.

.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα

Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017

Π. Γεωργιόπουλος: Το παρασκήνιο πίσω από την πώληση των μετοχών του στη Genco

Η αναδημοσίευση που ακολουθεί είναι από το mononews.gr:


Τον Οκτώβριο του 2016 έσκασε σαν βόμβα στη ναυτιλιακή αγορά η είδηση  ότι ο εφοπλιστής Πήτερ Γεωργιόπουλος αποφάσισε ξαφνικά να παραιτηθεί από τη Genco Shipping and Trading. Τώρα, όπως όλα δείχνουν, ψάχνει τρόπο να αποδεσμευτεί εντελώς από τη ναυτιλιακή εταιρεία που ο ίδιος ίδρυσε, έχοντας στόχο να πουλήσει όλες τις μετοχές, μια κίνηση η οποία τροφοδοτεί ακόμη περισσότερο το παρασκήνιο που ήδη υπάρχει γύρω από την αποχώρησή του.

Παρά το γεγονός ότι ο κ. Γεωργιόπουλος αποχώρησε από την ηγεσία της Gencoόπου ήταν και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, παρέμεινε ένας εκ των βασικών μετόχων, κατέχοντας στην εταιρία ποσοστό της τάξεως του 10.6%.

Genco

Όμως, οι νέες εξελίξεις θέλουν τον εφοπλιστή – ο οποίος είναι ένας εκ των ισχυρότερων σε διεθνές επίπεδο – να είναι πλέον κάτοχος μόλις του 2,3% της εταιρείας, καθώς είχε προηγηθεί και μια αύξηση μετοχικού κεφαλαίου πέρσι. Τουτέστιν, διαθέτει πλέον 825.000 μετοχές.

Όπως τόνισε και ο ίδιος στη σχετική του δήλωση, σκοπεύει να πουλήσει όλες του τις μετοχές το επόμενο διάστημα σε τιμή που θα καθοριστεί από τις εκάστοτε συνθήκες της αγοράς τη στιγμή που θα το πράξει.

Υπενθυμίζεται σε αυτό το σημείο ότι, όπως είχε γράψει το mononews.gr στις 13 Οκτωβρίου, ο κ. Γεωργιόπουλος, υπέβαλε την παραίτησή του από τη θέση την οποία κατείχε από την ίδρυση της εταιρείας.

Τότε, είχε δηλώσει ότι «Μετά τη συμφωνία αναχρηματοδότησης με τις τράπεζες και τη δέσμευση από τους μεγαλύτερους μετόχους μας, θεωρώ ότι η Genco έχει βελτιώσει σημαντικά τη θέση της στην γεμάτη προκλήσεις αγορά του ξηρού φορτίου. Καθώς η εταιρεία εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της, εγώ έχω αποφασίσει να κυνηγήσω νέες ευκαιρίες. Είμαι περήφανος για όσα έχει καταφέρει η ομάδα μας και εύχομαι στη Genco κάθε επιτυχία στο μέλλον».
Genco
Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize “Genco Constantine” της Genco Shipping & Trading είναι χωρητικότητας 180.183-dwt και κατασκευής του έτους 2008
Ωστόσο, πίσω από αυτά τα λόγια ίσως και να κρύβεται κάτι άλλο. Πολλοί παράγοντες της αγοράς πιθανολογούν ότι ο εφοπλιστής έχει πέσει «θύμα» πιέσεων από τα τρία επενδυτικά funds που αποτελούν τους μεγαλύτερους μετόχους της Genco: Centerbridge Partners, Strategic Value Partners (SVP) και Apollo Global Management. Οι ίδιοι παράγοντες υποστηρίζουν μάλιστα ότι αυτό ακριβώς συνέβη στις περιπτώσεις της Excel Maritime, όπου η Oaktree Capital Management ουσιαστικά «έδιωξε» τον Ιούνιο του 2014 τον ιδρυτή της και διευθύνοντα σύμβουλο Βίλι Παναγιωτίδη, αλλά και της Eagle Bulk, όπου και πάλι η Oaktree οδήγησε στην πόρτα της εξόδου τον Σοφοκλή Ζούλλα.

Αν πράγματι η αποχώρησή του έχει ενορχηστρωθεί από την τριπλέτα των επενδυτικών funds, αυτό δείχνει πόση ισχύ έχουν αποκτήσει τα funds αυτά στον χώρο της ναυτιλίας, τα οποία ίσως και να εξακολουθούν να πιέζουν τον εφοπλιστή με αποτέλεσμα εκείνος να θέλει να απεμπλακεί από ότι τον συνδέει με τη Genco.

Ο χρόνος θα δείξει αν ισχύει αυτό ή αν όντως ο κ. Γεωργιόπουλος επεξεργάζεται άλλα επενδυτικά πλάνα – όπως η ενδεχόμενη πώληση της Gener8 Maritime στη Frontline του John Fredriksen – και γι’ αυτό επιθυμεί να κλείσει όσες εκκρεμότητες παραμένουν ανοιχτές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου