινία του Γεωργούση, που πρέπει να τον αξιοποιήσουν για να προβληθούν οι θέσεις και η δράση της ΧΑ. Γι’ αυτό και ο ισχυρισμός Πλωμαρίτη στη δίκη του, ότι ο Γεωργούσης τον κινηματογραφούσε κρυφά δεν έπεισε. Δεν τον γλίτωσε από την καταδίκη του σε φυλάκιση ενός χρόνου.
Αλλαγή ψεύδους
Στις 23 Μάη του 2017, που εξετάστηκε για δεύτερη μέρα ο Κ. Γεωργούσης, οι συνήγοροι των νεοναζιστών άλλαξαν την υπερασπιστική γραμμή και πρόβαλαν τον ισχυρισμό ότι οι θέσεις που διατυπώνουν τα μέλη της ΧΑ είναι προσωπικές και δεν είναι θέσεις της ΧΑ. Θυμίζουμε ότι μέσα στο τζιπ του Πλωμαρίτη ο «επιστάτης» Βάθης ενημερώνει τον επίσης χρυσαυγίτη Σμυρνιώτη σχετικά με την ταινία αφήνοντας να εννοηθεί ότι είναι ο Παναγιώταρος που έστειλε τον Γεωργούση. Πέρα απ’ αυτό, υπάρχει πλούσιο υλικό τόσο στη δικογραφία όσο και στην κατέθεση του Κ. Γεωργούση, που δεν αφήνει την παραμικρή αμφιβολία ότι ο Μιχαλολιάκος και τα ηγετικά στελέχη είχαν πλήρη γνώση για την κινηματογράφηση των απόψεων και της δράσης των μελών και ότι είχαν δώσει τη συγκατάθεσή τους.Οι συνήγοροι υπεράσπισης των χρυσαυγιτών θα έπρεπε ήδη να έχουν καταλάβει ότι η τελετουργική ορκωμοσία και ο όρκος των δόκιμων μελών των νεοναζιστών δεν συνηγορούν στο ελάχιστο υπέρ της όψιμης υπερασπιστικής γραμμής που επινόησαν, ότι δήθεν οι χρυσαυγίτες στην ταινία του Γεωργούση εξέφραζαν προσωπικές απόψεις. Ισως να το έχουν καταλάβει και να μην έχουν άλλη επιλογή. Αυτό ονομάζεται πανικός από απελπισία.
Το μόνο που καταδεικνύει η προβολή αυτής της υπερασπιστικής γραμμής είναι πως ο φίρερ Μιχαλολιάκος φυλάχτηκε μεν και δεν πήρε μέρος στην ταινία μαζί με την «πλέμπα» των χρυσαυγιτών, ενέκρινε όμως την κινηματογράφηση των μελών και στελεχών της ΧΑ που είχαν οργανώσει το πογκρόμ της εκκαθάρισης του Αγίου Παντελεήμονα. Ο Αγιος Παντελεήμονας ήταν το καμάρι τους και ήθελαν να το δείξουν. Γι’ αυτό ο Πλωμαρίτης προσπαθούσε να μαζέψει κόσμο για να κάνει δηλώσεις στην κάμερα. Ηθελε να δείξει ότι οι κάτοικοι αισθάνονται ανακούφιση από την «καθαριότητα» που έκανε η ΧΑ, επιτιθέμενη στους μετανάστες. Ο φίρερ φυλάχτηκε και σήμερα επαναλαμβάνει μονότονα στις συνεντεύξεις του ότι από την ακροαματική διαδικασία δεν προέκυψαν ενοχοποιητικά στοιχεία για τον ίδιο και τους βουλευτές του. Τους παρακάτω χρυσαυγίτες τους θεωρεί αναλώσιμους και δεν έχει κανένα πρόβλημα να τους εγκαταλείψει στην τύχη τους!
ΚΟΝΤΡΑ: ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 2 ΙΟΥΝΗ
πηγή: eksegersi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου