Το
τελευταίο διάστημα πληθαίνουν δυστυχώς τα περιστατικά που αποδεικνύουν
ότι αυτοί οι οποίοι διαχειρίζονται τις τύχες της Α.Ε.Κ. εδώ και
τουλάχιστον 15 χρόνια την έχουν «μικρύνει» επικίνδυνα. Τα τελευταία
(σχεδόν) 3 χρόνια μας έταξαν την πλήρη επανεκκίνηση σ’ όλα τα επίπεδα
για να υπομείνουμε την απόλυτη απαξίωση: τον σκόπιμο υποβιβασμό για
οικονομικούς και μόνο λόγους. Μας έταξαν γήπεδο, το οποίο με τον αρχικό
σχεδιασμό θα έπρεπε να είναι ήδη λειτουργικό και να στεγάζει την
ποδοσφαιρική ομάδα. Αφού είδαν ότι ο αρχικός τους σχεδιασμός είχε από
νωρίς πάει στράφι συνέχισαν να μας κοροϊδεύουν με το «σήμερα-αύριο» σαν
να είναι κακομοίρηδες που χρωστάνε και της Μιχαλούς.
Για
την δικαστική περιπέτεια του γηπέδου έχετε ήδη ενημερωθεί από άλλες
ιστοσελίδες, ωστόσο αν υπάρχει κάποιος που έχει χάσει επεισόδια ας
πατήσει εδώ.
Το μόνο που πρέπει να σχολιαστεί είναι το παραμύθι ότι η εξέλιξη της
υπόθεσης δεν επηρεάζει την έκδοση της Οικοδομικής Άδειας. Αν υπάρχουν
άνθρωποι που να πιστεύουν στα σοβαρά πως όταν θίγεται στην ουσία της η
τυπική ισχύς μιας απόφασης πάνω στην οποία στηρίζεται ένα τόσο μεγάλο
έργο, το ίδιο το έργο είναι δυνατόν να προχωρήσει, τότε εμείς δεν έχουμε
παρά να ευχηθούμε «με τις υγείες μας». Προφανώς κάποιοι νοιώθουν
υποχρεωμένοι να παράσχουν γι’ άλλη μια φορά την ίδια διαβεβαίωση και
κάποιοι άλλοι είναι ομοίως υποχρεωμένοι να την διαδώσουν στα πέρατα της
Γής όπου υπάρχουν ΑΕΚτζήδες.
Αν
και στην πρώτη επέτειο της Γ.Σ. θα ανεβάσουμε κείμενο με όλους τους
λόγους για τους οποίους όπως είναι τώρα τα πράγματα δεν γίνεται γήπεδο,
είναι ωστόσο καλό να κάνουμε ένα σχόλιο και εδώ. Κυκλοφορεί η φήμη ότι
το μόνο που μένει είναι η τελική υπογραφή από τον Σκουρλέτη. Ο ίδιος
προσπάθησε πριν από κανά μήνα καθυστερημένα είναι η αλήθεια να βάλει τα
πράγματα στην θέση τους διαψεύδοντας στην ουσία αυτή τη φήμη, χωρίς όμως
τελικά να πεί τίποτα το ουσιαστικό.
Για να τελειώνουμε λοιπόν με τις μπούρδες σήμερα θα γράψουμε αυτό:
Για
να υπογράψει ο Σκουρλέτης πρέπει όλες οι εισηγήσεις των υπηρεσιών του
Υπουργείου (και της Νομικής) να είναι θετικές. ꞊» Η Νομική υπηρεσία του
Υπουργείου για να εισηγηθεί έχει ζητήσει να της προσκομιστεί το Ιδρυτικό
Καταστατικό της Ερασιτεχνικής το οποίο μνημονεύεται και στο
παραχωρητήριο του 1934. ꞊» Στην Ερασιτεχνική (άρα και στην «επίσημη
Α.Ε.Κ.»)
κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν και κατέθεσαν το ισχύον κωδικοποιημένο με
τις τροποποιήσεις που έχουν γίνει από τότε και οι οποίες έχουν αλλοιώσει
σε μεγάλο βαθμό το αρχικό του περιεχόμενο. Αυτό το έκαναν σκόπιμα
προκειμένου έτσι ν’ αποφύγουν την αναθεώρηση των σχεδίων έτσι ώστε να
συμπεριληφθούν χώροι και για τα τμήματα της Ερασιτεχνικής. ꞊» Όσο δεν
κατατίθεται το Ιδρυτικό Καταστατικό δεν θα υπάρχει εισήγηση της Νομικής
υπηρεσίας στον Σκουρλέτη και συνεπώς υπογραφή της Οικοδομικής Άδειας.
Όταν κατατεθεί (γιατί δεν μπορεί να γίνει αλλιώς) είναι πάρα πολύ πιθανή
η αρνητική εισήγηση.
Συμπέρασμα; Όπως τα κάνανε «μπρός γκρεμός και πίσω ρέμα».
Τα υπόλοιπα στις 3 Φλεβάρη στο «επετειακό» μας κείμενο.
Είχαμε
όμως και μια υποτίθεται θετική εξέλιξη, την έγκριση με προϋποθέσεις της
Μ.Π.Ε. από την Περιφέρεια (για την ακρίβεια την θετική γι’ αυτό
εισήγηση πρός το Περιφερειακό Συμβούλιο). Για να μην υπάρξουν
παρεξηγήσεις θ’ αναφερθούμε στο κείμενο της εισήγησης όπως το παρουσίασε
το ΑΕΚ365 (βλέπε εδώ).
Για να γλυτώσουμε χρόνο και το αναμάσημα χιλιογραμμένων πραγμάτων θα
πάμε κατευθείαν στο τέλος όπου τίθενται οι 5 προϋποθέσεις τις οποίες και
θα σχολιάσουμε μια-μια.
Έχουμε και λέμε λοιπόν:
Προϋπόθεση 1η:
«Να προσδιοριστεί επακριβώς τόσο ο αριθμός των δέντρων που επιβάλλεται
να κοπούν για την κατασκευή του Κέντρου, όσο και η έκταση του άλσους της
Ν. Φιλαδέλφειας, μιας και παρουσιάζονται διαφοροποιήσεις μεταξύ της
συνημμένης ΜΠΕ και του Παραρτήματος της αιτιολογικής Έκθεσης του Νόμου
4277/2014.»
Σχόλιο: Κάποιος θα έπρεπε να τα έχει κοιτάξει αυτά πριν υποβληθούν. Προφανώς «χαθήκαν στη μετάφραση».
Προϋπόθεση 2η: «Οι
θέσεις στάθμευσης τόσο εντός όσο και εκτός του Κέντρου να είναι
σύμφωνες με τα οριζόμενα στο άρθρο 42 του Ν. 4277/2014 με ιδιαίτερη
έμφαση στη χωροθέτηση των 200 θέσεων στάθμευσης σε ακτίνα το πολύ ενός
χιλιομέτρου από τις εγκαταστάσεις του Κέντρου.»
Σχόλιο: Μας φαίνεται τόσο προφανής που αναρωτιόμαστε γιατί μπήκε.
Προϋπόθεση 3η: «Σχετικά
με το συνολικό αριθμό θέσεων στάθμευσης που ορίζονται από το άρθρο 42
του Ν. 4277/2014, είναι προφανές ότι είναι υπερβολικά μικρός σε σχέση με
τον αριθμό των θεατών (31.527). Αν και το μέτρο του περιορισμού των θέσεων στάθμευσης είναι σύμφωνο με τα διεθνή πρότυπα στο σχεδιασμό αθλητικών εγκαταστάσεων,
καθώς αποσκοπεί μεταξύ άλλων: α) στην ενθάρρυνση της χρήσης των ΜΜΜ, β)
στη μείωση της αύξησης του κυκλοφοριακού φόρτου της περιοχής και γ) στη
μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίων που θα επιβάρυναν επιπλέον
την ατμόσφαιρα της περιοχής, εντούτοις
στην περίπτωση του εξεταζόμενου έργου δεν μπορεί να εφαρμοστεί, αν δεν
προηγηθεί ο εκσυγχρονισμός των σταθμών του ΗΣΑΠ «Περισσός» και
«Πευκάκια» καθώς και η επέκταση της γραμμής 4 του ΜΕΤΡΟ.»
Σχόλιο: Εδώ
μπλέξαμε. Εφ’ όσον δεν υπάρχει όσος χώρος απαιτείται για την κατασκευή
των κατά νόμον απαραίτητων θέσεων στάθμευσης θα πρέπει να κατασκευαστούν
λιγότερες. Για να γίνει αυτό όμως θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν οι
σταθμοί του Η.Σ.Α.Π. «Περσισσός» και «Πευκάκια» (ευκολάκι) αλλά και να
κατασκευαστεί η γραμμή 4 του ΜΕΤΡΟ (για
την οποία αν όλα πάνε καλά θ’ απαιτηθούν τουλάχιστον 3 με 4 χρόνια
μέχρι να λειτουργήσει). Η γραμμή αυτή στην αρχική της μορφή καταλήγει
στον «Περισσό» και γι’ αυτό προφανώς μιλά η εισήγηση για «επέκταση» της.
Προϋπόθεση 4η: «Όσον
αφορά στο έργο της ταπείνωσης των οδών Πατριάρχου Κωνσταντίνου, Φωκών
και Χρυσοστόμου Σμύρνης, αυτό αποτελεί συνοδό έργο του κυρίως έργου, δηλαδή του Κέντρου Αθλητισμού, Μνήμης και Πολιτισμού και δεν μπορεί να εξεταστεί αποσπασματικά και διακριτά, μιας και όπως έχει αναφερθεί πολλές φορές στην παρούσα εισήγηση, η κατασκευή και ολοκλήρωση των συγκοινωνιακών έργων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την λειτουργία του κυρίως έργου. Επιπλέον,
αξιολογείται και αδειοδοτείται περιβαλλοντικά η δραστηριότητα στο
σύνολό της και όχι ο φορέας, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι ο φορέας
του έργου της ταπείνωσης των οδών είναι η Περιφέρεια Αττικής και ο
φορέας του Κέντρου είναι η Δικέφαλος ΑΕ.»
Σχόλιο: Σε
απλά Ελληνικά η Περιφέρεια λέει ότι οι υπογειοποιήσεις και το γήπεδο
πάνε (αδειοδοτούνται) μαζί και η ολοκλήρωση τους αποτελεί απαραίτητη
προϋπόθεση για την λειτουργία του γηπέδου.
Αυτό το γεγονός (δηλαδή η συνολική αδειοδότηση του έργου) είναι
ανεξάρτητο του γεγονότος ότι το γήπεδο το κατασκευάζει η «Δικέφαλος» και
τις υπογειοποιήσεις τις κάνει η Περιφέρεια. Δηλαδή αν δεν εγκριθούν οι
υπογειοποιήσεις και δεν ολοκληρωθούν γήπεδο δεν ξεκινά (και αν ακόμη
ξεκινήσει δεν μπορεί ν’ αδειοδοτηθεί η λειτουργία του). Προφανώς για να
ολοκληρωθούν οι υπογειοποιήσεις θα πρέπει να είναι δεδομένα τα
τουλάχιστον 22,5 εκ. Ευρώ στα οποία έχει υπολογιστεί το κόστος τους και
τα οποία είναι ξεχωριστό κονδύλι από τα 20 εκ. της Περιφέρειας.
Προϋπόθεση 5η: «Θα
πρέπει να στεγαστούν οι δραστηριότητες της ερασιτεχνικής ΑΕΚ έστω και
εκτός του χώρου του Κέντρου που ρυθμίζεται από το άρθρο 42 του Ν.
4277/2014, αλλά με τη δέσμευση του φορέα του έργου για τον προσδιορισμό -
υλοποίηση της εγκατάστασής τους σε συγκεκριμένους χώρους.»
Σχόλιο: Το καλύτερο απ’ όλα το άφησαν για το κλείσιμο. «Θα πρέπει να στεγαστούν οι δραστηριότητες της ερασιτεχνικής Α.Ε.Κ.». Τόσο καιρό όλοι οι «στριμμένοι» αυτό δεν υποστηρίζουν;
Πού
να στεγαστούν όμως οι δραστηριότητες της ερασιτεχνικής Α.Ε.Κ; Κανονικά
και με βάση το παραχωρητήριο του 1934 στον χώρο του «Ν. Γκούμας». Αν
όμως δεν γίνεται εκεί τότε οπουδήποτε αλλού.
Με
ποιανού την μέριμνα (δέσμευση) άρα και την ευθύνη; Μα φυσικά με του
«φορέα του έργου» δηλαδή της «Δικέφαλος 1924 Α.Ε.» ο οποίος θα πρέπει να
προσδιορίσει και να υλοποιήσει την εγκατάσταση τους (των δραστηριοτήτων
της ερασιτεχνικής Α.Ε.Κ.) σε συγκεκριμένους χώρους.
Σε
απλά Ελληνικά η «Δικέφαλος» πρέπει είτε να κατασκευάσει, να αγοράσει ή
να νοικιάσει με έξοδα της άλλες εγκαταστάσεις για τις δραστηριότητες της
ερασιτεχνικής Α.Ε.Κ. (αθλητικές και διοικητικές) είτε ν’ αναθεωρήσει τα
σχέδια της «Αγιά Σοφιάς» για να στεγάσει όλες ή κάποιες απ’ αυτές εκεί
και τις υπόλοιπες σε κατάλληλους χώρους κοντά στο γήπεδο.
Αυτό είναι κάτι το οποίο το έχουμε υποστηρίξει σε πλήθος κειμένων μας (κάποια από τα οποία παραθέτουμε εδώ, εδώ, εδώ & εδώ)
και όπως φαίνεται είναι το πλέον σημαντικό ζήτημα που έχει ν’
αντιμετωπίσει ο Μελισσανίδης και η ομάδα του. Δεν ξέρουμε αν είναι
εύκολη ή δύσκολη η λύση του. Ξέρουμε όμως πως είναι το «σωστό» και πως
το Υπουργείο (όπως και η Περιφέρεια) το θέτουν ως άλλη Τρόικα σαν
«προαπαιτούμενο» για την έκδοση της Οικοδομικής Άδειας.
Αυτά για την ώρα. Τα υπόλοιπα στις 3 Φλεβάρη 2016.
27 Γενάρη 2016
παρατηρητήριο.
παρατηρητήριο.
πηγή: aekwatch.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου