Του Χάρη Φλουδόπουλου
Με την ολοκλήρωση των διαδικασιών παραχώρησης του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ στην κινεζική Cosco ανοίγει πλέον ο δρόμος για την επόμενη αποκρατικοποίηση στον τομέα των λιμανιών, με τον ΟΛΘ να παίρνει σειρά, περί τα τέλη Ιουλίου.
Ήδη καταγράφεται έντονη κινητικότητα μεταξύ των ενδιαφερόμενων
επενδυτών που συμμετέχουν στις διαδικασίες που έχει προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ οι πληροφορίες θέλουν να υπάρχει έντονη κινητικότητα και ανοιχτό ενδεχόμενο για είσοδο και νέων παικτών μέσω συμπράξεων με επενδυτές που έχουν προκριθεί στην επόμενη φάση. Πάντως, από τους επενδυτές που απευθύνθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ ως ενδιαφερόμενοι για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, υπάρχουν και κάποιοι που εμφανίζονται αποστασιοποιημένοι και ουσιαστικά θεωρείται ότι έχουν αποσυρθεί.
Θυμίζουμε ότι στη φάση εκδήλωσης προκαταρκτικού ενδιαφέροντος για την παραχώρηση του 67% του ΟΛΘ συμμετείχαν η θυγατρική της δανέζικης Maersk, APM Terminals, η γερμανική Deutsche Invest, η ελβετική Duferco, η ολλανδική ICTS, η ιαπωνική Mitsui, η βρετανική P&O που όμως ελέγχεται από τη Dubai Ports, η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων RZD με τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και η τουρκική Yilport Holding Inc.
Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού,
ωστόσο, είναι πολύ πιθανό να δούμε συμπράξεις, κάποιων εκ των
προκριθέντων με νέους ισχυρούς παίκτες εντός και εκτός των συνόρων.
Πληροφορίες θέλουν να εξετάζει τη συμμετοχή του στον διαγωνισμό ο
κινεζικός όμιλος Shanghai Ports International Group.
Από κοντά παρακολουθεί, επίσης, τα τεκταινόμενα η δεύτερη μεγαλύτερη
ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο που δραστηριοποιείται στον τομέα των
κοντέινερ Mediterranean Shipping Company S.A. (MSC). Η
εταιρεία που λειτουργεί 471 πλοία κοντέινερ ενδιαφέρεται να
δραστηριοποιηθεί ως λειτουργός του λιμανιού για λογαριασμό επενδυτικού
σχήματος που βρίσκεται στην τελική φάση του διαγωνισμού.
Την ίδια στιγμή, πληροφορίες θέλουν δύο
μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι ελληνικών συμφερόντων να διατηρούν
ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με επενδυτικά σχήματα που συμμετέχουν στον
διαγωνισμό. Οι συγκεκριμένες πληροφορίες αναφέρονται στους
επιχειρηματίες Δημήτρη Μελισσανίδη και Ιβάν Σαββίδη. Συγκεκριμένα, ο Ιβάν Σαββίδης φέρεται να συμπορεύεται με τη γερμανική Deutsche Invest, ενώ ο Δ. Μελισσανίδης εξετάζει την από κοινού συμμετοχή του στον διαγωνισμό με την P&O.
Τα πέντε σχήματα που σύμφωνα με
πληροφορίες παραμένουν ενεργά στη διαδικασία, υπό την έννοια ότι
συνεχίζουν να βρίσκονται σε επαφή με το Ταμείο είναι η θυγατρική της AP
Moller Maersk, APM Terminals, το γερμανικό private equity, Deutsche
Invest Equity Partners, η P&O Steam Navigation Company (θυγατρική
της DP World από το Ντουμπάι), η International Container Terminal
Services (ICTS) από τις Φιλιππίνες και η κοινοπραξία των ρωσικών
σιδηροδρόμων Russian Railways JSC με τη ΓΕΚ Τέρνα. Στον αντίποδα,
προσώρας, ανανεργοί εμφανίζονται η τουρκική Yilport Holding, η Duferco
Particiption Holding και η ιαπωνική Mitsui & Co.
Πάντως, η κρίση στον τομέα της
ναυλαγοράς και ειδικότερα οι πιέσεις που δέχεται ο κλάδος των κοντέινερ,
επηρεάζει κάποιες εκ των εταιρειών που παραμένουν ενεργές στο
διαγωνισμό όπως η Maersk ή η ICTS. Όσο για τη Shanghai International
Port Group Co. Ltd (SIPG), ελέγχεται από το κρατικό ταμείο της Σανγκάης
SASAC, ενώ δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος είναι η, επίσης, κρατική China
Merchants . Η SIPG εισήχθη στο χρηματιστήριο της Σανγκάης στις 26
Οκτωβρίου 2006 και η κεφαλαιοποίησή της φτάνει τα 17,8 δισ. δολ.
Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι πρόσφατα το Δ.Σ. της ΟΛΘ, παρότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία της αποκρατικοποίησης, ξεκίνησε τις διαδικασίες για την πρόσληψη 74 εργαζομένων, κίνηση που εφόσον ολοκληρωθεί θα αυξήσει κατά 17% το απασχολούμενο προσωπικό
της εταιρείας. Εφόσον ολοκληρωθούν οι προσλήψεις, αναμένεται να
επηρεαστεί αρνητικά ο διαγωνισμός, κυρίως ως προς το προσφερόμενο
τίμημα.
πηγή: capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου