.

.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα

Τετάρτη 17 Μαΐου 2017

Σκάνδαλο Μελισσανίδη Θα κουρελιάσουν ξανά τη νομιμότητα;


Την περασμένη Τετάρτη, η ΠΑΕ ΑΕΚ ανακοίνωσε ότι στο γραφείο του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, έγινε σύσκεψη με τη συμμετοχή του υπουργού, συμβούλων του και υπηρεσιακών παραγόντων με εκπροσώπους της εταιρίας Μελισσανίδη («Δικέφαλος 1924 ΑΕ»). Οπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, «η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικό κλίμα απόλυτης συνεργασίας και στη διάρκειά της συζητήθηκαν όλες οι τελικές λεπτομέρειες καθώς και το χρονοδιάγραμμα για την έγκριση της υψομετρικής μελέτης για το έργο του γηπέδου».

Αφεαυτής η πραγματοποίηση της συνάντησης είναι εξευτελιστική για την κυβέρνηση. Κοτζάμ υπουργός με το επιτελείο του συναντιούνται με υπαλλήλους ενός καπιταλιστή για να συζητήσουν ένα υπηρεσιακό θέμα. Δεν μας εκπλήσσει καθόλου, όμως. Η ξεφτίλα συνοδεύει τη συγκυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ σε κάθε τους κίνηση. Ειδικά στις επαφές τους με διάφορους καπιταλιστές που προωθούν σχέδια πλιατσικολόγησης της κρατικής περιουσίας. Οσον αφορά τον Μελισσανίδη και τους ανθρώπους του, του Σπίρτζη έχουν προηγηθεί άλλοι υπουργοί, όπως ο Φλαμπουράρης, αλλά και ο «πολύς» Σκουρλέτης, που υπέγραψε την ΑΕΠΟ (Αδεια Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων) για το γήπεδο του Μελισσανίδη, αναγνωρίζοντας την «Δικέφαλος 1924 ΑΕ» ως κύριο του έργου, εν γνώσει του ότι αυτό αντίκειται στον νόμο.


Ανεξάρτητα, όμως, από τη διάθεσή τους να εξυπηρετήσουν τον Μελισσανίδη, δε θα τους επιτρέψουμε να κουρελιάσουν ξανά τη στοιχειώδη νομιμότητα. Περιττεύει να θυμίσουμε πως οι υπουργοί μπορεί στα μουλωχτά να δίνουν ό,τι διαταγή θέλουν (ασυλία έχουν, άλλωστε), όμως οι σχετικές αποφάσεις πρέπει να περάσουν από την αρμόδια διοικητική ιεραρχία. Και οι υπάλληλοι δεν έχουν ασυλία. Αντίθετα, είναι ποινικά υπόλογοι, αν δε σεβαστούν τη νομιμότητα.
Θα θυμίσουμε, λοιπόν, μερικά πράγματα, για να είμαστε εξηγημένοι.

♦ Ο φάκελος της Υψομετρικής Μελέτης διαβιβάστηκε στο Τμήμα Μελετών Οδοποιίας και Κυκλοφοριακών Μελετών, της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών, της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών. Μια ματιά στο Προεδρικό Διάταγμα 109/2014, που καθορίζει τον Οργανισμό του υπουργείου (ΦΕΚ 176Α, 29.8.2014), μπορεί να πείσει ακόμα κι έναν κακόπιστο (άρθρο 38, παρ. 4 του ΠΔ), ότι το συγκεκριμένο Τμήμα δεν έχει καμιά αρμοδιότητα σαν κι αυτή που του ανέθεσαν με την υπέρ Μελισσανίδη (ν)τροπολογία, που προστέθηκε ως άρθρο 13 του αντιδασικού νόμου 4467/2017.

Γι' αυτό, άλλωστε, στη (ν)τροπολογία δεν προέβλεψαν σε ποια Διεύθυνση ανατίθεται αυτή η αρμοδιότητα. Θα έβρισκαν στην πορεία μια υπηρεσία που να «ψιλοταιριάζει» ο τίτλος της με τη νέα αρμοδιότητα και θα ανέθεταν σ' αυτή να δώσει την έγκριση στον Μελισσανίδη! Ενώ κανονικά θα έπρεπε να καταρτίσουν νέο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, που να αναθέσει τη συγκεκριμένη αρμοδιότητα σε μια υπηρεσία, ακολουθώντας την προβλεπόμενη διαδικασία (έλεγχος από το ΣτΕ και μετά υπογραφή από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας και δημοσίευση στο ΦΕΚ).

♦ Το πιο σημαντικό, όμως, είναι πως -όπως ήδη έχουμε αποδείξει- με τη (ν)τροπολογία δεν παρέκαμψαν την αρμοδιότητα του Δήμου, αλλά μόνο την αρμοδιότητα της Περιφέρειας.

Η (ν)τροπολογία προβλέπει ότι «οι αρμοδιότητες της έγκρισης υψομετρικής μελέτης οδών και της έκδοσης σχετικών βεβαιώσεων που απαιτούνται για την έκδοση της οικοδομικής άδειας ή και της κατασκευής και επίβλεψης των αντίστοιχων έργων, ασκούνται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών». Την αρμοδιότητα της έγκρισης δεν την είχε ο Δήμος, αλλά η Περιφέρεια, η οποία πράγματι παρακάμπτεται.

Ο Δήμος έχει μόνο γνωμοδοτική αρμοδιότητα, η οποία δεν παρακάμπτεται και πρέπει να ασκηθεί. Μετά την απόφαση 1492/2000 του Ε' Τμήματος του ΣτΕ, που έκρινε αντισυνταγματική την αρμοδιότητα των Δήμων να εγκρίνουν υψομετρικές μελέτες οδών, η εγκριτική αρμοδιότητα μεταφέρθηκε αρχικά στις Νομαρχίες και μετά τον Καλλικράτη στις Περιφέρειες.

Η απαιτούμενη έγκριση υψομετρικής μελέτης οδού εντός σχεδίου από το ΔΣ του Δήμου, όπως σωστά επεσήμανε η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας στο έγγραφό της στις 21.2.2017, είναι μεν γνωμοδοτικού χαρακτήρα, αλλά είναι υποχρεωτική, γιατί περιλαμβάνει ζητήματα ουσίας. Ο Δήμος θα διαβιβάσει το θέμα στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής (που θα ελέγξει τις εν γένει επιπτώσεις των αλλαγών στους δρόμους του), η ΕΠΖ θα διαβιβάσει την απόφασή της στο Δημοτικό Συμβούλιο για γνωμοδότηση και μετά η γνωμοδότηση του Δήμου θα στείλει την απόφαση στην Περιφέρεια (τώρα στο Υπουργείο Υποδομών) για έγκριση. Αν τροποποιούνται υφιστάμενες υψομετρικές μελέτες,  όπως συμβαίνει εν προκειμένω με την υπογειοποίηση της οδού μπροστά από το γήπεδο της ΑΕΚ, καθώς και γειτονικών οδών, πριν στείλει τη γνωμοδότησή του στην Περιφέρεια (τώρα στο υπουργείο), ο Δήμος πρέπει να επιδώσει την απόφαση του Δημοτικού Συμβούλιου στους παρόδιους ιδιοκτήτες και να τη δημοσιεύσει στον ημερήσιο Τύπο, για τυχόν υποβολή ενστάσεων.

Οπως βλέπουμε, η γνωμοδοτική αρμοδιότητα του Δήμου είναι ουσιαστική και όχι τυπική. Οφείλει, λοιπόν, η υπηρεσία του υπουργείου στην οποία διαβιβάστηκε ο φάκελος, να έρθει αμέσως σε επαφή με τον  Δήμο Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας, προκειμένου αυτός να ασκήσει την υποχρεωτική γνωμοδοτική του αρμοδιότητα.

♦ Τέλος, υπάρχει το μείζον ζήτημα ουσίας: μπορεί οποιαδήποτε δημόσια τεχνική υπηρεσία (είτε είναι του Δήμου, είτε της Περιφέρειας, είτε του Υπουργείου) να εγκρίνει υψομετρική μελέτη ενός κτιρίου (του γηπέδου Μελισσανίδη εν προκειμένω), όταν δεν υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη της υπογειοποίησης της κεντρικής οδού που περνά μπροστά από αυτό το κτίριο και καθορίζει και την πρόσβαση σ' αυτό (υπόγεια και υπέργεια);

Οι τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας, με εμπεριστατωμένες και απόλυτα τεκμηριωμένες νομικά απαντήσεις, αρνήθηκαν να δώσουν τη γνωμοδοτική τους έγκριση, ακριβώς επειδή δεν υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη της υπογειοποίησης. Οπως έχουμε ξαναγράψει, δε χρειάζεται να είναι κανείς μηχανικός για να καταλάβει αυτό το απλό πράγμα: όταν θα βυθιστεί ένας δρόμος και τμήμα ενός άλλου δρόμου, πώς θα καθοριστούν τα υψόμετρα του γηπέδου και των πεζοδρόμων που το περιβάλλουν, χωρίς προηγουμένως να έχουν καθοριστεί τα υψόμετρα των υπογειούμενων οδικών αρτηριών (αυτό σημαίνει εγκεκριμένη μελέτη, που δημοσιεύεται στο ΦΕΚ, αφού έχουν προηγηθεί όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες);

Θα επαναλάβουμε το ερώτημα του τίτλου, απευθυνόμενοι στους αρμόδιους υπάλληλους: θα κουρελιάσετε τη νομιμότητα  για χάρη του Μελισσανίδη ή θα την τηρήσετε όπως υποχρεούστε; Εμείς εδώ θα είμαστε.

πηγή: eksegersi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου