.

.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα

Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2016

Γήπεδο Μελισσανίδη (ΑΕΚ): Η επέκταση της γραμμής 4 του Μετρό χάνεται στον ορίζοντα…



Κι άλλο πίσω η δημοπράτηση του έργου, που δε περιλαμβάνει την επέκταση Περισσός – Γαλάτσι


Κάτι παραπάνω ξέρουν αυτοί που σχεδιάζουν τις επεκτάσεις του Μετρό, και δε δίνουν προτεραιότητα στη κατασκευή του τμήματος Περισσός – Γαλάτσι της γραμμής 4. Ως γνωστό, το Μετρό πάει εκεί που υπάρχει πελατεία. Κι ως εκ τούτου, γνωρίζοντας ή εκτιμώντας πως γήπεδο δε κατασκευάζεται τα επόμενα 10 χρόνια τουλάχιστον, δεν έχουν λόγο να προχωρήσουν στην υλοποίηση ενός έργου, το οποίο δε θα βγάλει τα λεφτά του.

Πολλές φορές, για πολλά χρόνια,  με τυμπανοκρουσίες, έχει ανακοινωθεί η έναρξη υλοποίησης της συγκεκριμένης γραμμής, χωρίς να έχει γίνει το παραμικρό βήμα. Οι μεγαλόστομες σχετικές ανακοινώσεις, βασίζονται στην ίδια λογική, με ανάλογες που κάνει και το αφεντικό της ΑΕΚ. Οι μεν εξαγγέλλουν έργα για τις εκλογικές ή άλλες πολιτικές ανάγκες, για να γεμίσουν πολιτικό κενό ή να αποπροσανατολίσουν τη κοινωνία. Ο δε κάνει το ανάλογο, για να κερδίσει χρόνο και ανοχή από τους οπαδούς. Τους παρέχει το όραμα για να ονειρεύονται και να πορεύονται με αυτό. Δοκιμασμένη και πετυχημένη συνταγή όντως. Εξάλλου στην Ελλάδα, δε χρειάζεται να κάνεις το έργο για να σε ψηφίσουν, αρκεί να το υπόσχεσαι. Κι αν είσαι ποδοσφαιρικός παράγοντας, δε χρειάζεται να πετυχαίνεις αποτελέσματα για να κερδίζεις την υποστήριξη των οπαδών της ομάδας. Αρκεί να υπόσχεσαι, και να υποδεικνύεις άλλους ως υπεύθυνους, για τα ψεύδη και τις ανακολουθίες σου.

Στη γειτονιά μας το έργο κινείται στο χώρο της φαντασίας και της μυθοπλασίας, κυρίως από τα επιχειρηματικά συμφέροντα και τους ιμάντες προπαγάνδας τους στη κοινωνία. Κι αυτό γιατί το κυκλοφοριακό χάος που θα δημιουργηθεί στη ζωή της πόλης, από τη λειτουργία του γηπέδου Μελισσανίδη, αν ποτέ κατασκευαστεί φυσικά, θα είναι τραγικό. Τυχόν υλοποίηση της γραμμής 4 η οποία θα έφτανε στο Περισσό, θα περιόριζε μερικώς τις επιπτώσεις.   

Σύμφωνα με πληροφορίες λοιπόν, του Νίκου Καραγιάννη και του ypodomes.com, έχουμε νέα μετάθεση της δημοπράτησης μέρους της γραμμής 4.

Η αναδημοσίευση που ακολουθεί είναι από το ypodomes.com


Μετρό Αθήνας: Οριστικά το 2017 η δημοπράτηση της Γραμμής 4




Το νέο μεγάλο έργο της Αττικό Μετρό
Για το 2017 οριστικά μεταφέρεται η δημοπράτηση της νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Ο λόγος είναι ο ...χρόνος καθώς για να τελειώσει το έτος απομένουν μόλις 2,5 μήνες. Σε αυτό το διάστημα ακόμα και αν γίνουν άλματα από την Αττικό Μετρό το μόνο που θα καταφέρει θα είναι η προκήρυξη της δημοπράτησης του έργου. Επιπλέον θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η δημοπράτηση της νέας γραμμής θα γίνει με τον νέο νόμο για τα δημόσια έργα. Αυτό το σημειώνουμε καθώς προς το παρόν δεν γίνονται δημοπρατήσεις καθώς δεν έχουν δημοσιευθεί ακόμα τα πρότυπα δημοπρατήσεων. Να θυμίσουμε πως το έργο αφορά το πρώτο κεντρικό μέρος της Γραμμής 4 και συγκεκριμένα το τμήμα ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ.

Από την πλευρά της χρηματοδότησης το έργο θα δημοπρατηθεί ως κλασικό δημόσιο έργο και συγκεκριμένα από το ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ έχουν δεσμευτεί 400εκ.ευρώ ενώ το υπόλοιπο ποσό των περίπου 1 δις ευρώ θα καλυφθεί από την ΕΤΕπ η οποία φαίνεται να είναι διατεθειμένη να καλύψει μέχρι και το 75% του συνολικού κόστους του έργου.
Η δημοπράτηση του έργου θα γίνει σε φάσεις με την πρώτη να είναι η προεπιλογή των τελικών υποψήφιων που θα κρατήσει κάποιους μήνες, η κατάθεση των φακέλων όπου η επεξεργασία τους θα διαρκέσει αρκετούς επιπλέον μήνες και θα ακολουθήσει η ανάδειξη του αναδόχου, η προσυμβατική περίοδος με την έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η κύρωση της από τη Βουλή των Ελλήνων και η τελική υπογραφή για την εκκίνηση της κατασκευαστικής περιόδου. 

Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για τουλάχιστον 1-1,5 χρόνο (και με την αίρεση ότι δεν θα έχουμε δικαστικές διαμάχες μεταξύ των υποψηφίων) με την κατασκευή να έχει (με βάση τα παραπάνω) εκκίνηση περίπου το καλοκαίρι του 2018. Αυτή την εποχή σύμφωνα με τις πηγές του ypodomes.com αναμένεται η έγκριση περιβαλλοντικών όρων πράγμα που θα "κλειδώσει" την κατασκευή του έργου.ολοκληρωθούν μέσα στους επόμενους μήνες.

ΤΟ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ
Στο έργο περιλαμβάνεται η μελέτη και κατασκευή του Α ́ τμήματος της Γραμμής 4, ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ, η κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού, η προμήθεια, εγκατάσταση, δοκιμές και θέση σε λειτουργία του αναγκαίου εξοπλισμού του έργου καθώς και η προμήθεια τροχαίου υλικού.

Επίσης στο αντικείμενο περιλαμβάνεται η κατασκευή νέου Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) και νέου κτηρίου Συντήρησης και Επισκευών Συρμών στο αμαξοστάσιο Σεπολίων

Πρόκειται να κατασκευαστεί τμήμα γραμμής, μήκους 12,3 χλμ που περιλαμβάνει 14 σταθμούς. Το κόστος του έργου είναι 1, 4 δις ευρώ ενώ όπως έχει αποφασιστεί για τη διάνοιξη θα χρησιμοποιηθεί ΤΜΒ, δηλαδή Μετροπόντικας αλλά είναι άγνωστο αν τελικά θα έχουμε ένα ή περισσότερα ΤΒΜ . Το έργο είναι περίπλοκο από τη φύση του καθώς η διάνοιξη σηράγγων και σταθμών  θα γίνει σε πυκνοκατοικημένο αστικό περιβάλλον,


Στα εξειδικευμένα συστήματα περιλαμβάνονται :
-Το σύστημα αερισμού σηράγγων Μετρό
-Το σύστημα ισχύος έλξης
-Η σιδηροδρομική επιδομή του έργου
-Το σύστημα σηματοδότησης τύπου CBTC
-Το σύστημα συλλογής κομίστρου με έξυπνες κάρτες
-Η προμήθεια και θέση σε λειτουργία 14 συρμών χωρίς οδηγό
-Σταθμοί με με πετάσματα και θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες

ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ
Οι 14 σταθμοί που θα κατασκευαστούν είναι οι:
ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΑΚΑΔΗΜΙΑ (σύνδεση με σταθμό Πανεπιστήμιο Γραμμής 2), ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ (σύνδεση με γραμμή 3), ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, ΝΗΑΡ ΗΣΤ, ΙΛΙΣΙΑ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ, ΓΟΥΔΗ.

Αν όλα πάνε καλά και δεν έχουμε καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της κατασκευής (πράγμα απίθανο για έργο Μετρό) τα έργα εφόσον ξεκινήσουν μέχρι το καλοκαίρι του 2018 θα ολοκληρωθούν 7 χρόνια αργότερα, το 2025 όπου και αρχικά οριοθετείται η λειτουργία του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4.

Είναι πάντως η πρώτη φορά που Υπουργείο Υποδομών (και η Αττικό Μετρό) επιχειρούν να δημοπρατήσουν έργο Μετρό στην Αθήνα μετά από 8 χρόνια (τελευταία δημοπράτηση ήταν στο τέλος του 2008 με την επέκταση προς Πειραιά). Αξίζει να αναφέρουμε πως το συγκεκριμένο έργο είναι το μεγαλύτερο project όλων των εποχών για την Αττικό Μετρό, ξεπερνώντας σε κόστος ακόμα και την βασική κατασκευή των γραμμών 2 και 3 που λειτούργησαν το 2000.

Με τη λειτουργία της Γραμμής 4 το δίκτυο του Μετρό της Αθήνας θα μετρά 79 σταθμούς, χωρίς να συνυπολογίζονται τυχόν άλλα μελλοντικά έργα (επεκτάσεις γραμμών 1 και 2). Τώρα το ενδιαφέρον περιστρέφεται στην ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού αλλά και αν το Υπουργείο καταφέρει να βρει χρηματοδότηση για τις επεκτάσεις της Γραμμής 4 προς Εθνική Οδό, Άνω Ηλιούπολη και Περισσό.

Όπως είναι γνωστό και οι 3 επεκτάσεις έχουν μπει στην ειδική διαδικτυακή πύλη της Κομισιόν για έργα που επιχειρούν να βρουν χρηματοδότηση από την Παγκόσμιο Επενδυτική Κοινότητα. Σε κάθε περίπτωση εφόσον τελικά έχουμε τη δημοπράτηση θα πρόκειται για σπουδαιότερο έργο σταθερής τροχιάς εδώ και πολλά χρόνια για την Αθήνα.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου