Εχουμε γράψει πολλές φορές, ότι το «γήπεδο Μελισσανίδη» στη Νέα Φιλαδέλφεια, στο οικόπεδο που έχει παραχωρηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο στην ΑΕΚ, δεν μπορεί να χτιστεί (ενδεικτικά για τους λόγους που δεν μπορεί να χτιστεί το «γήπεδο Μελισσανίδη» δείτε εδώ). Το οικόπεδο έχει παραχωρηθεί στο ερασιτεχνικό σωματείο ΑΕΚ και η χρήση του μπορεί να είναι μόνο για κοινωφελή σκοπό (άθληση των αθλητών όλων των τμημάτων του). Το οικόπεδο –λόγω της φύσης της παραχώρησης- είναι πράγμα εκτός συναλλαγής και απαγορεύεται να μεταβιβαστεί σε οποιονδήποτε τρίτον, πολλώ δε μάλλον σε ένα κερδοσκοπικό νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, όπως είναι η συμφερόντων Μελισσανίδη «Δικέφαλος 1924» Κατασκευαστική ΑΕ.
Τις τελευταίες μέρες έχουμε μια εκκωφαντική προπαγάνδα από πλευράς «συστήματος Μελισσανίδη» ότι η άδεια βγαίνει «από μέρα σε μέρα» και μια υφέρπουσα προπαγάνδα ότι μπορεί η άδεια να υπογραφεί από άλλον υπάλληλο και όχι από την προϊσταμένη της αρμόδιας υπηρεσίας (ΔΑΟΚΑ) ή και από τον ίδιο τον υπουργό Σταθάκη, αν δε βρεθεί «πρόθυμος» υπάλληλος να βάλει την υπογραφή του κάτω από αυτή την απροκάλυπτη παρανομία. Γι’ αυτό και επανερχόμαστε, για να ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα.
Πριν τα ξεκαθαρίσουμε, όμως, θέτουμε ένα ερώτημα: αφού όλα είναι νόμιμα, όπως υποστηρίζει το «σύστημα Μελισσανίδη», γιατί υπάρχει δυστοκία στην ανεύρεση «πρόθυμου ηλίθιου» που θα βάλει την υπογραφή του στην Εγκριση και την Αδεια Δόμησης; Αν όλα είναι εντάξει και απολύτως σύμφωνα με το νόμο, ο αρμόδιος υπάλληλος δεν μπορεί να αρνηθεί να υπογράψει. Αν το κάνει, τότε είναι υπόλογος και μπορούν να τον ελέγξουν πειθαρχικά και ποινικά. Ειδικά όταν απέναντι στον υπάλληλο βρίσκεται ένα ισχυρό καπιταλιστικό συγκρότημα που έχει μαζί του και την κυβέρνηση, τι μπορεί να κάνει ο ανίσχυρος υπάλληλος; Οπως αντιλαμβάνεστε, ο υπάλληλος γίνεται ισχυρός όταν έχει απέναντί του τη νομιμότητα και αρνείται να την παραβιάσει, είτε γιατί «σέβεται το ψωμί που τρώει» είτε γιατί απλώς φοβάται τις συνέπειες της παρανομίας που του ζητούν να υπογράψει.
Ας δούμε τώρα τα δεδομένα.
- Η Δημόσια Διοίκηση δεν είναι μπουλούκι μαστόρων που ενεργεί ανάλογα με τις διαταγές του πρωτομάστορα. Υπάρχει ένα νομικό πλαίσιο βάσει του οποίου λειτουργεί. Δεν μπορεί, λοιπόν, ένας υφιστάμενος να υπογράψει αντί του προϊσταμένου, παρά μόνο αν ο προϊστάμενος τού μεταβιβάσει το δικαίωμα της υπογραφής με κανονιστική πράξη (Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας, άρθρο 9, παρ. 3). Και σ’ αυτή την περίπτωση, όμως, «εκείνος που μεταβίβασε την αρμοδιότητα υπογραφής ορισμένων πράξεων που ανήκουν στην αρμοδιότητά του, ως οργάνου, εξακολουθεί να θεωρείται ως μόνος αρμόδιος προς έκδοση των πράξεων αυτών, ακόμη και όταν οι πράξεις αυτές υπογράφονται από τον εξουσιοδοτηθέντα προς τούτο» (αποφάσεις ΣτΕ 4478/1987, 5797/1996). Επομένως, σε κάθε περίπτωση, δεν μπορεί να υπογράψει υφιστάμενος παρακάμπτοντας την προϊσταμένη της ΔΑΟΚΑ.
- Μήπως, όμως, μπορεί να υπογράψει ο υπουργός; Καταρχάς, ακόμα και στις περιπτώσεις που μια έγκριση την υπογράφει ο υπουργός (π.χ. η περιβαλλοντική αδειοδότηση του γηπέδου από τον Σκουρλέτη, η έγκριση της μελέτης υψομέτρων για τους αδιάνοικτους πεζόδρομους από τον Σπίρτζη), θα πρέπει να προϋπάρξουν οι υπογραφές των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων (εισηγητής, τμηματάρχης, διευθυντής, γενικός διευθυντής). Αν υπάρξει άρνηση υπογραφής από υπηρεσιακό παράγοντα, τότε ο υπουργός τον διατάζει δύο φορές διαδοχικά και ο υπηρεσιακός παράγοντας -μετά τη δεύτερη διαταγή- είναι υποχρεωμένος να υπογράψει, καταγράφοντας τη διαφωνία του. Αν μπορούσε η «δουλειά» να γίνει έτσι, τότε θα είχε τελειώσει, με δεδομένη την κυβερνητική βούληση υπέρ του «ό,τι θέλει ο Μελισσανίδης».
- Στην προκειμένη περίπτωση, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας δεν έχει συναρμοδιότητα. Δεν υπογράφει και αυτός. Στην Απόφαση με θέμα «Εξουσιοδότηση υπογραφής “Με εντολή Υπουργού“, του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και “Με εντολή Αναπληρωτή Υπουργού“ του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας» (ΦΕΚ 6 Β/8.1.2016), μεταβιβάζονται εξουσιοδοτήσεις των υπουργών στους γενικούς γραμματείς, σε γενικούς διευθυντές, διευθυντές και τμηματάρχες, αλλά η ΔΑΟΚΑ δεν αναφέρεται πουθενά. Δηλαδή, η ΔΑΟΚΑ δεν εκδίδει την άδεια με εντολή υπουργού.
Γι’ αυτό το λόγο ο Σταθάκης δεν έχει καμιά αρμοδιότητα να υπογράψει αυτός την Εγκριση – Αδεια Δόμησης του «γηπέδου Μελισσανίδη». Την αρμοδιότητα την έχει εκ του νόμου αποκλειστικά η ΔΑΟΚΑ και κανένας άλλος.
- Μπορεί –λένε- να βγάλει μια άδεια ο Σταθάκης από το γραφείο του, σε συνεργασία με τους συμβούλους του. Αυτό θα είναι πρωτάκουστο. Εχουν βγει στο παρελθόν υπουργικές αποφάσεις κατευθείαν από τα γραφεία των υπουργών, χωρίς τη συμμετοχή των υπηρεσιακών παραγόντων. Ολες κατέπεσαν με μοναδική ευκολία στο ΣτΕ, όταν προσβλήθηκαν. Ομως εν προκειμένω δεν υπάρχει ούτε αυτή η δυνατότητα, γιατί ο υπουργός δεν έχει καν το δικαίωμα υπογραφής.
ΥΓ1. Κάτι εκσκαφείς που καθαρίζουν το οικόπεδο που έχει παραχωρηθεί στην ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια αποτελούν μέρος του σόου. Καθαρίζουν, λέει, για να είναι όλα έτοιμα για να ξεκινήσουν τα έργα! Μόνο που αν ήταν να ξεκινήσουν τα έργα άμεσα, δε θα χρειαζόταν κανένας καθαρισμός. Ο καθαρισμός θα γινόταν με τις εκσκαφές. Ο καθαρισμός ήταν υποχρεωτικός, γιατί από τις 25 του Μάη στην Ερασιτεχνική ΑΕΚ στάλθηκε έγγραφο της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Πρασίνου του Δήμου Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας, που ζητούσε να καθαριστεί το οικόπεδο από τα ξερόχορτα γιατί υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς: «Παρακαλούμε όπως προβείτε ως οφείλετε στον καθαρισμό, την κοπή και απομάκρυνση των ξερών χόρτων, στον χώρο του πρώην γηπέδου της ΑΕΚ, ο οποίος γειτνιάζει με το Αλσος Ν. Φιλαδέλφειας. Οι κίνδυνοι εκδήλωσης πυρκαγιάς, είναι ιδιαίτερα αυξημένοι αυτή την περίοδο. Παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειές σας, έτσι ώστε να προστατευθεί το Αλσος που αποτελεί έναν από τους ελάχιστες εναπομείναντες πνεύμονες πρασίνου». Απλώς κάποιοι σκέφτηκαν πως τα ξερόχορτα μπορούν να μετατραπούν σε… κουτόχορτο.
ΥΓ2. Στο σόου των τελευταίων ημερών συμμετέχει και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το έργο της υπογειοποίησης τμήματος των οδών πατρ. Κωνσταντίνου και Φωκών, την οποία η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής έστειλε στην Περιφέρεια Αττικής για να τη θέσει σε διαβούλευση.
Καταρχάς, δεν πρόκειται για κάτι καινούργιο. Πρόκειται για μια ΜΠΕ που υποβλήθηκε τον Ιούλη του 2016 (πριν από ένα χρόνο δηλαδή), η οποία είναι ίδια με τη ΜΠΕ που υποβλήθηκε τον Σεπτέμβρη του 2014 (απλά τσοντάρισαν και την περιβαλλοντική αδειοδότηση του γηπέδου, που υπογράφηκε στο μεταξύ από τον Σκουρλέτη). Γιατί, λοιπόν, τίθεται τώρα σε διαβούλευση; Κάθε σόου πίστας πρέπει να έχει και το… μπαλέτο του. Πρέπει να καλλιεργηθεί η ψευδαίσθηση στους οπαδούς ότι «τρέχουμε ολοταχώς σε όλα τα επίπεδα».
Η ΜΠΕ για το έργο της υπογειοποίησης είναι το ελάχιστο από αυτά που πρέπει να γίνουν. Είναι ένα μικρό κομμάτι από τη μελέτη της υπογειοποίησης δηλαδή. Σας λέμε, λοιπόν –και είναι… καρατσεκαρισμένο- ότι για την εκπόνηση της μελέτης δεν έχει γίνει τίποτα. Δεν έχει παραδοθεί ούτε μια από τις πολλές επιμέρους μελέτες (αρχιτεκτονικές, στατικές, ηλεκτρομηχανολογικές, κυκλοφοριακές κτλ.) στην αρμόδια επιτροπή που έχει συγκροτηθεί στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της περιφέρειας. Βλέπετε, οι μελέτες αυτές θέλουν λεφτά για να γίνουν, ενώ μια προ τριετίας έτοιμη ΜΠΕ δεν κοστίζει τίποτα (αντίθετα, χρησιμεύει ως… μπαλέτο στο σόου «Οι μπουλντόζες βάζουν μπροστά»).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου