.

.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα

Κυριακή 6 Ιουλίου 2014

Οι Οχτροί και Βάρβαροι της Νέας Φιλαδέλφειας, του Σπύρου Καβακόπουλου

Με αφορμή τα όσα συμβαίνουν στη Ν. Φιλαδέλφεια
 με την άδεια των κατοίκων της.

Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί τις πόρτες σπάσαν οι οχτροί κι εμείς γελούσαμε στις γειτονιές την πρώτη μέρα. Στίχος Γ. Σκούρτη, μελοποιημένος από τον Στ. Ξαρχάκο.
 
Οχτροί μπήκαν και στη Νέα Φιλαδέλφεια
κι εμείς γελάμε σε σουβλατζίδικα και μπαράκια.
Οχτροί αφαιρούν την ελευθερία της προσωπικής άποψης.
Οχτροί διεκδικούν για μας χωρίς εμάς, την ελευθερία αυτή.

Τι περιμένουμε λοιπόν στην αγορά συναθροισμένοι; Τι κάθοντ’ οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε; Οι βάρβαροι ήρθαν και νομοθετούν
με αντισυγκεντρώσεις, με μαύρες μάσκες κι έτοιμες μολότωφ
(τις είδα με τα μάτια μου).
Γιατί κ’ οι άξιοι δημοκράτες ρήτορες, δεν έρχονται σαν πάντα να βγάλουνε τους λόγους τους, να πούνε τα δικά τους;
Μα γιατί και μεις σαν τους βαρβάρους
βαριόμαστε τις ευφράδειες και δημηγορίες. Αδειάζουν γρήγορα οι δρόμοι κ’ η πλατέες, και λίγοι –πολλοί λίγοι, γυρνούν στα σπίτια τους πολύ συλλογισμένοι;
Όχι μα Όχι,
οι βάρβαροι δεν είναι μια κάποια λύσις βολεμένε Φιλαδελφειώτη.

2 σχόλια:

  1. Ούτως ή άλλως, εξαρχής, τα περί πολιτισμού και βαρβαρότητας ήταν ένα "στημένο" βιβλίο (αναμφίβολα από τα πιο σπουδαία σε αξία στην ιστορία της Λατινικής Αμερικής αλλά "κατευθυνόμενο") του Σαρμιέντο, πριν γίνει ο 7ος πρόεδρος της Αργεντινής, κάποια στιγμή τον 19ο αιώνα.
    Προσπάθησε να "κυνηγήσει" έτσι τον αντίπαλό του, στυγνό δικτάτορα Ρόσας, στρέφοντας τον κόσμο προς την Ευρώπη, όπου θεωρούσε ότι εκεί θα βρουν το Άγιο Δισκοπότηρο. Όμως, κατά αυτόν τον τρόπο, μείωνε τους κατοίκους της αργεντίνικης επαρχίας και τους καταχωρούσε σε πολίτες τρίτης κατηγορίας.
    Συνεπώς... πολύ πολύ σχετικές οι έννοιες και των βαρβάρων, και των οχτρών... ιδίως όταν στην τελευταία μάζωξη των αρχηγών των συνδυασμών που εκλέχτηκαν τον Μάιο στη Φιλαδέλφεια-Χαλκηδόνα, χρειάστηκε περισσότερο από μια μέρα για να βγει μια ανακοίνωση που απλά έλεγε το προφανές, ότι οι αρχηγοί καταδικάζουν την βία.
    Λες και χρειαζόταν τόσος κόπος, τόσος χρόνος και μια ειδική ανακοίνωση για κάτι τέτοιο.
    Ποιοί είναι οι βάρβαροι και οι οχτροί αυτές τις ημέρες στην Πόλη μας; Προσωπικά, δεν μπορώ να το δω καθαρά, και η εικόνα που έχει ήδη σχηματιστεί στα μάτια μου, αρχίζει και γίνεται ιδιαιτέρως προβληματική και ανησυχητική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σπύρος Καβακόπουλος6 Ιουλίου 2014 στις 7:23 μ.μ.

      «Οχτρός» είναι αυτός που με έσπρωξε βίαια και παρ' ολίγο να με κτυπήσει αν δεν τον σταματούσαν οι δίπλα μου. Του είπα ότι "απαίτησή μου είναι να μπορεί ο καθένας να λέει την γνώμη του ελεύθερα είτε συμφωνώ είτε διαφωνώ μαζί του" και ως απάντηση προχώρησε στη βία. Ήταν στη συγκέντρωση της Παρασκευής 20 Ιουνίου, απέναντι από το δημαρχείο όπου είχαμε κατορθώσει να μαζευτούμε γύρω στα είκοσι άτομα. Οι υπόλοιποι υπό τον φόβο των «οχτρών», δεν τόλμησαν να πλησιάσουν.
      «Βάρβαροι» είναι αυτοί που με τις μαύρες κουκούλες στα πρόσωπα και τις πλαστικές τσάντες με τις μολότωφ, διεκδίκησαν για τους απόντες φιλαδελφειώτες την ελευθερία της έκφρασης. Τις μολότωφ τις είδα με τα μάτια μου και κανείς δεν έδειξε την παραμικρή ανησυχία όταν τους το γνώριζα.
      Δεν με εκπροσωπεί και δεν συμφωνώ με κανένα από τους παραπάνω. Ισοπεδωμένοι όλοι τους μέσα στις μαύρες φανέλες της κατάθλιψης.
      Ως άνθρωπος της γενιάς των λουλουδιών της δεκαετίας του 60, ακόμη ονειρεύομαι την πολυχρωμία, την μη βία και την δημόσια παρουσία του προσώπου μου χωρίς να φοβάμαι.

      Διαγραφή