.

.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα

Τρίτη 4 Μαρτίου 2014

Πως συνδέονται τα μεγάλα οδικά έργα στην Αλβανία, με τη φιλοτροϊκανή προπαγάνδα μεγάλων ΜΜΕ στην Ελλάδα!



Διαβάζοντας τα παρακάτω άρθρα θα δείτε ότι δανείζεται το Αλβανικό δημόσιο από το ΔΝΤ, για να αποπληρώσει τους κατασκευαστές μεγάλων τεχνικών έργων.

Παράλληλα θα δείτε ποιοι παίρνουν τα λεφτά. Και θα διακρίνετε την αόρατη πλευρά που συνδέει κάποιους… μεταξύ τους. Έτσι θα διαπιστώσουμε πόσο προσοδοφόρο είναι να είναι κανείς κάτοχος μεγάλων ΜΜΕ στην Ελλάδα. Ακόμη κι αν αυτά είναι καταχρεωμένα αφού πληρώνουν το λογαριασμό τα κορόιδα!

Μένει να γίνει ορατό στους πάντες, πότε θα ξυπνήσουν τα κορόιδα…



Έγκριση δανείου 330,9 εκατ.ευρώ από το ΔΝΤ στην Αλβανία

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου ενέκρινε χθες το βράδυ δάνειο ύψους 330,9 εκατ. ευρώ για την Αλβανία με αξιωματούχο του αλβανικού Υπουργείου Οικονομικών να αναφέρει πως η απόφαση αυτή ανάβει το πράσινο φως για νέες επενδύσεις από εγχώριες και ξένες εταιρείες στη χώρα.

Πηγές του Υπουργείου Οικονομικών ανέφεραν ότι μετά από αυτή την απόφαση αναμένεται η εκταμίευση των 100 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο για το πρώτο έτος της τριετούς συμφωνία.

Τα χρήματα θα προωθηθούν κυρίως για την αποπληρωμή των υποχρεώσεων προς τις επιχειρήσεις που εκτέλεσαν δημόσια έργα.

Σύμφωνα με της ίδιες πηγές, με την έγκριση της συμφωνίας στην Ουάσινγκτον, η πρώτη δόση των 100 εκατομμυρίων ευρώ αναμένεται ότι θα εκταμιευτεί εντός του Μαρτίου.

Πηγή: newmoney.gr


Ο Μπερίσα άνοιξε... δρόμο στον Μπόμπολα 

  Δευτέρα, 28. 03. 2011 - 16:49
Νέο κατασκευαστικό Ελντοράντο η Αλβανία - Κέρδισε διαγωνισμό για τη δημιουργία σήραγγας η «Άκτωρ»

Από το περασμένο καλοκαίρι, σε συνάντηση του Αλβανού πρωθυπουργού με τον Δ. Κούτρα είχε εκδηλωθεί επενδυτικό ενδιαφέρον.

Σε νέο «Ελντοράντο» του κατασκευαστικού τομέα εξελίσσεται η Αλβανία. Οι μεγάλες ανάγκες της χώρας για την υλοποίηση έργων υποδομής, με το μεγαλύτερο μέρος των υφιστάμενων οδικών αξόνων και σιδηροδρομικών αξόνων να είναι σε κακή κατάσταση, έχουν προκαλέσει το επενδυτικό ενδιαφέρον και των Ελλήνων επιχειρηματιών.

Η ανάληψη της κατασκευής έργου - φιλέτου από την «Άκτωρ» του Γιώργου Μπόμπολα, κατά πολλούς ήταν αναμενόμενη, αφού η ελληνική εταιρεία ήταν αποφασισμένη να υποβάλει την καλύτερη προσφορά, σε σχέση με τις υπόλοιπες επτά εταιρείες, που συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Σύμφωνα με τα ΜΜΕ της γείτονος, ο Γιώργος Μπόμπολας τοποθετήθηκε με 59 εκατ. ευρώ για την κατασκευή της σήραγγας, που θα μειώσει τη διαδρομή Τίρανα - Ελμπασάν κατά 20 - 25 λεπτά, ένα project, στρατηγικής σημασίας, όπως το έχει χαρακτηρίσει ο Αλβανός πρωθυπουργός Σαλί Μπερίσα.

Οι συζητήσεις

Οι προθέσεις του Γιώργου Μπόμπολα, να διεκδικήσει έργα σε διαγωνισμούς του αλβανικού Δημοσίου, φάνηκαν από το περασμένο καλοκαίρι. Τότε, ο επικεφαλής της «Άκτωρ» και υπεύθυνος για τα επενδυτικά project του εξωτερικού, Δημήτρης Κούτρας είχε συναντήσει τον κ. Σαλί Μπερίσα και είχαν συζητήσει για τα μεγάλα έργα, που πρόκειται να δημοπρατηθούν, όπως ο Νότιος Άξονας, ο περιφερειακός δρόμος των Τιράνων, η δημιουργία οργανωμένου δικτύου μέσων μεταφοράς και εγκαταστάσεων διαχείρισης υδάτινων πόρων.

Είναι χαρακτηριστικό πως ο φετινός προϋπολογισμός της Αλβανίας προβλέπει τις υψηλότερες δαπάνες για έργα υποδομής στην ιστορία της χώρας, ενώ μόνο για οδικά έργα θα δαπανηθούν τη φετινή χρονιά περίπου 500 εκατ. ευρώ.

Στη συνάντηση αυτή, ο κ. Κούτρας είχε εκφράσει το ενδιαφέρον της «Άκτωρ» για τους διαγωνισμούς αυτούς, γεγονός που ικανοποίησε τον Μπερίσα, ο οποίος φέρεται να του είπε πως οι ελληνικές επενδύσεις στην χώρα του είναι πολύ σημαντικές για την ανάπτυξή της. Μην ξεχνάμε άλλωστε, πως την «πόρτα» της γείτονος έχουν διαβεί και έχουν παρουσία στην κατασκευαστική της αγορά πολλοί ελληνικοί όμιλοι, όπως - μεταξύ άλλων - η ΤΙΤΑΝ του Ανδρέα Κανελλόπουλου, η ΑΕΓΕΚ του Γιάννη Μαρούλη και η ΤΕΡΝΑ, θυγατρική της ΓΕΚ Τέρνα του Γιώργου Περιστέρη, η οποία έχει κατασκευάσει το νοσοκομείο «Υγεία» στα Τίρανα.

Στρατηγικής σημασίας

Η σήραγγα, την οποία αναλαμβάνει να κατασκευάσει η «Άκτωρ», μέσα σε χρονικό διάστημα 18 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, είναι έργο στρατηγικής σημασίας, σύμφωνα με τον Αλβανό πρωθυπουργό, Σαλί Μπερίσα, αφού θα δημιουργηθούν σημαντικά οφέλη για τους κατοίκους των γειτονικών πόλεων, που συνδέονται με τον οδικό άξονα Τίρανα- Ελμπασάν. Το μήκος της σήραγγας θα φτάνει τα 4,2 χλμ. και αποτελεί την αρχή της υλοποίησης του κυβερνητικού προγράμματος επενδύσεων. Όσον αφορά στον αυτοκινητόδρομο - στον οποίο εντάσσεται το τούνελ - θα είναι 31 χλμ. και εκτιμάται πως η κατασκευή του θα ολοκληρωθεί σε διάστημα δύο χρόνων. Αποτελεί στην ουσία την πρώτη φάση του Νότιου Άξονα, που θα συνδέει τις πόλεις Τίρανα - Ελμπασάν - Μπεράτ - Τεπελένι. Η κατασκευή του, υπολογίζεται πως θα κοστίσει συνολικά 440 εκατ. ευρώ, ενώ για τη χρηματοδότηση του έργου το αλβανικό Δημόσιο έχει συνάψει δάνειο 247 εκατ. ευρώ με την Ισλαμική Τράπεζα Ανάπτυξης.

πηγή: dealnews.gr



Νέο έργο στην Αλβανία διεκδικεί η Άκτωρ


Στο πλαίσιο αυτό, η Άκτωρ -σύμφωνα με πληροφορίες- διεκδικεί την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου της Φιέρ, της τρίτης πολυπληθέστερης πόλης στην Αλβανία μετά τα Τίρανα και το Δυρράχιο. Το έργο, που είναι προϋπολογισμού της τάξης των 80 εκατομμυρίων ευρώ, χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με 35 εκατ. ευρώ, αποτελώντας ένα από τα μεγαλύτερα δάνεια που έχει χορηγήσει η ΕΤΕπ στη γειτονική χώρα.

Σύμφωνα με τους φακέλους που έχουν υποβληθεί, ο κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου Ελλάκτωρ κατέθεσε προσφορά 69,7 εκατ. ευρώ, ενώ 10 ακόμη πολυεθνικές επιδιώκουν να προσθέσουν στο χαρτοφυλάκιό τους το project.

Συγκεκριμένα, την υλοποίηση του άξονα 22 χλμ, που θα παρακάμπτει την Φιέρ, διεκδικούν οι ιταλικών συμφερόντων κολοσσοί «Σερενίσιμα» (39,7 εκατ. ευρώ), «Ιμπρέσα» (48,7 εκατ.), «Τοντίνι» (49 εκατ.), «Γράντι Λαβόρι» (49,4 εκατ.), «Σοσιετά Ιταλιάνα» (52,9 εκατ.), «Μάπα» (58,9 εκατ.), «Έκο» (60,6 εκατ.), η αυστριακή «Στραμπάγκ» (66,7 εκατ.), η κουβετιανή «Κόπρι» (48,4 εκατ. ευρώ) και η τουρκική «Ονούρ» (118,5 εκατ.).

Το μεγάλο ενδιαφέρον των ιταλικών εταιρειών φαίνεται να συνδέεται με την χρηματοδότηση ύψους 1,8 εκατ. ευρώ που έχει χορηγήσει η ιταλική κυβέρνηση για το έργο, στο πλαίσιο αλβανοϊταλικού προγράμματος συνεργασίας.

Κεφαλαιώδους σημασίας

Για την κυβέρνηση Μπερίσα ο αυτοκινητόδρομος είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα: θα εκτείνεται πέριξ της Φιέρ, κοντά στο παράκτιο τμήμα της πόλης που βρίσκεται στα νοτιοδυτικά της Αλβανίας.
Θα αποτελεί ένα από τα τελευταία τμήματα του υπό κατασκευή βορειοδυτικού άξονα που συνδέει τα Τίρανα, το Δυράχιο και την Ελλάδα, όντας τμήμα του πανερωπαϊκού άξονα VIII.

Η επιλογή του αναδόχου θα σηματοδοτήσει την έναρξη των εργασιών που υπολογίζεται ότι θα διαρκέσουν δύο χρόνια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου