Σοβαρές καταγγελίες για υποβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, περιλαμβάνονται σε ανακοίνωση της Ε.Α.Σ. Ο.ΣΥ/Ε.Α.Σ. αστικών μεταφορών.
Μια υποβάθμιση, που είναι πλέον περισσότερο από ορατή στους επιβάτες οι οποίοι έχουν ανάγκη τη μετακίνηση αλλά δεν εξυπηρετούνται ικανοποιητικά.
Μια υποβάθμιση που όλο και συχνότερα οδηγεί τον αγανακτισμένο επιβάτη να στρέφεται κατά των οδηγών οι οποίοι, εκτός από την εντατικοποίηση της εργασίας, τις συχνές βλάβες και τις καθημερινές κυκλοφοριακές δυσκολίες, καλούνται να παίξουν και το ρόλο του «αλεξικέραυνου» εκτόνωσης της οργής των επιβατών.
Μια υποβάθμιση που έχει -δυστυχώς- μετρήσιμες πλέον επιτπτώσεις και στην υγεία των οδηγών, όπως καταγγέλλεται.
Μια υποβάθμιση τέλος, που ύπουλα χρησιμοποιείται από καθεστωτικά ΜΜΕ, όχι μόνο για τη συκοφάντηση των αγώνων των εργαζομένων αλλά και για την απαξίωση του δημόσιου χαρακτήρα των μέσων μεταφοράς.
Σήμερα, 200 από τα 330 λεωφορεία στο αμαξοστάσιο του Πειραιά ήταν σε βλάβη ενώ το αμαξοστάσιο της Ανθούσας θυμίζει περισσότερο νεκροταφείο λεωφορείων παρά ενεργό αμαξοστάσιο, σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Όμως η ανακοίνωση των εργαζομένων δίνει και το κλειδί για να αντιληφθεί κανείς το πλαίσιο στο οποίο εντάσσονται οι αρνητικές αυτές εξελίξεις, αναδεικνύοντας παράλληλα το δρόμο της ταξικής αλληλεγγύης συνολικά του κόσμου της εργασίας.
Αξίζει να τη διαβάσετε ολόκληρη:
Ενωτική Αγωνιστική Συνεργασία ΟΣΥ Ενωτική Αριστερή Συσπείρωση αστικών μεταφορών
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ –ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Η υποβάθμιση των αστικών μεταφορών συνεχίζεται με αυξανόμενη ένταση. Αποτέλεσμα αυτής της πλήρους υποβάθμισης και απαξίωσης είναι:
• Η εντατικοποίηση της δουλειάς των οδηγών έχει χτυπήσει «κόκκινο» με αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση των προβλημάτων υγείας. (Μόνο το τελευταίο διάστημα σ’ ένα αμαξοστάσιο είχαμε τουλάχιστον δύο σοβαρές περιπτώσεις εγκεφαλικών και καρδιολογικών πάνω στην βάρδια).
• Οι φραστικές και όχι μόνο επιθέσεις των επιβατών κατά των οδηγών είναι απείρως πιο συχνές κι απ’ τα δρομολόγια που ανίκανες διοικήσεις δεν μπορούν ή δεν θέλουν να προγραμματίσουν.
Οι βλάβες λεωφορείων έχουν πιάσει οροφή. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τα αμαξοστάσια Ανθούσας, Π. Ράλλη και Πειραιά.
Οι οδηγοί από την Π. Ράλλη για πολύ μεγάλο διάστημα έπαιρναν λεωφορεία από τον Πειραιά γιατί του αμαξοστασίου είναι «ντακαρισμένα». Το Α/Σ της Ανθούσας θυμίζει περισσότερο νεκροταφείο λεωφορείων παρά ενεργό αμαξοστάσιο. Από τα 380 λεωφορεία μόνο τα 270 είναι –υποτίθεται βέβαια- ενεργά . Απ αυτά οι βλάβες είναι τόσες πολλές που τις περισσότερες μέρες βγαίνουν στην κίνηση –στην καλύτερη περίπτωση- τα 90!!!
Στο αμαξοστάσιο του Πειραιά τα ίδια και χειρότερα. Με μια απλή βόλτα στο αμαξοστάσιο είδαμε πως από τα 330 λεωφορεία στις 19 του Μάη για παράδειγμα περισσότερα από τα 200 ήταν σε βλάβη!!!
Αποτέλεσμα οι οδηγοί να περιμένουν υπομονετικά, αν και πότε θα δεήσουν να τους δώσουν λεωφορείο για να βγουν για βάρδια, στρεσαρισμένοι όσο δεν παίρνει άλλο γιατί εκεί ξέρουν ότι τους περιμένει δεύτερος Γολγοθάς:
Οι επιβάτες, που εξαγριωμένοι απ την αναμονή, αντί να απευθυνθούν στους πραγματικούς υπεύθυνους, εκτονώνουν την οργή τους στους οδηγούς, θεωρώντας τους υπαίτιους της ταλαιπωρίας τους, αγνοώντας ότι έχουν να κάνουν με έναν πραγματικά χιλιοταλαιπωρημένο εργαζόμενο.
Όπως έχουμε πει εκατοντάδες φορές στις ανακοινώσεις μας, το σχέδιο είναι απλό και όπως το εφάρμοσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, έτσι συνεχίζει να το εφαρμόζει και η σημερινή:
Η επίθεση στις αστικές μεταφορές κινείται πάνω στο συνηθισμένο σχέδιο των καπιταλιστών όταν αφορά δημόσια αγαθά:
• Όχι μόνο εγκαταλείπουν την -όποια δημόσια υπηρεσία -στην τύχη της αλλά με διορισμένα αρπακτικά στις διοικήσεις τους, μειώνουν και υποβαθμίζουν το παραγόμενο κοινωνικό έργο
• Στην συνέχεια με την βοήθεια των καθεστωτικών ΜΜΕ την κατασυκοφαντούν
• Την διαλύουν ολοσχερώς
• Και στο τέλος την χαρίζουν στους ιδιώτες.
Η επίθεση στις μεταφορές έχει τρία σκέλη που τα εφαρμόζουν ταυτόχρονα:
• Το πρώτο σκέλος έχει να κάνει με την πλήρη απαξίωση του συγκοινωνιακού έργου
• Το δεύτερο αφορά το τσάκισμα των εργαζομένων και των εργασιακών σχέσεων
• Και το τρίτο αφορά την νομιμοποίηση κάθε ρεμούλας και απατεωνιάς προηγούμενων κυβερνήσεων ώστε να καταστήσουν τις μεταφορές ζημιογόνες.
Όλον αυτόν το σχεδιασμό έρχονται επικουρικά να ενισχύσουν και οι μικροσυνδικαλιστικές πρακτικές των εργοδοτικών και των κυβερνητικών συνδικαλιστών με την διαχείριση των δικαιωμάτων και των αναγκών των εργαζομένων που τα μετατρέπουν σε ρουσφέτι και συνδιαλλαγή με την εργοδοσία.
Καταγγέλλουμε:
την διοίκηση της ΟΣΥ για την επιλογή της στην συνέχιση της διατήρησης του ίδιου μηχανισμού διοικητικών προσώπων που έχουν όλη την ευθύνη για την διαχρονική διάλυση των συγκοινωνιών. Για να είμαστε ακριβείς, τα ίδια ακριβώς πρόσωπα που συμμετείχαν στην διάλυση της ΕΑΣ αρχές δεκαετίας του 90, έχουν αναλάβει τον ίδιο ρόλο «εργολαβικά» και σήμερα.
Απουσιάζουν μόνο όσοι συνταξιοδοτήθηκαν. Αυτός ο διοικητικός μηχανισμός «ξέχασε» το καλοκαίρι να εισπράξει κοντά στα 50.000.000 ευρώ για επανεκκίνηση των συγκοινωνιών ώστε να έχουμε ανταλλακτικά, καύσιμα κλπ αλλά δεν ξέχασε να ξαναπάρει λάστιχα από προμηθευτή που είχε αποκλειστεί για απάτη , όπως επίσης δεν ξέχασε να ασφαλίζει ακινητοποιημένα λεωφορεία ή όσα δεν ασφαλίζει να κινδυνεύει με πρόστιμο 1000 ευρώ ανά λεωφορείο επειδή «δεν θέλει» να κάνει εταιρικό ασφαλιστικό κεφάλαιο.
τόσο τον γραφειοκρατικό, εργοδοτικό όσο και τον κυβερνητικό συνδικαλισμό για συνεργασία με τις εκάστοτε διοικήσεις στην διάλυση των μεταφορών και για χρησιμοποίηση των σοβαρών προβλημάτων των εργαζομένων στις μικροσυνδικαλιστικές τους σκοπιμότητες.
Καλούμε τους επιβάτες να αναλογιστούν ότι οι οδηγοί είναι ένα σκληρά εργαζόμενο κομμάτι της τάξης μας, χωρίς πρόγραμμα, χωρίς ωράρια, χωρίς γιορτές και αργίες που μέσα σε αντίξοες συνθήκες από τις τρείς τα χαράματα προσπαθεί, ξεπερνώντας πολλές φορές τα όριά του, να πετύχει το ακατόρθωτο, στηρίζοντάς τους στο δύσκολο έργο τους.
Καλούμε τα σωματεία, ομοσπονδίες, εργατικά κέντρα, συλλογικότητες, οργανώσεις, την νεολαία να σταθούν στο πλευρό των εργαζομένων και σ’ αυτήν την επίθεση.
Καλούμε όλους τους εργαζόμενους να γυρίσουν την πλάτη στους νεκροθάφτες του κλάδου και των δημόσιων κοινωνικών αστικών μεταφορών και να στηρίξουμε τις ταξικές δυνάμεις του συνδικαλιστικού και εργατικού κινήματος με ενωτικό και ανατρεπτικό τρόπο για δημόσιες συγκοινωνίες στην υπηρεσία του λαού και της τάξης μας.
πηγή: pandiera.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου