Η συγκυβέρνηση των Τσιπροκαμμένων παρουσιάζει την περιβόητη κινητικότητα
στο Δημόσιο σαν κάτι διαφορετικό από την κινητικότητα των προηγούμενων
μνημονιακών κυβερνήσεων, που λειτούργησε σαν λαιμητόμος που αποκεφάλιζε
εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα. Οπως θα δούμε στην συνέχεια, όμως, η
στόχευσή τους είναι η ίδια. Δηλαδή, να συρρικνώσουν και άλλο τον δημόσιο
τομέα, στέλνοντας δεκάδες χιλιάδες δημόσιους υπάλληλους -είτε μόνιμους
είτε ΙΔΑΧ (Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου)- στην ανεργία.
Λανσάροντας τη «δική τους» κινητικότητα σαν κάτι το διαφορετικό και χρήσιμο για τους δημόσιους υπάλληλους, αναφέρουν στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχέδιου ότι «βασική καινοτομία του προτεινόμενου συστήματος (Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας-ΕΣΚ) είναι ο αμιγώς εθελούσιος χαρακτήρας της κινητικότητας και ειδικότερα η δυνατότητα κάθε υπάλληλου να έχει πρόσβαση στο σύνολο των προς κάλυψη θέσεων, βάσει ενιαίων κανόνων αναφορικά με τους όρους, τις προϋποθέσεις και εν γένει τις ακολουθούμενες διαδικασίες». Παραπέρα, αφήνουν -εμμέσως πλην σαφώς- να σχηματιστεί στο «πόπολο» η εντύπωση ότι αυτοί, σε αντίθεση με τους προκατόχους τους, μέσω της κινητικότητας θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας.
Αυτό είναι το τυράκι που δολώνει τη φάκα. Και η φάκα είναι ότι της κινητικότητας θα προηγηθεί αναδιάρθρωση των υπηρεσιών, συγχώνευση φορέων ή μεταβολή του ιδιοκτησιακού τους καθεστώτος. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε νέα φουρνιά απολύσεων, χιλιάδων εργαζόμενων στο δημόσιο, και ότι υπό την απειλή της απόλυσης θα υποχρεώνουν τους δημόσιους υπάλληλους να δεχτούν «εθελοντικά» τη μετακίνησή τους σε άλλη υπηρεσία, που μπορεί να βρίσκεται σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας.
Αυτό δεν το εξάγουμε εμείς από την ανάλυση των συμφραζόμενων. Το λένε οι ίδιοι οι συντάκτες του νομοσχέδιου στο 5ο άρθρο του: «Αρθρο 5 - Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας: Στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης συνιστάται Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας η οποία συντονίζει και επιβλέπει την εφαρμογή του ΕΣΚ […] ανακατανέμει το προσωπικό της υπηρεσίας του Δημοσίου μετά από αναδιάρθρωση των υπηρεσιών, συγχώνευση φορέων ή μεταβολή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των φορέων».
Ομολογούν ανοιχτά, λοιπόν, ότι θα συγχωνεύσουν και θα ιδιωτικοποιήσουν δημόσιες υπηρεσίες, που ως αποτέλεσμα θα έχουν -κατά την άποψή μας- την απόλυση χιλιάδων υπαλλήλων. Οι Τσιπροκαμμένοι, ως συνεπείς διαχειριστές του ελληνικού καπιταλισμού, συνεχίζουν το έργο των προκατόχων τους. Δεν είναι ικανοποιημένοι από το εργατικό αίμα που χύθηκε στα επτά μνημονιακά χρόνια. Ζητούν κι άλλο, όπως θα δούμε στη συνέχεια.
Θα επιδιώξουν και αυτοί τη (νέα) συρρίκνωση των δημόσιων υπηρεσιών, γιατί και αυτοί είναι οπαδοί των συγχωνεύσεων και της ιδιωτικοποίησης δημόσιων υπηρεσιών, ενώ δε διστάζουν να εμφανιστούν ως οπαδοί του λεγόμενου επιτελικού κράτους. Αυτό αναφέρεται ρητά και κατηγορηματικά στο νόμο 4368/2016, που ψήφισε η σημερινή συγκυβέρνηση: «Αρθρο 5 - Σύσταση Επιτροπής για την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης: Συστήνεται στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Επιτροπή για την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Βασικές κατευθύνσεις των επεξεργασιών της Επιτροπής είναι η δημιουργία επιτελικού κράτους και η αναβάθμιση του ρόλου της τοπικής αυτοδιοίκησης».
Αντιλαμβάνεστε λοιπόν τι περιεχόμενο δίνουν στον ορισμό του επιτελικού κράτους. Μικρές δημόσιες υπηρεσίες, με επιτελικό ρόλο, και όλες οι αρμοδιότητες και δράσεις στον ιδιωτικό καπιταλιστικό τομέα. Πρόκειται για το ίδιο επιτελικό κράτος στο οποίο αναφέρονταν όλες οι προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις, αλλά και προ-μνημονιακές κυβερνήσεις. Η φιλολογία περί επιτελικού κράτους κορυφώθηκε την περίοδο του σημιτικού «εκσυγχρονισμού» και έκτοτε απετέλεσε βασική ιδεολογική συνιστώσα του πολιτικού λόγου όλων των κυβερνήσεων. Η περίοδος των Μνημονίων έδωσε στο σύστημα την ευκαιρία να κάνει πράξη αυτή την κατεύθυνση, με βίαιο-αντεργατικό τρόπο.
Η συγκυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, οπαδός του επιτελικού κράτους πλέον (περασμένα ξεχασμένα όσα έλεγαν παλαιότερα οι συριζαίοι) δεν περιορίστηκε στην διακήρυξη περί επιτελικού κράτους. Προχώρησε ήδη στις συγχωνεύσεις ΚΕΠ και άλλων δημόσιων υπηρεσιών. Εχουν ήδη εκδοθεί τέτοιες αποφάσεις από τον υφυπουργό Εσωτερικών Ι. Μπαλάφα. Αυτός δεν περιορίστηκε μόνο στη συγχώνευση μικρών δημόσιων υπηρεσιών, όπως είναι τα ΚΕΠ ή τα ληξιαρχεία. Προχώρησε παραπέρα. Με εγκύκλιο διαταγή, που εκδόθηκε στις 5 Ιούλη του 2016, απαίτησε από τους δήμους που έστειλαν προγράμματα προσλήψεων τακτικού προσωπικού να προχωρήσουν στην κατάργηση των οργανικών κενών, εφαρμόζοντας σχετική μνημονιακή δέσμευση της κυβέρνησης του Γ. Παπανδρέου, που είχε ενσωματωθεί με διάταξη στο νόμο 4024 της 11ης Οκτώβρη του 2011.
Αναφέρει ο Μπαλάφας στην εγκύκλιο διαταγή, με την οποία απευθύνθηκε σε πενήντα δημόσιους φορείς που είχαν υποβάλει στο υπουργείο Εσωτερικών πρόγραμμα προσλήψεων τακτικού προσωπικού:
«Με την [τάδε] εγκύκλιο και το [τάδε] έγγραφό μας, δόθηκε η δυνατότητα στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού να υποβάλουν στην υπηρεσία μας αιτήματα που αφορούν τον προγραμματισμό των άμεσων αναγκών σε εξειδικευμένο τακτικό προσωπικό για το τρέχον έτος… Κατά τον έλεγχο των απαιτούμενων δικαιολογητικών προέκυψαν τα εξής:
α) Αρκετά ΝΠΔΔ, παρά την παρέλευση έξι ετών από την έναρξη ισχύος του ν. 3852/2010 δεν έχουν ακόμη ολοκληρώσει, ως όφειλαν, την διαδικασία κατάρτισης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) τους…
β) Διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν ΟΤΑ α’ βαθμού οι οποίοι δεν έχουν προβεί ως όφειλαν στην κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ.1α του άρθρου 33 του νόμου 4024/2011, όπως ισχύει, διαδικασία κατάργησης /διατήρησης των κενών οργανικών θέσεών τους.
Για τις εν λόγω περιπτώσεις σας γνωρίζουμε ότι εφόσον η υπηρεσία σας εκδώσει τη σχετική διαπιστωτική πράξη για την αυτοδίκαιη κατάργηση κενών οργανικών θέσεων με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου, με συμπληρωμένους τους σχετικούς πίνακες, την δημοσιεύσει στο ΦΕΚ και την αποστείλει στην υπηρεσία μας συνοδευόμενη από ειδική και εμπεριστατωμένη εισήγηση διατήρησης θέσεων, η υπηρεσία μας θα προωθήσει το σχετικό αίτημα για έγκριση στην επιτροπή ΠΥΣ 33/2006, όπως ισχύει».
Η προθεσμία που τους έθεσε ο Ι. Μπαλάφας για να στείλουν τη διαπιστωτική πράξη ήταν η 31 Αυγούστου του 2016.
Η παράγραφος 1α του άρθρου 33 του νόμου 4024 του 2011 είναι μνημονιακή υποχρέωση, που ανέλαβε η κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου. Προϋπόθεση για να γίνει πρόσληψη οποιουδήποτε τακτικού προσωπικού είναι να καταργήσουν τις κενές οργανικές θέσεις οι ΟΤΑ που δεν τις κατήργησαν ως τώρα! Οπως αντιλαμβάνεστε, το ίδιο θα ισχύσει και στην περίπτωση που ένας δήμος ή μια δημόσια υπηρεσία ζητήσει να μεταταγούν ή να αποσπαστούν μόνιμοι ή ΙΔΑΧ δημόσιοι υπάλληλοι από μια άλλη δημόσια υπηρεσία.
Αρα, της κινητικότητας θα προηγηθεί και άλλη συρρίκνωση του δημόσιου, μέσω της συγχώνευσης ή ιδιωτικοποίησης δημόσιων υπηρεσιών και της δημιουργίας χιλιάδων αν όχι δεκάδων χιλιάδων «υπεράριθμων» δημόσιων υπαλλήλων.
Τα λεγόμενα των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ για εθελούσια κινητικότητα είναι παραμύθια της Χαλιμάς. Το λέμε αυτό γιατί κάτω από το βάρος των δεκάδων χιλιάδων «υπεράριθμων» και την απειλή της απόλυσης, οι εργαζόμενοι θα εξαναγκαστούν να υποβάλουν αίτημα κινητικότητας, που μπορούμε να καταλάβουμε πόσο εθελούσια θα είναι. Αυτή η κινητικότητα δε θα έχει γεωγραφικούς περιορισμούς και δε θα παίρνει υπόψη της τις οικογενειακές τους ανάγκες και υποχρεώσεις.
Επειδή υπάρχει αυτή η προοπτική, γι’ αυτό οι Τσιπροκαμμένοι προβλέπουν ως όργανο που θα εξετάζει τις μετατάξεις τις τριμελείς επιτροπές που θα απαρτίζονται από υψηλόβαθμα στελέχη του δημοσίου, αγνοώντας τα υπηρεσιακά συμβούλια.
ΚΟΝΤΡΑ: ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ 3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ
πηγή: eksegersi.gr
Λανσάροντας τη «δική τους» κινητικότητα σαν κάτι το διαφορετικό και χρήσιμο για τους δημόσιους υπάλληλους, αναφέρουν στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχέδιου ότι «βασική καινοτομία του προτεινόμενου συστήματος (Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας-ΕΣΚ) είναι ο αμιγώς εθελούσιος χαρακτήρας της κινητικότητας και ειδικότερα η δυνατότητα κάθε υπάλληλου να έχει πρόσβαση στο σύνολο των προς κάλυψη θέσεων, βάσει ενιαίων κανόνων αναφορικά με τους όρους, τις προϋποθέσεις και εν γένει τις ακολουθούμενες διαδικασίες». Παραπέρα, αφήνουν -εμμέσως πλην σαφώς- να σχηματιστεί στο «πόπολο» η εντύπωση ότι αυτοί, σε αντίθεση με τους προκατόχους τους, μέσω της κινητικότητας θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας.
Αυτό είναι το τυράκι που δολώνει τη φάκα. Και η φάκα είναι ότι της κινητικότητας θα προηγηθεί αναδιάρθρωση των υπηρεσιών, συγχώνευση φορέων ή μεταβολή του ιδιοκτησιακού τους καθεστώτος. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε νέα φουρνιά απολύσεων, χιλιάδων εργαζόμενων στο δημόσιο, και ότι υπό την απειλή της απόλυσης θα υποχρεώνουν τους δημόσιους υπάλληλους να δεχτούν «εθελοντικά» τη μετακίνησή τους σε άλλη υπηρεσία, που μπορεί να βρίσκεται σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας.
Αυτό δεν το εξάγουμε εμείς από την ανάλυση των συμφραζόμενων. Το λένε οι ίδιοι οι συντάκτες του νομοσχέδιου στο 5ο άρθρο του: «Αρθρο 5 - Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας: Στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης συνιστάται Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας η οποία συντονίζει και επιβλέπει την εφαρμογή του ΕΣΚ […] ανακατανέμει το προσωπικό της υπηρεσίας του Δημοσίου μετά από αναδιάρθρωση των υπηρεσιών, συγχώνευση φορέων ή μεταβολή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των φορέων».
Ομολογούν ανοιχτά, λοιπόν, ότι θα συγχωνεύσουν και θα ιδιωτικοποιήσουν δημόσιες υπηρεσίες, που ως αποτέλεσμα θα έχουν -κατά την άποψή μας- την απόλυση χιλιάδων υπαλλήλων. Οι Τσιπροκαμμένοι, ως συνεπείς διαχειριστές του ελληνικού καπιταλισμού, συνεχίζουν το έργο των προκατόχων τους. Δεν είναι ικανοποιημένοι από το εργατικό αίμα που χύθηκε στα επτά μνημονιακά χρόνια. Ζητούν κι άλλο, όπως θα δούμε στη συνέχεια.
Θα επιδιώξουν και αυτοί τη (νέα) συρρίκνωση των δημόσιων υπηρεσιών, γιατί και αυτοί είναι οπαδοί των συγχωνεύσεων και της ιδιωτικοποίησης δημόσιων υπηρεσιών, ενώ δε διστάζουν να εμφανιστούν ως οπαδοί του λεγόμενου επιτελικού κράτους. Αυτό αναφέρεται ρητά και κατηγορηματικά στο νόμο 4368/2016, που ψήφισε η σημερινή συγκυβέρνηση: «Αρθρο 5 - Σύσταση Επιτροπής για την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης: Συστήνεται στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Επιτροπή για την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Βασικές κατευθύνσεις των επεξεργασιών της Επιτροπής είναι η δημιουργία επιτελικού κράτους και η αναβάθμιση του ρόλου της τοπικής αυτοδιοίκησης».
Αντιλαμβάνεστε λοιπόν τι περιεχόμενο δίνουν στον ορισμό του επιτελικού κράτους. Μικρές δημόσιες υπηρεσίες, με επιτελικό ρόλο, και όλες οι αρμοδιότητες και δράσεις στον ιδιωτικό καπιταλιστικό τομέα. Πρόκειται για το ίδιο επιτελικό κράτος στο οποίο αναφέρονταν όλες οι προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις, αλλά και προ-μνημονιακές κυβερνήσεις. Η φιλολογία περί επιτελικού κράτους κορυφώθηκε την περίοδο του σημιτικού «εκσυγχρονισμού» και έκτοτε απετέλεσε βασική ιδεολογική συνιστώσα του πολιτικού λόγου όλων των κυβερνήσεων. Η περίοδος των Μνημονίων έδωσε στο σύστημα την ευκαιρία να κάνει πράξη αυτή την κατεύθυνση, με βίαιο-αντεργατικό τρόπο.
Η συγκυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, οπαδός του επιτελικού κράτους πλέον (περασμένα ξεχασμένα όσα έλεγαν παλαιότερα οι συριζαίοι) δεν περιορίστηκε στην διακήρυξη περί επιτελικού κράτους. Προχώρησε ήδη στις συγχωνεύσεις ΚΕΠ και άλλων δημόσιων υπηρεσιών. Εχουν ήδη εκδοθεί τέτοιες αποφάσεις από τον υφυπουργό Εσωτερικών Ι. Μπαλάφα. Αυτός δεν περιορίστηκε μόνο στη συγχώνευση μικρών δημόσιων υπηρεσιών, όπως είναι τα ΚΕΠ ή τα ληξιαρχεία. Προχώρησε παραπέρα. Με εγκύκλιο διαταγή, που εκδόθηκε στις 5 Ιούλη του 2016, απαίτησε από τους δήμους που έστειλαν προγράμματα προσλήψεων τακτικού προσωπικού να προχωρήσουν στην κατάργηση των οργανικών κενών, εφαρμόζοντας σχετική μνημονιακή δέσμευση της κυβέρνησης του Γ. Παπανδρέου, που είχε ενσωματωθεί με διάταξη στο νόμο 4024 της 11ης Οκτώβρη του 2011.
Αναφέρει ο Μπαλάφας στην εγκύκλιο διαταγή, με την οποία απευθύνθηκε σε πενήντα δημόσιους φορείς που είχαν υποβάλει στο υπουργείο Εσωτερικών πρόγραμμα προσλήψεων τακτικού προσωπικού:
«Με την [τάδε] εγκύκλιο και το [τάδε] έγγραφό μας, δόθηκε η δυνατότητα στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού να υποβάλουν στην υπηρεσία μας αιτήματα που αφορούν τον προγραμματισμό των άμεσων αναγκών σε εξειδικευμένο τακτικό προσωπικό για το τρέχον έτος… Κατά τον έλεγχο των απαιτούμενων δικαιολογητικών προέκυψαν τα εξής:
α) Αρκετά ΝΠΔΔ, παρά την παρέλευση έξι ετών από την έναρξη ισχύος του ν. 3852/2010 δεν έχουν ακόμη ολοκληρώσει, ως όφειλαν, την διαδικασία κατάρτισης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) τους…
β) Διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν ΟΤΑ α’ βαθμού οι οποίοι δεν έχουν προβεί ως όφειλαν στην κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ.1α του άρθρου 33 του νόμου 4024/2011, όπως ισχύει, διαδικασία κατάργησης /διατήρησης των κενών οργανικών θέσεών τους.
Για τις εν λόγω περιπτώσεις σας γνωρίζουμε ότι εφόσον η υπηρεσία σας εκδώσει τη σχετική διαπιστωτική πράξη για την αυτοδίκαιη κατάργηση κενών οργανικών θέσεων με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου, με συμπληρωμένους τους σχετικούς πίνακες, την δημοσιεύσει στο ΦΕΚ και την αποστείλει στην υπηρεσία μας συνοδευόμενη από ειδική και εμπεριστατωμένη εισήγηση διατήρησης θέσεων, η υπηρεσία μας θα προωθήσει το σχετικό αίτημα για έγκριση στην επιτροπή ΠΥΣ 33/2006, όπως ισχύει».
Η προθεσμία που τους έθεσε ο Ι. Μπαλάφας για να στείλουν τη διαπιστωτική πράξη ήταν η 31 Αυγούστου του 2016.
Η παράγραφος 1α του άρθρου 33 του νόμου 4024 του 2011 είναι μνημονιακή υποχρέωση, που ανέλαβε η κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου. Προϋπόθεση για να γίνει πρόσληψη οποιουδήποτε τακτικού προσωπικού είναι να καταργήσουν τις κενές οργανικές θέσεις οι ΟΤΑ που δεν τις κατήργησαν ως τώρα! Οπως αντιλαμβάνεστε, το ίδιο θα ισχύσει και στην περίπτωση που ένας δήμος ή μια δημόσια υπηρεσία ζητήσει να μεταταγούν ή να αποσπαστούν μόνιμοι ή ΙΔΑΧ δημόσιοι υπάλληλοι από μια άλλη δημόσια υπηρεσία.
Αρα, της κινητικότητας θα προηγηθεί και άλλη συρρίκνωση του δημόσιου, μέσω της συγχώνευσης ή ιδιωτικοποίησης δημόσιων υπηρεσιών και της δημιουργίας χιλιάδων αν όχι δεκάδων χιλιάδων «υπεράριθμων» δημόσιων υπαλλήλων.
Τα λεγόμενα των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ για εθελούσια κινητικότητα είναι παραμύθια της Χαλιμάς. Το λέμε αυτό γιατί κάτω από το βάρος των δεκάδων χιλιάδων «υπεράριθμων» και την απειλή της απόλυσης, οι εργαζόμενοι θα εξαναγκαστούν να υποβάλουν αίτημα κινητικότητας, που μπορούμε να καταλάβουμε πόσο εθελούσια θα είναι. Αυτή η κινητικότητα δε θα έχει γεωγραφικούς περιορισμούς και δε θα παίρνει υπόψη της τις οικογενειακές τους ανάγκες και υποχρεώσεις.
Επειδή υπάρχει αυτή η προοπτική, γι’ αυτό οι Τσιπροκαμμένοι προβλέπουν ως όργανο που θα εξετάζει τις μετατάξεις τις τριμελείς επιτροπές που θα απαρτίζονται από υψηλόβαθμα στελέχη του δημοσίου, αγνοώντας τα υπηρεσιακά συμβούλια.
ΚΟΝΤΡΑ: ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ 3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ
πηγή: eksegersi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου