.

.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα

Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

Για ποιο πράγμα κατηγόρησαν την εταιρία της κ. Αλεξίας Μπακογιάννη και τι απάντησε.



Με απευθείας ανάθεση και αντί αμοιβής 320.000 ευρώ, η εταιρεία δημοσίων σχέσεων της Αλεξίας Μπακογιάννη αναλάμβανε επί προεδρίας Μαρτίνη την προβολή του εράνου που απέφερε περίπου 1 εκατ. ευρώ - Πόρισμα-φωτιά από το σώμα επιθεωρητών


Πώς «μοίραζε» ο Ερυθρός Σταυρός τα χρήματα του εράνου - Τι απαντά η Αλεξία Μπακογιάννη

Του Μανόλη Γαλάνη

(Upd 7/10, 11:40) Aμοιβή της τάξης των 320.000 ευρώ τον χρόνο εισέπραττε η κόρη της πρώην υπουργού Εξωτερικών της Ν.Δ., κυρία Αλεξία Μπακογιάννη, από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, για τις υπηρεσίες της ως «σαμαρείτισσα» δημοσίων σχέσεων. Κόντρα στο πνεύμα της εθελοντικής προσφοράς που χαρακτηρίζει το έργο του ΕΕΣ, η εταιρεία της κυρίας Μπακογιάννη ανέπτυξε μονοπωλιακή επαγγελματική σχέση με τον οργανισμό επί προεδρίας του κ. Ανδρέα Μαρτίνη (φωτό), μέσω απευθείας αναθέσεων και υπογραφής συμβάσεων, χωρίς προηγούμενες αποφάσεις διοικητικών συμβουλίων.

Πράξεις που ερευνώνται από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές. Αιχμή αυτής της σχέσης υπήρξε η διαφημιστική προβολή του ετήσιου Πανελληνίου Εράνου του Ερυθρού Σταυρού, έργο για το οποίο η επιχειρηματίας έλαβε μόνο κατά τη χρονιά του 2009 το 20% του συνολικού ποσού που συγκεντρώθηκε από το υστέρημα των πολιτών!  Τα παραπάνω περιλαμβάνονται σε πόρισμα-φωτιά του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας, για το οποίο είναι ενήμερη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας σε σχέση με τα πεπραγμένα της διοίκησης Μαρτίνη, αναφορικά με τη διενέργεια του Πανελληνίου Εράνου και τη διαχείριση των εσόδων. Κεντρικό σημείο στην έκθεση αποτελεσμάτων ελέγχου για τον έρανο του 2009, ύστερα από εντολή του γενικού επιθεωρητή, κ. Μιχάλη Σαμπατακάκη, αποτελεί το καθεστώς συνεργασίας του οργανισμού με την εταιρεία, AIA RELATE Α.Ε. ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της οποίας είναι η κυρία Μπακογιάννη. Ειδικότερα, το 2009 συγκεντρώθηκαν από προσφορές συμπατριωτών μας συνολικά 1.357.073,89 ευρώ, με το καθαρό ποσό να είναι τελικώς της τάξης του 1.045.038,62 ευρώ.

Αιτία, η μεγαλύτερη δαπάνη των εξόδων, αυτή της διαφημιστικής προβολής του εράνου που ανατέθηκε στη συγκεκριμένη εταιρεία αντί του ποσού των 235.476,69 ευρώ. Το έργο αυτό περιελάμβανε δημιουργία ραδιοφωνικού σποτ και μετάδοσή του σε επιλεγμένους σταθμούς της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Περιφέρειας. Σύμφωνα με τους επιθεωρητές, «το ύψος της ανωτέρω δαπάνης κρίνεται αρκετά υψηλό και θα πρέπει ο ΕΕΣ να αξιολογήσει αν είναι αποδοτική σε σχέση με την αύξηση του προϊόντος του εράνου. Εφόσον διαπιστωθεί ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει, η δαπάνη αυτή θα πρέπει να μειωθεί ή να εξαλειφθεί».

Το πλέον σημαντικό όμως είναι ότι διαπιστώθηκε πως «δεν τηρήθηκε οποιαδήποτε διαγωνιστική διαδικασία για την προβολή του εράνου έτους 2009, όπως περιγράφεται στην υπ’ αριθμ. Πρωτ. 11817/21.09.2005 απόφαση του ΚΔΣ/ΕΕΣ για “δαπάνες από 200.000 ευρώ και άνω, θα γίνεται ανοικτός διαγωνισμός με δημοσίευση στο Επιμελητήριο και στο δήμο Αθηναίων”».

Παράλληλα, η κυρία Μπακογιάννη εκτός της προβολής του εράνου την πενταετία 2006-2011 «έτρεχε» και τον γενικότερο σχεδιασμό επικοινωνιακής πολιτικής, την ανάπτυξη εταιρικής εικόνας και διαχείρισης φήμης, τη διαχείριση κρίσεων και την εκπόνηση προγραμμάτων ενεργοποίησης της εσωτερικής επικοινωνίας συνολικά του ΕΕΣ. Η από 4/9/2006 σχετική σύμβαση παροχής υπηρεσιών μεταξύ του οργανισμού και της AIA RELATE A.E., ύψους 84.000 ευρώ ετησίως, υπογράφηκε λίγους μόνο μήνες μετά τη σύσταση της εταιρείας στην οποία συμμετείχε ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου και ο γιος της κυρίας Ντόρας Μπακογιάννη, νυν δήμαρχος Καρπενησίου, κ. Κώστας Μπακογιάννης. Η σύμβαση αυτή, όπως αναφέρεται στο πόρισμα, «έχει ημερομηνία υπογραφής προγενέστερη της απόφασης του κεντρικού  διοικητικού συμβουλίου του ΕΕΣ και παρατάθηκε για 4 έτη μέχρι 31.08.2011 έναντι ποσού 352.800 ευρώ». Μάλιστα, «στα συμφωνητικά παράτασης που μας χορηγήθηκαν δεν αναφέρεται εγκριτική απόφαση του κεντρικού διοικητικού συμβουλίου του ΕΕΣ». 

Αυτή η πλευρά των δραστηριοτήτων του ΕΕΣ έχει αποτελέσει, εκτός της δικαστικής διερεύνησης, και αφορμή διεθνούς διασυρμού της χώρας μας. Ηδη από την αρχή του έτους ο πρωθυπουργός, κ. Αντώνης Σαμαράς, έχει γίνει αποδέκτης επιστολής-καταπέλτη της Διεθνούς Ομοσπονδίας του Ερυθρού Σταυρού στην οποία γίνεται αναφορά για την άρνηση της διοίκησης Μαρτίνη για παροχή των οικονομικών στοιχείων του ΕΕΣ στη διεθνή ομοσπονδία, βάσει των καταστατικών του υποχρεώσεων. Σε αυτό το κλίμα η Δικαιοσύνη καλείται να ορίσει το προσεχές διάστημα προσωρινή διοίκηση στον «ακέφαλο» οργανισμό, μετά την παραίτηση του διοικητικού συμβουλίου του, ώστε να αλλάξει σελίδα στην ιστορική του διαδρομή.

Ερανος για... μισθοδοσία και το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
O έλεγχος για το αν τα απολογιστικά στοιχεία του εράνου ήταν σύμφωνα με τις διαδικασίες που περιγράφονται στο ισχύον νομικό-θεσμικό πλαίσιο έφερε στο φως και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία. Σύμφωνα με την ιδρυτική διακήρυξη του ΕΕΣ, το1877, οι βασικοί σκοποί και στόχοι του οργανισμού σε καιρό ειρήνης είναι η αρωγή και η συμπαράσταση στα θύματα θεομηνιών και επιδημιών, καθώς και η αυτόνομη ή σε συνεργασία με το κράτος και κοινωνικούς φορείς ανθρωπιστική δραστηριότητα. Επιπλέον, όπως ορίζεται στη σχετική υπουργική απόφαση χορήγησης άδειας για τη διενέργεια του εράνου, «το καθαρό προϊόν του εράνου θα διατεθεί αποκλειστικά για τους εθνικούς κοινωφελείς και ανθρωπιστικούς σκοπούς του ΕΕΣ». Παρ’ όλα αυτά, οι επιθεωρητές διαπίστωσαν ότι «η διάθεση του προϊόντος του εράνου δεν αφορά αποκλειστικά εθνικούς κοινωφελείς και ανθρωπιστικούς σκοπούς όπως ορίζονται στη χορήγηση άδειας, αλλά σε δράσεις ευρύτερου αντικειμένου, όπως μισθοδοσία προσωπικού, χορηγίες σε ιδρύματα, συντήρηση κτιριακών εγκαταστάσεων ιεράς μονής, Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης κ.ά.». Μεταξύ αυτών και η αθλοθέτηση βραβείων φεστιβάλ ντοκιμαντέρ του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ποσού 131.495,20 ευρώ. Ο Ερυθρός Σταυρός δηλαδή με τα χρήματα που έδωσαν οι Ελληνες πολίτες για αναξιοπαθούντες πρόσφερε 26.000 ευρώ στην ελληνική ταινία άνω των 45΄ που απέσπασε το βραβείο κοινού και αντίστοιχα 18.000 ευρώ στην ταινία με διάρκεια μικρότερη των 45 λεπτών.

Τί απαντά η Αλεξία Μπακογιάννη
Σε διάψευση του δημοσιεύματος του Πρώτου Θέματος αναφορικά με τις συμβάσεις με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό προχωρά η ΑΙΑ Relate, εταιρεία δημοσίων σχέσεων της Αλεξίας Μπακογιάννη. Σε απαντητική της επιστολή προς το "Πρώτο Θέμα" αναφέρει:

Κύριε διευθυντά,
Σε συνέχεια δημοσιεύματος που αφορούσε τη συνεργασία της εταιρείας αία relate με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό στο Πρώτο Θέμα της Κυριακής 29 Σεπτεμβρίου 2013, διαψεύδουμε κατηγορηματικά ότι η αία relate έχει ποτέ λάβει αμοιβή 320 χιλιάδων ευρώ από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό για την προώθηση του εράνου.

To δημοσίευμα αυτό παρουσιάζει μια απολύτως ψευδή και διαστρεβλωμένη εικόνα, που δημιουργεί απαξιωτικές εντυπώσεις και θίγει την υπόληψη της εταιρείας μας.

Με μοναδικό στόχο την ορθή ενημέρωση των συντακτών σας και δι’ αυτών και των αναγνωστών σας -προς τους οποίους τελικά απευθύνεται το όποιο αποτέλεσμα της όποιας έρευνας κάνατε- θέτουμε υπ΄ όψιν σας τα πραγματικά στοιχεία που αφορούν στη συνεργασία της αία relate με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό για τον έρανο.

Για την αποκατάσταση της αλήθειας λοιπόν, θα αναφερθούμε σε τρία θέματα:

1) Η πραγματική αποτύπωση της δαπάνης των 235.476,69 ευρώ που εμφανίζεται ως δήθεν «ανάθεση» στην εταιρεία αία relate αφορά στην αγορά ραδιοφωνικού χρόνου αξίας 164.913,02 ευρώ, τα οποία έχουν αποδοθεί στα μέσα στα οποία παρουσιάστηκε το ραδιοφωνικό σποτ για τον έρανο του ΕΕΣ. Αφορά επίσης στην  παραγωγή του συγκεκριμένου σποτ, η οποία κόστισε 5000 ευρώ. Σημειωτέον, το ποσό αυτό περιλαμβάνει ΦΠΑ 19% και αγγελιόσημο 18%, ποσά τα οποία έχουν αποδοθεί κατά το νόμο. Με δεδομένη τη μακρά εμπειρία που έχει η επιχείρησή σας στην πώληση διαφημιστικού χώρου και τις διαδικασίες της, η παρουσίαση του κόστους των μέσων σαν αμοιβή της αία relate είναι τουλάχιστον (αφελές;) ατόπημα.

2) Το τιμολόγιο αξίας 172.307,24 ευρώ που λανθασμένα παρουσιάζεται ως αμοιβή μας, αποτελεί κόστος αγοράς διαφημιστικού χώρου outdoor (στάσεις λεωφορείων και βαγόνια στο μετρό) για τον έρανο του 2008 που αυτονοήτως είναι κόστη τρίτων και όχι της αία relate. Επίσης περιλαμβάνει ΦΠΑ 27.511,24 ευρώ ο οποίος έχει δεόντως αποδοθεί κατά το νόμο. Για άλλη μια φορά εκπλησσόμεθα που αποδίδεται σε μας ως αμοιβή, λαμβάνοντας υπ’ οψιν  τη μακρά εμπειρία που έχει η επιχείρησή σας στην πώληση διαφημιστικού χώρου και τις διαδικασίες της.

3) Το τιμολόγιο των 21.000 ευρώ που όπως λέτε «πλήρωσε ο ΕΕΣ για να αγοράσει από την αία relate Α.Ε. πέντε τέντες»  και πάλι δεν αφορά σε αμοιβή υπηρεσιών, αλλά στην προμήθεια 5 πτυσσόμενων και επαναχρησιμοποιούμενων περιπτέρων αξίας 4200 ευρώ συν ΦΠΑ το καθένα, που χρησιμοποιήθηκαν στον έρανο του 2008 και πολλές φορές έκτοτε. Με δεδομένη τη μακρά εμπειρία που έχει η συντακτική σας ομάδα στη διασταύρωση πληροφοριών, μια απλή ερώτηση σε μας, θα σας είχε δώσει τις «σωστές διαστάσεις» της χρήσης των τεντών 3Χ3.

Σε ότι αφορά τη γενικότερη συνεργασία της αία relate με τον ΕΕΣ, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι όντως συνεργαστήκαμε με τον ΕΕΣ από το 2006 έως το 2011. Η συνεργασία αυτή περιελάμβανε μια σειρά δράσεων και ενεργειών με σταθερό στόχο την ενίσχυση της επικοινωνιακής δυναμικής του ΕΕΣ, της προβολής του έργου του στις νεότερες γενιές και την προαγωγή της εικόνας του, όχι μόνο ως εκπροσώπου του μεγαλύτερου διεθνούς ανθρωπιστικού δικτύου στον κόσμο, αλλά και ως οργανισμού με ενεργό ανθρωπιστική δράση. Σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε ενέργειες ανάδειξης του ανανεωμένου προφίλ του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, με δράσεις που συνέβαλλαν στην ενημέρωση του ευρέος κοινού για τη δραστηριότητα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και στην κινητοποίησή του για την υποστήριξη (υλική ή έμπρακτη) του έργου του. Στο πλαίσιο αυτό, αξιοποιήσαμε όλα τα διαθέσιμα επικοινωνιακά εργαλεία προκειμένου να επιτύχουμε τη μεγαλύτερη διείσδυση τόσο σε ειδικά κοινά όσο και στο ευρύτερο κοινό, αλλά και διατηρήσαμε καθημερινή επαφή με όλους τους τομείς ξεκινώντας τη διαδικτυακή παρουσία του ΕΕΣ, υποστηρίζοντας ενεργά εκδηλώσεις, οργανώνοντας παρουσιάσεις,  λειτουργώντας το Γραφείο Τύπου, διευρύνοντας τη βάση των χορηγικών συνεργειών και άλλα πολλά που δεν έχει νόημα να αναφερθούν εδώ.  

Για άλλη μία φορά, διαψεύδουμε κατηγορηματικά ότι η αία relate έχει ποτέ λάβει αμοιβή 320 χιλιάδων ευρώ από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό για την προώθηση του εράνου, γεγονός που καθίσταται προφανές και από τα παραπάνω.

Η παρούσα απάντησή μας εδράζεται στην ακράδαντη πεποίθησή μας ότι  η όπoια «ευπώλητη επωνυμία» δεν μπορεί να λειτουργεί ούτε προνομιακά, ούτε ενοχικά, αλλά ούτε και να γίνεται άλλοθι για να αμαυρώνεται άκριτα μια επιτυχημένη εταιρεία σαν την αία relate η οποία μετριέται καθημερινά από το 2004 αμιγώς στον ιδιωτικό στίβο με αποτελεσματικότητα, συνέπεια και χωρίς την παραμικρή σκιά στις δραστηριότητές της.

ΥΓ: Για την πληρέστερη ενημέρωσή σας αναφέρουμε ότι  η σύμβασή μας δεν τηρήθηκε από πλευράς ΕΕΣ, με αποτέλεσμα να έχουμε νομίμως προχωρήσει σε αξίωση του δεδουλευμένου και ακόμα εκκρεμούντος ποσού των 50.715 ευρώ.

Αθανασία Σουρμπάτη
Αντιπρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος
Αία Relate Α.Ε.

Πηγή:  newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου