Του Μηνά Τσαμόπουλου
«Βραχυκυκλώνει» η υπόθεση του ναυαγίου του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» στην Σαλαμίνα. Η επιχείριση απάντλησης πετρελαίου από τις δεξαμενές του βυθισμένου πλοίου έχει σταματήσει εδώ δύο ημέρες, αφού έληξαν τα πιστοποιητικά του δεξαμενόπλοιου «Lassea» που συμμετείχε στην επιχείριση και δεν έχει ακόμα αντικατασταθεί και μάλιστα δεν έχει βρεθεί άκρη ακόμα, αν και χθες το πρωί ήρθε η πληροφορία ότι την επιχείριση θα αναλάβει το δεξαμενόπλοιο «Aegean Princess I» με το πλοίο να βρίσκεται κοντά στο σημείο του ναυαγιού και να περιμένει. Ωστόσο τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι για το φορτίο του «Αγία Ζώννη ΙΙ» που παραμένει μέσα στο βουλιαγμένο δεξαμενόπλοιο ερίζουν δύο εταιρείες: η μια που έχει το «Aegean Princess I» και μια δεύτερη που έχει το δεξαμενόπλοιο «Syros».
Κατά τις ίδιες πληροφορίες η μια εταιρεία ζητά να απαντλήσει το πετρέλαιο ως slots (κατάλοιπα) και η δεύτερη ως φορτίο.
Ο πλοιοκτήτης του «Αγία Ζώνη ΙΙ» είχε συμφωνήσει με την εταιρεία που διαχειρίζεται το «Lassea» να φέρει άλλο πλοίο στη θέση του, το «NEDA», το οποίο λόγω κακοκαιρίας έμεινε στη Σκιάθο. Όλες αυτές τις ημέρες κάποιοι κρατούν την ανάσα τους αφού κανείς δεν ξέρει πως θα συμπεριφερθεί το ναυάγιο στο οποίο υπάρχουν ακόμη περίπου 1.500 τόνοι πετρελαιοειδών, με τον κίνδυνο για νέα διαρροή να είναι υπαρκτός.
Στο μεταξύ, στη δίκη του πλοιάρχου και του α' μηχανικού του «Lassea» που συνελήφθησαν μετά τον εντοπισμό ποσότητας πετρελαιοειδών στα έγκατα του πλοίου για τα οποία δεν υπήρχαν παραστατικά, τέσσερις βασικοί μάρτυρες κατηγορίας από το Λιμενικό Σώμα και την τελωνειακή αρχή δεν εμφανίστηκαν με αποτέλεσμα η δίκη να διακοπεί και να αναβληθεί για σήμερα στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Λιμενικού «γνωρίζεται ότι, ακόμα δεν έχει ογκομετρηθεί το παράνομο φορτίο και συνεπώς δεν υπάρχει ακόμα η απαιτούμενη έκθεση προσδιορισμού των διαφυγόντων δασμών και λοιπών φόρων, η οποία πρέπει απαραιτήτως να προσκομιστεί ενώπιον του δικαστηρίου για να συνεχιστεί η διαδικασία». Για την υπόθεση έκανε παρέμβαση ο Εισαγγελέας ο οποίος έδωσε εντολή το «Lassea» να αδειάσει τους 1.533 τόνους πετρελαιοειδών που απαντλήθηκαν από το «Αγία Ζώνη ΙΙ» στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ, στον Ασπρόπυργο. Δείγματα των πετρελαιοειδών από τις δεξαμενές έρματος του «Lassea», έχουν σταλεί για ανάλυση. Το πλοίο είναι κατασχεμένο ενώ οι δύο συλληφθέντες κατηγορούνται για παραβίαση τελωνειακού κώδικα για λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό πλημμελήματος.
Στο μεταξύ, εντολή στον Κλάδο Επιθεώρησης Πλοίων, για τη διενέργεια έκτακτης επιθεώρησης στα δεξαμενόπλοια με ελληνική σημαία, που εκτελούν πλόες στο εσωτερικό, έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής. Η επιθεώρηση θα γίνει σε όλους τους τομείς και αφορά πλοία, τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας των οποίων, έχει εκδώσει η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου ή εξουσιοδοτημένοι οργανισμοί.
Το ηλικιακό όριο
Σύμφωνα με πληροφορίες το ΥΝΑ σχεδιάζει να θέσει ηλικιακά όρια για τα πλοία που κάνουν ανεφοδιασμό καυσίμων και τα οποίο στην πλειοψηφία τους είναι 40 ετών, ενώ υπάρχει ένα που είναι ναυπηγημένο το 1964, σύμφωνα με καταγγελία της Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού. Όμως σύμφωνα πάντοτε με τους ίδους κύκλους του υπουργείου Ναυτιλίας, η κίνηση αυτή του υπουργού «συναντά μεγάλες αντιστάσεις αφού θίγονται συμφέροντα».
πηγή: newmoney.gr
«Βραχυκυκλώνει» η υπόθεση του ναυαγίου του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» στην Σαλαμίνα. Η επιχείριση απάντλησης πετρελαίου από τις δεξαμενές του βυθισμένου πλοίου έχει σταματήσει εδώ δύο ημέρες, αφού έληξαν τα πιστοποιητικά του δεξαμενόπλοιου «Lassea» που συμμετείχε στην επιχείριση και δεν έχει ακόμα αντικατασταθεί και μάλιστα δεν έχει βρεθεί άκρη ακόμα, αν και χθες το πρωί ήρθε η πληροφορία ότι την επιχείριση θα αναλάβει το δεξαμενόπλοιο «Aegean Princess I» με το πλοίο να βρίσκεται κοντά στο σημείο του ναυαγιού και να περιμένει. Ωστόσο τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι για το φορτίο του «Αγία Ζώννη ΙΙ» που παραμένει μέσα στο βουλιαγμένο δεξαμενόπλοιο ερίζουν δύο εταιρείες: η μια που έχει το «Aegean Princess I» και μια δεύτερη που έχει το δεξαμενόπλοιο «Syros».
Κατά τις ίδιες πληροφορίες η μια εταιρεία ζητά να απαντλήσει το πετρέλαιο ως slots (κατάλοιπα) και η δεύτερη ως φορτίο.
Ο πλοιοκτήτης του «Αγία Ζώνη ΙΙ» είχε συμφωνήσει με την εταιρεία που διαχειρίζεται το «Lassea» να φέρει άλλο πλοίο στη θέση του, το «NEDA», το οποίο λόγω κακοκαιρίας έμεινε στη Σκιάθο. Όλες αυτές τις ημέρες κάποιοι κρατούν την ανάσα τους αφού κανείς δεν ξέρει πως θα συμπεριφερθεί το ναυάγιο στο οποίο υπάρχουν ακόμη περίπου 1.500 τόνοι πετρελαιοειδών, με τον κίνδυνο για νέα διαρροή να είναι υπαρκτός.
Στο μεταξύ, στη δίκη του πλοιάρχου και του α' μηχανικού του «Lassea» που συνελήφθησαν μετά τον εντοπισμό ποσότητας πετρελαιοειδών στα έγκατα του πλοίου για τα οποία δεν υπήρχαν παραστατικά, τέσσερις βασικοί μάρτυρες κατηγορίας από το Λιμενικό Σώμα και την τελωνειακή αρχή δεν εμφανίστηκαν με αποτέλεσμα η δίκη να διακοπεί και να αναβληθεί για σήμερα στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Λιμενικού «γνωρίζεται ότι, ακόμα δεν έχει ογκομετρηθεί το παράνομο φορτίο και συνεπώς δεν υπάρχει ακόμα η απαιτούμενη έκθεση προσδιορισμού των διαφυγόντων δασμών και λοιπών φόρων, η οποία πρέπει απαραιτήτως να προσκομιστεί ενώπιον του δικαστηρίου για να συνεχιστεί η διαδικασία». Για την υπόθεση έκανε παρέμβαση ο Εισαγγελέας ο οποίος έδωσε εντολή το «Lassea» να αδειάσει τους 1.533 τόνους πετρελαιοειδών που απαντλήθηκαν από το «Αγία Ζώνη ΙΙ» στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ, στον Ασπρόπυργο. Δείγματα των πετρελαιοειδών από τις δεξαμενές έρματος του «Lassea», έχουν σταλεί για ανάλυση. Το πλοίο είναι κατασχεμένο ενώ οι δύο συλληφθέντες κατηγορούνται για παραβίαση τελωνειακού κώδικα για λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό πλημμελήματος.
Στο μεταξύ, εντολή στον Κλάδο Επιθεώρησης Πλοίων, για τη διενέργεια έκτακτης επιθεώρησης στα δεξαμενόπλοια με ελληνική σημαία, που εκτελούν πλόες στο εσωτερικό, έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής. Η επιθεώρηση θα γίνει σε όλους τους τομείς και αφορά πλοία, τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας των οποίων, έχει εκδώσει η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου ή εξουσιοδοτημένοι οργανισμοί.
Το ηλικιακό όριο
Σύμφωνα με πληροφορίες το ΥΝΑ σχεδιάζει να θέσει ηλικιακά όρια για τα πλοία που κάνουν ανεφοδιασμό καυσίμων και τα οποίο στην πλειοψηφία τους είναι 40 ετών, ενώ υπάρχει ένα που είναι ναυπηγημένο το 1964, σύμφωνα με καταγγελία της Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού. Όμως σύμφωνα πάντοτε με τους ίδους κύκλους του υπουργείου Ναυτιλίας, η κίνηση αυτή του υπουργού «συναντά μεγάλες αντιστάσεις αφού θίγονται συμφέροντα».
πηγή: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου