.

.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα

Τρίτη 29 Μαρτίου 2016

O Αντιδήμαρχος Οικονομικών Μιχάλης Λάλος Αναγνώστου καταγγέλλει σημεία και τέρατα με ονόματα και διευθύνσεις...




ΤΑ “ΩΣ ΕΙΘΙΣΤΑΙ” ΤΗΣ ΔΙΑΠΛΟΚΗΣ

Δεν αποτελεί ταμπού για τη δημόσια διοίκηση η παραδοχή της ύπαρξης φαινομένων κακοδιαχείρισης, διαφθοράς και συχνά πυκνά η ανάδειξη οικονομικών σκανδάλων. Δεν μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι τα παραπάνω στοιχεία δε θα τα συναντήσεις στις συναναστροφές σου με τον ιδιωτικό τομέα. Όμως αυτή η δεύτερη περίπτωση αφορά και επηρεάζει συνήθως ένα μικρότερο κύκλο ανθρώπων και όχι το σύνολο μιας κοινωνίας όπως συμβαίνει στη περίπτωση της διασπάθισης ή κατάχρησης δημοσίου χρήματος.

Ως  αριστερή ριζοσπαστική διοίκηση από τη πρώτη στιγμή δώσαμε βαρύνουσα σημασία, ως άρμοζε, στην εξάλειψη φαινομένων διαφθοράς και τη προστασία του δημόσιου πλούτου τον οποίο οι πολίτες της Φιλαδέλφειας και της Χαλκηδόνας μας εμπιστεύτηκαν να διαχειριστούμε, με σκοπό την κάλυψη κοινωνικών παροχών που πλέον στη σημερινή συγκυρία της ανθρωπιστικής κρίσης παρουσιάζονται ιδιαίτερα αυξημένες.

Με γνώμονα ότι η εξοικονόμηση κάθε ενός ευρώ είναι πολύτιμη για κάποιον συμπολίτη μας που το έχει ανάγκη, την αρχή της ίσης και δίκαιης μεταχείρισης καθώς και την προστασία και απαλλαγή των ευσυνείδητων εργαζομένων από κάθε είδους σκιά, φημολογία ή συκοφαντία, μεθόδους που κατά τη προσφιλή τακτική τους χρησιμοποίησαν προηγούμενες Δημοτικές Αρχές, από την ανάληψη των καθηκόντων μας προχωρήσαμε σε εκτεταμένους διαχειριστικούς ελέγχους των οικονομικών του Δήμου.Ήδη από προ της ανάληψης των καθηκόντων μας (1/9/2014) στις 28/7/2014 με αίτημα του επικεφαλής τότε της Δύναμης Πολιτών και νυν Δημάρχου, αιτούμαστε να μας χορηγηθούν τα πλήρη στοιχεία των φακέλων μίσθωσης του κυλικείου και του ανθοπωλείου του Δημοτικού Κοιμητηρίου από τον κ. Κουρή καθώς και αντίγραφα των εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης των εν λόγω συμβάσεων. Για το με αριθ. Πρωτ. 13822/28-7-2014 αίτημα μας προς το γραφείο Δημάρχου της κας Γαϊτανά ουδέποτε λάβαμε απάντηση. Φαίνεται πως η προηγούμενη διοίκηση τότε απλώς μετρούσε τις μέρες αντίστροφα για να εγκαταλείψει το πλοίο, που σημειωτέων, σύμφωνα με τα οικονομικά του αποτελέσματα και τις εκθέσεις αξιολόγησης του Οικονομικού Παρατηρητηρίου των ΟΤΑ, βυθιζόταν με γοργούς ρυθμούς. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι ενώ κατά παράβαση του νόμου η προηγούμενη διοίκηση δεν ενέκρινε ποτέ ισολογισμούς και απολογισμούς των οικονομικών χρήσεων του Δήμου από το 2011 που ανέλαβε, με λίγα λόγια ποτέ δε λογοδότησε στο λαό της Φιλαδέλφειας – Χαλκηδόνας για τη διαχείριση που έτυχαν τα χρήματα του, εν τούτοις συνέχιζε απρόσκοπτα να λαμβάνει κρατικές επιχορηγήσεις ως και να συνάπτει δανειακές συμβάσεις, ξεγλιστρώντας (με άγνωστο τρόπο πως) των τακτικών ελέγχων του κράτους.

Πέρα από φαινόμενα κακοδιαχείρισης ή διοικητικής αδράνειας που αποτελούν παθογένεια και σύνηθες εύρημα κατά τους ελέγχους των πεπραγμένων των ΟΤΑ ανά τη χώρα, (ας θυμηθούμε λίγο εκείνο το προκλητικά πρόχειρο πλαίσιο λειτουργίας των πρώην νομικών προσώπων  των Δήμων αποτέλεσμα του οποίου ήταν η μετά της κατάργησης τους μη ικανοποίηση των απαιτήσεων των προμηθευτών και η ζημίωση δεκάδων επαγγελματιών της πόλης μας) στο δικό μας δήμο υπάρχουν υποθέσεις οι οποίες χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής και φροντίδας για τη διαλεύκανση τους. Για το λόγο αυτό απευθυνθήκαμε στο Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης και το Ελεγκτικό Συνέδριο αιτούμενοι έκτακτο διαχειριστικό έλεγχο και ήδη βρισκόμαστε εντός της διαδικασίας αυτού.

Εν προκειμένω και χάριν της ενημέρωσης ας αναφερθούμε εκτενώς σε 4 μεγάλες υποθέσεις που προέκυψαν ως αποτέλεσμα των ελέγχων μας:

ΥΠΟΘΕΣΗ ΑΝΕΥΡΕΣΗΣ ΛΕΙΨΑΝΩΝ ΣΕ ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟΥ:Επειδή δε μας είναι άγνωστο πως οι ευαίσθητοι χώροι των νεκροταφείων γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης από επιτήδειους που ασκούν παράλληλες, οικονομικές δραστηριότητες και συχνά αποτελούν τόπο διακίνησης μαύρου χρήματος, δεν κρύψαμε ποτέ τη βούληση μας για την αναβάθμιση των διαδικασιών διαχείρισης της υπηρεσίας με έναν τρόπο τεχνοκρατικά άρτιο και διαφανή. Στο πλαίσιο αυτό κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2015 και με τη συμμετοχή εξουσιοδοτημένων εθελοντών πολιτών, ξεκινήσαμε τη διαδικασία της φυσικής απογραφής του Δημοτικού μας Κοιμητηρίου. Ταυτόχρονα σε συνεργασία με συμβεβλημένη εταιρεία και το τμήμα πληροφορικής του Δήμου ξεκινήσαμε τη διαδικασία μηχανογράφησης των διοικητικών λειτουργιών του Κοιμητηρίου μας, εγχείρημα που άλλες 2 φορές επιχειρήθηκε στο παρελθόν από προηγούμενες διοικήσεις, χωρίς όμως επιτυχία. Εκτενής αναφορά σε θέματα που αφορούν τη διαχείριση του Δημοτικού Κοιμητηρίου γίνεται στην έκθεση ελέγχου των ορκωτών  λογιστών του έτους 2013 όπως αυτή ενσωματώνεται στην υπ’ αριθ. 199/2015 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 16/9/2015, περί εγκρίσεως των οικονομικών καταστάσεων της αντίστοιχης χρήσεως. Εκεί οι ορκωτοί ελεγκτές επιφυλάσσονται ως προς το ύψος των εσόδων και προτείνουν την αναδιοργάνωση του τμήματος και τον πλήρη έλεγχο της διαδικασίας είσπραξης τους. Όλες τις παραπάνω υποψίες μας περί της μη τήρησης του Κανονισμού Λειτουργίας του Δημοτικού Κοιμητηρίου, έρχεται να ενισχύσει η δυσάρεστη έκπληξη που μας επεφύλαξαν για τις ημέρες των εορτών των Χριστουγέννων, όπου σε επιτόπιο έλεγχο μας σε 2 αποθήκες που κρατούνταν μονίμως κλειστές και κλειδωμένες από τους εργαζόμενους με εντολή του προϊσταμένου του τμήματος, ανακαλύψαμε την ύπαρξη δεκάδων αποθηκευμένων πλαστικών σάκων με λείψανα εκταφών καθώς και παρατεταγμένων οστεοκιβωτίων αγνώστων εις εμάς. Σύμφωνα με έγγραφο του προϊσταμένου του τμήματος και κατόπιν εξηγήσεων που ζητήσαμε, τα ευρεθέντα εντός των σάκων λείψανα, 71 στον αριθμό, φέρονται να προέρχονται από αυτεπάγγελτες εκταφές (λόγω μη ανταπόκρισης των ενδιαφερομένων)  που πραγματοποιήθηκαν κατά τα έτη 2013, 2014 και 2015, χωρίς να λάβουμε όμως πειστικές εξηγήσεις περί του λόγου για τον οποίον φυλάσσονταν και δεν είχαν οδηγηθεί απευθείας στα χωνευτήρια του κοιμητηρίου και πολύ περισσότερο για τον λόγο για τον οποίο μας απέκρυπταν τη συγκεκριμένη διαδικασία που ακολουθούσαν, κατά παράβαση του Κανονισμού Λειτουργίας του Κοιμητηρίου αλλά και υγειονομικών και λοιπών νομικών διατάξεων. Κατόπιν της παραπάνω αποκάλυψης η Δημοτική Αρχή προέβη στην κατάθεση μήνυσης κατά παντός υπευθύνου και ζητούμε από τη δικαιοσύνη να διερευνήσει εκτός από τις προφανείς υγειονομικές παραβάσεις και πιθανόν το αδίκημα της περιύβρισης νεκρών, την τυχόν ύπαρξη οικονομικού οφέλους για τους δράστες των περιγραφομένων πράξεων.

Υπόθεση μίσθωσης δημοτικών ακινήτων και απώλειας εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης:

Μέσα από διοικητικές αδράνειες και παραλείψεις ο Δήμος υπέστη απώλεια εσόδων ύψους 1.163.528,53 € χωρίς τις αναλογούσες προσαυξήσεις, που θα εισπράττονταν από 2 συμβάσεις μίσθωσης δημοτικών ακινήτων και συγκεκριμένα του κυλικείου και του ανθοπωλείου του Δημοτικού Κοιμητηρίου. Οι τραπεζικές εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης, αορίστου χρόνου, των εν λόγω συμβάσεων εξαφανίσθηκαν κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες και στη θέση τους ευρέθησαν εγγυητικές επιστολές ασφαλιστικής εταιρείας και οι οποίες τη χρονική στιγμή που αναζητήθηκαν είχαν ήδη λήξει. Έτσι ο δήμος απώλεσε και τη δυνατότητα αποζημίωσης του με το ποσό των περίπου 280.000 € στο οποίο αντιστοιχούσαν οι εν λόγω εγγυητικές επιστολές, μέσα από την κατάπτωση τους, λόγω της μη τήρησης των οικονομικών υποχρεώσεων του μισθωτή. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι στις 31/12/2012 η πρώην Δήμαρχος κα Γαϊτανά Αποστολάκη, παρόλο που ο εν λόγω οφειλέτης δεν είχε τακτοποιήσει τις οικονομικές του υποχρεώσεις προς το Δήμο, υπογράφει απόφαση ανάθεσης εργασίας στον κ. Κουρή, για τον ανθοστολισμό της εκκλησίας του Δημ. Κοιμητηρίου με αρ. πρωτ. 14981/31-12-2012 και το αντίστοιχο συμφωνητικό ύψους 18.108,25 € με αρ. πρωτ. 14982/31-12-2012 και όλα αυτά με αναδρομική ισχύ από 1/1/2012 μέχρι 31/12/2012. Στην ίδια ενέργεια προχώρησε και το Νοέμβριο του 2013 αναθέτοντας αυτή τη φορά την εν λόγω προμήθεια με αναδρομική ισχύ στην εταιρεία των θυγατέρων του κου Κουρή. Πλήρης φάκελος της υπόθεσης έχει αποσταλεί για έλεγχο στο ελεγκτικό συνέδριο, το Σώμα Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και την εισαγγελέα κατά της διαφθοράς κα Ράικου.

Υπόθεση απώλειας εσόδων από τον εορτασμό της Πρωτομαγιάς του 2011
Μέσα από μη προβλεπόμενες διαχειριστικές ενέργειες που συντελέστηκαν κατά τη διαδικασία είσπραξης των τελών χρήσης κοινόχρηστου χώρου για τον εορτασμό της Πρωτομαγιάς του 2011, σύμφωνα με την έκθεση ελέγχου των ορκωτών  λογιστών όπως αυτή ενσωματώνεται στην υπ’ αριθ. 197/2015 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 16/9/2015, περί εγκρίσεως των οικονομικών καταστάσεων της αντίστοιχης χρήσης, ο Δήμος υπολογίζεται ότι υπέστη απώλεια εσόδων περί τα 188.000€. Αξιοσημείωτο είναι ότι η εν λόγω οικονομικές καταστάσεις του έτους 2011 με την έκθεση ελέγχου ουδέποτε διαβιβάστηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο προς έγκριση από την προηγούμενη διοίκηση ως όφειλε. Πλήρης φάκελος της υπόθεσης έχει αποσταλεί για έλεγχο στο ελεγκτικό συνέδριο και τον οικονομικό εισαγγελέα.

Υπόθεση άνισης μεταχείρισης των δημοτών κατά την είσπραξη δημοτικών τελών
Από το έτος 2012 κι ενώ θα έπρεπε σύμφωνα με τη ληφθείσα απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου οι πολίτες της Φιλαδέλφειας και της Χαλκηδόνας να βαρύνονται με τους ίδιους συντελεστές χρέωσης που αφορούν τα τέλη καθαριότητας και το Δημοτικό φόρο, αντ’ αυτού και μέχρι το τέλος του 2014 οπότε το ανακαλύψαμε και διορθώσαμε την εν λόγω αδικία, οι πολίτες της Νέας Χαλκηδόνας και ιδίως οι επαγγελματίες βαρύνονταν με μειωμένα τέλη σε αντίθεση με αυτούς της Νέας Φιλαδέλφειας όπου σαφώς αδίκως και κατά παράβαση της αρχής της ίσης μεταχείρισης των πολιτών σήκωναν το μεγαλύτερο φορτίο του κόστους της υπηρεσίας καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού καθώς και της είσπραξης του δημοτικού φόρου. Για την διαλεύκανση της υπόθεσης διενεργείται ΕΔΕ αν και πίστη μας είναι ότι πίσω από τη φαινομενικά διαχειριστική αυτή αδράνεια κρύβονται πολιτικές σκοπιμότητες. Ο Δήμος από την υπόθεση της μη εξίσωσης των τελών και φόρων υπολογίζεται ότι ζημιώθηκε στην τριετία με το ποσό των περίπου 300.000€.

Για την πληρέστερη ενημέρωση των πολιτών θα μπορούσαμε να αναφερθούμε επιγραμματικά σε μια σειρά άλλων υποθέσεων όπως αυτή της χορήγησης βεβαιώσεων μη οφειλής σε μεγαλοοφειλέτες του Δήμου μέσα από διαχειριστικά τεχνάσματα, τα επί χρόνια άνευ πινακίδος κυκλοφορίας και πιστοποιητικών ΚΤΕΟ οχήματα της υπηρεσίας καθαριότητας του Δήμου, σε ένα εκ των οποίων επιβλήθηκε πρόστιμο 13.000€ το οποίο με άγνωστο τρόπο και όχι μέσω διοικητικών ενεργειών της υπηρεσίας διευθετήθηκε, η χωρίς την τήρηση των διαδικασιών ανάθεσης εργασίας και πλημμελής επισκευή των οχημάτων του Δήμου μέσω προφορικών συμφωνιών με επαγγελματίες της περιοχής (υπόθεση στην οποία φέρεται να εμπλέκεται ο σύζυγος πρώην αντιδημάρχου), αποτέλεσμα της οποίας είναι η δικαστική αντιδικία του δήμου με τον φερόμενο συντηρητή, η πλημμελής σύνταξη και έγκριση από την προηγούμενη διοίκηση της μελέτης δημοπράτησης του Βρεφονηπιακού σταθμού της Νέας Χαλκηδόνας, γεγονός που ζημίωσε το δήμο οικονομικά και χρονικά καθώς οδήγησε στην προσωρινή διακοπή εργασιών και την αναδημοπράτηση του έργου, η υπόθεση κακοδιαχείρισης και ενδεχομένως κατάχρησης των οικονομικών της Α’ Σχολικής Επιτροπής της οποίας έχει επιληφθεί το ΣΔΟΕ, σειρά υποθέσεων κατατμήσεων μελετών και μη τήρησης των διαδικασιών ανάθεσης εργασιών και προμηθειών του Δήμου, παράνομες άδειες άσκησης υπαίθριου εμπορίου χορηγημένες χωρίς την τήρηση των κατά νόμο διαδικασιών με αποκλειστική ευθύνη της πρώην Δημάρχου, η σωρεία εκθέσεων της δημοτικής και όχι μόνο αστυνομίας για την αυθαίρετη κατάληψη κοινόχρηστων χώρων για τις οποίες ουδέποτε βεβαιώθηκαν τα αντίστοιχα πρόστιμα ούτε εφαρμόστηκαν οι κατά νόμο διοικητικές κυρώσεις, η επιλεκτική είσπραξη εσόδων καθώς και μια υπόθεση 30.000€ που αιωρείται πάνω από το έργο της ανάπλασης της πλατείας Ολυμπιονικών στη Νέα Χαλκηδόνα είναι κάποιες μόνο από τις υποθέσεις που αναδείχτηκαν μέσα από τους ενδελεχείς ελέγχους μας.

Ως συνέπεια όλων των παραπάνω προκύπτει η υποχρέωση μας ως αριστερή Δημοτική Αρχή να βάλουμε τάξη στα της διοίκησης του δήμου μας, πατάσσοντας τα όποια φαινόμενα διαφθοράς  παρουσιάζονται, παρέχοντας αμέριστη βοήθεια και προστασία στους ευσυνείδητους εργαζόμενους των υπηρεσιών μας και εξασφαλίζοντας την ίση και δίκαιη μεταχείριση όλων των πολιτών δείχνοντας ιδιαίτερη ευαισθησία στους αδύναμους συμπολίτες μας των λεγόμενων ευπαθών κοινωνικών ομάδων.

Λάλος Αναγνώστου Μιχαήλ
Αντιδήμαρχος Οικονομικών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου