Σάββατο, 28 Ιανουαρίου 2017

Σοκ για τους "μεγάλους": Μειώνονται σε 13% τα έσοδα της εμπορικότητας!

By Soccerplus team

Τη στιγμή που η ΑΕΚ έδινε μάχη στη Super League για να αυξήσει τα έσοδά της από τα τηλεοπτικά δικαιώματα μέσω της «αύξησης» της εμπορικότητάς της, η πρόταση της Super League για τα τηλεοπτικά δικαιώματα προβλέπει δραματική πτώση του στοιχείου της «εμπορικότητας» στην κατανομή των εσόδων από τα τηλεοπτικά δικαιώματα από 50% που είναι σήμερα σε μόλις 13%.

Η πρόταση αυτή θα μειώσει τα έσοδα των Παναθηναϊκού, ΠΑΟΚ και ΟΣΦΠ και θα αυξήσει τα έσοδα των υπολοίπων ομάδων της κατηγορίας αφού θα ενισχυθούν οι κατηγορίες της «ισομέρειας» από 25% σε 40% και της «ανταγωνιστικότητας» από 25% σε 30%.

Τέλος, το 17% θα διανεμηθεί ως μπόνους σε ομάδες που θα πετύχουν στόχους που περιγράφονται.
Ειδικότερα η πρόταση της Super League, που επεξεργάστηκε και σας παρουσιάζει το Soccerplus, αναφέρει τα εξής:


Χωρίς τους 4 «μεγάλους» δεν υπάρχει κεντρική διαχείριση, χωρίς κεντρική διαχείριση, δεν υπάρχει πρωτάθλημα. Από την άλλη, χωρίς τους «μικρούς» δεν υπάρχει επίσης πρωτάθλημα.

Με βάση τη συγκεκριμένη παραδοχή προτείνεται η παρακάτω αναδιανομή των εσόδων που προέρχονται από την Κεντρική Διαχείριση Τηλεοπτικών Δικαιωμάτων.

ΙΣΟΜΕΡΕΙΑ:
Κατ’ αρχάς, προκειμένου να υπάρχει μια ισορροπία στο πρωτάθλημα θα πρέπει να καθορισθεί ένα ελάχιστο ποσό το οποίο θα παίρνει κάθε Π.Α.Ε. απλά συμμετέχοντας στο πρωτάθλημα της Super League ανεξαρτήτως άλλων παραγόντων.

Η ισομέρεια ως κριτήριο κατανομής εσόδων ικανοποιεί την παραπάνω συνθήκη και αφενός διασφαλίζει τη βιωσιμότητα των Π.Α.Ε. και αφετέρου δεν μειώνει την ανταγωνιστικότητα.
Προτείνεται να ενισχυθεί το κριτήριο της ισομέρειας και να αυξηθεί το ποσοστό από 25% σε 40%, ποσοστό που βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με τον ευρωπαϊκό μέσο όρι

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ:

Εξίσου σημαντικό είναι και το κριτήριο της αγωνιστικής επίδοσης. Στην ουσία το κριτήριο αυτό δίνει κίνητρο για όλους σε όλη τη διάρκεια του Πρωταθλήματος γεγονός που αυξάνει την ελκυστικότητα του Πρωταθλήματος.

Στο σημείο αυτό, θεωρούμε ότι η πρόταση των εταιρειών PwC και Deloitte, να συνδέσουμε τους βαθμούς, με την οικονομική απολαβή των ομάδων, είναι ιδιαίτερα σημαντική.

Προτείνεται να ενισχυθεί το κριτήριο της αγωνιστικής επίδοσης και να αυξηθεί το ποσοστό από 25% σε 30%. Το ποσοστό αυτό είναι το ίδιο με της Ιταλίας και της Γαλλίας και πλησιάζει αυτό της Γερμανίας. Είναι σημαντικό να διαμορφωθεί ένα ικανοποιητικό ποσό ανά βαθμό ανά ομάδα. Ένα πόσο που θα τονώσει την ανταγωνιστικότητα του Πρωταθλήματος και θα μειώσει τις αδιάφορες ομάδες προς το τέλος του Πρωταθλήματος.

Προκειμένου να αποφευχθεί το φαινόμενο των αδιάφορων ομάδων στο Β’ γύρο του Πρωταθλήματος θα μπορούσε να εφαρμοστεί ένας διαφορετικός δείκτης βαρύτητας αγωνιστικής επίδοσης για τον Α’ γύρο και άλλος για το Β’ γύρο. Π.χ. θα μπορούσε το 10-13% να μοιράζεται σύμφωνα με τους βαθμούς που συγκέντρωσαν οι ομάδες στον Α’ γύρο και το υπόλοιπο 17-20% να μοιράζεται σύμφωνα με τους βαθμούς που συγκέντρωσαν οι ομάδες στον Β’ γύρο.

Αξίζει να τονιστεί ότι το συγκεκριμένο μέτρο θα πρέπει να είναι σχεδιασμένο και προσαρμοσμένο στη μορφή που θα έχει το νέο πρωτάθλημα.

Ο λόγος που το κριτήριο της αγωνιστικής επίδοσης δεν αυξάνεται τόσο πολύ ώστε να πλησιάσει στα επίπεδα του μ.ο. των ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων είναι γιατί το εναπομείναν ποσοστό θα μπορούσε να δοθεί στις ομάδες με τη μορφή bonus εφόσον ικανοποιούν κάποιες συνθήκες.

ΕΜΠΟΡΙΚΟΤΗΤΑ:
Παράλληλα, θα πρέπει να αξιολογηθεί η βαρύτητα της εμπορικότητας. Το υπάρχον μοντέλο με το ποσοστό για το σύνολο των ομάδων να κυμαίνεται στο 4,52%, δεν προσφέρει τίποτα αφού δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση μεταξύ των ομάδων που κυμαίνονται σε αυτό το ποσοστό. Στην ουσία μπορεί να θεωρηθεί και κατανομή ως ισομέρεια για αυτές τις ομάδες.

Στις ομάδες που όντως διαφοροποιεί τα πράγματα είναι στις λεγόμενες και εμπορικές ομάδες αφού καταγράφουν πιο υψηλά ποσοστά εμπορικότητας. Γενικά, υπάρχουν αρκετές ενστάσεις κατά πόσο είναι δίκαιη η κατανομή με βάση την εμπορικότατα για όλες τις ομάδες ακόμα και για τις λεγόμενες και εμπορικές ομάδες.

Προτείνεται, λοιπόν, η μείωση του ποσοστού της εμπορικότητας σε αρκετά χαμηλά επίπεδα (13%) με την παράλληλη κατάργηση του ποσοστού εμπορικότητας για το σύνολο των ομάδων και την αναλογική εφαρμογή του μόνο στις τέσσερις κατά γενική ομολογία εμπορικές ομάδες (Α.Ε.Κ., ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ, ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ, Π.Α.Ο.Κ.).

Τα ποσοστά των ομάδων επί του συνολικού ποσού θα μπορούσαν να κυμανθούν στα ακόλουθα επίπεδα:

 Α.Ε.Κ. 3%

 ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ 4%

 ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ 3%

 Π.Α.Ο.Κ. 3%

ΛΟΙΠΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
Για το υπόλοιπο προς διανομή προϊόν προτείνεται, η πριμοδότηση στόχων για τις ομάδες ώστε να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα του Πρωταθλήματος, η ελκυστικότητα του προϊόντος και να επιβραβευθούν για την παρουσία τους στη Super League. Το ποσοστό της πριμοδότησης για τις ομάδες θα μπορούσε να κυμαίνεται στο 17%, ενώ, ενδεικτικά, η πριμοδότηση στόχων θα αφορά τις ακόλουθες κατηγορίες:

• Η Πρωταθλήτρια Π.Α.Ε.

• Η Π.Α.Ε. που θα καταλάβει την υψηλότερη θέση στο βαθμολογικό πίνακα εκτός από Α.Ε.Κ., Ολυμπιακό, Παναθηναϊκό, και Π.Α.Ο.Κ.

• Η Π.Α.Ε. που θα έχει την καλύτερη επίθεση στο τέλος του Πρωταθλήματος εκτός από Α.Ε.Κ., Ολυμπιακό, Παναθηναϊκό, και Π.Α.Ο.Κ.

• Οι Π.Α.Ε. που έχουν σταθερή παρουσία στη Super League με διαφορετική αναλογία για την τελευταία δεκαετία, πενταετία και τριετία

• Η Π.Α.Ε. που στο τέλος της αγωνιστικής περιόδου θα έχει τους περισσότερους Έλληνες με περισσότερες από 15 συμμετοχές

• Η Π.Α.Ε. που στο τέλος της αγωνιστικής περιόδου θα έχει τους περισσότερους ποδοσφαιριστές που έχουν εκπαιδευτεί στη ίδια ΠΑΕ (γηγενής) με περισσότερες από 7 συμμετοχές.

πηγή:  soccerplus.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου