.

.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα

Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017

Ν. Ιωνία: Γιατί τόοοση πολύ “Κοινωνική” Επιχειρηματικότητα στα σχολεία μας;


Σε ανακοίνωση του διευθυντή του 6ου Λυκείου, σχετικά με τις δράσεις του επόμενου τριμήνου, είδαμε μεταξύ άλλων ότι θα γίνουν:

--επίσκεψη μαθητών της Α΄ τάξης στο ATHENS MALL στο i-store της Ε.Τ.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, όπου οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά ένα χώρο εργασίας καθώς και επαγγέλματα και εργαζόμενους σε αυτό
 

--ενημερωτική συνάντηση των μαθητών της Α΄ τάξης, με στελέχη κοινωνικών επιχειρήσεων, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ΚΟΙΝΩΝΙΚΉΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, προκειμένου να οργανώσουν καλύτερα την εικονική σχολική επιχείρησή τους

--συμμετοχή μαθητων Α τάξης (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ) στην ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΈΚΘΕΣΗ ATHENS TRADE FAIRE 2017 στο ATHENS MALL (Mαρούσι)

--Επισκέψεις στο  Πολιτιστικό Πάρκο Ιδρύματος Στ. Νιάρχου

--συμμετοχή σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Ίδρυμα Ευρωπαϊκού πολιτισμού της ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ  κ.α.

Θα θέλαμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
Το τελευταίο διάστημα αυξάνονται ολοένα και περισσότερο τα προγράμματα που καλλιεργούν την «επιχειρηματικότητα» και άλλες «αξίες» της ΕΕ και του κεφαλαίου στα σχολεία, με στόχο τους μαθητές . Σε αυτό το πλαίσιο, το υπουργείο Παιδείας, στις 18 Γενάρη 2016, με έγγραφό του προς τα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, πρότεινε δραστηριότητες «με στόχο την ανάπτυξη της καινοτομίας και της κοινωνικής επιχειρηματικότητας». Οι δραστηριότητες αυτές μάλιστα, υλοποιούνται στο πλαίσιο του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού ή εντάσσονται σε πολιτιστικά ή περιβαλλοντικά προγράμματα ή γίνονται στα πλαίσια μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ.

Η «κοινωνική» επιχειρηματικότητα, που πλέον έχει μπει επίσημα στη... σχολική ύλη, έχει πολλαπλούς στόχους. Στο πλαίσιό της δημιουργούνται επιχειρήσεις, με τον προσδιορισμό «κοινωνικές», που μεταξύ άλλων, έρχονται να «απαλλάξουν» το κράτος από την ευθύνη για τομείς και υπηρεσίες κοινωνικού χαρακτήρα, πάνω στο έδαφος και της υποχρηματοδότησης.

Ταυτόχρονα, ο τομέας της «κοινωνικής» οικονομίας παρουσιάζεται ως δήθεν διέξοδος για τους ανέργους, καλλιεργώντας την αυταπάτη ότι μπορούν να μετατραπούν σε επιχειρηματίες είτε συμμετέχοντας σε «κοινωνικές» επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα παροχής υπηρεσιών κοινωνικού χαρακτήρα είτε αναλαμβάνοντας τη λειτουργία επιχειρήσεων που έχουν κλείσει.

Με την παρέμβαση αυτή στα σχολεία επιχειρείται ένα βήμα παραπέρα, καθώς εκτός από τους εργαζόμενους και ανέργους σήμερα, οι «αξίες» του κεφαλαίου και της ΕΕ απευθύνονται και στα παιδιά τους (!) παρουσιάζοντας τις μπίζνες διανθισμένες με... ευγενείς στόχους, εκμεταλλεύοντας το γεγονός ότι η νεολαία είναι περισσότερο ευαίσθητη και την αγγίζουν τα ζητήματα της αλληλεγγύης και προσφοράς, επιχειρώντας να εγκλωβίσουν τις νεανικές συνειδήσεις και την αμφισβήτηση των νέων.

Έτσι, από πολύ νωρίς καλλιεργείται στη νέα γενιά από μικρή ηλικία η αντίληψη ότι δε μιλάμε για, υπηρεσίες και παροχές  που πρέπει να διασφαλίζονται με ευθύνη του κράτους αλλά, αντίθετα, εδώ έρχεται η “καλή” επιχειρηματικότητα να τα παρέχει. Ότι οι εργαζόμενοι δε χρειάζεται να παλέψουν ενάντια στο σύστημα, που γεννά την ανεργία, την ελαστική εργασία και την φτώχεια, αλλά ότι μπορούν να λύσουν τα προβλήματά τους με «έξυπνες ιδέες» και «καλύτερη διαχείριση», «ατομικές» λύσεις φτιάχνοντας «κοινωνικές επιχειρήσεις» μέσα στον καπιταλισμό. Προσπαθούν να διαμορφώσουν μια φιλική προς τους καπιταλιστές αντιμετώπιση από την εύπλαστη ηλικία των μικρών παιδιών. Να μάθει ο μαθητής να «αγαπάει» την Τράπεζα που θα βγάλει σε πλειστηριασμό το σπίτι της οικογένειάς του ή την εμπορική αλυσίδα στην οποία αύριο θα πιάσει δουλειά με 300€ από το πρωί ως το βράδυ.

Αυτά τα προγράμματα εντάσσονται στην στρατηγική της ΕΕ, για ένα σχολείο, όπου ο μαθητής θα δουλεύει και θα μαθαίνει ό,τι θέλουν οι επιχειρηματίες!

Πόση υποκρισία αλήθεια από όσους σκίζουν τα ρούχα τους φωνάζοντας «έξω από η πολιτική από τα σχολεία» αλλά υλοποιούν το «μέσα οι επιχειρήσεις στα σχολεία»!

Σε αυτό το έγκλημα θέλουν συνένοχους και τους εκπαιδευτικούς!

Από πλευράς μας, δηλώνουμε αντίθετοι στα προγράμματα αυτά. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να καταδικάσουν τα προγράμματα αυτά, να μην συμμετέχουν στην υλοποίηση τους. Καλούμε τους μαθητές να μη συμβιβαστούν με τίποτα λιγότερο από αυτό που δικαιούνται, ολόπλευρη μόρφωση και αξιοβίωτη ζωή.


Αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα τους νέους ανθρώπους!
Έξω οι επιχειρήσεις από τα σχολεία!

Εκτός Σχεδίου - Αριστερη Ριζοσπαστική Κίνηση στη Νέα Ιωνία
ektossxediou@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου