Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι ο Δήμος Ν. Φιλαδέλφειας – Ν. Χαλκηδόνας διαθέτει μια κυκλοφοριακή μελέτη για τη Δημοτική Ενότητα Νέας Φιλαδέλφειας. Την είχε παραγγείλει ο πρώην Δήμος Ν. Φιλαδέλφειας επί δημαρχίας Σταύρου Κόντου.
Ο ενιαίος πλέον Δήμος Ν. Φιλαδέλφειας – Ν. Χαλκηδόνας επί δημαρχίας Γαϊτανά παρέλαβε αυτή την μελέτη, λίγο πριν η τότε δήμαρχος υποδεχθεί ενθουσιωδώς στην πόλη τον κ. Μελισσανίδη, τον κ. Ανδριόπουλο και μερικές εκαντοντάδες… φιλάθλους και εισηγηθεί την αποδοχή του μεγαλοπρεπούς σχεδιασμού ενός νέου γηπέδου στην πόλη.
Και τελικά ο Δήμος με μια νέα δημοτική αρχή ξανά -αυτή του Άρη Βασιλόπουλου- αποφάσισε την υλοποίηση αυτής της κυκλοφοριακής μελέτης, ώστε να ανασάνει η πόλη και ιδιαίτερα κάποιοι κρίσιμοι κόμβοι, όπως η Πλατεία Πατριάρχου.
Αυτή την κυκλοφοριακή μελέτη παρέδωσε επισήμως το 2013 ο Ν. Παπανικολάου, με την ιδιότητά του ως αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, στους ανθρώπους της ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ ΑΕ για να την λάβουν υπόψη τους στα σχέδια που εκπονούσαν. Αυτή την μελέτη αναφέρει και η μελετητική εταιρεία ΔΡΟΜΟΣ στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου της υπογειοποίησης, υπογραμμίζοντας ότι η δική της μελέτη βρίσκεται σε «απόλυτη συμβατότητα και ενσωματώνει τις προτάσεις της εγκεκριμένης Κυκλοφοριακής Μελέτης του Δήμου Φιλαδέλφειας- Χαλκηδόνας του έτους 2010».
Όλα αυτά μέχρι τώρα. Γιατί πλέον πληροφορηθήκαμε από μια πρόσκληση που κυκλοφόρησε η Ερασιτεχνική ΑΕΚ και η ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ ΑΕ ότι υπάρχει μια «νέα κυκλοφοριακή μελέτη για τη Νέα Φιλαδέλφεια», για την οποία μάλιστα θα μας ενημερώσουν ο μελετητής Κ. Ζέκος και ο υπεύθυνος του έργου Δ. Ανδριόπουλος. Δηλαδή, ο υπεύθυνος του έργου κατασκευής του νέου γηπέδου της ΑΕΚ και ο μελετητής που προσέλαβε για να σχεδιάσει την κυκλοφοριακή παρέμβαση γύρω από το γήπεδο, θα ενημερώσουν φορείς και κατοίκους της πόλης για μια νέα κυκλοφοριακή μελέτη της Νέας Φιλαδέλφειας!
Φανταζόμαστε ότι η λέξη νέα σημαίνει ότι υπάρχει και μια… παλιά. Υποθέτουμε ότι παλιά θεωρείται η εγκεκριμένη μελέτη του Δήμου. Σταματάμε τις υποθέσεις και θέτουμε το πρώτο ερώτημα: τελικά πότε λέει αλήθεια ο κ. Ζέκος; Όταν ισχυρίζεται γραπτώς ότι οι προτάσεις του είναι συμβατές με την Κυκλοφοριακή Μελέτη του Δήμου, ή τώρα που θα μας αναλύσει μια νέα;
Ερώτημα δεύτερο: ποια δημόσια αρχή είναι υπεύθυνη για να αναθέτει κυκλοφοριακές μελέτες σε μια πόλη; Ο καθένας αντιλαμβάνεται ότι μια τέτοια αρμοδιότητα δεν μπορεί παρά να ανήκει στον Δήμο ή την Περιφέρεια. Γνωρίζουν ο Δήμος ή η Περιφέρεια ότι έχει καταρτιστεί νέα κυκλοφοριακή μελέτη; Από το έγγραφο της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου που αναγνώσθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο (11/10), δεν προκύπτει κάτι τέτοιο.
Ερώτημα τρίτο: αφού στο κείμενο της ΜΠΕ που μόλις πρόσφατα πέρασε από δημόσια διαβούλευση αναφέρεται ως εγκεκριμένη η μελέτη του Δήμου (η… παλιά), γιατί δεν καλείται να μιλήσει και ο μελετητής που την πραγματοποίησε; Θα ήταν ενδιαφέρον αν ο «κορυφαίος Έλληνας συγκοινωνιολόγος» είχε απέναντί του έναν συνάδελφό του, του οποίου την εργασία μάλιστα (μάλλον αντιδεοντολογικά) αμφισβητεί και παρακάμπτει.
Ερώτημα τέταρτο: μέχρι πριν λίγο καιρό ο κ. Ανδριόπουλος σε δηλώσεις του ανέφερε για καθυστέρηση που προκαλείται από την παράταση της διαβούλευσης που ζήτησε ο Δήμος. Η εκδήλωση της επόμενης Δευτέρας εντάσσεται στη δημόσια διαβούλευση; Γιατί γίνεται εκπρόθεσμα; Γιατί δεν προηγήθηκε της γνωμοδότησης του Δημοτικού Συμβούλιου;
Ανεξάρτητα από τα ερωτήματα που θέτουμε, θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να μάθουμε και την θέση της Περιφέρειας Αττικής για το θέμα, η οποία και θα υλοποιήσει ως δημόσιο έργο την υπό συζήτηση κυκλοφοριακή μελέτη. Φανταζόμαστε ότι θα βρίσκεται στην εκδήλωση της Δευτέρας να απαντήσει στις ερωτήσεις των κατοίκων. Ή μήπως όχι;
Γιώργος Κατερίνης
πηγή: politisfx.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου