Επειτα από πολλά παράπονα, δεκάδες
καταγγελίες σε ελληνικά και ευρωπαικά όργανα και μπόλικο άκαρπο πολλές
φορές λόμπινγκ, η βιομηχανία πρόκειται όπως όλα δείχνουν, να δει τις
πρώτες εδώ και χρόνια σημαντικές μειώσεις στο ρεύμα.
Τα νέα βιομηχανικά τιμολόγια, τη μεθοδολογία των οποίων ενέκρινε χθες το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΗ, θα εξασφαλίσουν σύμφωνα με πληροφορίες για τις μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις ένα χαμηλότερο κόστος κατά 60-70 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν και άλλα 45-50 εκατ. ευρώ, που θα έχει ως μείωση στο κόστος του ρεύματος η βιομηχανία από την εφαρμογή του μέτρου της διακοψιμότητας, η υπογραφή του οποίου, όπως είχε αναφέρει πρόσφατα υψηλόβαθμη πηγή του υπουργείου Ενέργειας, αποτελεί θέμα ημερών.
Σύμφωνα λοιπόν με τις πληροφορίες, το Δ.Σ. της ΔΕΗ αποφάσισε χθες να ομαδοποιήσει σε κατηγορίες τους 32 μεγαλύτερους βιομηχανικούς πελάτες της Υψηλής Τάσης, με βάση τέσσερα κριτήρια, και συγκεκριμένα το καταναλωτικό τους προφίλ, τη καμπύλη φορτίου, τις ώρες που δουλεύουν, καθώς και το αν η λειτουργία τους αφορά τις νύχτες και τα Σαββατοκύριακα.
Από εκεί και πέρα, και αμέσως μόλις η μεθοδολογία αυτή εγκριθεί από τη Γενική Συνέλευση της 7ης Δεκεμβρίου, η ΔΕΗ θα απευθύνει σε κάθε μια βιομηχανία συγκεκριμένη πρόταση για τον καθορισμό του νέου της τιμολογίου.
Δίχως επομένως να εγκρίνει συγκεκριμένα τιμολόγια για κάθε ένα από τους πελάτες της, το Δ.Σ. της ΔΕΗ προχώρησε χθες στο πρώτο βήμα προκειμένου να κλείσει το χρόνιο μέτωπο της βιομηχανικής τιμολόγησης, αυτό δηλαδή της ομαδοποίησης.
Ετσι, κατατάσσει τις μεγάλες επιχειρήσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες, κάθε μια εκ των οποίων διέπεται από συγκεκριμένες γενικές αρχές.
Διαμορφώνοντας στην ουσία μέσα στη μεγάλη κατηγορία της Υψηλής Τάσης, 5 με 10 νέες “υποκατηγορίες”, η ΔΕΗ θα έρθει στη συνέχεια και θα υποβάλει σε κάθε ένα από τους πελάτες της μια συγκεκριμένη τιμολογιακή πρόταση.
Αν για παράδειγμα, 5 από τις 32 βιομηχανίες Υψηλής Τάσης παρουσιάζουν παρόμοια καμπύλη φορτίου, θα βρεθούν κάτω από την ίδια ομάδα, και οι προτάσεις που θα δεχθούν από τη ΔΕΗ θα έχουν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά. Το επόμενο βήμα θα είναι να ακολουθήσουν διαπραγματεύσεις με κάθε μια επιχείρηση ξεχωριστά, προκειμένου να καταλήξουν σε ένα τελικό τιμολόγιο, και να υπογραφεί η σύμβαση που θα αφορά εξατομικευμένα τιμολόγια.
Οι τελικές συμβάσεις που θα υπογραφούν θα είναι τριετούς διάρκειας. Εφόσον η Κομισιόν εγκρίνει το ελληνικό αίτημα για επαναφορά των δωρεάν διαωμάτων ρύπων στην ηλεκτροπαραγωγή, τότε η ΔΕΗ θα τα μετακυλήσει στους πελάτες της. Το θέμα τέθηκε και χθες από τον υπουργό Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη στον Επίτροπο Ενέργειας Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε.
Το γεγονός πάντως ότι ένα από τα θέματα της επικείμενης Γενικής Συνέλευσης της ΔΕΗ αφορούσε την έγκριση των νέων τιμολογίων, είχε προκαλέσει ανησυχία στη βιομηχανία μη τυχόν η Ευρωπαική Επιτροπή Ανταγωνισμού (DG Com) θέσει ξανά ζήτημα κρατικών ενισχύσεων, όπως είχε συμβεί στο πρόσφατο παρελθόν.
Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος για τον οποίο αποφασίστηκε η γενική συνέλευση να μην εγκρίνει εκπτώσεις, παρά τη γενική μεθοδολογία εξατομικευμένων τιμολογίων (κατηγοριοποίηση μεγάλων πελατών με βάση συγκεκριμένα κατηγορία, κ.ο.κ.)
Η γενική κατεύθυνση είναι πριν τα τέλη του έτους να έχουν ολοκληρωθεί οι συζητήσεις με αρκετούς από τους 32 μεγάλους πελάτες της ΔΕΗ.
Γιώργος Φιντικάκης
Τα νέα βιομηχανικά τιμολόγια, τη μεθοδολογία των οποίων ενέκρινε χθες το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΗ, θα εξασφαλίσουν σύμφωνα με πληροφορίες για τις μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις ένα χαμηλότερο κόστος κατά 60-70 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν και άλλα 45-50 εκατ. ευρώ, που θα έχει ως μείωση στο κόστος του ρεύματος η βιομηχανία από την εφαρμογή του μέτρου της διακοψιμότητας, η υπογραφή του οποίου, όπως είχε αναφέρει πρόσφατα υψηλόβαθμη πηγή του υπουργείου Ενέργειας, αποτελεί θέμα ημερών.
Σύμφωνα λοιπόν με τις πληροφορίες, το Δ.Σ. της ΔΕΗ αποφάσισε χθες να ομαδοποιήσει σε κατηγορίες τους 32 μεγαλύτερους βιομηχανικούς πελάτες της Υψηλής Τάσης, με βάση τέσσερα κριτήρια, και συγκεκριμένα το καταναλωτικό τους προφίλ, τη καμπύλη φορτίου, τις ώρες που δουλεύουν, καθώς και το αν η λειτουργία τους αφορά τις νύχτες και τα Σαββατοκύριακα.
Από εκεί και πέρα, και αμέσως μόλις η μεθοδολογία αυτή εγκριθεί από τη Γενική Συνέλευση της 7ης Δεκεμβρίου, η ΔΕΗ θα απευθύνει σε κάθε μια βιομηχανία συγκεκριμένη πρόταση για τον καθορισμό του νέου της τιμολογίου.
Δίχως επομένως να εγκρίνει συγκεκριμένα τιμολόγια για κάθε ένα από τους πελάτες της, το Δ.Σ. της ΔΕΗ προχώρησε χθες στο πρώτο βήμα προκειμένου να κλείσει το χρόνιο μέτωπο της βιομηχανικής τιμολόγησης, αυτό δηλαδή της ομαδοποίησης.
Ετσι, κατατάσσει τις μεγάλες επιχειρήσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες, κάθε μια εκ των οποίων διέπεται από συγκεκριμένες γενικές αρχές.
Διαμορφώνοντας στην ουσία μέσα στη μεγάλη κατηγορία της Υψηλής Τάσης, 5 με 10 νέες “υποκατηγορίες”, η ΔΕΗ θα έρθει στη συνέχεια και θα υποβάλει σε κάθε ένα από τους πελάτες της μια συγκεκριμένη τιμολογιακή πρόταση.
Αν για παράδειγμα, 5 από τις 32 βιομηχανίες Υψηλής Τάσης παρουσιάζουν παρόμοια καμπύλη φορτίου, θα βρεθούν κάτω από την ίδια ομάδα, και οι προτάσεις που θα δεχθούν από τη ΔΕΗ θα έχουν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά. Το επόμενο βήμα θα είναι να ακολουθήσουν διαπραγματεύσεις με κάθε μια επιχείρηση ξεχωριστά, προκειμένου να καταλήξουν σε ένα τελικό τιμολόγιο, και να υπογραφεί η σύμβαση που θα αφορά εξατομικευμένα τιμολόγια.
Οι τελικές συμβάσεις που θα υπογραφούν θα είναι τριετούς διάρκειας. Εφόσον η Κομισιόν εγκρίνει το ελληνικό αίτημα για επαναφορά των δωρεάν διαωμάτων ρύπων στην ηλεκτροπαραγωγή, τότε η ΔΕΗ θα τα μετακυλήσει στους πελάτες της. Το θέμα τέθηκε και χθες από τον υπουργό Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη στον Επίτροπο Ενέργειας Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε.
Το γεγονός πάντως ότι ένα από τα θέματα της επικείμενης Γενικής Συνέλευσης της ΔΕΗ αφορούσε την έγκριση των νέων τιμολογίων, είχε προκαλέσει ανησυχία στη βιομηχανία μη τυχόν η Ευρωπαική Επιτροπή Ανταγωνισμού (DG Com) θέσει ξανά ζήτημα κρατικών ενισχύσεων, όπως είχε συμβεί στο πρόσφατο παρελθόν.
Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος για τον οποίο αποφασίστηκε η γενική συνέλευση να μην εγκρίνει εκπτώσεις, παρά τη γενική μεθοδολογία εξατομικευμένων τιμολογίων (κατηγοριοποίηση μεγάλων πελατών με βάση συγκεκριμένα κατηγορία, κ.ο.κ.)
Η γενική κατεύθυνση είναι πριν τα τέλη του έτους να έχουν ολοκληρωθεί οι συζητήσεις με αρκετούς από τους 32 μεγάλους πελάτες της ΔΕΗ.
Γιώργος Φιντικάκης
Newsroom ΔΟΛ
πηγή: in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου