Τρίτη, 11 Ιουλίου 2017

Γήπεδο Μελισσανίδη (ΑΕΚ): Όχι τα σκουπίδια δίπλα στο ιδιωτικό γήπεδο – Ναι δίπλα στο ποτάμι και σε ανθρώπινες δραστηριότητες

Στην εικόνα μπορείτε να διακρίνεται με το κίτρινο σημάδι που βρίσκεται το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στο οποίο προτείνουν να μεταφερθούν οι υπηρεσίες καθαριότητας και το γκαράζ του δήμου. Φαίνονται ο Κηφισός που βρίσκεται ακριβώς δίπλα, και οι αποστάσεις από τα σπίτια του δήμου μας και των Αγίων Αναργύρων που θα υποστούν τις συνέπειες από μια τέτοια εγκατάσταση. (φωτογραφία από google earth)



Μια πρόχειρη, ανεδαφική, αντιλαϊκή, αντιπεριβαντολλογική πρόταση πολιτικών εκπροσώπων των επιχειρηματικών συμφερόντων, σε βάρος των συμφερόντων των δημοτών και του δήμου


Αυτός ή και η παρέα του που έχουν αναλάβει ανώνυμα τη πολιτική εκπροσώπηση των επιχειρηματικών συμφερόντων που εμφανίζονται με το μανδύα της ΑΕΚ, μας έστειλαν μια πρόταση για τη μεταφορά του γκαράζ του δήμου και του σταθμού μεταμόρφωσης  απορριμμάτων. (Στο τέλος του κειμένου θα τη βρείτε ολόκληρη).

Δεν έχουμε καμιά αμφιβολία πως η έγνοια του(ς), είναι πάση θυσία να εξυπηρετηθούν οι επιδιώξεις των επιχειρηματικών συμφερόντων στη πόλη. Συνεπώς ας γίνουν όλα κι όλοι στάχτη και μπούλμπερη.

Προτείνουν λοιπόν οι δραστηριότητες που σήμερα υπάρχουν στα σύνορα με το οικόπεδο που έχει παραχωρηθεί στην ερασιτεχνική ΑΕΚ, συν κάποιες ακόμη, να μεταφερθούν ακριβώς δίπλα στη κοίτη του Κηφισού ποταμού. Ο οποίος συχνά πλημμυρίζει και σε αυτό το σημείο. Στη ρύπανση που έχει ήδη το ποτάμι από την ανεξέλεγκτη δράση επιχειρηματικών μονάδων, αλλά και ανεύθυνων πολιτών, θα προστεθεί ρύπανση που αναπόφευκτα θα δημιουργείται από τη λειτουργία του σκουπιδότοπου που προτείνουν.

Τυχόν παρόμοια επιλογή θα σήμαινε αδυναμία μελλοντικής διαπλάτυνσης της κοίτης του ποταμού στο συγκεκριμένο σημείο, σε περίπτωση που κάποτε αποφασίσουν πως είναι αναγκαία, για να μην έχουμε κάθε τόσο στη περιοχή πλημμυρικά φαινόμενα. Κυρίως όμως θα απέκλειε ή θα οδηγούσε στην εκ νέου ανάγκη μετακίνησης του γκαράζ και του σταθμού μεταφόρτωσης, από το σημείο αυτό, αν κάποια στιγμή υλοποιούνταν οι προτάσεις για αποκατάσταση της κοίτης του ποταμού και δημιουργίας ελεύθερων χώρων αναψυχής στις όχθες του. Αν όμως δεν υπάρχει πρόβλημα οι δραστηριότητες αυτές να πάνε δίπλα στο ποτάμι, γιατί να μη μείνουν στο χώρο που βρίσκονται μέχρι με ψυχραιμία και άνεση χρόνου βρεθεί μια άρτια λύση;

Σε κάθε πρόβλεψη της ΕΜΥ για μεγάλες βροχοπτώσεις στην Αττική, θα έχουμε τη προληπτική μετακίνηση των οχημάτων και τη στάθμευση τους αλλού, για να μη τα πάρει το φουσκωμένο ποτάμι. Αλλά θα υπάρχουν και οι εγκαταστάσεις που δε θα μετακινούνται, οι οποίες θα είναι εκτεθειμένες στις επιπτώσεις τυχόν υπερχείλισης του ποταμού.

Παρόμοια επιλογή θα είχε κι άλλες επιπτώσεις στη λειτουργία της πόλης. Ο χρόνος μετακίνησης των οχημάτων από και προς το γκαράζ, θα αυξανόταν σημαντικά. Τα αυτοκίνητα θα περνούσαν μέσα από τη πόλη, κυρίως από την ήδη μόνιμα μποτιλιαρισμένη γέφυρα της Βρυούλων ή την Αναγεννήσεως, και την εθνική οδό προκειμένου να φτάσουν στο γκαράζ.

Η αναχώρηση τους αναγκαστικά θα γινόταν προς Αχαρνών περνώντας μπροστά από του Σκλαβενίτη. Τα περισσότερα θα έστριβαν στο ύψος του δημαρχείου της Ν. Χαλκηδόνας για να πάρουν τη Δεκελείας. Για όσους έχουν επαφή με τη πραγματικότητα ξέρουν τι σημαίνει αυτό, σε ένα δίκτυο που ήδη ασφυκτιά.

Το λειτουργικό κόστος άρα και τα ανταποδοτικά, θα αυξάνονταν θεαματικά. Μεγαλύτερες αποστάσεις, περισσότερα χιλιόμετρα, φθορές και καύσιμα, αυξημένες πιθανότητες ατυχημάτων.

Μια ματιά στην ευρύτερη περιοχή δείχνει πως τριγύρω υπάρχουν πολλές επαγγελματικές και ανθρώπινες δραστηριότητες, που θα ήταν αδύνατο να μην έχουν αρνητικές επιπτώσεις από τη λειτουργία του σταθμού μεταφόρτωσης σκουπιδιών. Σε απόσταση αναπνοής βρίσκεται υπερμπακάλικο ακόμη κι εκκλησία, μιας κι είμαι βέβαιος πως αυτός(οί) που κρύβονται πίσω από τη ταμπέλα «πολίτες σε δράση», θα αυτοπλασσάρονται και ως βαθιά ευσεβείς χριστιανοί.

Σπίτια κυρίως του δήμου μας, το εστιατόριο Μπαρμπαλέξης, κι άλλες επιχειρήσεις στη περιοχή, ανάλογα τον άνεμο και την υγρασία, θα απολαμβάνουν ξεχωριστά γαλλικά αρώματα…

Φεύγοντας από αυτά και πηγαίνοντας σε άλλα, σωστά επισημαίνουν πως πρόκειται για έργο που έγινε με κονδύλια της Ε.Ε. Αν δε κάνω λάθος σε περίπτωση αλλαγής χρήσης του χώρου, ο δήμος θα επιβαρυνθεί με τεράστιο ποσό που θα πρέπει να επιστρέψει στην Ε.Ε., το οποίο φυσικά θα επιβαρυνθούν οι δημότες. Κι αν θυμάμαι σωστά είναι 1.000.000 ευρώ ή κάτι παραπάνω.

Όμως δεν είναι μόνο αυτό. Η αλλαγή χρήσης και μάλιστα η εγκατάσταση γκαράζ απορριμματοφόρων, σταθμού μεταφόρτωσης και διαλογής και ανακύκλωσης σκουπιδιών, δε μπορεί να γίνει επειδή έτσι μας ήρθε. Χρειάζονται από αλλαγές χαρακτηρισμών της περιοχής από το δημοτικό συμβούλιο, διάλογο και ενστάσεις από όσους θίγονται, μελέτες όπως περιβαλλοντικών επιπτώσεων που κι αυτές μπορεί να αμφισβητηθούν κλπ. Αυτά πρέπει να προηγηθούν και θέλουν τον ίδιο ή και περισσότερο χρόνο από οποιαδήποτε άλλη επιλογή. Χωρίς να υπάρχει καμιά εγγύηση πως ο στόχος θα επιτευχθεί.

Η εκτός άλλων μπακαλίστικη πρόταση των φαντασμάτων των δήθεν πολιτών σε δράση, συνδέει και μια άλλη πρόταση. Τη μεταφορά του κυκλοφοριακού πάρκου, στο χώρο του πρώην στρατιωτικού εργοστάσιου στη Ν. Χαλκηδόνα. Παραλείπει να αναφέρει πως στο χώρο λειτουργεί ελεύθερο πάρκινγκ για τα αυτοκίνητα των περιοίκων. Αν λοιπόν μείνουν τα όργανα γυμναστικής όπως λέει ο συντάκτης της πρότασης, μείνει ο χώρος πρασίνου που παίζουν τα παιδιά, μείνει το κτίσμα και οι δραστηριότητες που φιλοξενεί, απομένει ο χώρος του πάρκινγκ που θα πρέπει να καταργηθεί. Κάτι τέτοιο βέβαια αντικειμενικά διευκολύνει κάποιον που φημολογείται πως κάθε τόσο στέλνει να καίνε αυτοκίνητα, για να έχει πελατεία. Σε κάθε περίπτωση όμως σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα που βρίσκουν θέση στάθμευσης εκεί, θα πρέπει πλέον να την αναζητήσουν στα κορεσμένα στενά της ευρύτερης περιοχής, ή σε επί πληρωμή χώρους στάθμευσης.

Η πρόταση λοιπόν έχει όλα τα στοιχεία που τη κάνουν εχθρική για τα συμφέροντα των πολιτών και του δήμου. Είναι μια πρόταση που κέντρο της έχει την υπεράσπιση των επιχειρηματικών συμφερόντων, με ταυτόχρονη περιφρόνηση όλων των υπολοίπων. Αντικειμενικά προσπαθεί να μεταφέρει στο δήμο, την ευθύνη αυτών που έχουν υποσχεθεί εδώ και 4 χρόνια γήπεδο στους οπαδούς, χωρίς να έχουν κάνει τίποτα ως τώρα. Αφού δηλαδή δε κάνουμε γήπεδο, ας κάνουμε την αδυναμία μας, δύναμη πίεσης στους άλλους για να δικαιολογηθούμε, και να νομίζουν οι οπαδοί πως κάτι προχωράει…

Κι επειδή είμαι βέβαιος πως η πρόταση δε θα μπορέσει να υλοποιηθεί για πολλά χρόνια, δε ξέρω μήπως αποτελεί ένα ακόμη άλλοθι για να μη ξεκινήσουν έργα ή δικαιολογημένα… να μη μπορεί να ολοκληρωθεί η «Αγιά Σοφιά».

Κάποιες πλευρές που αφορούν την οικονομική πλευρά της πρότασης, αποκαλύπτουν τον αντιλαϊκό ταξικό χαρακτήρα της. Προτείνουν το πλεόνασμα που υπάρχει στα ανταποδοτικά που πληρώνουν αποκλειστικά οι πολίτες, να σπαταληθεί για να προχωρήσει η πρόταση που εξυπηρετεί μόνο τα επιχειρηματικά συμφέροντα που εκπροσωπούν! Αντί στους καιρούς που βρισκόμαστε να χρηματοδοτήσει τη μείωση των ανταποδοτικών τελών του επόμενου χρόνου. Κι έτσι να ελαφρυνθούν κάπως οι χειμαζόμενοι πολίτες από τις αλλεπάλληλες επιθέσεις φόρων και περικοπών, που προκαλούνται από τις πολιτικές μνημονιακής λιτότητας που υποστηρίζουν.

Επίσης επισημαίνουμε πως στο χώρο που προτείνουν δεν υπάρχει κτίσμα, πράγμα που σημαίνει πως η επιβάρυνση για τη κατασκευή του θα προσεγγίζει ίσως και ξεπερνά τα 2.500.000 ευρώ της αγοράς με κτίσμα που προτείνει ο δήμος, συν το 1.000.000 ευρώ για την αποπεράτωση του.

Σε κάθε περίπτωση καλό είναι οι κάτοικοι του δήμου να καταλάβουν, πως θα πληρώσουν πολλά και ακριβά για να κονομήσουν τα αφεντικά που έχουν βάλει στο μάτι τη πόλη, και σκοπεύουν να την εκμεταλλευτούν οικονομικά για προσπορισμό κέρδους. Δε πρόκειται απλά για ένα υπερμεγέθες γήπεδο. Πρόκειται για το άπλωμα μιας τεράστιας μπίζνας που θα επηρεάσει το σύνολο του δήμου και των γύρω περιοχών. Θα πλήξει το περιβάλλον, τις επιχειρηματικές δραστηριότητες, τα συμφέροντα των πολιτών, οι οποίοι και θα κληθούν να πληρώσουν πολλαπλά τις συνέπειες των επιλογών τους.




Ακολουθεί η πρόταση των "φαντασμάτων" των επιχειρηματικών συμφερόντων:



Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ



Όπως γνωρίζουμε, ο σταθμός απορριμματοφόρων της Νέας Φιλαδέλφειας καταλαμβάνει εδώ και πολλά χρόνια παράνομα μία έκταση 2.600 τ.μ. μέσα στο δάσος της Νέας Φιλαδέλφειας.



Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 05/07/2017 παρουσιάστηκε μελέτη, από την Δημοτική Αρχή, για την κατασκευή νέου σταθμού απορριμματοφόρων του δήμου Νέας Φιλαδέλφειας  Νέας Χαλκηδόνας. Σύμφωνα με τη μελέτη αυτή, το κόστος ανέρχεται στα 8.000.000€, χωρίς να περιλαμβάνεται το κόστος αγοράς – απαλλοτρίωσης, της προτεινόμενης από τη δημοτική αρχή έκτασης.

  

Ας δούμε συνοπτικά πώς επιμερίζονται τα κόστη στην πρόταση του Δήμου.

ΕΙΔΟΣ ΔΑΠΑΝΗΣ
ΔΑΠΑΝΗ
Αγορά ή απαλλοτρίωση οικοπέδου με κτίσμα (εκτίμηση) **
2.500.000,00
Χωματουργικές Εργασίες
30.000,00
Αποπεράτωση Υπάρχοντος εντός του οικοπέδου Κτηρίου
1.000.000,00
Δεξαμενές
10.000,00
Οδοποιία
53.000,00
Διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου
34.500,00
Εξοπλισμός Μονάδας Ανάκτησης Ανακυκλώσιμων Υλικών
2.135.000,00
Υποδομές
105.000,00
Ηλεκτρολογικές Εργασίες
75.000,00
Έργα περιβαλλοντικής προστασίας και παρακολούθησης
200.000,00
Δοκιμαστική 6μηνη λειτουργία
600.000,00
Σύνολο
4.242.500,00
ΓΕ & ΟΕ (18%)
763.650,00
Απρόβλεπτα (9%)
450.553,50,00
Αναθεώρηση (2%)
108.296,50,00
Κινητός Εξοπλισμός
470.500,00
Σύνολο
6.035.500,00
Φ.Π.Α. (24%)
1.448.520,00
Σύνολο κόστους κατασκευής Κινητός εξοπλισμός – οχήματα
7.484.020,00
583.420,00
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ
10.567.440,20
** Αγοραία αξία (αντικειμενική 1.785.420,00)
Από την πρόταση της Διοίκησης προκύπτει επίσης ετήσιο λειτουργικό κόστος 502.373,25 ευρώ.
Είναι εντυπωσιακό να γίνει μία τέτοια κατασκευή και μάλιστα με μονάδα ανακύκλωσης. Η ανακύκλωση είναι πολύ σημαντική για το περιβάλλον και επιπλέον θα φέρει κέρδη στο δήμο και από την εκμετάλλευση των ανακυκλωμένων υλικών και από τη μείωση των σκουπιδιών που θα μεταφέρονται στη χωματερή. Γεννώνται όμως εύλογα τα παρακάτω ερωτήματα:
  • Το ομολογουμένως πολύ μεγάλο κόστος μπορεί να καλυφθεί είτε με πολύ σημαντική αύξηση των δημοτικών τελών είτε με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα ΕΣΠΑ. Αυτήν την περίοδο είναι επιλέξιμα τέτοιου είδους προγράμματα. Η δημοτική αρχή κλείνει 3 χρόνια από τότε που ανέλαβε το δήμο. Γιατί τόση καθυστέρηση στο να γίνει μία μελέτη, να βρεθεί χώρος και να ζητηθούν χρήματα από το ΕΣΠΑ; Τη στιγμή που μιλάμε, έχει γίνει πρόταση από τη δημοτική αρχή για ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ ή είναι μόνο μία μελέτη και η Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση είναι απλά υπό σκέψη;
  • Το κόστος, όπως φαίνεται και στον παραπάνω πίνακα, εκτοξεύεται κατά 2.500.000€ για την αγορά του οικοπέδου και κατά 1.000.000€ για την αποπεράτωση του ημιτελούς κτηρίου που βρίσκεται εντός του. Έχει γίνει έρευνα από το δήμο για εύρεση άλλου χώρου, που να είναι κατάλληλος και να είναι περιουσία του δήμου;
  • Αν υποθέταμε ότι αύριο κιόλας το εν λόγω ή κάποιο άλλο οικόπεδο ερχόταν στην ιδιοκτησία του δήμου, η δημοτική αρχή θα προχωρούσε άμεσα στη μεταφορά του σταθμού απορριμματοφόρων ως έχει, αιτούμενη ταυτόχρονα την ένταξη στο ΕΣΠΑ της υλοποίησης της μελέτης που αφορά τη «Μονάδα Συλλογής και Ανάκτησης Ανακυκλώσιμων Υλικών και Σταθμού Μεταφόρτωσης», ή θα περιμένει την ένταξη σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για να κάνει τη μεταφορά του σταθμού;
  • Η καθυστέρηση που θα υπάρξει μέχρι να αγοραστεί ή απαλλοτριωθεί το οικόπεδο που προτείνει η δημοτική αρχή, σημαίνει τη συνέχιση στην επιβολή κυρώσεων επειδή ο σταθμός απορριμματοφόρων είναι παράνομο να βρίσκεται μέσα στο άλσος. Και όπως πάντα, τα χρήματα αυτά στο τέλος θα τα πληρώσει ο πολίτης.
Η δημοτική αρχή είναι υποχρεωμένη να απαντήσει στα παραπάνω ερωτήματα και είναι όλα αυτά, για κάθε σκεπτόμενο δημότη, «τροφή» για προβληματισμό.
Το ζήτημα είναι, υπάρχει εναλλακτική λύση;
Κατά τη γνώμη μας υπάρχει.



Ο σταθμός απορριμματοφόρων μπορεί να μεταφερθεί στο χώρο που βρίσκεται το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής έκτασης 3.300τ.μ. στη Νέα Χαλκηδόνα. Το πάρκο βρίσκεται στην κατεύθυνση προς Πειραιά, βγαίνοντας από τη γέφυρα Βρυούλων στην Εθνική οδό, στο δεξί μας χέρι. Ο καθένας μπορεί να έχει πρόσβαση και από το σιδερένιο γεφυράκι που βρίσκεται στην οδό Αντιοχείας και το οποίο περνάει επάνω από την Εθνική οδό Αθηνών Λαμίας.

Το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής έχει κατασκευαστεί με χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης προ 15ετίας. Σήμερα είναι εγκαταλελειμμένο και δεν εκπληρώνει το σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε με χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα εκπαιδευτικά οχήματα και ποδήλατα, δε, που είχαν αγοραστεί για να κυκλοφορούν στο πάρκο, σαπίζουν σε κάποιο υπόγειο της Νέας Χαλκηδόνας.



Όμως, εκτός από το γεγονός ότι δεν είναι σωστό να μην χρησιμοποιείται το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής, η εγκατάλειψή του μπορεί και να σημαίνει την επιβολή οικονομικών κυρώσεων, από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Μπορεί λοιπόν να μεταφερθεί το πάρκο κάπου αλλού, να γίνει χρήσιμο, σύγχρονο, λειτουργικό και ταυτόχρονα να απελευθερωθεί ο μοναδικός δημοτικός χώρος που είναι κατάλληλος για τη μεταφορά του σταθμού απορριμματοφόρων, καθότι είναι εύκολα προσβάσιμος, λειτουργικός, εκτός αστικού ιστού και που σε αυτόν μπορεί να υλοποιηθεί και η μονάδα ανακύκλωσης χωρίς τους περιορισμούς στο σχεδιασμό που αναπόφευκτα επιβάλλει το ήδη υπάρχον κτίσμα του οικοπέδου που προσπαθεί να απαλλοτριώσει ο δήμος;

Μπορεί, εάν γίνει ανάπλαση του χώρου του πρώην στρατιωτικού εργοστασίου της Νέας Χαλκηδόνας, που θα περιλαμβάνει και την κατασκευή του πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής. Θα είναι ένα λειτουργικό πάρκο, δίπλα στα σχολεία και στις γειτονιές. Πέρα από τις προγραμματισμένες επισκέψεις των σχολείων, θα πηγαίνουν τα παιδιά κάθε μέρα, ακόμα και με τα ποδήλατά τους και θα εκπαιδεύονται παίζοντας. Ο χώρος επαρκεί ώστε α φιλοξενηθεί και το υπαίθριο γυμναστήριο και όργανα παιδικής χαράς.

Από ότι φαίνεται στην εικόνα υπάρχει χώρος.



Η πρότασή μας είναι άμεσης εφαρμογής. Μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα σε λίγους μήνες καθώς το ελάχιστο κόστος μπορεί να καλυφθεί από το πλεόνασμα που ενημέρωσε η Δημοτική Αρχή ότι υπάρχει στον προϋπολογισμό της καθαριότητας και το κατασκευαστικό κομμάτι μπορεί να αναλάβει το τεχνικό συνεργείο του Δήμου. Δεν προϋποθέτει επιπλέον ετήσιο λειτουργικό κόστος που θα σήμαινε αύξηση των δημοτικών τελών. Είναι χρηστική και λειτουργική.

Η πρότασή μας δεν αποκλείει την δυνατότητα να κινηθεί ταυτόχρονα η διαδικασία που προτείνει η διοίκηση και εφόσον καταλήξει σε αίσιο αποτέλεσμα, να αποτελέσει την ολοκληρωμένη λύση για το ζήτημα των σκουπιδιών για την πόλη. Δυστυχώς όμως, αυτό θα γίνει μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου