.

.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα

Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου 2016

Mπαράζ αγωγών κατά της Aegean του Μελισσανίδη

Oι μικρομέτοχοι και κατά του Γεωργιόπουλου για χρηματιστηριακή παραπλάνηση


«Οι ενάγοντες υποστηρίζουν πως τα στελέχη της ναυτιλιακής γνώριζαν τα προβλήματά της και αντί να τα δημοσιοποιήσουν, υπερθεμάτιζαν για τις θετικές προοπτικές της»


Δικαστική «τρικυμία» για την Aegean Marine Petroleum του Δημήτρη Μελισσανίδη. Η ναυτιλιακή εταιρεία του εφοπλιστή, ο οποίος ξεκίνησε με ένα μίνι κούπερ ως δάσκαλος οδήγησης και έφτασε να θεωρείται ένας από τους ισχυρότερους παίκτες στην αγορά καυσίμων και των τάνκερ στη Wall Street, βρίσκεται στη «δίνη του κυκλώνα» από μικρομετόχους, οι οποίοι κατέθεσαν μπαράζ αγωγών στο ομοσπονδιακό δικαστήριο των HΠA, ενάντια στην εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και τη διοίκησή της.


Σύμφωνα με όσα αναφέρει σε δημοσίευμά της η Lloyd' s List, οι μικρομέτοχοι κατηγορούν τον μάνατζερ της Aegean Marine Petroleum, Πίτερ Γεωργιόπουλο, τον πρόεδρο Νίκο Ταβλάριο και τον οικονομικό διευθυντή Σπύρο Γιαννιώτη, για «παραπλάνησή τους και απόκρυψη επιζήμιων στοιχείων», παραβιάζοντας τους κανονισμούς της αμερικανικής επιτροπής κεφαλαιαγοράς και της χρηματιστηριακής νομοθεσίας.

Μια εξέλιξη, που δυσαρέστησε τον ιδρυτή της ναυτιλιακής, Δημήτρη Μελισσανίδη, καθώς ήρθε σε μια περίοδο που ο όμιλός του έχει κατορθώσει να κλείσει μεγάλα deals και να κάνει επενδυτικά ανοίγματα σε περιοχές καίριας γεωγραφικής και οικονομικής σημασίας, όπως η Νότιος Αφρική, η Ολλανδία, η Λατινική Αμερική». Με την τιμή της μετοχής της όμως, να έχει υποχωρήσει κατά 18% και λόγω του υψηλού προφίλ των δύο Ελλήνων εφοπλιστών, Δημήτρη Μελισσανίδη και Πήτερ Γεωργιόπουλου, η υπόθεση συντηρείται ψηλά στην ατζέντα της οικονομικής ειδησεογραφίας των αμερικανικών ΜΜΕ. H εταιρεία με ανακοίνωσή της πάντως, υποστηρίζει πως «σκοπεύει να υπερασπιστεί τον εαυτό της και τα συμφέροντά της όσο πιο σθεναρά γίνεται».

Οι κατηγορίες

Η προειδοποίηση για κέρδη χαμηλότερα των αναμενομένων, που εξέδωσε η Aegean Marine Petroleum την περασμένη βδομάδα, ήταν το «φυτίλι» που πυροδότησε την έντονη αντίδραση των μικροεπενδυτών της.

Απευθύνθηκαν αμέσως σε ορισμένα από τα μεγαλύτερα δικηγορικά γραφεία της Νέας Υόρκης και έδωσαν εντολή για να κατατεθούν αγωγές (τέσσερις στον αριθμό), μία ενάντια στην εταιρεία και οι υπόλοιπες στον καθένα εκ των τριών νόμιμων εκπροσώπων της.

Οι ενάγοντες υποστηρίζουν πως τα στελέχη της Aegean διέθεταν εσωτερική πληροφόρηση για τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσει η ναυτιλιακή, αλλά δεν τη δημοσιοποίησαν. Αντ' αυτού, σύμφωνα πάντα με τους ίδιους, υπερθεμάτιζαν δημοσίως για τις θετικές προοπτικές της, με αποτέλεσμα πολλοί επενδυτές να σπεύσουν να αγοράσουν τη μετοχή σε «τεχνητά αυξημένα επίπεδα».

Σε μία από τις αγωγές επισημαίνεται επίσης, πως η διοίκηση γνώριζε από νωρίς την πτώση της ζήτησης στα προϊόντα και τις υπηρεσίες της και την πίεση στα περιθώρια κέρδους της από τον ανταγωνισμό, κυρίως στα λιμάνια του Ρότερνταμ και της Σιγκαμπούρης, όπως και για το γεγονός πως η εξαγορά της Verbeke Bunkering δεν προχωρούσε σύμφωνα με τις αρχικές προσδοκίες.

Η Aegean Marine Petroleum προέβλεψε καθαρή ζημία 12- 13 εκατ. δολ. για το τέταρτο τρίμηνο του 2010 ή 0,26- 0,28 σεντς ανά μετοχή, έναντι προβλέψεων της αγοράς για κέρδη 0,13 σεντς ανά μετοχή. Η μετοχή αντέδρασε με υποχώρηση της τάξεως του 20% ανεβάζοντας την συνολική της πτώση στο 12μηνο στο 70%, επισημαίνει η Lloyd's List.

Οι μετοχές ξεκίνησαν το 2010 στα 34 δολάρια και η Aegean πούλησε επιπλέον μετοχές στους επενδυτές στα 32,75 δολάρια. Πλέον όμως, κινείται κοντά στα 10 δολάρια. Στο 9μηνο του προηγούμενου έτους, ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 30,7 εκατ. δολ. και έσοδα 3,5 δισ. δολ. έναντι 34,8 εκατ. και 1,6 δισ. δολ. αντίστοιχα, για το ίδιο χρονικό διάστημα του 2009.

Οι εναγόμενοι αντιτείνουν στις κατηγορίες που τους προσάπτουν για παραπλάνηση και απόκρυψη στοιχείων, πως ο πρόεδρος Νίκος Ταβλάριος κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου είχε μιλήσει ανοιχτά για ανταγωνιστικές πιέσεις που επηρεάζουν αρνητικά το περιθώριο κέρδους, παρά την μεγάλη αύξηση του τζίρου (75%) στις αγορές - κλειδιά της Aegean.

Αυτό είναι και το βασικό επιχείρημά τους που καταδεικνύει πως οι χρηματαγορές γνώριζαν και ως εκ τούτου οι αγωγές δεν είναι τίποτε παραπάνω από μια κλασική αμερικανική υπερβολική αντίδραση, με την οποία επιδιώκεται κέρδος με άλλον τρόπο από τους μικρομετόχους.

Το θέμα συντηρείται εδώ και μια βδομάδα στη δημοσιότητα, αφού μεγάλες αμερικανικές εταιρείες, όπως η Dyer & Berens LLP έχουν δώσει τεράστιες διαστάσεις. Η ελληνική ναυτιλιακή τονίζει παρόλ' αυτά, πως δεν θα μείνει με σταυρωμένα τα χέρια και θα υπερασπιστεί με κάθε τρόπο το δίκιο της. Έτσι, οι τιμές των μετοχών της εισηγμένης την περασμένη Δευτέρα ενισχύθηκαν, αν και σύμφωνα με χρηματιστηριακούς κύκλους είναι υπερπουλημένες και διαπραγματεύονται σημαντικά κάτω από την εσωτερική αξία τους.

Tο κόστος της εξυπηρέτησης του επενδυτικού προγράμματος

Τα περιθώρια κέρδους της Aegean Marine Petroleum δέχονται πιέσεις το τελευταίο διάστημα εξαιτίας: 1) του υψηλού κόστους επενδύσεων, που έκανε τα προηγούμενα χρόνια και 2) από τη μη επιβεβαίωση - τουλάχιστον όχι ακόμη - των προσδοκιών, που δημιούργησε η εξαγορά της Verbeke Bunkering, τον Ιούνιο του 2010.

Αυτές τις δύο παραμέτρους ισχυρίζονται οι μικρομέτοχοι πως τους απέκρυψε η διοίκηση, με αποτέλεσμα να προβαίνουν σε αγορές μετοχών της εταιρείας.

Όσον αφορά στην πρώτη παράμετρο, το κόστος εξυπηρέτησης του επενδυτικού προγράμματος - μαμούθ, το οποίο υλοποίησε πριν από τρία χρόνια ο Δημήτρης Μελισσανίδης, όταν παρήγγειλε 37 τάνκερ, παραμένει ένα από τα σημαντικά στοιχεία που επηρεάζουν τα οικονομικά μεγέθη του ναυτιλιακού ομίλου. Από την άλλη, όταν η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη είχε ανακοινώσει την εξαγορά της Verbeke, περνώντας στην κατοχή της τα 18 ανεφοδιαστικά δεξαμενόπλοιά της, πολλοί μίλησαν για μια στρατηγικής σημασίας συμφωνία, που θα ενίσχυε ακόμα περισσότερο τη θέση της Aegean στον παγκόσμιο χάρτη και θα αύξανε τον όγκο πωλήσεών της, ανοίγοντας «πανιά» και σε άλλες αγορές της διεθνούς ναυτιλίας. Όμως, προς το παρόν η ελληνική εταιρεία δεν έχει καρπωθεί όλα τα οφέλη, που θα μπορούσαν να προκύψουν από ένα τέτοιο deal.

Της Εύης Κατσώλη

21. 02. 2011

πηγή: dealnews.gr

1 σχόλιο:

  1. Πες μας πόσο κάνει και ένα δεξαμενόπλοιο ρε Καμπούρη...Χχαχαχαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή