Με
το αδιανόητο επιχείρημα περί ασάφειας νόμου απάντησε ο περιφερειακός
διευθυντής Αττικής, Δ. Γκίνης στα ζητήματα που του έθεσαν τα
εκπαιδευτικά σωματεία σχετικά με τη λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων
και το εκπαιδευτικό προσωπικό που εργάζεται σε αυτά.
Δήλωσε ότι
εγκύκλιος που να καθορίζει τον αριθμό μαθητών ανά εκπαιδευτικό δεν
υπήρξε για τα σχολικά έτη 2013-2014 και 2014-2015 και άρα το 1/50 που
αναφέρεται σε κάθε εγκύκλιο του παρελθόντος είναι ασαφές για την
πολιτική ηγεσία αν ισχύει ακόμα!!! Στην ουσία ανακοίνωσε ότι τα ολοήμερα
δημοτικά και νηπιαγωγεία δεν είναι υποχρεωτικό να λειτουργούν κι ότι η
λειτουργία τους θα εξαρτάται κάθε φορά από τις ελλείψεις σε προσωπικό
ενώ αλλάζουν και οι όροι που τα διέπουν!
Αδιανόητο 1: Αν η πολιτική ηγεσία δε γνωρίζει τις αποφάσεις της, ποιος τις γνωρίζει τότε;
Αδιανόητο 2:
Η πολιτική ηγεσία ομολογεί ότι επίτηδες δημιούργησε ασάφεια για τα έτη
2013 και 2014 για να τη χρησιμοποιεί κατά το δοκούν στην άσκηση της
κυβερνητικής πολιτικής. Εν ολίγοις, συνειδητά δε συμπεριέλαβε στις
εγκυκλίους του 2013 και 2014 το ζήτημα του αριθμού των μαθητών ανά
εκπαιδευτικό ώστε να ασκεί πολιτική με μοναδικό κανόνα τη δημοσιονομική
προσαρμογή που καθορίζει η ΕΕ και το ΔΝΤ! Σε άλλες περιοχές θα ισχύει το
1/50 και σε άλλες ότι λάχει! Τι θα ισχύει, απ’ ότι φαίνεται, εξαρτάται
από τα όρια που θέτει η κυβερνητική πολιτική και η τρόικα για προσλήψεις
αναπληρωτών και φυσικά τα κονέ και οι σχέσεις των περιφερειακών και των
διευθυντών εκπαίδευσης με τα κόμματα της συγκυβέρνησης. Έτσι, ο
Κουκοδήμος αποσπά στην εκλογική του περιφέρεια καμιά 30αριά δασκάλους
για διοικητικό έργο στη διεύθυνση Πιερίας και στην Α’ Αθήνας δε γίνεται
ούτε μία πρόσληψη αναπληρωτή με αποτέλεσμα τα σχολεία να στενάζουν χωρίς
ολοήμερα!!!
Αδιανόητο 3:
Αν το ΥΠΑΙΘ προχωρήσει σε προς πάνω ανατροπή της σχέσης 1/50, όποια
ολοήμερα θα λειτουργούν, μετατρέπονται σε επικίνδυνους, για την ασφάλεια
των μαθητών, χώρους!!! Γιατί η σχέση εκπαιδευτικών/μαθητών στα κλασικά
ολοήμερα δεν καθορίστηκε τυχαία 1/50. Βασίστηκε στον ανώτερο επιτρεπτό
αριθμό ανά τμήμα που είναι 1/25! Πρακτικά σημαίνει ότι αν στο ολοήμερο
υπάρχουν 50 παιδιά, τότε δημιουργούνται 2 τμήματα που για να
λειτουργήσουν απαιτούνται 2 εκπαιδευτικοί ταυτόχρονα, ένας δάσκαλος και
μια ειδικότητα. Γι’ αυτό κάθε 50 μαθητές προστίθεται ένας δάσκαλος και
πάλι με την προϋπόθεση ότι θα υπάρχουν ειδικότητες για να καλύπτουν το
άλλο τμήμα. Εδώ να προσθέσουμε ότι η παραμονή των ειδικοτήτων στα
ολοήμερα καλύπτεται στα πλαίσια του εργασιακού τους ωραρίου και όχι
πέραν αυτού. Αν υπάρξει παραβίαση του 1/50, πολύ δε περισσότερο το 1/100
που διαρρέει το υπουργείο, σημαίνει ότι θα υπάρχουν ώρες που ο δάσκαλος
θα έχει να προσέχει 50 παιδιά!!! Για διδασκαλία ούτε συζήτηση!
Ξαναγυρνάμε ταχύτατα στο 1960!
Αδιανόητο 4:
Το ΥΠΑΙΘ ομολογεί δια της ασάφειας που το ίδιο δημιούργησε ότι
συνειδητά διαλύει το σχολείο, ότι το αντιμετωπίζει ως χώρο που
κρατούνται «άχρηστα αντικείμενα» και όχι ως χώρο μάθησης και
δημιουργίας! Δεν μπορεί να υπάρξει εκπαιδευτικός προγραμματισμός προς
όφελος των μαθητών όταν οι όροι λειτουργίας του σχολείου καθορίζονται
από τα λεφτά που δε δίνονται! Συνειδητά το κράτος επιδιώκει να
λειτουργούν τα ολοήμερα χαοτικά, με τους μαθητές να πηγαινοέρχονται
χωρίς νόημα και σκοπό, να διδάσκονται ότι περισσεύει, από όποιες
ειδικότητες περισσεύουν. Οι συνθήκες αυτές δεν έχουν τίποτα το
δημιουργικό γιατί δεν μπορούν να ενταχθούν σε στοιχειώδη εκπαιδευτικό
σκοπό και προγραμματισμό. Τα ολοήμερα αδυνατούν να φτιάξουν προγράμματα
γιατί οι συνθήκες αλλάζουν κάθε δεκαήμερο. Ειδικότητες προσλαμβάνονται
και στη συνέχεια αποσύρονται για να καλύψουν άλλες τρύπες ή γιατί
αλλάζουν οι συμβάσεις τους. Δάσκαλοι έρχονται και φεύγουν, τμήματα
ανοίγουν και κλείνουν!
Μετά
από τις δηλώσεις του περιφερειακού διευθυντή Δ. Γκίνη και ύστερα από
ότι αντιμετωπίζει η Α’/βάθμια εκπαίδευση από την αρχή της χρονιάς
αποκαλύπτεται ότι οι εξαγγελίες Λοβέρδου για σοβαρές μεταρρυθμίσεις στο
δημοτικό από το Γενάρη πρέπει να ανησυχήσουν σοβαρά την εκπαιδευτική
κοινότητα και τους γονείς. Οι εξαγγελίες περί λιγότερων μαθημάτων είναι
στάχτη στα μάτια! Αναφέρονται σε λιγότερα μαθήματα αλλά εννοούν ότι το
πρόγραμμα θα περιλαμβάνει μαθήματα ότι λάχει μια και θα καθορίζεται όχι
από εκπαιδευτικές προτεραιότητες για τη μόρφωση των παιδιών αλλά από
τους οικονομικούς όρους που ορίζει η κυβερνητική πολιτική, η ΕΕ και το
ΔΝΤ!
Τα παιδιά μας θα μορφώνονται όχι όπως απαιτείται στον 21ο
αιώνα αλλά όπως απαιτούν οι οικονομικοί δείκτες, με ότι περισσεύει κάθε
φορά. Ένα σχολείο–χυλό, ευέλικτο το ονομάζουν, χωρίς σταθερές στο
πρόγραμμα, στα δικαιώματα, στις υποχρεώσεις του κράτους. Αυτό άλλωστε
εξυπηρετεί η αυτοαξιολόγηση. Όλα μεταφέρονται από την ευθύνη του
κράτους, στην ευθύνη των εκπαιδευτικών και των γονιών.
Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να:
· Καταγγείλει το «νέο» αγοραίο σχολείο της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, να
διαχωριστεί πλήρως με τα σχέδια του υπουργού Λοβέρδου για τη μετατροπή
του σε σχολείο-χυλό, να αποκαλύψει στους γονείς ότι το «ευέλικτο»
σχολείο που προπαγανδίζει το ΥΠΑΙΘ είναι σε βάρος της μόρφωσης των
παιδιών τους γιατί καθοδηγείται από τους οικονομικούς δείκτες και τις
ανάγκες της αγοράς και όχι από τα σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα.
· Να δηλώσει κατηγορηματικά στο
ΥΠΑΙΘ ότι για το εκπαιδευτικό κίνημα δεν υπάρχουν γκρίζες ζώνες, ότι η
σχέση εκπαιδευτικών/μαθητών στα κλασικά ολοήεμρα παραμένει 1/50 και να
απαιτήσει να συμπληρωθεί ΤΩΡΑ στις εγκυκλίους.
· Να προχωρήσει ΤΩΡΑ σε Παναττική σύσκεψη ΔΣ των συλλόγων Π.Ε. και σε συνέντευξη τύπου που να προτάξει τη διάλυση του δημόσιου δωρεάν σχολείου που προωθεί το ΥΠΑΙΘ
Ο σύλλογός μας αποφασίζει:
· Σύσκεψη με τις ενώσεις και τους συλλόγους γονιών
· Ενημερώσεις σε συντονισμό με τις ενώσεις και τους συλλόγους γονιών όλων των γονιών των σχολικών μονάδων του συλλόγου μας
· έκδοση γράμματος προς τους γονείς
· να συνεχίσει σταθερά στο δρόμο του συντονισμού συλλόγων και ΕΛΜΕ για τη μαχητική διεκδίκηση των αιτημάτων μας.
Δε θα συμβιβαστούμε με τη διάλυση του Δημόσιου Δωρεάν σχολείου!
ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!
Για το ΔΣ
Η πρόεδρος Η Γραμματέας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου