.

.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα

Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

ΕΚΘΕΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Π.Π.Ι.Ε.Δ. από τον Σπύρο Καβακόπουλο στο Δήμαρχο Άρη Βασιλόπουλο

Νέα Φιλαδέλφεια, Ιούνιος 2014


Εισαγωγή

Η παρούσα έκθεση συντάχθηκε με αφορμή την πρόσφατη εκλογή του Άρη Βασιλόπουλου ως Δημάρχου Φιλαδέλφειας - Χαλκηδόνας και αποσκοπεί στην ενημέρωσή του. Η έκθεση αφορά την οργανωτική Δομή του ΠΠΙΕΔ, τα Στοιχεία Παραγωγής του, τα Χρηματοοικονο-μικά του, τα θέματα Οργάνωσης - Διοίκησης του Ιδρύματος και διάφορες προτάσεις ως αποτέλεσμα της πρόσφατης εμπειρίας

Τα όσα εκθέτονται απηχούν αποκλειστικά και μόνον τις απόψεις του γράφοντα.

Σπύρος Καβακόπουλος
Πρώην αντιπρόεδρος Π.Π.Ι.Ε.Δ.




1. Οργανωτική Δομή
1.2. Γενικά

Το ΠΠΙΕΔ διοικείται από ενδεκαμελές διοικητικό συμβούλιο με πρόεδρο τον εκάστοτε Δή-μαρχο (εικόνες 1, 2), ο οποίος συνεπικουρείται από τριμελή εκτελεστική επιτροπή.

 Με βάση το Προεδρικό Διάταγμα 811/8/9/1197, άρθρο 6/3 ο Πρόεδρος έχει ως προς την Διοίκηση του Ιδρύματος τις αρμοδιότητες του Δημάρχου & στο άρθρο 6/4 ο Αντιπρόεδρος είναι αναπληρωτής του Προέδρου. Τα άρθρα αυτά (μοναδικά στο ΦΕΚ για τις αρμοδιότητες), δεν διασαφηνίζουν επακριβώς τα καθήκοντα της Προέδρου - Δημάρχου και Αντιπροέδρου.

 Δεν υφίσταται εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας ως ορίζει ο νόμος υπ’ αριθμ. 3429 -27 Δεκεμβρίου 2005, περί «Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών». http://www.ktpae.gr/pdf/A_3a_N_3429_2005.pdf. Ο γράφων με έγγραφό του προς το σωματείο εργαζομένων, αρ. πρωτ : 513/27 Σεπτεμβρίου 2013,αιτείται τη συνεργασία του προκειμένου να συνταχθούν τα εξής :

1. Σύνταξη Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας.
2. Σύνταξη Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών.
3. Να εξευρεθούν οι τομείς γραφειοκρατίας που χρήζουν μείωσης ή εξαφάνισής των.
Για τα ανωτέρω, καμία απάντηση δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα.
Εικόνα 2.

1. 3. Στελέχωση Μόνιμου Προσωπικού
Το προσωπικό στελεχώνεται από πέντε μόνιμους διοικητικούς υπαλλήλους. Τρεις ΠΕ (πανεπιστημιακής εκπαίδευσης) και δύο ΔΕ. (δευτεροβάθμιας), εικόνα 3. Μία υπάλληλος αποσπάσθηκε στον δήμο, ενώ έκτος υπάλληλος πρόκειται να προσληφθεί από Σεπτέμβριο. Κέρδισε ένσταση κατά της πρόσληψης της πέμπτης υπαλλήλου. Λόγω της παρέλευσης ενός έτους, το ΠΠΙΕΔ κατά το νόμο, υποχρεούται να προσλάβει τον έκτο, χωρίς να απολύσει τον πέμπτο.
Υπάλληλοι ΠΕ
Α. Δύο Κοινωνιολόγοι Πάντειου Πανεπιστημίου.
Β. Ισπανική Γλώσσα & Πολιτισμός Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.

Αντικείμενο εργασίας εργαζομένων
Α. Και οι πέντε ασχολούνται με διοικητικές υπηρεσίες.
Β. Μία εκτελεί και καθήκοντα γραμματέα στο διοικητικό συμβούλιο.
Γ. Μία απασχολείται και με οικονομικά θέματα.
Ωράριο εργασίας μόνιμου προσωπικού
Το ωράριο εκτελείται πρωινές ώρες από 07.00 - 15.00.

1.4. Συμβάσεις εργασίας
Για το 2013 είχαν υπογραφεί οι εξής τρεις συμβάσεις εργασίας (οι οποίες δεν ανανεώθηκαν κατά τη θητεία του γράφοντα καθώς ο γράφων θεωρεί ανεπίτρεπτο την υπογραφή των χωρίς τα αντίστοιχα χρήματα στον προϋπολογισμό):

α. Ετήσια συντήρηση ανελκυστήρα κόστους 5.331,50 Ε (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 23%). Η σύμβαση έληξε 24 Σεπτεμβρίου 2013, με αποτέλεσμα ο ανελκυστήρας να μην λειτουργεί έκτοτε. Η σύμβαση πραγματοποιήθηκε από την προηγούμενη διοίκηση.

β. Ετήσια συντήρηση συστήματος κλιματισμού κόστους 1.623,60 Ε (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 23%). Η σύμβαση έληξε 24 Σεπτεμβρίου 2013. Έκτοτε ο κλιματισμός λειτουργεί χωρίς συντήρηση, γεγονός που σημαίνει ότι μια πιθανή βλάβη στο άμεσο μέλλον, δύναται να στοιχίσει πολύ περισσότερο απ’ ότι η συντή-ρηση. Η σύμβαση πραγματοποιήθηκε από την προηγούμενη διοίκηση.
Εικόνα 3 : Κατάταξη προσωπικού.

γ. Ετήσια συντήρηση δικτύου αποχέτευσης, ύδρευσης, και αντλιών κτιρίου, κόστους 2.214 Ε (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 23%). Η σύμβαση έληξε 20 Δεκεμβρίου 2013. Η σύμβαση πραγματοποιήθηκε από την προηγούμενη διοίκηση

 Αν και το ΠΠΙΕΔ διαθέτει μουσείο Μικρασιατικού Ελληνισμού με εντελώς σύγχρονες εγκαταστάσεις, δεν υπάρχουν εργαζόμενοι στις ειδικότητες του Μουσειολόγου και Συντηρητή Έργων Τέχνης. Οι επιπτώσεις της έλλειψης δύνανται να είναι από μικρές έως και τραγικές. Ο Μουσειολόγος μελετά τον ρόλο του μουσείου στην κοινωνία, τη δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων για μικρούς και μεγάλους, την οργάνω-ση της λειτουργίας του κ.α. Ο Συντηρητής Έργων Τέχνης, έχει την ευθύνη της επιμέ-λειας, φροντίδας και διάσωσης των μουσειακών αντικειμένων. Να σημειωθεί ότι πολλοί θέλουν να προσφέρουν ή έχουν την πρόθεση να προσφέρουν μουσειακά αντικείμε-να, αλλά ο γράφων είχε αρνηθεί την παραλαβή των, διότι δεν υπάρχει η γνώση της συντήρησης και της πιθανής αξίας ή μη, του προσφερθέντος αντικειμένου.

 Με την ισχύουσα νομοθεσία για την ασφάλεια και υγεία, το ΠΠΙΕΔ έχει την υποχρέω-ση να διαθέτει Τεχνικό Ασφάλειας που να γνωμοδοτεί για τα πιθανά επικίνδυνα σημεία του εργασιακού χώρου και να προτείνει λύσεις. Το ΠΠΙΕΔ ποτέ δεν είχε Τεχνικό Ασφαλείας. Η επισκεψιμότητα των εγκαταστάσεων, είναι μεγάλη, αν συμβεί έστω και το παραμικρό ατύχημα, οι ευθύνες και το κόστος που θα βαρύνει προσω-πικά τους υπευθύνους που αδιαφόρησαν, είναι τεράστιες. Να σημειωθεί ότι αυτές, δεν μεταβιβάζονται αν επισκέπτες ήσαν για εκδήλωση άλλου φορέα. Ο γράφων έχει κάνει το σχετικό έγγραφο .

1.5. Ημέρες και Ώρες λειτουργίας ΠΠΙΕΔ

Το ΠΠΙΕΔ λειτουργεί πρωινές εργάσιμες ώρες από τις 07.00 το πρωί, έως και τις 03.00 το μεσημέρι, από Δευτέρα έως και Παρασκευή.

Συχνά οι χώροι του λειτουργούν απογεύματα, βράδια και Σαββατοκύριακα, για εκδηλώσεις είτε του ΠΠΙΕΔ είτε άλλων φορέων. Να σημειωθεί ότι μέχρι και την προηγούμενη διοί-κηση, αυτή η λειτουργία των χώρων, γινόταν χωρίς τον έλεγχο και την παρουσία εργα-ζομένων του ΠΠΙΕΔ ή άλλου υπευθύνου. Τα κλειδιά του ΠΠΙΕΔ δίνονταν στον υπεύθυ-νο του κάθε φορέα με αποτέλεσμα συχνά την κλοπή και απώλεια αντικειμένων. Επί θητείας του γράφοντα, σταμάτησε η παράδοση κλειδιών και ανέλαβε ο ίδιος το άνοιγμα και την επιτήρηση των χώρων, λειτουργών ως απλός άμισθος υπάλληλος (δεν γινόταν διαφορετικά).

Ρεμπέτικος παράπλους από την Σμύρνη στον Πειραιά.
Εισηγητής : Πάνος Σαββόπουλος. Σεπτέμβριος 2013.
Η Ελληνική Γλώσσα στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Από τις «Δευτέρες του ΠΠΙΕΔ».
Εισηγητής : Γιάννης Τζανετάκος. Οκτώβριος 2013.

2. Στοιχεία παραγωγής
2.1. Εγκαταστάσεις
2.1.1. Γενικά
Το Π.Π.Ι.Ε.Δ στεγάζεται σε ιδιόκτητο διώροφο νεοκλασικό κτίριο, όπως διαμορφώθηκε με επέμβαση σε προϋπάρχον κτίσμα δεξαμενής και βρίσκεται στη συμβολή των οδών Ατταλεί-ας και Δεκελείας. Τα εγκαίνιά του πραγματοποιήθηκαν στις 23 Μαΐου 1999. Οι εγκαταστά-σεις του περιλαμβάνουν :

Α. Υπόγειο :
 Με αποθήκες
 Τουαλέτες επισκεπτών και ΑΜΕΑ.

Β. Ισόγειο :
 Αίθουσα εκδηλώσεων με
 Φουαγιέ (σε ενιαίο χώρο).
 Δύο ατομικές τουαλέτες

Γ. 1ο όροφο :
 Μουσείο Μικρασιατικού Ελληνισμού «Φιλιώς Χαϊδεμένου».
 Μικρή αποθήκη.

Δ. 2ο όροφο :
 Με δύο αίθουσες γραφείων,
 Αποθήκη μουσειακού υλικού.
 Αποθήκη οπτικοακουστικού εξοπλισμού.
 Αποθήκη γραφείων και υλικών γραφείου.

2.1.2. Κατάσταση εγκαταστάσεων
Η κατάσταση των κτιριακών εγκαταστάσεων σε γενικές γραμμές κρίνεται από μετρία έως πολύ κακή.
Τα κτιριακά προβλήματα είναι τα εξής :

 Μέσω των αεραγωγών, υπάρχει διαρροή όμβριων υδάτων με αποτέλεσμα αυτά να εισέρχονται στο μουσείο, στο ισόγειο (αίθουσα εκδηλώσεων) και στα γραφεία του 2ου ορόφου. Η διαρροή ενέχει πολύ σοβαρούς κινδύνους καταστροφής του μουσει-ακού υλικού, των ψευδοροφών και της ξύλινης βάσης της αίθουσας των εκδηλώσεων (η οποία ήδη έχει μαυρίσει). Για το πρόβλημα έχουν σταλεί κατ’ επανάληψη έγγραφα στην τεχνική υπηρεσία. Στο τελευταίο ο γράφων έχει ως θέμα εγγράφου «S.O.S. Το μουσείο καταστρέφεται». Με τη βοήθεια εθελοντή μηχανικού και συνεργείου του, διορθώθηκε μέρος των προβλημάτων. Στην πορεία του χρόνου ο γράφων διαπίστωσε κι άλλες αιτίες διαρροής, οι οποίες εύκολα μπορούν να σταματήσουν αν υπάρξει το ανάλογο ενδιαφέρον.

 Στο υπόγειο υπάρχουν προβλήματα υγρασίας.

 Το σύστημα κλιματισμού του 2ου ορόφου έχει πρόβλημα.

 Ορισμένες μεταλλικές κατασκευές χρήζουν βαφής. Αν αφεθεί η σκουριά, θα δια-βρώσει και θα καταστρέψει το σίδηρο, με αποτέλεσμα η επισκευή να απαιτήσει πολύ μεγαλύτερο κόστος.

 Σε ορισμένους εξωτερικούς χώρους έχουν κάνει φωλιές περιστέρια, με αποτέλεσμα να ρυπαίνουν σε μεγάλο βαθμό και μακροπρόθεσμα να δημιουργήσουν αποκόλληση μαρμάρων.

2.1.3. Ασφάλεια Εγκαταστάσεων
Υπάρχουν σοβαρότατα προβλήματα ασφάλειας των εγκαταστάσεων, οι λόγοι είναι οι εξής :

 Οι πυροσβεστήρες από δύο χρόνια πριν, βρίσκονται εκτός στοιχειωδών κανόνων σω-στής λειτουργίας. Το χρονικό διάστημα της προηγούμενης λειτουργίας των, δεν επι-τρέπει την εκ νέου αναγόμωση. Πέραν αυτού ο προϋπολογισμός δεν επιτρέπει την αγορά νέων πυροσβεστήρων.

 Το σύστημα πυρασφάλειας του κτιρίου δεν λειτουργεί καθώς ο προϋπολογισμός δεν επιτρέπει την συντήρησή του.

 Το θέατρο δεν έχει άδεια λειτουργίας και είναι παράνομο. Οι διαδικασίες λήψης αδείας είναι πολλές και έχουν κόστος το οποίο δεν καλύπτεται από τον προϋπολογισμό.

 Το κτίριο και οι εξωτερικοί χώροι δεν φυλάσσονται. Η εταιρία φύλαξης και ασφάλειας του κτιρίου σταμάτησε την φύλαξη πριν από χρόνια .

 Δεν λειτουργεί το σύστημα του συναγερμού το οποίο πολύ σπάνια και χωρίς λόγο, λει-τουργεί άσκοπα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ειδοποιείται η εταιρία που είχε αναλάβει την φύλαξη και αυτή χωρίς να έχει καμία υποχρέωση να ειδοποιεί με τη σειρά της τον αντιπρόεδρο του ΠΠΙΕΔ. Αυτός κινητοποιεί την αστυνομία και γενικά άνευ λόγου και αιτίας να γίνεται άσκοπη κινητοποίηση.

 Με αφορμή την επισκευή του θεάτρου, διαπιστώθηκε ότι στα σημεία όπου εφάπτονται τα μεταλλικά πάνελ των πατωμάτων, τα όμβρια ύδατα και η υγρασία του χειμώνα λι-μνάζει και δημιουργεί εστίες σκουριάς. Οι σκουριές είναι σε πολύ αρχικό στάδιο, σε δύο με τρία χρόνια, θα πρέπει να γίνει δειγματοληπτικός έλεγχος, προκειμένου να δια-πιστωθεί αν θα πρέπει ή όχι να λυθεί το θέατρο και να επαναβαφεί - συντηρηθεί. Αν αφεθεί, υπάρχει ο κίνδυνος μετά από χρόνια να δημιουργηθεί σοβαρότατο ατύχημα εξ αιτίας της τρώσης και διαρραγής των μετάλλων από την σκουριά.

 Οι κλειστές ισόγειες εγκαταστάσεις είναι ανασφαλείς. Με ένα απλό σπάσιμο των κρυ-στάλλων των παραθύρων και εξωτερικών θυρών, δύναται ο κακοποιός να έχει πρό-σβαση στο εσωτερικό. Το γεγονός αυτό έχει συμβεί, με αποτέλεσμα να απολεσθεί η μικροφωνική εγκατάσταση του ισογείου. Τα παράθυρα και εξωτερικές θύρες δεν προ-στατεύονται με σχετικό σιδερένιο κιγκλίδωμα και το αντίστοιχο σύστημα συναγερμού (που υπάρχει ασυντήρητο).

 Ο αυλόγυρος μέχρι και την προτελευταία διοίκηση ήταν προσβάσιμος, διότι η θύρα του παρέμενε ανοικτή όλο το 24ωρο. Το γεγονός αυτό καθιστούσε πολύ εύκολη την πρόσβαση στα εξωτερικά παράθυρα και θύρες του ΠΠΙΕΔ. Ο γράφων με δικά του έξοδά, ασφάλισε τη θύρα.

2.2. Εξοπλισμός
Με την εκλογή του νυν απερχόμενου Δ.Σ. ( Ιούνιος2 013), επιτροπή με μέλη της τον Σπ. Καβακόπουλο, Μ. Σκαμπαρδούκα (μέλη Δ.Σ.) και Δήμητρα Σεφεριάδου (διοικητικό προσωπικό), προχώρησε στην καταγραφή του εξοπλισμού του κτιρίου.

Από την καταγραφή του οπτικοακουστικού εξοπλισμού, στην αποθήκη του 2ου ορόφου, διαπιστώθηκαν τα εξής:

 Βρέθηκε μέρος πανάκριβης επαγγελματικής κινητής μικροφωνικής εγκατάστασης (τράπεζα ήχου, γερανοί μικροφώνων, ενισχυτές, monitors, κλπ), που δύναται να καλύψουν εκδηλώσεις του ΠΠΙΕΔ, δήμου, παρελάσεων, σχολείων κλπ.

 Βρέθηκαν άδειες θήκες μικροφώνων, γεγονός που αποδεικνύει ότι η παραπάνω μικροφωνική, συνοδευόταν από μικρόφωνα, τα οποία όμως δεν βρέθηκαν πουθενά.

 Βρέθηκαν δύο όμοια κιβώτια ζευγών monitors. Στο ένα υπήρχε το ζεύγος με τα διάφορα ενημερωτικά έντυπα, στο άλλο υπήρχαν μόνον τα έντυπα. Το ζεύγος των monitors από το άδειο κιβώτιο δεν βρέθηκε πουθενά στο κτίριο. Από τα έντυπα διαπιστώθηκε ότι τα monitors αποτελούσαν μέρος ακριβού ηχητικού συστήματος, το οποίο κι αυτό δεν βρέθηκε.

 Αν και βρέθηκαν καλωδιώσεις τύπου Speakon για τις συνδέσεις των monitors δεν βρέθηκαν οι καλωδιώσεις τύπου XLR για τα αντίστοιχα monitors που υπήρχαν.

Από τα παραπάνω προέκυψαν βάσιμες υποψίες ότι μέρος του οπτικοακουστικού υλικού της (κλειδωμένης) αποθήκης του 2ου ορόφου είτε βρίσκεται σε άλλα δημοτικά καταστήματα χωρίς να έχει χρεωθεί σε κανέναν είτε έχει χαθεί είτε είχε κλαπεί. Κατόπιν όλων αυτών, έγινε αντιπαραβολή της καταγραφής, με μία πρόχειρη προηγούμενου Δ.Σ. (άλλες προηγού-μενες δεν υπήρχαν), από την οποία διαπιστώθηκε ότι λείπει υλικό, το οποίο σε κανένα δεν έχει χρεωθεί (μία επαγγελματική βάση monitor).

Από διάφορες ενδείξεις (θήκες μικροφώνων, κλπ), δημιουργήθηκαν βάσιμες υποψίες ότι πιθανόν να υπάρχει κι άλλο άγνωστο οπτικοακουστικό υλικό, που έχει χαθεί ή βρίσκεται σε άλλα δημοτικά καταστήματα. Η επιτροπή ερεύνησε να βρει τιμολόγια πώλησης και απευ-θύνθηκε σε εταιρία που αντιπροσωπεύει μία από τις συσκευές της μικροφωνικής (τράπεζα ήχου). Η εταιρία βρήκε ένα τιμολόγιο αγοράς του 2005 και το έστειλε στην επιτροπή. Αντί-γραφο στις εικόνες 4 και 5.
Αντιπαραβάλλοντας το τιμολόγιο με τα καταγραφέντα υλικά, διαπιστώθηκε ότι λεί-πουν οι ηλεκτρακουστικές συσκευές που εμφαίνονται στον πίνακα της εικόνας 6.

Εκτός του υλικού της εικόνας 6, θα πρέπει να λείπει και άλλο από την αποθήκη του 2ου ορόφου. Τούτο συνάγεται εκ του τιμολογίου της εταιρίας το οποίο περιέχει μόνον ένα πολύ μικρό μέρος του υλικού της αποθήκης π.χ. δεν συμπεριλαμβάνει τις δύο μεγάλες τηλεοράσεις πλάσματος, τα μικρά monitors και το ηχητικό σύστημα από το άδειο κιβώτιο που βρέθηκε κλπ.

Κατά την καταγραφή του υλικού στο ισόγειο, βρέθηκαν δύο μικροφωνικά συγκροτήματα σε Rack. Και από τα δύο έγιναν επιλεκτικές αφαιρέσεις συσκευών, αφέθηκαν συσκευές που δεν είναι πλέον χρήσιμες (κασετόφωνα κλπ)
* Η επιτροπή προκειμένου να διαφυλάξει τον εναπομείναντα ηλεκτρακουστικό εξοπλισμό, από τον ανασφαλές χώρο του ισογείου, τον μετέφερε στην αποθήκη οπτικοακουστικού εξοπλισμού του 2ου ορόφου.
12
13
α/α
Είδος Υλικού που λείπει
Ποσότητα
Κόστος σε Ε
1
Μικροφωνικό καλώδιο XLR
16 μέτρα
176
2
DI box Ενεργό (προσαρμογέας ηλε-κτρονικών μουσικών οργάνων)
2
95,64
3
Ασύρματο Σύστημα Χειρός UHF (ασύρματο μικρόφωνο)
1
344,76
4
Μικρόφωνα Δυναμικά Καρδιοειδή
2
87,84
5
Μικρόφωνα δυναμικά Super Καρ-διοείδή
2
105,68
6
Βάσεις μικροφώνων οριζόντιου βρα-χίονα τηλεσκοπικές
5
145
7
Βάση Ηχείων Μαύρη (Ultimate)
1
81
Σύνολο κόστους υλικού που λείπει από την αποθήκη
Οπτικοακουστικού υλικού
1035,92
Εικόνα 5: 2ο Φύλλο τιμολογίου Bon Studio.
Εικόνα 6 : Κατάσταση συσκευών και υλικού του ανωτέρω τιμολογίου που δεν βρέθηκαν με το αντίστοιχο κόστος.

Ελληνικό Τραγούδι Μπρος ή Πίσω.
Από τις «Δευτέρες του ΠΠΙΕΔ».
Εισηγητές : Νότης Μαυρουδής, Αφροδίτη Μάνου, Γιώργος Μονεμβασίτης.
Νοέμβριος 2013.
Διαδικτυακή Σύνδεση Ελληνοπαίδων μέσω Skype,.
Σχολείο του χωριού Στάρυ Κριμ της Μαριούπολης Ουκρανίας με τάξη του 2ου Λυκείου της Ν. Φιλαδέλφειας. Νοέμβριος 2013.

3. Χρηματοοικονομικά

3.1. Οικονομικός σχεδιασμός
Δεν υπάρχει ουσιαστικά κανείς οικονομικός σχεδιασμός καθώς η επιχορήγηση από τον δήμο δεν επιτρέπει τίποτα άλλο, εκτός της μισθοδοσίας του προσωπικού.

3.2. Έσοδα - Έξοδα

 Ο γράφων (σε αντίθεση με όλους τους προηγούμενους αντιπροέδρους), από το πρώτο Δ.Σ. δήλωσε ότι αποποιείται κάθε αμοιβής που προκύπτει από τη θέση του. Αυτό έγινε αφορμή να αποποιηθούν και τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ. των αμοιβών τους. Την αμοιβή της προέδρου, είχει επίσης αποποιηθεί και η πρώην Δήμαρχος Ευτυχία Γαϊτανά Αποστολάκη.

 Από την ανάληψη της αντιπροεδρίας από τον γράφοντα, δεν πραγματοποιήθηκε κανέ-να έξοδο. Η μόνη αγορά ήταν αυτή των καθισμάτων του θεάτρου και αυτή με έσοδα που προέκυψαν από την οργάνωση εκδήλωσης «Τσάι - Καφέ».

 Εκτός της επιχορήγησης του δήμου, έσοδα υπάρχουν πολύ λίγα, από την παραχώρηση των εγκαταστάσεων του ΠΠΙΕΔ σε ιδιωτικούς φορείς (τα χρήματα δίδονται σαν δω-ρεές). Ο γράφων με πρότασή του στο Δ.Σ., κατήργησε τη δωρεά από δημόσιους και μη κερδοσκοπικούς φορείς.

 Από την ημερομηνία τοποθέτησής του γράφοντα ως αντιπροέδρου, λειτουργεί βιβλίο εκδηλώσεων - δωρεών και χορηγιών (πριν δεν υπήρχε). Το βιβλίο είναι χωρισμένο στα δύο. Στο πρώτο μέρος καταγράφονται ημερολογιακά οι εκδηλώσεις που πραγματοποι-ούνται στο ΠΠΙΕΔ, με το ακριβές ποσό που δίνει κάθε φορέας για δωρεά. Οι δωρεές επίσης είναι καταγραμμένες στο ψηφιακό λογιστικό πρόγραμμα. Εκεί καταχωρούνται από την ταμειακή υπηρεσία του δήμου, αφού λάβει πρώτα το σχετικό αποδεικτικό τραπέζης. Στο δεύτερο μέρος του βιβλίου, καταχωρούνται τα είδη των χορηγιών και για ποιο σκοπό δίνονται.

 Τον περασμένο μήνα (Μάιο), ιδιωτικός φορέας, απαίτησε να του παραχωρηθεί το θέ-ατρο και να αποφασίσει μετά για τη δωρεά. Πέρυσι δεν είχε δώσει τη δωρεά και πρό-περσι είχε δώσει 100 αντί για 300 Ε. Η δήθεν αιτία της αναποφασιστικότητας του ήταν ότι δεν δίνουν όλοι οι ιδιώτες τη δωρεά. Το βιβλίο εκδηλώσεων - δωρεών και χορη-γιών καθώς και το ψηφιακό λογιστικό πρόγραμμα του δήμου, είναι αποδεικτικά στοι-χεία των δωρεών, από την παραχώρηση των εγκαταστάσεων.

 Εκτός από τις δωρεές από την παραχώρηση εγκαταστάσεων, υπάρχουν και οι χορηγί-ες σε υλικά που είναι χρήσιμα για τα διάφορα τεκταινόμενα στο ΠΠΙΕΔ. Ο γράφων εφάρμοσε την τακτική αυτή 1ον. Για να αποκτηθεί η εμπιστοσύνη των χορηγών, 2ον. Για να αποφευχθεί κάθε διαχείριση χορηγούμενου χρήματος από το ίδιο το ΠΠΙΕΔ, 3ον. Για να δοθεί η δυνατότητα στον καθένα, να προσφέρει κάτι μικρού κόστους , που στο σύνολο όμως μαζεύεται και γίνεται κάτι πολύ μεγάλο π.χ. η προσφορά ενός κέικ για το «Τσάι - Καφέ», ήταν αρκετή για να μην χρειασθεί να αγορασθεί ούτε ένα.

 Πραγματοποιήθηκε «Τσάι - Καφές» για την επισκευή του θεάτρου. Συγκεντρώθηκαν 1250 Ε χωρίς να υπάρξει κανένα λειτουργικό κόστος (όλα ήταν προσφορές). Τα 600 Ε δόθηκαν για την επισκευή και τα υπόλοιπα παραμένουν ως έσοδα στο ταμείο του Π-ΠΙΕΔ. Το πραγματικό κόστος επισκευής ήταν 1800 Ε (προσφορά κατασκευαστή), όμως χάριν της εθελοντικής εργασίας μεγάλου αριθμού δημοτών κατορθώθηκε να περιοριστεί στα 600 Ε
 
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΣΟΔΩΝ - ΕΞΟΔΩΝ Π.Π.Ι.Ε.Δ. 2013 -14
(Τελευταίου Δ.Σ. - με αντιπρόεδρο τον Σ. Καβακόπουλο)
 
ΕΣΟΔΑ 2013
Τόκοι από καταθέσεις € 9,74
Τακτική επιχορήγηση από Δήμο Φ-Χ € 90.000,00
Επιχορήγηση για εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων € 86.737,92
Προϊόν δωρεών (από παραχώρηση εγκαταστάσεων ΠΠΙΕΔ) € 1.265,00
Εισπράξεις υπέρ του Δημοσίου και τρίτων (κρατήσεις) € 36.075,97
Χρηματικό υπόλοιπο € 9.090,62
 
ΕΞΟΔΑ 2013
Αμοιβές και προμήθειες τραπεζών € 22,00
Προσαυξήσεις και πρόστιμα ασφαλιστικών ταμείων € 4,06
Αμοιβές και έξοδα προσωπικού € 87.811,26
Λοιπά έξοδα ( Αμοιβές Δ.Σ. προηγούμενων Ετών) € 4.893,46
Λοιπές Αποδόσεις € 39.991,14
* Το υφιστάμενο Δ.Σ. έχει αποποιηθεί των αμοιβών του
** Το 2013 δεν πραγματοποιήθηκε κανένα άλλο έξοδο όπως αναλώσιμα κλπ.
 
ΕΣΟΔΑ 2014 (ΜΕΧΡΙ 02.06.14)
1. Τακτική επιχορήγηση από Δήμο Φ-Χ € 65.000,00
2 .Επιχορήγηση για εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων € 3.388,82
3. Προϊόν δωρεών (από παραχώρηση εγκαταστάσεων ΠΠΙΕΔ –
συμπεριλαμβάνεται το έσοδο από την εκδήλωση
«τσάι – καφές» των 1.250 Ε). € 1.650,00
Εισπράξεις υπέρ του Δημοσίου και τρίτων (κρατήσεις) € 18.987,27
Χρηματικό υπόλοιπο € 90.457,33
 
ΕΞΟΔΑ 2014 (ΜΕΧΡΙ 02.06.14)
Αμοιβές και προμήθειες τραπεζών € 8,00
2. Αμοιβές και έξοδα προσωπικού € 41.509,38
3. Λοιπές αποδόσεις € 13.570,87
4. Διάφορες οφειλές ΠΟΕ ενταγμένες σε χρηματοδότηση € 90.428,62
* Από αρχές του 14 δεν πραγματοποιήθηκε κανένα άλλο έξοδο όπως αναλώσιμα κλπ.
Για πρώτη φορά αξιοποίηση των χώρων του 2ου ορόφου ΠΠΙΕΔ.
Εργαστήρια κατασκευής Χριστουγεννιάτικων στολιδιών.

Δεκέμβριος 2013.
Υποδοχή των Τριών Μάγων. Από τις Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις
Πλατεία Ν. Φιλαδέλφειας.
Δεκέμβριος 2013.

4. Οργάνωση – Διοίκηση

4.1. Σύστημα Οργάνωσης - Διοίκησης
Το σύστημα διοίκησης που εφαρμόσθηκε, ήταν «Διοίκηση μέσω προκαθορισμένων στό-χων». Ο γράφων το θεωρεί ως το αποτελεσματικότερο για την λειτουργία των δημόσιων υ-πηρεσιών. Οι στόχοι που είχαν τεθεί ήσαν :

4.1.1. Ανάπτυξη προγραμμάτων κοινωνικής δράσης.

Σχετικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν ήσαν:

α. «Οι Δευτέρες του ΠΠΙΕΔ», (τρίμηνη σειρά διαλέξεων κάθε Δευτέρα - Λαϊκό Πανεπιστή-μιο).
β. Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις για τα παιδιά, σε ανοιχτούς και κλειστούς δημόσιους χώ-ρους,
γ. Διαδικτυακή σύνδεση σχολείου της διασποράς, με το 2ο Λύκειο Ν. Φιλαδέλφειας.
δ. «Διήμερο για την Ημέρας της Γης».
ε. Οργάνωση «Τσάι - Καφέ» για την συγκέντρωση χρημάτων επισκευής θεάτρου ΠΠΙΕΔ.

4.1.2. Αξιοποίηση ανενεργών χώρων του ΠΠΙΕΔ. Για πρώτη φορά αξιοποιήθηκε για τους σκοπούς του ΠΠΙΕΔ, η αίθουσα του 2ου ορόφου με την οργάνωση χριστουγεννιάτικων εργαστηρίων για τα παιδιά.

4.1.3. Ανάπτυξη συμμετοχικών διαδικασιών και προσφορά εθελοντικής εργασίας. Πολίτες από διάφορους φορείς ακόμη και μεμονωμένα άτομα, κλήθηκαν να συνεργαστούν με το ΠΠΙΕΔ ή να προσφέρουν εθελοντική εργασία και υλικά για την υλοποίηση των σκοπών του ΠΠΙΕΔ.

Σχετικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν ήταν:

 Σύνδεση εκπαίδευσης με την παραγωγή - συνεργασία 2ου ΕΠΑΛ Ν. Φιλαδέλφειας, τμήμα Γραφιστικής για την σχεδίαση των προγραμμάτων εκδηλώσεων του ΠΠΙΕΔ.
 Μηχανικός με συνεργείο και δικά του έξοδα στεγανοποίησε μέρος της σκεπής.
 Δύο φορές συμμετοχή στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Κομένιους» με σχολεία της Ν. Φι-λαδέλφειας.
 Πάνω από 35 συνεργάστηκαν για την υλοποίηση των Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσε-ων.
 Γύρω στους 15 βοήθησαν για το «Διήμερο για την Ημέρας της Γης».
 Πάνω από εκατό προσέφεραν είτε εθελοντική δουλειά είτε σε είδος για την επισκευή του θεάτρου (συμπεριλαμβάνεται και το «Τσάι - Καφέ»).

4.1.4. Ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων. Στόχος που επιτεύχθηκε με την οργάνωση διασύνδεσης μέσω Skype, τάξης του 2ου Λυκείου Ν. Φιλαδέλφειας, με σχολείο ελληνοπαίδων της Μαριούπολης Ουκρανίας.

4.1.5. Νέες λειτουργίες του Μουσείου. Σ’ όλα τα σύγχρονα μουσεία, αναπτύσσονται παράλληλες δράσεις. Και αυτός ο στόχος επιτεύχθηκε με την ανάγνωση παραμυθιών μέσα στο μουσείο.

4.1.6. Απόκτηση εμπιστοσύνης φορέων και δημοτών.
Αποδεικτικά στοιχεία της εμπιστοσύνης που επιτεύχθηκε είναι :

α. Δεκαπέντε φορείς της πόλης συνεργάστηκαν και βοήθησαν το ΠΠΙΕΔ να οργανώσει εκ-δηλώσεις. Σε μία περίπτωση (Τσάι - Καφέ), η οικονομική διαχείριση της εκδήλωσης α-νατέθηκε εξ ολοκλήρου σε επιτροπή εκπροσώπων των φορέων.

β. Πάνω από 100 άτομα μέχρι σήμερα έχουν βοηθήσει με εθελοντική προσωπική εργασία.

4.1.7. Δραστική μείωση των οφειλών και του κόστους λειτουργίας του ΠΠΙΕΔ.

Οι μειώσεις που ήδη επετεύχθησαν ήσαν :

α. Καμία προμήθεια δεν εγκρίνεται αν δεν υπάρχουν τα χρήματα (σε αντίθεση με ότι γινόταν.

β. Όλες οι συμβάσεις συντηρήσεων (ανελκυστήρα κλπ), δεν ανανεώθηκαν για να μην δημι-ουργηθούν νέα χρέη.

γ. Τα ληξιπρόθεσμα χρέη τάξης 96.000 Ε προηγούμενων Δ.Σ. μηδενίστηκαν τον περασμένο Φεβρουάριο.

Από το διήμερο από τη «Ημέρα της Γης»
Κεντρική πλατεία Ν. Φιλαδέλφειας
29 7 30 Μαρτίου.

4.2. Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού

Το ανθρώπινο δυναμικό διακρίνεται σ’ αυτό του Διοικητικού Συμβουλίου και του Διοικητι-κού προσωπικού.

4.2.1. Διοικητικό Συμβούλιο

α. Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα επικοινωνίας και συνεννόησης με τα μέλη του Δ.Σ., κους Χρ. Τριανταφύλλου και Χρ. Κοπελούσο. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα, την δημιουρ-γία πολύ μεγάλων συγκρούσεων, που ανάγκαζαν πολλούς από το Δ.Σ. να αποφεύγουν να έρχονται στις συνεδριάσεις και να μην μπορούν να λαμβάνονται κρίσιμες αποφάσεις. Ανεπαρκή, ανίκανο και άλλα παρόμοια επίθετα, είναι μερικά από αυτά που χρησιμο-ποιήθηκαν, για να ψεχθεί ο γράφων ως αντιπρόεδρος.

β. Οι δημοτικοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης και μέλη του Δ.Σ. του ΠΠΙΕΔ, λόγω της α-πασχόλησής των σε υποθέσεις του δήμου, τις περισσότερες φορές αδυνατούσαν να προ-σέλθουν στα Διοικητικά Συμβούλια, με αποτέλεσμα την αναβολή των συμβουλίων. Υ-πάρχει αναπληρωματικό μέλος, αντιδήμαρχος, που ποτέ δεν μπόρεσε να αναπληρώσει απόντα.

γ. Υπάρχει ασάφεια του Προεδρικού Διατάγματος 811/8/9/1197, σχετικά με τις ευθύνες και τον καταμερισμό τους, μεταξύ Προέδρου και Αντιπροέδρου (άρθρο 6/3 ο Πρόεδρος έχει ως προς την Διοίκηση του Ιδρύματος τις αρμοδιότητες του Δημάρχου & στο άρθρο 6/4, ο Αντιπρόεδρος είναι αναπληρωτής της Προέδρου).

δ. Δεν αναφέρονται στο Προεδρικό Διάταγμα, οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα του Προέδρου - Δημάρχου και Αντιπροέδρου ΠΠΙΕΔ.

ε. Σύμφωνα με την Εφημερίδα της Κυβέρνησης με Αρ. Φύλλο 314 - 27 Δεκεμβρίου 2005 - Κεφάλαιο Α’, ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ άρθρο 3/8, (Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της δημόσιας επιχείρησης δεν μπορεί να έχει εκτελεστικές αρμο-διότητες). Ίσως λοιπόν αντιφάσκει το Προεδρικό Διάταγμα με το ανωτέρω φύλλο της Κυβέρνησης.

4.3. Διοικητικό προσωπικό

Οι σχέσεις με το προσωπικό μέχρι πριν από δύο – τρεις μήνες δεν ήσαν καλές. Αιτίες τα αιτήματα της διοίκησης για περιστασιακή ή μόνιμη απογευματινή απασχόληση ενός υπαλλή-λου, η ανάθεση ευθύνης αποθηκαρίου κ.α. Η διοίκηση προκειμένου να σταματήσει την ένταση, υποχώρησε και άφησε το ίδρυμα να λειτουργεί με το καθεστώς της προηγούμενης διοίκησης, με τη διαφορά ότι τις παραπάνω ευθύνες ανέλαβε πλέον ο γράφων (απογευματινό άνοιγμα και εποπτεία των εγκαταστάσεων, χρέη αποθηκαρίου). Πρακτικές εντελώς απαράδεκτες για έναν δημόσιο οργανισμό.
Τα ανωτέρω είχαν ως αποτέλεσμα να μην εναρμονισθεί το διοικητικό προσωπικό με τη γενικότερη στρατηγική και κουλτούρα της διοίκησης και να μείνει σχεδόν αμέτοχο στις δράσεις του ιδρύματος, οι οποίες ήσαν σχεδόν όλες απογεύματα. Κρίμα που μια τόσο σημαντική οργανωτική εμπειρία δεν μπόρεσε να γίνει κτήμα στο προσωπικό.

Η καταστροφή από το πεσμένο δένδρο στο θέατρο του ΠΠΙΕΔ.
Το θέατρο επισκευασμένο και βαμμένο από εθελοντές.
Τα καθίσματα αγοράσθηκαν από τα έσοδα του «Τσάι - Καφέ» και τα υλικά σιδήρου αγοράσθηκαν από τη Σχολή Χατζήβεη.

5. Προτάσεις
Οι προτάσεις που ακολουθούν, είναι αποτέλεσμα της εμπειρίας του γράφοντα στη διοίκηση του Π.Π.Ι.Ε.Δ.

5.1. Προτάσεις επί θεμάτων διοίκησης - καταστατικού

Κατάργηση διορισμένων μελών του Δ.Σ. με αντίστοιχη προκήρυξη θέσεων - τροποποίηση συστατικής πράξης Π.Π.Ι.Ε.Δ.
Το ΠΠΙΕΔ είναι αυτόνομο ίδρυμα πολιτισμού και δεν συνάδει με την λειτουργία μικρο-πολιτικών σκοπιμοτήτων. Σκοπιμοτήτων που οφείλονται και στον αντιδημοκρατικό τρό-πο τοποθέτησης των μελών της διοίκησης (Δ.Σ.), τα οποία συχνά εξυπηρετούν συμφέρο-ντα δημοτικών παρατάξεων. Χαρακτηριστικά οκτώ από τις έντεκα θέσεις του Δ.Σ., καταλαμβάνονται από άτομα διοριζόμενα από τις παρατάξεις.

Προτείνεται οι οκτώ διοριζόμενες θέσεις μελών του Δ.Σ. όπως και αυτή του αντιπροέδρου, να προκηρύσσονται. Έτσι κάθε πολίτης να δύναται να είναι υποψήφιος, χωρίς κα-νένα αποκλεισμό (εκτός ειδικών εξαιρέσεων). Η δε επιλογή τους να γίνεται από εγνωσμέ-νου κύρους επιτροπή πνευματικών ανθρώπων. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμη και στον ποιο μικρό σύλλογο τα μέλη του Δ.Σ. εκλέγονται και δεν διορίζονται. Επίσης τέσσε-ρεις θέσεις στο Δ.Σ., δίνονται σε δημοτικούς συμβούλους. Αρκεί ο δήμαρχος / πρόεδρος, για την εποπτεία και την λήψη των τελικών αποφάσεων. Τα διοικητικά συμβούλια του ΠΠΙΕΔ, δεν πρέπει να είναι μια μικρή συνέχεια των Δημοτικών Συμβουλίων με τις μι-κροπολιτικές και την επί πλέον οικονομική αποζημίωση των δημοτικών συμβούλων από το ίδιο το Ίδρυμα (από τη συμμετοχή στα συμβούλια).

Πρόταση μελέτης από τη νομική υπηρεσία του δήμου

Λαμβάνοντας υπόψη :

1. Την ασάφεια του Προεδρικού Διατάγματος 811/8/9/1197, σχετικά με τις ευθύνες και τον καταμερισμό τους, μεταξύ Προέδρου και Αντιπροέδρου (άρθρα 6/3 - 6/4).

2. Την μη αναφορά των αρμοδιοτήτων και τα καθηκόντων του Προέδρου - Δημάρχου και Αντιπροέδρου ΠΠΙΕΔ., στο Προεδρικό Διάταγμα.

3. Την Εφημερίδα της Κυβέρνησης με Αρ. Φύλλο 314 - 27 Δεκεμβρίου 2005 - Κεφάλαι-ο Α’, ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ άρθρο 3/8, (Ο πρόεδρος του δι-οικητικού συμβουλίου της δημόσιας επιχείρησης δεν μπορεί να έχει εκτελεστικές αρμο-διότητες).

Προτείνεται η νομική υπηρεσία να μελετήσει :

α. Τον ακριβή προσδιορισμό των ευθυνών και αρμοδιοτήτων αφενός του Δημάρχου - Προέδρου και αφετέρου του Αντιπροέδρου.

β. Την αντικατάσταση της θέσης του Αντιπροέδρου, με αυτήν του Διευθύνοντος Συμβού-λου και την ανάληψη απ’ αυτόν, όλων των ευθυνών που συνεπάγεται η θέση.

γ. Την τροποποίηση του καταστατικού σύστασης του ιδρύματος, με βάση τα ανωτέρω.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι το ΠΠΙΕΔ θα πρέπει να αρχίσει λειτουργεί ως μια σύγχρονη δη-μόσια επιχείρηση, με όλες τις ευθύνες που της αναλογούν. Να διέπεται από τον νόμο 3429 όπου στο άρθρο 3/9 αναφέρει ότι «ο διευθύνων σύμβουλος της δημόσιας επιχείρησης πρέπει να επιλέγεται ύστερα από δημόσια προκήρυξη της θέσης». Το γεγονός αυτό θα προσδώσει κύρος στο ίδρυμα και θα αποκτήσει την εμπιστοσύνη των πολιτών. Ο Διευθύ-νων Σύμβουλος που επιλέγεται ύστερα από δημόσια προκήρυξη της θέσης, σίγουρα είναι καλύτερος από έναν που τοποθετείται. Χαρακτηριστικά προσόντα ενός Διευθύνοντος συμβούλου ΠΠΙΕΔ, πρέπει να είναι η εμπειρία του σε θέματα οργάνωσης - διοίκησης, αποδήμου ελληνισμού και η ευαισθησία του σε θέματα αλησμόνητων πατρίδων.

Κατάργηση Νομικού Προσώπου Π.Π.Ι.Ε.Δ.
Με την σύμφωνη γνώμη του προσωπικού, το απερχόμενο Δ.Σ. πρότεινε στον δήμο την κατάργηση του Νομικού Προσώπου του Π.Π.Ι.Ε.Δ. Τα οφέλη θα είναι τα εξής:

1. Απομάκρυνση του κινδύνου απόλυσης του προσωπικού, από πιθανή βίαιη κατάργηση του ΠΠΙΕΔ. Με την κατάργηση το προσωπικό εντάσσεται στον δήμο και το ΠΠΙΕΔ λειτουργεί πλέον ως υπηρεσία αυτού. Να γίνει το ίδιο όπως με τον Ενιαίο Φορέα.

2. Μέσω των συμβάσεων του δήμου με διάφορους επαγγελματίες, το κτίριο του ΠΠΙΕΔ θα μπορεί πλέον να συντηρείται (πυρόσβεση, κλιματιστικά, ανελκυστήρας κλπ). Σήμε-ρα λόγω του μειωμένου προϋπολογισμού, δεν γίνεται καμία συντήρηση.

Δεν έχει νόημα ύπαρξης στον δήμο, ιδρύμα για τον ελληνισμό της διασποράς .
Απόδειξη είναι ότι ποτέ στο ΠΠΙΕΔ δεν έγινε κάποια δράση από την οποία να επωφε-λήθηκε ο ελληνισμός της διασποράς. Η φετινή διαδικτυακή σύνδεση σχολείου της διασποράς με σχολείο της Ν. Φιλαδέλφειας, αποτελεί μια πολύ μικρή εξαίρεση, που κάλλιστα θα μπορούσε να είχε πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο ενός Πνευματικού Κέ-ντρου. Τα χρήματα που ξοδεύει ο δήμος για τον ελληνισμό της διασποράς, χωρίς ποτέ να επωφελείται αυτός, αποτελεί ένα τεράστιο σκάνδαλο και μια τεράστια σπατάλη.

5.2. Εναλλακτικές μορφές λειτουργίας των εσωτερικών χώρων και εγκαταστάσεων ΠΠΙΕΔ.

Οι εκδηλώσεις κλειστού χώρου που πραγματοποιούνται στο ΠΠΙΕΔ, από το δήμο και διάφορους φορείς, μπορούν άνετα να γίνονται στα δύο πνευματικά κέντρα του δήμου και κυρίως στο πρώην στρατιωτικό εργοστάσιο (με τον μεγάλο ενιαίο χώρο). Οι κλει-στοί χώροι του ΠΠΙΕΔ, ζήτημα είναι αν χρησιμοποιούνται κατά μέσο όρο μια φορά τη βδομάδα, τον υπόλοιπο μένουν ανεκμετάλλευτες. Επίσης όλες οι εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται δεν έχουν καμία σχέση με τους Έλληνες της διασποράς. Επίσης όσα κατά καιρούς πραγματοποιούνται στο ΠΠΙΕΔ δεν ανταποκρίνονται ούτε στο ελάχιστο απ’ όσα προβλέπει το σχετικό ΦΕΚ. Για τους λόγους λοιπόν αυτούς, προτείνονται οι εξής δύο εναλλακτικές προτάσεις χρήσης των εσωτερικών χώρων, που σίγουρα θα φέρουν πο-λύ μεγαλύτερο όφελος για τον δημότη. Να σημειωθεί ότι το μουσείο θα μπορεί να συνε-χίζει να λειτουργεί όπως και τώρα.

1η Πρόταση.
Στο ισόγειο να λειτουργήσει νηπιαγωγείο & στον 2ο όροφο βρεφονηπιακός σταθμός.
Οι χώροι και η αυλή ενδείκνυται γι αυτές τις λειτουργίες. Έχουν άπλετους χώρους και φως και η λειτουργία τους μέσα στο δάσος, είναι ότι καλύτερο για τα παιδιά. Το θεατράκι θα μπορεί να λειτουργεί για τους διάφορους φορείς τις θερινές απογευματινές ώρες, κα-θώς δεν θα εμποδίζεται από την πρωινή λειτουργία των σχολείων. Είναι απαράδεκτο μητέρες με μισθό 200 και 400 Ε, να μην βρίσκουν θέση σε παιδικό σταθμό, γιατί ο δήμος δίνει τα χρήματα και τους χώρους, δήθεν για τους Έλληνες της διασποράς.

2η Πρόταση
Αντί για Π.Π..Ι.Ε.Δ. να λειτουργήσει πολιτιστικό κέντρο. Εκεί θα μπορούν να ‘χουν την εστία τους οι θεατρικές ομάδες, τα καλλιτεχνικά εργαστήρια και να οργανώνονται εκδηλώ-σεις και δράσεις πολιτισμού, κ.α. Βέβαια υπάρχουν τα δύο Πνευματικά κέντρα του Δήμου και κυρίως ο μεγάλος χώρος του πρώην στρατιωτικού εργοστασίου, χώροι οι οποίοι από την φύση τους είναι για την εκτέλεση των σχετικών δράσεων.

Χρήση υπογείων για βεστιάρια & αποθήκες θεατρικών ομάδων.
Τα υπόγεια του ΠΠΙΕΔ με την κατάλληλη διαμόρφωση (κατάργηση των τεραστίων WC που ποτέ δεν λειτούργησαν), θα μπορούσαν να δοθούν στις θεατρικές ομάδες, προκειμέ-νου να αποθηκεύουν τον εξοπλισμό τους.

5.3. Προτάσεις επί θεμάτων εξοπλισμού και εγκαταστάσεων

Χρέωση υλικού αποθήκης οπτικοακουστικού υλικού.
Οι απώλειες του οπτικοακουστικού υλικού, επιβάλλουν την λειτουργία αποθηκαρίου ο οποίος να είναι υπόλογος στο Δ.Σ. για το υλικό που βρίσκεται στην ομώνυμη αποθήκη. Κάθε συσκευή που θα εξέρχεται αυτής, θα πρέπει να χρεώνεται και να καταγράφεται σε ειδικό βιβλίο.

Παραχώρηση χρήσης κινητών Μικροφωνικών Συστημάτων σε σχολεία & άλλους δημόσιους φορείς.
Το ΠΠΙΕΔ διαθέτει από το 2005, πανάκριβα κινητά μικροφωνικά συστήματα, που κάποι-α σπάνια έχουν χρησιμοποιηθεί και κάποια ποτέ (βρίσκονται ακόμη στα κουτιά τους). Τα συστήματα αυτά προτείνεται να χρησιμοποιούνται στις παρελάσεις προκειμένου να απο-φευχθεί ένα κόστος πάνω των 1500 Ε και να παραχωρούνται στα σχολεία και τους φορείς του δήμου, για να καλύπτουν τις εκδηλώσεις τους. Θα πρέπει όμως να είναι να τα λει-τουργεί ηχολήπτης, ο οποίος θα έχει και την ευθύνη της καλής των λειτουργίας.

Στεγάνωση σκεπής.

Όπως ήδη έχει αναφερθεί, μέσω των αεραγωγών, γίνεται διαρροή όμβριων υδάτων στο μουσείο, στην αίθουσα του ισογείου και στα γραφεία του 2ου ορόφου. Αν και με τη βοή-θεια εθελοντή μηχανικού και συνεργείου του, διορθώθηκε μέρος των προβλημάτων αυτά συνεχίζονται σε μικρότερο βαθμό. Από επισταμένη έρευνα του γράφοντα διαπιστώνεται ότι με πολύ απλές παρεμβάσεις στη σκεπή, οι διαρροές δύναται να σταματήσουν. Αυτές είναι οι εξής:

1. Κάθε μήνα από Σεπτέμβρη έως και Μάιο, να καθαρίζεται η σκεπή από τα αποξηραμέ-να φυλλώματα του γειτονικού δάσους που κλείνουν τις υδρορροές. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα να πλημμυρίζει η σκεπή στις μεγάλες καταιγίδες, να ανεβαίνει η στάθμη των υδάτων, και αυτά να εισέρχονται στους αεραγωγούς.

2. Σε συγκεκριμένο σημείο κάτω από αεραγωγό, η σκεπή λιμνάζει και από κάτω ακριβώς περνά σε κάθε βροχή, νερό. Προτείνεται η ισοπέδωση του σημείου με υγρομονωτικό υλικό.

3. Σε συγκεκριμένο σημείο τοιχίου, δίπλα από την κεραμοσκεπή, υπάρχει οπή μέσω της οποίας τα νερά περνούν και εισέρχονται μέσω αυτής. Κάτω από την κεραμοσκεπή υ-πάρχουν μη υγρομονωμένοι αεραγωγοί μέσω των οποίων εισέρχονται τα νερά όταν πλημμυρίζει η σκεπή. Προτείνεται να κλείσει η οπή.

5.4. Προτάσεις επί Διοικητικοοικονομικών θεμάτων.

Οι τρεις απουσίες μελών Δ.Σ. να συνεπάγεται διαγραφή.
Επειδή οι απουσίες των συμβούλων είναι συχνές και πολλές στα διοικητικά συμβούλια, προτείνεται να διαγράφονται αυτοί που για διαφόρους λόγους απουσιάζουν περισσότερες από τρεις φορές το εξάμηνο. Είναι ανεπίτρεπτο να κρατείται η θέση συμβούλου από άτομα που δεν συμμετέχουν στα διοικητικά συμβούλια. Επίσης ως απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει κάποιος μέλος στο Δ.Σ., προτείνεται να αφιερώνει ένα με δύο απογεύματα την βδομάδα στο ΠΠΙΕΔ.

Αντικατάσταση της δωρεάς χρημάτων για παραχώρηση εγκαταστάσεων του ΠΠΙΕΔ, με νόμιμη λογιστική φόρμουλα.
Θα πρέπει να βρεθεί νόμιμη λογιστική φόρμουλα λήψης χρημάτων για την παραχώρηση των εγκαταστάσεων του ΠΠΙΕΔ, σε ιδιωτικούς φορείς. Η υφιστάμενη, καθιστά το Δ.Σ. έρμαιο πιθανών απειλών για λογιστική παρανομία (όπως ήδη βρέθηκε ο γράφων).

Δεν λειτουργεί η υπεύθυνη δήλωση όσων παραλαμβάνουν τις εγκαταστάσεις του ΠΠΙΕΔ.

Για την χρήση των εγκαταστάσεων, ο υπεύθυνος του φορέα υπογράφει υπεύθυνη δήλωση στην οποία αναφέρονται θέματα τάξης, καθαριότητας, κλπ. Η εμπειρία έδειξε ότι όλοι την υπογράφουν, αλλά κανείς δεν την λαμβάνει υπόψη. Υπογράφουν μηχανικά, σαν να πρό-κειται για μια απλή γραφειοκρατική διαδικασία. Υπάρχουν μάλιστα περιπτώσεις όπου οι υπεύθυνοι χρήσης δεν ενθυμούντο ότι υπέγραψαν σχετική υπεύθυνη δήλωση. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αφήνονται οι εγκαταστάσεις βρώμικες, συχνά με κατεστραμ-μένα υλικά και πιθανόν και με απώλειές. Προτείνεται η χρέωση των παραχωρούμενων εγκαταστάσεων και υλικών, σε συγκεκριμένο υπάλληλο, ο οποίος θα έχει και την ευθύνη της απόδοσης - παραλαβής και σωστής λειτουργίας των εγκαταστάσεων. Αν φορέας δεν είναι συνεπής, δεν θα πρέπει να του ξαναδίνονται οι εγκαταστάσεις.

Δωρεάν οι εγκαταστάσεις του ΠΠΙΕΔ, για τους γάμους δημοτών.

Ο δήμος δεν διαθέτει ευπρεπή και ταυτόχρονα μεγάλο χώρο για πολιτικούς γάμους. Αυ-τήν την υποχρέωση του δήμου την μεταθέτει στους δημότες του, αναγκάζοντάς τους να πληρώσουν για την παραχώρηση της αίθουσας του ΠΠΙΕΔ (που όμως κι αυτή ανήκει στον δήμο). Προτείνεται η ισόγεια αίθουσα και το θεατράκι, να δίνονται δωρεάν για τους γάμους των δημοτών. Υποχρέωση των νεονύμφων, η καθαριότητα και η επαναφορά των χώρων στη προηγούμενη κατάσταση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου