.

.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα

Παρασκευή 16 Μαΐου 2014

Γήπεδο Μελισσανίδη στη Νέα Φιλαδέλφεια O ελιγμός της κυβέρνησης θα πέσει στο κενό

«Της κείνου ρήμασι πειθόμενη», η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου κατέθεσε στις 9 Μάη το νομοσχέδιο για το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, με τις διατάξεις του οποίου, εκτός των άλλων, αποχαρακτηρίζονται όλα τα Αλση και Πάρκα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (με τη μετατροπή τους σε «Μητροπολιτικά Πάρκα») και δίνεται η δυνατότητα στην οικογένεια Μελισσανίδη να αποχαρακτηρίσει το 5% του Αλσους της Ν. Φιλαδέλφειας προκειμένου να φτιάξει το γήπεδό της, σε βάρος όχι μόνο του περιβάλλοντος αλλά και του λαού της Ν. Φιλαδέλφειας και της οικονομικής της ζωής.


Το νομοσχέδιο κατατέθηκε για συμβολικούς λόγους, γιατί η Βουλή έκλεισε την ίδια μέρα και θα ξανανοίξει στις 28 Μάη. Μετά τις 28 Μάη θα εισαχθεί το νομοσχέδιο στην αρμόδια Ειδική Επιτροπή για συζήτηση και ψήφιση και στη συνέχεια θα προωθηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής για την τελική συζήτηση και ψήφισή του. Η πρόωρη-συμβολική κατάθεση του νομοσχεδίου ξεσήκωσε έναν ορυμαγδό πανηγυρισμών από τις εφημερίδες και τα ηλεκτρονικά Μέσα που ελέγχει ο Μελισσανίδης, αποκαλύπτοντας ότι έγινε όχι μόνο για να εξυπηρετηθούν τα σχέδια Μελισσανίδη και το μάρκετινγκ που ακολουθεί στην επιχείρηση «ΑΕΚ», αλλά και για να εξυπηρετήσει την προεκλογική τακτική των δύο κομμάτων της συγκυβέρνησης, που προσπαθούν να μαζέψουν ψήφους από τους οπαδούς της ΑΕΚ.

Στα δύο προηγούμενα δημοσιεύ-ματά μας για το ζήτημα του γηπέδου Μελισσανίδη («Οργιο παρανομιών προς όφελος Μελισσανίδη») αποκαλύψαμε ότι αρχικά ο Δ. Μελισσανίδης, ο ειδικός γραμματέας Δασών Γ. Αμοργιανιώτης και ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) είχαν επιλέξει να περάσουν σχεδόν αυτούσιο το σχέδιο Γρανίτσα για το γήπεδο της ΑΕΚ, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι το σχέδιο αυτό στηριζόταν στο άρθρο 19 του νόμου 3044/2002, που δύο φορές κηρύχτηκε αντισυνταγματικό από το ΣτΕ (μία φορά από το Ε’ Τμήμα, με την απόφαση 1567/2005, και μία φορά από την Ολομέλεια, με την απόφαση 1847/2008). Παραθέσαμε στοιχεία που αποκάλυπταν την κοινή γραμμή πλεύσης των Μελισσανίδη-Αμοργιανιώτη και του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος Σ. Καλαφάτη: να κατασκευαστεί το γήπεδο της ΑΕΚ, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι το άρθρο 19 του νόμου 3044/2002 έχει κριθεί αντισυνταγματικό.

Θυμίζουμε αυτή την αρχική κοινή γραμμή πλεύσης κυβέρνησης-Μελισσανίδη, γιατί με το νομοσχέδιο (άρθρο 81) η δικομματική κυβέρνηση προβλέπει την κατάργηση τόσο του άρθρου 19 όσο και όλων των τροποποιήσεών του που έγιναν στη συνέχεια.

Η εταιρία «Δικέφαλος 1924 ΑΕ» έστειλε στον ειδικό γραμματέα Δασών Γ. Αμοργιανιώτη δύο έγγραφα-αιτήματα, στις 27 Δεκέμβρη του 2013 και στις 20 Γενάρη του 2014. Στο δεύτερο επεσήμανε ότι: «Η έκταση υποδοχής  των νέων αθλητικών εγκαταστάσεων της ΑΕΚ, ως "Κέντρο Αθλητισμού, Μνήμης και Πολιτισμού" βρίσκεται εντός του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Ν. Φιλαδέλφειας  (Αθηνών), ως "Χώρος Σταδίου ΑΕΚ", όπως αυτό τροποποιήθηκε, επεκτάθηκε και πλέον ισχύει με τις διατάξεις του άρθρου 19 του Ν. 3044/2002». Και κατέληγε: «Κατά συνέπεια των ανωτέρω και προκειμένου να αποφευχθούν καθυστερήσεις, παρακαλούμε όπως μας βεβαιώσετε ότι δεν απαιτείται οποιαδήποτε γνωμοδότηση της δασικής υπηρεσίας για έργα και δραστηριότητες που θα εκτελεστούν επί της έκτασης αυτής, εντός του ως άνω εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου».

Στο αίτημα (για να μην πούμε διαταγή) της «Δικέφαλος 1924 ΑΕ», (ελέγχεται κατά 98,5% από την οικογένεια του «Τίγρη») ο ειδικός γραμματέας Γ. Αμοργιανιώτης απάντησε θετικά, αγνοώντας προκλητικά την εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος (ΔΠΔΦΠ), που ήταν τελείως διαφορετική. Υποθέτουμε ότι η εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης σημείωνε τα αυτονόητα. Δηλαδή, ότι το άρθρο 19 του νόμου 3044/2002 έχει κηρυχθεί αντισυνταγματικό, ότι όλη η έκταση που καλύπτει το Αλσος Ν. Φιλαδέλφειας έχει κηρυχθεί αναδασωτέα με δύο αποφάσεις, ότι το Αλσος χαίρει ιδιαίτερης προστασίας σύμφωνα με την ισχύουσα δασική νομοθεσία και ότι στα Αλση απαγορεύεται η κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων. Το υποστηρίζουμε με βεβαιότητα, γιατί διαφορετικά στην εταιρία του Μελισσανίδη δε θα απαντούσε ο Γ. Αμοργιανιώτης, αλλά η Διεύθυνση Δασών Αθηνών, η οποία ήταν υποχρεωμένη να απορρίψει το αίτημα της εταιρίας, να μην επιτρέψει στο Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας να παραχωρήσει στην εταιρία 6 στρέμματα του Αλσους και να αποβάλει το Δήμο από το Αλσος.

Στις 20 Μάρτη του 2013, ο Γ. Αμοργιανιώτης, προφανώς έχοντας πάρει την έγκριση από τον τότε αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος Σ. Καλαφάτη, απάντησε στην εταιρία: «Σε απάντηση των ανωτέρω (α) σχετικών αιτημάτων της "Δικέφαλος 1924 ΑΕ", που αφορούν την κατασκευή του γηπέδου του αθλητικού σωματείου της ΑΕΚ σε έκταση στην Νέα Φιλαδέλφεια Αττικής, σας γνωρίζουμε ότι, η έκταση αυτή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 ν. 3044/2002 (ΦΕΚ Α 197/2002) που τροποποίησε το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο Ν. Φιλαδέλφειας (Αθηνών) στο χώρο του Σταδίου της ΑΕΚ (…) δεν εμπίπτει στο πεδίο αρμοδιότητας της δασικής υπηρεσίας είτε ως προς τον έλεγχο νομιμότητας είτε ως προς την λήψη μέτρων προστασίας».

Αυτή η απάντηση είναι επιστημονικά και πολιτικά κατάπτυστη, ενώ αγγίζει τα όρια του Ποινικού Κώδικα. Ο εν λόγω κύριος γνωρίζει πολύ καλά τη δασική νομοθεσία, αλλά έδωσε μια καθ’ υπαγόρευση απάντηση, προς όφελος της εταιρίας της οικογένειας Μελισσανίδη. Ο Γ. Αμοργιανιώτης, όταν έδωσε αυτή την απάντηση στη «Δικέφαλος 1924 ΑΕ», γνώριζε επίσης ότι πριν από ένα μήνα, στις 20 Φλεβάρη του 2013, είχε τεθεί από το ΥΠΕΚΑ σε δημόσια διαβούλευση Σχέδιο Νομοθετικής Ρύθμισης» για το «Κέντρο Αθλητισμού, Μνήμης και Πολιτισμού του Αθλητικού Σωματείου της  ΑΕΚ στην Ν. Φιλαδέλφεια Αττικής» (η περιβόητη διαβούλευση κράτησε οχτώ μέρες).

Στο σχέδιο νομοθετικής ρύθμισης μεταξύ των άλλων αναφερόταν: «Οι πράξεις όμως αυτές εν τέλει ακυρώθηκαν από το Συμβούλιο της Επικρατείας (αριθμ. ΣτΕ Ολ. 1847/2008), καθώς, με βάση την απόφαση αυτή, επιχειρήθηκε ο σχεδιασμός ενός έργου, το οποίο, λόγω της φύσης και του μεγέθους του, αλλά  και των προβλεπόμενων χρήσεων, θα είχε σοβαρές  επιπτώσεις στο οικιστικό περιβάλλον και στην ποιότητα ζωής των κατοίκων. Η προτεινόμενη διάταξη (παράγραφος 7) καταργεί όχι μόνο την περιβαλλοντική αδειοδότηση του παλαιού έργου, και τις αδειοδοτήσεις δόμησης και εκτέλεσής του, αλλά κάθε ρύθμιση του άρθρου 19 του ν.3044/2002, όπως αυτό συμπληρώθηκε από τον ν. 3207/2003». Και κατέληγε: «Οι διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 3044/2002, όπως αυτές τροποποιήθηκαν και συμπληρώθηκαν με την παράγραφο 1 του άρθρου 11 του ν. 3207/2003, καθώς και οι διατάξεις του άρθρου 65 του ν. 4042/2012 (ΦΕΚ 24 Α) καταργούνται από τότε που ισχύουν».

Είναι πέραν κάθε αμφιβολίας, ότι ο Γ. Αμοργιανιώτης γνώριζε πως, σύμφωνα με το ΣτΕ, η κατασκευή του γηπέδου, λόγω της φύσης του και του όγκου του θα προκαλούσε σοβαρά προβλήματα στο οικιστικό περιβάλλον και στη ζωή των κατοίκων και ότι η Δασική Υπηρεσία οφείλει να παρέμβει και να μην επιτρέψει την αποψίλωση του Αλσους της Ν. Φιλαδέλφειας, που είναι από τους λίγους πνεύμονες που απέμειναν στο πολύπαθο  Λεκανοπέδιο της Αττικής.

Οπως προαναφέραμε, τον περασμένο Μάρτη το ΥΠΕΚΑ έδωσε σε «δημόσια διαβούλευση» το νομοσχέδιο για το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Σ’ αυτό δεν συμπεριέλαβε το «σχέδιο νομοθετικής ρύθμισης» για το γήπεδο της ΑΕΚ με την εισηγητική του έκθεση. Με την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή, στις 9 Μάη, συμπεριέλαβε τόσο το άρθρο 1 του «σχεδίου νομοθετικής ρύθμισης» όσο και την εισηγητική της έκθεση! Με την ενσωμάτωση του «σχεδίου νομοθετικής ρύθμισης», η κυβέρνηση υιοθετούσε καταρχάς τη θέση που διατύπωσε το ΣτΕ στις δύο προαναφερθείσες αποφάσεις του: ότι η κατασκευή του γηπέδου της ΑΕΚ θα προκαλέσει, λόγω της φύσης του και του όγκου του, μεγάλη ζημιά στο οικιστικό περιβάλλον και στη ζωή των κατοίκων. Αυτή η υιοθέτηση, όμως, είναι μόνο φραστική. Επιβλήθηκε από μια αδήριτη ανάγκη: η κυβέρνηση δεν μπορεί να νομοθετήσει την κατασκευή του γηπέδου της ΑΕΚ στηριζόμενη στο άρθρο 19 του νόμου 3044/2002, όπως συμφώνησαν αρχικά ο ειδικός γραμματέας Δασών και η «Δικέφαλος 1924 ΑΕ».

Η κυβέρνηση ήταν αναγκασμένη να αλλάξει την τακτική της. Καταργεί μεν τις ρυθμίσεις που έχουν κριθεί αντισυνταγματικές από το ΣτΕ, όμως με τις διατάξεις των άρθρων 81, 82 και του Παραρτήματος που συνοδεύει το νομοσχέδιο για το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης εισάγεται ξανά σχεδόν αυτούσιο το σχέδιο Γρανίτσα για την κατασκευή ενός γηπέδου που δεν ανήκει στην ΑΕΚ, αλλά στην οικογένεια του «Τίγρη». Ο,τι φεύγει από την πόρτα ξαναμπαίνει από το παράθυρο!

Γιατί η συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου επέλεξε αυτή την τακτική; Δεν φοβάται πως θα ξαναϋπάρξει προσφυγή και θα κριθούν και οι νέες διατάξεις αντισυνταγματικές; Επέλεξαν αυτή την τακτική ποντάροντας στο ότι οι διαδικασίες στο ΣτΕ είναι χρονοβόρες και μέχρι να εκδικαστεί η ενδεχόμενη νέα προσφυγή κατά του αποχαρακτηρισμού τμήματος του Αλσους της Ν. Φιλαδέλφειας, η εταιρία θα προλάβει να κατασκευάσει το γήπεδο, δημιουργώντας τετελεσμένα! Αυτός είναι τώρα ο σχεδιασμός της συγκυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου και του Μελισσανίδη. Ποντάρουν ακόμη στο ότι, με την τρομοκρατία που ασκείται στο λαό της Ν. Φιλαδέλφειας, δε θα είναι εύκολο να βρεθούν κάτοικοι ή περιβαλλοντική οργάνωση, που θα τολμήσουν να ασκήσουν προσφυγή κατά του δήθεν νέου σχεδίου κατασκευής του γηπέδου, όπως συνέβη παλιά με το σχέδιο Γρανίτσα.

Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά και εύκολα, όπως θέλουν να πιστεύουν. Υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος και εμείς τουλάχιστον (ελπίζουμε πως όχι μόνο εμείς) θα κάνουμε τα πάντα για να γίνει αυτός αδιέξοδος για τους επίδοξους καταστροφείς του Αλσους.

Το σχέδιο για την κατασκευή του γηπέδου, όπως αυτό καταγράφεται στις διατάξεις του νομοσχεδίου για το Νέο Ρυθμιστικό Αθήνας-Θεσσαλονίκης, είναι πιο καταστροφικό για το Αλσος της Ν. Φιλαδέλφειας. Και μάλιστα, όχι μόνο γι’ αυτό, αλλά για όλα τα Αλση στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Με το άρθρο 82, δίνεται η δυνατότητα να αποχαρακτηριστούν όχι μόνο επιπλέον 6 στρέμματα του Αλσους, αλλά επιπλέον 23,5 στρέμματα συνολικά (470 Χ 5%), συνυπολογίζοντας και τις παρεμβάσεις που έγιναν μέχρι τώρα, με τις οποίες αποχαρακτηρίστηκε κάποιο κομμάτι του Αλσος. Επειδή οι επεμβάσεις που έγιναν στο Αλσος –και κρίθηκαν αντισυνταγματικές– ήταν περιορισμένες από άποψη έκτασης, νομίζουμε ότι σωστά επισημαίνουμε πως με το άρθρο 82 μπαίνουν στο στόχαστρο 23,5 στρέμματα.

Δεν είναι, όμως, μόνο το άρθρο 82. Με τις διατάξεις του Παραρτήματος VII, μπαίνει στο στόχαστρο ολόκληρο το Αλσος της Ν. Φιλαδέλφειας, αφού μετατρέπεται σε «Μητροπολιτικό Πάρκο», όπως όλα τα Αλση και Πάρκα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Ακόμη, με το άρθρο 81 η κυβέρνηση φροντίζει να άρει τις αποφάσεις του 1915 και του 1934 για το κομμάτι των 6 στρεμμάτων του Αλσους που θέλει να αποχαρακτηρίσει. Με τις δύο αυτές αποφάσεις είχε κηρυχτεί αναδασωτέα ολόκληρη η έκταση των 470 στρεμμάτων του Αλσους της Ν. Φιλαδέλφειας.

Εμείς θα συνεχίσουμε τις αποκαλύψεις μας, για να μην κατασκευαστεί  το γήπεδο αυτό, που θα είναι καταστροφικό τόσο για το περιβάλλον σε όλη την Αττική όσο και για την οικονομική ζωή της Ν. Φιλαδέλφειας. Το ίδιο θα συνεχίσουμε να κάνουμε και για το γήπεδο «του ΠΑΟ», που θέλει να κατασκευάσει στην Λ. Αλεξάνδρας ο Αλαφούζος.

Καλούμε ιδιαίτερα το λαό της Ν. Φιλαδέλφειας να ξεπεράσει το φόβο και την τρομοκρατία που ασκείται και να απόσχει μαζικά, ως πρώτη αντίδραση, από τις μεθαυριανές δημοτικές και περιφερειακές εκλογές (και τις ευρωεκλογές της άλλης Κυριακής).

Γεράσιμος Λιόντος

ΚΟΝΤΡΑ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 16 ΜΑΗ

1 σχόλιο:

  1. ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ
    Τι έγινε οι κοντραίοι άλλαξαν άποψη για το γήπεδο; Οι ντόπιοι Κοντραίοι γιατί δε μιλάνε όμως; Ο Λιόντος μένει Φιλαδέλφεια; Αφήστε, ρε τη σπέκουλα... Άλλα μου λέγανε εμένα οι κοντραίοι το 2008-2009... Έχει άποψη κι ο Λιόντος για τις εκλογές... Ό,τι θέλει θα κάνει ο κόσμος. Αυτοί που δε θα πάνε να ψηφίσουν θα μετρήσουν υπέρ του πρώτου... Κανονίστε με την αποχή να βγει δημοτικός σύμβουλος και κανένας φίλος της Χρυσής Αυγής, αστοιχείωτοι κοντραίοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή