.

.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα

Δευτέρα 13 Ιουνίου 2016

ΑΕΠΙ: Αναπάντητα ερωτήματα



Η σαββατιάτικη αποκάλυψη της «Εφ.Συν.» για την ΑΕΠΙ, την εν κρυπτώ αιφνιδιαστική μεταφορά της στην Κύπρο και το αδιαφανές ταξίδι των πνευματικών δικαιωμάτων αλλά και των κεφαλαίων που απορρέουν από αυτά, προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση. Η εφημερίδα μας έγινε αποδέκτρια πληθώρας καταγγελιών, μαρτυριών και στοιχείων άκρως επιβαρυντικών για την οικονομική διαχείριση, την εργοδοτική συμπεριφορά απέναντι στους υπαλλήλους και την προνομιακή αντιμετώπιση της ΑΕΠΙ από την εκάστοτε ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού.

Θυμίζουμε ότι σχεδόν πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχει παρόμοια ιδιωτική εταιρεία που να διαχειρίζεται το πνευματικό «κεφάλαιο» των δημιουργών. Συνήθως αυτό το έργο επιτελούν ΜΚΟ ή Σωματειακοί Οργανισμοί που υπόκεινται σε πλήρεις διαχειριστικούς ελέγχους. Η ΑΕΠΙ, ενώ εξασφάλισε το δισυπόστατο στη λειτουργία της (δηλαδή άδεια για να λειτουργεί ως Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης ταυτόχρονα με τη λειτουργία της ως Α.Ε.), εντούτοις δεν επιθυμεί κανέναν έλεγχο από το Δημόσιο ούτε από ορκωτούς λογιστές, ούτε όμως και από επόπτη.


Την ίδια ώρα το Δ.Σ. της ΑΕΠΙ αποφασίζει τη μεταφορά στην Κύπρο. Αμεσα ενδιαφερόμενοι, μέλη και χρήστες, θα ζητήσουν από τον υπουργό Πολιτισμού την ανάκληση της άδειας ΟΣΔ που έχει παραχωρηθεί στην ΑΕΠΙ και τη χρήση κάθε άλλου μέσου για τη διασφάλιση των συμφερόντων τους.
Και υπάρχουν και άλλου είδους διαμαρτυρίες για την ΑΕΠΙ. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις αλλεπάλληλες επιστολές του Συλλόγου «Μέτρον» (εκπροσωπεί πολλούς δημιουργούς και είναι μέλος της ΑΕΠΙ) τόσο προς την εταιρεία όσο και προς το υπουργείο Πολιτισμού.

Σε μία από αυτές (5/11/2014) το σωματείο χαρακτηρίζει εξαιρετικά δυσμενή για τους δημιουργούς τη συμφωνία ΑΕΠΙ και εκδοτών σε ό,τι αφορά τη δωρεάν διάθεση των έργων από τις εφημερίδες, το χαμηλό αντίτιμο και τελικά τις επιπτώσεις στις πωλήσεις των cd. Εξίσου επιζήμια χαρακτηρίζει τη συμφωνία με τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τις τεράστιες εκπτώσεις, που πρακτικά έχουν ως αποτέλεσμα την πλήρη κατάργηση του επαγγέλματος του συνθέτη (λόγω της συνεχούς χρήσης παλιών έργων για κάθε νέα εκπομπή ή σειρά).

Διαβάστε τη συνέχεια του ρεπορτάζ στην «Εφημερίδα των Συντακτών» που κυκλοφορεί

πηγή: efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου