.

.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα

Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

Η "Κόντρα" για την απάντηση του Δήμου στη "Δικέφαλος 1924 Α.Ε."

Ενα βήμα πριν την παράδοση του Αλσους στον Μελισσανίδη η διοίκηση Βασιλόπουλου!


Small_img_22541Μ’ ένα επαίσχυντο έγγραφο προς την εταιρία Μελισσανίδη («Δικέφαλος 1924» ΑΕ), ο Δήμος Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας έρχεται ν’ ανοίξει το δρόμο –πρώτος αυτός– στην επικύρωση της αρπαγής 6 στρεμμάτων άλσους. Με το έγγραφο αυτό, η «αριστερή» διοίκηση Βασιλόπουλου (ΣΥΡΙΖΑ), παραιτείται από την υπεράσπιση του Αλσους και πετάει στα σκουπίδια σειρά αποφάσεων του ΣτΕ και κυρίως την απόφαση 1847/2008 του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου, η οποία δέχτηκε την αίτηση ακύρωσης της τότε διοίκησης Αδαμόπουλου και ακύρωσε την αλλαγή του ρυμοτομικού σχεδίου και την αρπαγή τμήματος του Αλσους για να γίνει το γήπεδο που σχεδίαζε το 2002 ο Γρανίτσας. Ο «αριστερός» Βασιλόπουλος πάει πίσω από αυτό που πέτυχε ο δεξιός Αδαμόπουλος και κυρίως οι αγωνιζόμενοι κάτοικοι!
Κατά τα άλλα, η απάντηση του Δήμου Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας, εστιάζει σε μια σειρά τυπικές προϋποθέσεις, τις οποίες δεν πληρούσε το ιταμό έγγραφο που έστειλε στο Δήμο η εταιρία του Μελισσανίδη, γεγονός που επιβεβαιώνει πως ο Μελισσανίδης δεν έχει κάνει ούτε τη στοιχειώδη προετοιμασία για να εκδώσει την οικοδομική άδεια, για την οποία, κατά τα άλλα, βιάζεται. Απλά, προσπάθησε να βάλει στο κόλπο το Δήμο Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας, για να πάρει απ’ αυτόν έγκριση για τα καταστροφικά του σχέδια.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά.

Κίνηση πανικού

Οπως έχουμε ήδη αποκαλύψει, στις 28 Αυγούστου η εταιρία του Μελισσανίδη, έχοντας «φάει πόρτα» από τη ΔΟΚΚ του ΥΠΕΚΑ, την αρμόδια για την έκδοση Εγκρισης και Αδειας Δόμησης για το γήπεδο υπηρεσίας, έτρεξε (κυριολεκτικά) στο Δήμο Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας και κατέθεσε «υψομετρική μελέτη των περιμετρικών οδών (πεζοδρόμων) του ΟΤ 295 του Δήμου, σύμφωνα με τον ν. 4277/2014 άρθρο 42». Δηλαδή, ζήτησε από το Δήμο να είναι ο πρώτος που θα νομιμοποιήσει την παράνομη και αντισυνταγματική αρπαγή 6 στρεμμάτων του Αλσους.

Τόσο… πλήρης ήταν αυτή η μελέτη, που χρειάστηκε να επανέλθουν την επομένη (29 Αυγούστου, δυο μέρες πριν τη λήξη της θητείας της απελθούσας δημοτικής διοίκησης), για να καταθέσουν «τα σχέδια της υψομετρικής μελέτης των οδών που εγκρίθηκαν με το Ν. 4277/2014, σύμφωνα με τις προφορικές παρατηρήσεις σας». Αρχικά, δηλαδή, δεν είχαν καταθέσει ούτε τα απαιτούμενα σχέδια!

Η κωλοπιλάλα τους εξηγείται πρώτον από το φρένο που τους είχε βάλει η ΔΟΚΚ, μετά και τις αποκαλύψεις της «Κόντρας» (δείτε εδώ) και δεύτερο από το ότι η απελθούσα δημοτική διοίκηση ήταν φίλα προσκείμενη και έτοιμη να κάνει τα πάντα για να τους εξυπηρετήσει. Η πρώην δήμαρχος Ε. Γαϊτανά-Αποστολάκη προσπάθησε να κλείσει το θέμα στο διήμερο που απέμενε μέχρι τη λήξη της θητείας της, αλλά δεν τα κατάφερε. Το κληροδότησε αναγκαστικά στη διοίκηση Βασιλόπουλου.

Παράνομη νομιμοποίηση

Από την πρώτη στιγμή που πληροφορηθήκαμε τη μεθόδευση Μελισσανίδη, προειδοποιήσαμε τη νέα δημοτική διοίκηση ότι, πριν από οτιδήποτε άλλο, δεν πρέπει να νομιμοποιήσει τη «Δικέφαλος 1924» ΑΕ, η οποία δεν έχει καμιά δουλειά με την υπόθεση του γηπέδου, διότι δεν έχει κανένα παραχωρητήριο από την ερασιτεχνική ΑΕΚ, για λογαριασμό της οποίας έγιναν οι προκλητικές ρυθμίσεις του ν. 4277/2014 (δείτε εδώ).

Από τις επαφές που είχαμε με στελέχη της νέας δημοτικής διοίκησης γνωρίζαμε πως είχε και αυτή (όπως κι εμείς) στην κατοχή της το από 29 Αυγούστου έγγραφο της ΔΟΚΚ προς την «Δικέφαλος 1924» ΑΕ, το οποίο λέει: «Προκειμένου η Υπηρεσία μας να προβεί σε περαιτέρω έλεγχο, σας γνωρίζουμε ότι είναι απαραίτητο να προσκομιστούν τα δικαιολογητικά με τα οποία τεκμηριώνεται το δικαίωμα υποβολής της παραπάνω σχετικής αιτήσεως».

Αντί, λοιπόν, ο Δήμος Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας να επιστρέψει την αίτηση στη «Δικέφαλος 1924» ΑΕ, διότι αυτή δεν είναι ιδιοκτήτρια του οικοπέδου, ούτε έχει παραχωρητήριο από τον ιδιοκτήτη, που είναι η ερασιτεχνική ΑΕΚ, έκανε αυτό που αρνείται να κάνει η ΔΟΚΚ. Δέχτηκε και εξέτασε επί της ουσίας την αίτηση που υπέβαλε μια εταιρία η οποία δεν έχει καμιά ιδιοκτησιακή σχέση με το συγκεκριμένο οικόπεδο! Δηλαδή, αν αύριο πάει οποιοσδήποτε πολίτης και υποβάλει μια ίδια αίτηση στο Δήμο, ο Δήμος θα βάλει τις υπηρεσίες του να εξετάσουν την αίτηση και να δώσουν απάντηση;

Προσέξτε. Εδώ δε μιλάμε για τη χορήγηση υψομέτρων σε κάποιον που έχει ένα οικόπεδο και θέλει να χτίσει ή που θέλει να αγοράσει ένα οικόπεδο και μελετά όλες τις παραμέτρους για να δει αν τον συμφέρει να το αγοράσει. Εδώ πρόκειται για έγκριση μιας μελέτης, η οποία αλλάζει το ρυμοτομικό σχέδιο της πόλης, όχι μόνο στο συγκεκριμένο οικόπεδο, αλλά και σε γειτονικά οικοδομικά τετράγωνα, όπως ο ίδιος ο Δήμος δηλώνει. Στην απάντηση που δίνει στην εταιρία του Μελισσανίδη (είχαμε κάνει σχετική αίτηση και μας παραδόθηκε από το Δήμο τη Δευτέρα) αναφέρει ότι το θέμα θα διαβιβαστεί στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και στη συνέχεια στο Δημοτικό Συμβούλιο και για να γίνει αυτό «θα πρέπει να υποβληθούν στο Δήμο μας από τον ενδιαφερόμενο τα παρακάτω» (ακολουθούν μια σειρά απαιτήσεις, τις οποίες θα δούμε παρακάτω).

Ρωτάμε: είναι η «Δικέφαλος 1924» ΑΕ ο ενδιαφερόμενος; Από πού κι ως πού; Δεν κατέθεσε στο Δήμο (ούτε στη ΔΟΚΚ) κανένα παραχωρητήριο από την ερασιτεχνική ΑΕΚ. Ενδιαφερόμενος είναι η ερασιτεχνική ΑΕΚ και κανένας άλλος. Η διοίκηση Βασιλόπουλου νομιμοποιεί παράνομα τη «Δικέφαλος 1924» ΑΕ, πράγμα που δεν έχει κάνει η ΔΟΚΚ!

Σε πόσα τέρμινα;

Η διοίκηση Βασιλόπουλου, με το έγγραφο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών, που υπογράφει ο αντιδήμαρχος Τ.Υ. Ιωάννης Καλαμπόκης, ζητάει από τη «Δικέφαλος 1924» ΑΕ μια σειρά μελέτες και σχέδια, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι η εταιρία του Μελισσανίδη δεν έχει κάνει καμιά μελέτη για να πάρει Εγκριση και Αδεια Δόμησης. Οταν δεν μπορείς να πάρεις υψόμετρα, που είναι το απειροστό μιας μελέτης, καταλαβαίνετε τι γίνεται με όλα τα υπόλοιπα που απαιτούνται.

Επιβεβαιώνεται έτσι, για μια ακόμη φορά, η αποκάλυψή μας της 8ης Αυγούστου, ότι η «Δικέφαλος 1924» ΑΕ κατέθεσε στη ΔΟΚΚ έναν άδειο φάκελο, μόνο μια αίτηση μιας σελίδας, ίσα-ίσα για να πάρει έναν αριθμό πρωτοκόλλου για να τον κουνάει στους οπαδούς της ΑΕΚ (κακώς τον πήρε και τον αριθμό πρωτοκόλλου, γιατί για να πρωτοκολληθεί μια αίτηση πρέπει προηγουμένως να ελεγχθεί ο φάκελος και να βρεθεί πλήρης).

Ανάμεσα σ’ αυτά που ζητά ο Δήμος είναι μερικά σημαντικά πράγματα. Οπως αναφέρει το έγγραφο, δεν έχει περιέλθει σε γνώση του Δήμου «η ύπαρξη και οι εγκρίσεις της αναφερθείσας μελέτης υπογειοποίησης και της διαμόρφωσης των υφισταμένων οδών και κοινοχρήστων χώρων πέριξ του γηπέδου από τις αρμόδιες υπηρεσίες, παρά μόνο τα προσκομισθέντα ανυπόγραφα σχέδια μηκοτομών και οριζοντιογραφίας της προμελέτης συγκοινωνιακού έργου»! Ακόμη, ο Δήμος σημειώνει πως απ’ αυτά τα ανυπόγραφα σχέδια «προκύπτει η ανάγκη “Τροποποίησης του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου”» (αναφέρει τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν σε μια σειρά γειτονικούς δρόμους). Επίσης, αναφέρει ότι στη «μελέτη» υψομέτρων που κατατέθηκε υπάρχουν εκσκαφές μεγαλύτερες από το επιτρεπόμενο, ακόμη και πεζόδρομος που καταλήγει 94 εκατοστά πάνω από τον υφιστάμενο δρόμο!

Αυτά αποδεικνύουν ότι όλα έχουν γίνει αρπακολλατζίδικα, χωρίς καν τις στοιχειώδεις τεχνικές προδιαγραφές, ενώ είναι πάρα πολλά αυτά που θα έπρεπε να γίνουν ακόμη, για να μπορέσουν οι τεχνικές υπηρεσίες να εξετάσουν την υψομετρική μελέτη, να περάσει το θέμα από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και μετά να πάει στο Δημοτικό Συμβούλιο για έγκριση.

Οπως καταλαβαίνετε, θα χρειαστούν πολλά… τέρμινα ακόμη για να μπορεί η εταιρία του Μελισσανίδη να διεκδικήσει το δικαίωμα να ζητήσει έγκριση μελέτης υψομέτρων από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου. Παραπέρα, μπορεί η μελέτη υψομέτρων να είναι το απειροστό της συνολικής μελέτης, όμως χωρίς αυτή δεν μπορεί καν να παραληφθεί από τη ΔΟΚΚ ο φάκελος για την Εγκριση και Αδεια Δόμησης. Είναι προαπαιτούμενο.

Περιττεύει να πούμε ότι η σωρεία των σχεδίων και μελετών που ζητάει η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας αποτελεί μια θλιβερή επιβεβαίωση του τρόπου με τον οποίο κατασκευάζονται τα ρυμοτομικά σχέδια. Προκειμένου να εξυπηρετήσουν μια καπιταλιστική επιχείρηση (παλαιότερα τον Γρανίτσα, τώρα τον Μελισσανίδη), αλλάζουν τα ρυμοτομικά σχέδια στο άρπα-κόλλα, χωρίς να διστάσουν να αρπάξουν ακόμη και κομμάτια πολύτιμων πνευμόνων πρασίνου, όπως είναι το Αλσος της Νέας Φιλαδέλφειας, χωρίς να ενδιαφέρονται για τα τεράστια προβλήματα που θα προκαλέσουν σε μια περιοχή. Αλλάζουν ρυμοτομικά σχέδια παράνομα (με νόμο και όχι με προεδρικό διάταγμα) και την ίδια στιγμή το περιεχόμενο των αλλαγών καταρτίζεται στο πόδι, χωρίς τις στοιχειώδεις επιστημονικές προϋποθέσεις, οι οποίες απαιτούνται από το ίδιο το αστικό Σύνταγμα (άρθρο 24 παρ. 2).

Ο Δήμος νομιμοποιεί την παρανομία!

Ομως, η χρονική καθυστέρηση του Μελισσανίδη, προκειμένου να είναι όλα όπως απαιτεί ο νόμος, δεν μπορεί να κρύψει το τεράστιο ζήτημα παραβίασης αρχών, που διαπράττει η διοίκηση Βασιλόπουλου, η οποία διεκδικεί μια ντροπιαστική πρωτιά: να είναι ο Δήμος Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας ο πρώτος φορέας της Διοίκησης ο οποίος θα νομιμοποιήσει με διοικητική πράξη του την παράνομη και αντισυνταγματική αρπαγή τμήματος του Αλσους!

Ο Μελισσανίδης, όταν ενδιαφερθεί πραγματικά να βγάλει άδεια για το γήπεδο, μπορεί να διορθώσει τα σχέδια και να ανταποκριθεί σ’ αυτά που του ζητάει ο Δήμος. Εχει μάλιστα και μια «αβάντα» από το νόμο, ο οποίος προβλέπει (άρθρο 42, παρ. 5β, Ν. 4277/2014) πως οι εγκρίσεις και άδειες για το γήπεδο δίνονται «πριν την αδειοδότηση και υλοποίηση των συνοδών τεχνικών και συγκοινωνιακών έργων». Πρόκειται για μια ακόμη προκλητική διάταξη, που μετατρέπει την περιοχή σε ξέφραγο αμπέλι. Πώς θα εγκριθεί οποιαδήποτε μελέτη για το γήπεδο, χωρίς να υπάρχουν οι μελέτες για την περιφέρειά του, όταν τα δύο έργα (γήπεδο από τη μια, συνοδά τεχνικά και συγκοινωνιακά έργα από την άλλη) είναι απολύτως αλληλένδετα και μόνο ως σύνολο μπορούν να νοηθούν και να μελετηθούν; Πώς θα δώσει ο Δήμος υψόμετρα για τους περιμετρικούς πεζόδρομους, όταν δεν είναι γνωστό ποιες θα είναι οι στάθμες των υπαρχόντων δρόμων, με τους οποίους θα συνδεθούν οι πεζόδρομοι;

Ομως, αυτό που έχει τη μέγιστη σημασία, είναι πως ο Δήμος αποδέχεται το Ν. 4277/2014. Οχι μόνο πετάει στα σκουπίδια  τον μεταγενέστερο Ν. 4280/2014, αλλά επιπλέον αποδέχεται αυτό που τρεις φορές στο πρόσφατο παρελθόν έχει κηρύξει αντισυνταγματικό το ΣτΕ, μετά από προσφυγές κατοίκων και του Δήμου!

Οταν το καλοκαίρι αποκαλύψαμε ότι με τον μεταγενέστερο Ν. 4280/2014 επανέρχεται το ισχυρό καθεστώς προστασίας των αλσών και στείλαμε την αρθρογραφία μας στη ΔΟΚΚ, αυτή τη διαβίβασε αμέσως στην πολιτική ηγεσία και τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ, ζητώντας οδηγίες για το τι πρέπει να κάνει ως εφαρμοστική Διεύθυνση (δείτε εδώ). Μέχρι και σήμερα η ΔΟΚΚ δεν έχει πάρει καμιά απάντηση από την πολιτική ηγεσία και τις αρμόδιες υπηρεσίες. Και περιμένει «με τα μολύβια κάτω», μέχρι να πάρει απαντήσεις. όπως έχουμε γράψει. Ο Δήμος, ενώ όλα αυτά είναι σε γνώση του, όχι μόνο νομιμοποίησε την εταιρία του Μελισσανίδη που δεν της έχει παραχωρηθεί το οικόπεδο, αλλά και προχωρεί σε νομιμοποίηση του Ν. 4277/2014, που αρπάζει παράνομα και αντισυνταγματικά 6 στρέμματα Αλσους.

Ειδικά για το Δήμο, όμως, το πιο σημαντικό είναι άλλο. Οτι έρχεται αυτός να βάλει ταφόπλακα σε αποφάσεις του ΣτΕ για το συγκεκριμένο θέμα, οι οποίες βγήκαν μετά από προσφυγές κατοίκων και του Δήμου (διοίκηση του δεξιού Αδαμόπουλου)! Ειδικά αυτό, οι κάτοικοι της Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας δεν πρέπει να το αφήσουν να περάσει. Διότι η αρπαγή τμήματος του Αλσους γίνεται προσπάθεια να υλοποιηθεί με το κόλπο της τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου στην επίμαχη περιοχή. Είναι ακριβώς αυτό το κόλπο που έχει κριθεί αντισυνταγματικό από το ΣτΕ, γι’ αυτό και η επανάληψή του (για τρίτη στη σειρά φορά!) είναι προδήλως παράνομη.

Ας δούμε πως έχει αυτό το ζήτημα.

Είναι γνωστό το σχέδιο Γρανίτσα, που αποτυπώθηκε στο άρθρο 19 του Ν. 3044/2002. Στην παράγραφο 1 αυτού του άρθρου διαβάζουμε:

«Εγκρίνεται η τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου Ν. Φιλαδέλφειας (Αθηνών) στο χώρο του Σταδίου της ΑΕΚ με την επέκτασή του σε παραχωρούμενη κατά χρήση δημόσια έκταση στο Αθλητικό Σωματείο με την επωνυμία “Αθλητική Ενωση Κωνσταντινουπόλεως” και με την μετατόπιση ρυμοτομικών και οικοδομικών γραμμών, όπως οι ρυθμίσεις αυτές φαίνονται στο σχετικό τοπογραφικό διάγραμμα σε κλίμακα 1:500 που θεωρήθηκε από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τοπογραφικών Εφαρμογών του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων και το οποίο σε φωτοσμίκρυνση δημοσιεύεται με το νόμο αυτόν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».

Η διάταξη αυτή, με πανομοιότυπο τοπογραφικό διάγραμμα (οι διαφορές είναι ελάχιστες και αδιάφορες ως προς την ουσία του ζητήματος), μεταφέρθηκε το περασμένο καλοκαίρι στο νόμο 4277. Η παράγραφος 4 του άρθρου 42 του Ν. 4277/2014, αφού πρώτα αίρει το δασικό και αναδασωτέο χαρακτήρα της έκτασης που αποκόβεται από το Αλσος, συνεχίζει:

«Εγκρίνεται η τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου Ν. Φιλαδέλφειας με την επέκταση και μετατόπιση ρυμοτομικών και οικοδομικών γραμμών, όπως οι ρυθμίσεις αυτές φαίνονται στο σχετικό τοπογραφικό διάγραμμα σε κλίμακα 1:500 που θεωρήθηκε από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τοπογραφικών Εφαρμογών του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με τίτλο “Τροποποίηση Ρυμοτομικού Σχεδίου επί των οδών Φωκών, Καππαδοκίας και Αττάλειας του δήμου Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας Αττική”, και το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του παρόντος».

Πήραν τη διάταξη του Ν. 3044/2002 (σχέδιο Γρανίτσα) και τη μετέφεραν αυτούσια στο Ν. 4277/2014. Η διάταξη αυτή, όμως, έχει κριθεί αντισυνταγματική από το Τμήμα Αναστολών, από το Ε' Τμήμα και από την Ολομέλεια του ΣτΕ.

Θυμίζουμε εν συντομία το ιστορικό των δικαστικών μαχών που δόθηκαν από το λαό και το Δήμο της Νέας Φιλαδέλφειας.

Στις 7 Ιούλη του 2003, από τη μια 131 κάτοικοι και από την άλλη ο Δήμος Νέας Φιλαδέλφειας κατέθεσαν προσφυγές στο ΣτΕ, ενώ παράλληλα προσέφυγαν και στην Επιτροπή Αναστολών του ΣτΕ κατά της ΚΥΑ των υπουργών ΥΠΕΧΩΔΕ, Πολιτισμού και Γεωργίας, με την οποία υλοποιούνταν το σχέδιο Γρανίτσα (Ν. 3044/2002). Η Επιτροπή Αναστολών εξέτασε τις δύο αιτήσεις μαζί (αφορούσαν την αναστολή εκτέλεσης της ίδιας πράξης) στις 14 και 19 Αυγούστου 2003, τις έκανε δεκτές και στις 20 Αυγούστου ανέστειλε την εκτέλεση της ΚΥΑ. Δεν μπορούσε να γίνει τίποτα στο συγκεκριμένο οικόπεδο, μέχρι το ΣτΕ να δικάσει την υπόθεση και να αποφανθεί.

Στις 9 Δεκέμβρη του 2003, το Ε’ Τμήμα του ΣτΕ εξέτασε την προσφυγή των 131 κατοίκων και ο εισηγητής πρότεινε την ακύρωση της ΚΥΑ, «διότι οι διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 3044/2002, κατ’ επίκληση και των οποίων είχε αυτή εκδοθεί, ευρίσκονται σε αντίθεση με τις διατάξεις των άρθρων 4 και 24 του Συντάγματος».

Μετά από τρεις μέρες και ενώ η υπόθεση βρισκόταν υπό διάσκεψη στο ΣτΕ, κατατέθηκε στη Βουλή τροπολογία, η οποία απετέλεσε στη συνέχεια τη ρύθμιση του άρθρου 11 του Ν. 3207/2003. Μ’ αυτή την προκλητική ρύθμιση, η τότε κυβέρνηση προσπάθησε να υπερπηδήσει το ΣτΕ που δίκαζε την υπόθεση, επαναλαμβάνοντας τις ρυθμίσεις του άρθρου 19 του Ν. 3044/2002 και επιπρόσθετα δίνοντας στον Γρανίτσα και την άδεια για την κατασκευή του γηπέδου! Το Ε’ Τμήμα χαρακτήρισε αυτή τη ρύθμιση «επέμβαση στην εκκρεμή δίκη» και έκρινε ότι το άρθρο 19 του Ν. 3044/2002 έρχεται «σε αντίθεση με τα άρθρα 4, 24 και 26 του Συντάγματος, καθώς και με την οδηγία 85/337/ΕΟΚ (L 175), όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 97/11/ΕΚ (L 73)». Το ίδιο έκρινε και για την τροπολογία που έγινε διάταξη του Ν. 3207/2003 (δεύτερος «νόμος Γρανίτσα»). Επειδή, δε, έκρινε ότι τα θέματα ήταν σημαντικά, τα παρέπεμψε στην Ολομέλεια του ΣτΕ (απόφαση 1568/2005).

Η Ολομέλεια του ΣτΕ συνεδρίασε στις 19 Οκτώβρη και τις 29 Νοέμβρη του 2006 και στις 28 Φλεβάρη του 2007, για να εξετάσει την προσφυγή του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας (διοίκηση Αδαμόπουλου). Στις 12 Ιούνη του 2008 δημοσίευσε την απόφαση 1847, που βάζει φραγμό στην άλωση του Αλσους για την κατασκευή γηπέδου, με το κόλπο της επέκτασης του ρυμοτομικού σχεδίου μέσω νόμου.

Η απόφαση βάζει φραγμό στη θέσπιση ατομικών ρυμοτομικών και πολεοδομικών διατάξεων με νόμο. Απορρίπτει την αρπαγή 3,2 στρεμμάτων του Αλσους. Απαιτεί αυτές οι ρυθμίσεις να γίνονται με τη «συνήθη διοικητική διαδικασία». Απαγορεύει τη θέσπιση με τυπικό νόμο ατομικών ρυθμίσεων χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού, όταν θίγουν ατομικά δικαιώματα και παραβιάζουν άλλες συνταγματικές διατάξεις ή αρχές, καθώς και τους σχετικούς ορισμούς του κοινοτικού δικαίου. Εντέλει, κάνει δεκτή την προσφυγή του Δήμου και κηρύσσει αντισυνταγματικές τις διατάξεις του άρθρου 19 του Ν. 3044/2002.

Δεν τα ξέρει αυτά η διοίκηση Βασιλόπουλου; Φυσικά και τα ξέρει. Πώς, λοιπόν, τολμά και αποδέχεται τις συγκεκριμένες διατάξεις του Ν. 4277/2014, οι οποίες μεταφέρουν αυτούσιες τις διατάξεις του Ν. 3044/2002, που έχουν κηρυχθεί αντισυνταγματικές;

Στο ίδιο έργο θεατές

Επειδή εμείς αυτή την υπόθεση την ψάχνουμε πριν ακόμη ο Βασιλόπουλος αρχίσει να συναντιέται μυστικά με τους ανθρώπους του Μελισσανίδη, οι οποίοι τον «έδωσαν» (όταν ο ΣΥΡΙΖΑ αναγκάστηκε από το κίνημα να κάνει την κωλοτούμπα), θα θυμίσουμε κάτι που έχουμε ξαναγράψει. Η πρώτη προσπάθεια του Μελισσανίδη ήταν να αρπάξει το κομμάτι του Αλσους με το νόμο Γρανίτσα.

– Στις 15 Γενάρη του 2014, η «Δικέφαλος 1924» ΑΕ έστειλε στον ειδικό γραμματέα Δασών έγγραφο και του ζητούσε να γνωμοδοτήσει αν η δασική υπηρεσία έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει σε οποιαδήποτε φάση του έργου που αφορά την κατασκευή του γηπέδου-εμπορική επιχείρηση του Μελισσανίδη.

– Στις 22 Γενάρη, έστειλε δεύτερο έγγραφο, με το οποίο αποφαινόταν ότι η δασική υπηρεσία δεν είναι αρμόδια, επικαλούμενη το νόμο Γρανίτσα και μια διάταξη του Ν. 4164/2013. «Κατά συνέπεια των ανωτέρω και προκειμένου να αποφευχθούν άσκοπες καθυστερήσεις, παρακαλούμε όπως μας βεβαιώσετε ότι δεν απαιτείται οποιαδήποτε γνωμοδότηση της δασικής υπηρεσίας», κατέληγε το έγγραφο της «Δικέφαλος 1924» ΑΕ.

– Στις 20 Μάρτη, ο ειδικός γραμματέας Δασών Γ. Αμοργιανιώτης, άνθρωπος ψυχή τε και σώματι αφοσιωμένος στα συμφέροντα των κάθε λογής δασοκτόνων, απάντησε στην εταιρία του Μελισσανίδη ότι «η προαναφερόμενη έκταση δεν εμπίπτει στο πεδίο αρμοδιότητας της δασικής υπηρεσίας είτε ως προς τον έλεγχο νομιμότητας είτε ως προς τη λήψη μέτρων προστασίας της».

Προσπάθησε, δηλαδή, ο Μελισσανίδης να βγάλει άδεια με βάση τις διατάξεις των «νόμων Γρανίτσα», οι οποίοι είχαν κριθεί αντισυνταγματικοί από την Επιτροπή Αναστολών, από το Ε’ Τμήμα και από την Ολομέλεια του ΣτΕ! Αυτό δεν ήταν δυνατό, ενώ από το ΥΠΕΚΑ είχε ήδη δοθεί σε «διαβούλευση» σχέδιο νόμου, που καταργούσε το άρθρο 19 του Ν. 3044/2002. Ετσι, αποφάσισαν να ξαναπεράσουν το ίδιο πράγμα σε άλλο νόμο (για τρίτη κατά σειρά φορά!) και το πέρασαν στην παράγραφο 4 του άρθρου 42 του Ν. 4277/2014.

Ο «νόμος Γρανίτσα» πήρε δύο μορφές (Ν. 3044/2002 και Ν. 3207/2003). Και οι δύο απορρίφθηκαν από το ΣτΕ, μετά από προσφυγές του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας και κατοίκων.

Η τρίτη εκδοχή του «νόμου Γρανίτσα» είναι το άρθρο 42 του Ν. 4277/2014. Κι ενώ θα περίμενε κανείς από το Δήμο Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας να συνεχίσει στη γραμμή του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας, αρνούμενος οποιαδήποτε επικύρωση μιας αντισυνταγματικής διάταξης (ενόψει μάλιστα και του μεταγενέστερου Ν. 4280/2014, που συνεχίζει την ειδική προστασία στα Αλση), όχι μόνο αποδέχεται την τρίτη στη σειρά εκδοχή του «νόμου Γρανίτσα», αλλά ετοιμάζεται να γίνει η πρώτη δημόσια αρχή που θα εκδώσει διοικητική πράξη κατ’ εφαρμογήν αυτού του νόμου!

Και μη μας πει κανείς, ότι «ο Δήμος είναι υποχρεωμένος να εφαρμόσει το νόμο», γιατί ο Δήμος οφείλει να εφαρμόσει τη νομιμότητα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει πρώτον τον μεταγενέστερο Ν. 4280/2014, που απαγορεύει κάθε παραχώρηση τμήματος Αλσους για κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων και δεύτερον τις αποφάσεις του ΣτΕ οι οποίες απαγορεύουν την αρπαγή άλσους με το κόλπο της αλλαγής του ρυμοτομικού σχεδίου με νόμο. Δεν χρειάζεται καν πολιτική απόφαση. Χρειάζεται πολιτική βούληση για το σεβασμό ης νομιμότητας. Ο,τι κάνουν μια σειρά δήμαρχοι αρνούμενοι να εφαρμόσουν τον περιβόητο «επανέλεγχο» των πιστοποιητικών των συμβασιούχων που έγιναν αορίστου χρόνου με το ΠΔ Παυλόπουλου.

Οπως καταλαβαίνετε, αν ο Δήμος Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας, μετά από κάποιον απροσδιόριστο χρόνο, που η εταιρία του Μελισσανίδη θα ετοιμάσει αυτά που της ζητά, εγκρίνει τη μελέτη υψομέτρων της «Δικέφαλος 1924 ΑΕ», θα έχει εκδώσει την πρώτη διοικητική πράξη σε εφαρμογή μιας αντισυνταγματικής νομικής διάταξης! Πολλοί περίμεναν ότι θα είναι η ΔΟΚΚ η πρώτη υπηρεσία, αλλά η ΔΟΚΚ θα πρέπει να έχει μελέτη υψομέτρων για να προχωρήσει με την άδεια. Ερχεται εκ των πραγμάτων δεύτερη.

Ο Α. Βασιλόπουλος και η ομάδα του θα φέρουν το στίγμα εκείνων που, για να ικανοποιήσουν τη μυστική συμφωνία του ΣΥΡΙΖΑ με τον Μελισσανίδη, εφάρμοσαν τις αντισυνταγματικές διατάξεις του Ν. 4277/2014. Και βέβαια, μια τέτοια διοικητική πράξη θα αντιμετωπιστεί αναλόγως.

Στα χέρια των κατοίκων

Είναι γνωστό, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αναγκάστηκε να πάρει πίσω την πρότασή του, που φτιάχτηκε μετά από μυστικές συνομιλίες ομάδας ηγετικών στελεχών του με τον Μελισσανίδη και το επιτελείο του. Στη Βουλή καταψήφισε το Ν. 4277/2014 στο σύνολό του. Οπως αποδεικνύεται, όμως, δεν άλλαξε θέσεις, αλλά υποχρεώθηκε σε μια κωλοτούμπα, λόγω και των αντιδράσεων πολλών μελών και στελεχών του. Μεταξύ αυτών που αντέδρασαν ήταν και η πλειοψηφία της οργάνωσης Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας του ΣΥΡΙΖΑ και η πλειοψηφία της δημοτικής παράταξης Βασιλόπουλου.

Ο ίδιος ο Βασιλόπουλος υπήρξε από την αρχή μέρος (αν και σε ρόλο απλού εκτελεστικού οργάνου) αυτής της συμφωνίας και είναι αυτός που (λόγω αρμοδιότητας) επανέρχεται στην υλοποίησή της, στην πρώτη κρίσιμη καμπή. Το ευτύχημα είναι πως ο Μελισσανίδης δεν είναι καν έτοιμος για να πάρει έγκριση για μια μελέτη υψομέτρων, όπως αποδείχτηκε από την απάντηση του Δήμου στην αίτηση της εταιρίας του. Υπάρχει, επομένως, η δυνατότητα να μην υπάρξει συνέχεια σ’ αυτό το πρώτο βήμα που έκανε η διοίκηση Βασιλόπουλου. Να αναγκαστεί να αλλάξει θέση (άνθρωποι σαν τον Βασιλόπουλο είναι, άλλωστε, μαθημένοι στις κωλοτούμπες) και να υπερασπιστεί την κατάκτηση της πόλης, που ήρθε μετά από αγώνες και από προσφυγές στο ΣτΕ.

Είμαστε σίγουροι ότι αυτοί που πρωτοστάτησαν (και με τίμημα, μάλιστα) στον αγώνα, έναν αγώνα που κρατάει χρόνια και έχει περάσει από πολλά στάδια, θα κατορθώσουν να σταματήσουν εν τη γενέσει του το διαγραφόμενο έγκλημα. Οι αγωνιστές του σήμερα δεν το χρωστούν μόνο στον εαυτό τους και στα παιδιά τους, το χρωστούν και σ’ εκείνους που τους παρέδωσαν τη σκυτάλη του αγώνα για την υπεράσπιση της ακεραιότητας του Αλσους, ενός από τους τελευταίους εναπομείναντες πνεύμονες ζωής όχι μόνο για τη Φιλαδέλφεια-Χαλκηδόνα και τις γύρω περιοχές, αλλά για ολόκληρο το λεκανοπέδιο της Αττικής.

πηγή: eksegersi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου