.

.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017

Η 1η Σχολική Επιτροπή απαντά σε Κοινή Ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αριστοτέλης και της Ένωσης Γονέων του δήμου μας




Διευκρινήσεις για  την κατανομή των χρημάτων  της

 Α΄Σχολικής Επιτροπής Φιλαδέλφειας –Χαλκηδόνας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

 Η εισήγησή μας για την αλλαγή  του τρόπου κατανομής και διαχείρισης της κρατικής επιχορήγησης από την 1η Σχολική Επιτροπή του Δήμου Ν.Φιλαδέλφειας-Ν.Χαλκηδόνας, των χρημάτων δηλαδή που δίνονται για κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου μας, έγινε αφορμή να εκδοθούν καταγγελτικές έως και συκοφαντικές ανακοινώσεις από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών “ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ” και την Ένωση Γονέων. Επειδή η διαχείριση των οικονομικών των σχολικών μονάδων δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνεται πεδίο πολιτικών ή συνδικαλιστικών αντιπαραθέσεων,  δε θα ακολουθήσουμε ούτε το καταγγελτικό ύφος, αλλά ούτε και τη στοχοποίηση προσώπων που επιχειρείται με τις παραπάνω ανακοινώσεις. Είμαστε όμως υποχρεωμένοι απέναντι κυρίως στην εκπαιδευτική κοινότητα και τους γονείς των μαθητών, αλλά και σε όλους τους συμπολίτες μας, να εξηγήσουμε τι ακριβώς αποφάσισε η Σχολική Επιτροπή.

Η Σχολική Επιτροπή, Σ.Ε.Π.Ε., είναι αρμόδια για την διαχείριση της κρατικής επιχορήγησης και ως εκ τούτου οφείλει να αποφασίζει τον τρόπο κατανομής και απόδοσής της αλλά και της διαχείρισης από τις σχολικές μονάδες. Αυτό ακριβώς έφερε σε συζήτηση το προεδρείο της Σ.Ε.Π.Ε., ώστε να συναποφασιστεί ο αποτελεσματικότερος τρόπος διαχείρισης της επιχορήγησης και η τακτοποίηση οικονομικών εκκρεμοτήτων των σχολικών μονάδων από το παρελθόν. Οι εκπρόσωποι του Συλλόγου Εκπαιδευτικών και της Ένωσης Γονέων αντί να καταθέσουν τις προτάσεις  τους, προχώρησαν σε δημόσια ανυπόστατη ανακοίνωση - καταγγελία, αρνήθηκαν κάθε συζήτηση αυτής της πρότασης και αποχώρησαν μαζί με τους διευθυντές-μέλη της Σ.Ε.Π.Ε. από τη σχετική συνεδρίαση.

Ως προς τις αιτιάσειςτους

Α. Για παρακράτηση δόσεων: θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν υπάρχει καμία παρακράτηση δόσεων της επιχορήγησης  προς τις σχολικές μονάδες, οι οποίες λαμβάνουν κανονικά τα χρήματά τους (η 2η δόση κατατέθηκε στους λογαριασμούς όλων των σχολείων  στις 5/7/2016, με εξαίρεση δυο από τα 10 σχολεία που είχαν εκκρεμότητες στους απολογισμούς τους.  Από την  3η δόση κατατέθηκαν εντός του Νοεμβρίου 2.000 στο  λογαριασμό  κάθε σχολείου  και στις αρχές Δεκεμβρίου κατατέθηκε και  το υπόλοιπο της 3ης δόσης στους λογαριασμούς όλων  των σχολείων και από την 4η δόση έχουν ήδη κατατεθεί στους λογαριασμούς όλων των σχολείων  13.000.

Βάσει  της προηγούμενης απόφασης της Σ.Ε.Π.Ε.., (30% του ποσού της ΚΑΠ), όσο και της τρέχουσας απόφασης, (20% του ποσού της ΚΑΠ), εξοφλούντα παλαιότερες οφειλές ΔΕΚΟ,  τις οποίες όφειλαν να έχουν εξοφλήσει οι σχολικές μονάδες. Συγκεκριμένα από 1/1/2016 έως και 24/10/2016 (ένα μήνα, δηλαδή πριν εκδοθεί η ανακοίνωση των δυο φορέων) εξοφλήθηκαν λογαριασμοί ΔΕΗ-ΟΤΕ-ΕΥΔΑΠ ύψους 39.468,96€, δηλαδή 1.668,96€ περισσότερα από το 30% των τριών δόσεων της επιχορήγησης.

Β. Εναντίον της Δημοτικής Αρχής: για επιβολή μειώσεων, πρέπει να διευκρινίσουμε ότι,  η παρούσα Δημοτική Αρχή όχι μόνο δεν έχει επιβάλει μειώσεις, αντίθετα στέκεται αρωγός στιςανάγκες της σχολικής κοινότητας, ανταποκρινόμενη με έκτακτες επιχορηγήσεις προς την Σχολική Επιτροπή (10.000 € για το 2015 και 19,500 € για το 2016),  έχει αναλάβει τη ρύθμιση και αποπληρωμή οφειλών προς ΔΕΚΟ και καλύπτει με τις υπηρεσίες της τις τρέχουσες ανάγκες όλων των σχολικών μονάδων όσο πιο έγκαιρα μπορεί.

Τι επιχειρεί να πετύχει η Σ.Ε.Π.Ε. με τη νέα απόφασή της:

1.       Θέτει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα (18μηνο) αποπληρωμής οικονομικών εκκρεμοτήτων των σχολικών μονάδων (κυρίως χρέη προς ΔΕΚΟ παλιότερων ετών).

2.       Αποδίδει την επιχορήγηση αναλογικά στις σχολικές μονάδες κατόπιν του επιβεβλημένου ελέγχου και της σωστής αποτύπωσης των δαπανών των προηγούμενων μηνών.

3.       Δημιουργεί ένα αποθεματικό για την κάλυψη έκτακτων αναγκών που πάντα προκύπτουν, όπως η άμεση χρηματοδότηση για προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης σε κάποιο σχολείο που δεν διαθέτει υπόλοιπο στο ταμείο του, κάποια ζημιά που πρέπει να επισκευαστεί άμεσα και το σχολείο δεν έχει τα χρήματα που χρειάζονται κ.λπ.

Η Σ.Ε.Π.Ε. με καλόπιστο και διαφανή  τρόπο προσπαθεί να διαχειριστεί το δημόσιο χρήμα αποφεύγοντας παρατυπίες (όπως π.χ. την πληρωμή προμηθευτών από προσωπικούς λογαριασμούς διευθυντών και στη συνέχεια μεταφορά ποσών από το λογαριασμό του σχολείου στον προσωπικό τους λογαριασμό ή την πληρωμή με την προσωπική πιστωτική τους κάρτα, τη μη αναγραφή της σχολικής μονάδας στα τιμολόγια των προμηθευτών, τη μη κατάθεση ή την κατάθεση ανακριβών μηνιαίων καταστάσεων στη Σ.Ε.Π.Ε.), αλλά και παρανομίες (όπως π.χ. το «σπάσιμο» τιμολογίων για την ίδια δαπάνη, την ανάθεση έργων ή την αγορά παγίων χωρίς προσφορές, την ανάθεση έργων μεγάλης κλίμακας χωρίς προηγούμενη απόφαση της Σ.Ε.Π.Ε., τη διατήρηση μετρητών πάνω από 500€ (κατά παράβαση του νόμου) στα χέρια διευθυντών. Συγχρόνως, η Σ.Ε.Π.Ε. με τον έλεγχο που ασκεί στην οικονομική διαχείριση των διευθυντών προστατεύει τόσο τους ίδιους όσο και όλη τη σχολική κοινότητα από αδιαφανείς, αυθαίρετες και μη νόμιμες διαδικασίες.

 Γι αυτό το λόγο έχει πραγματοποιήσει μειοδοτικό διαγωνισμό για την προμήθεια φωτοτυπικού χαρτιού, έχει ζητήσει από όλες τις σχολικές μονάδες απογραφή του πάγιου εξοπλισμού τους, ώστε να διαπιστωθούν οι ανάγκες και να καλυφθούν οι ελλείψεις, έχει επίσης ζητηθεί ένας ενδεικτικός προϋπολογισμός υλικών καθαριότητας ώστε να  γίνει  ενιαίος διαγωνισμός για την προμήθειά τους. Δυστυχώς όχι μόνο δεν υπάρχει ανταπόκριση, αλλά συστηματικά παρά τις συνεχείς υπενθυμίσεις μας αποφεύγουν να καταθέσουν τον προϋπολογισμό των υλικών .

Το πρόβλημα της υποχρηματοδότησης  των σχολείων λόγω της μνημονιακής πολιτικής αφορά το σύνολο της χώρας και έχει επιβαρύνει το Δήμο μας. Το ίδιο ισχύει και με την υποχρηματοδότηση των ΟΤΑ, πολιτική που έχει στερήσει από το Δήμο μας 1,5 εκατ. ευρώ. Παρόλα αυτά η Δημοτική Αρχή έχει αναλάβει τη ρύθμιση και αποπληρωμή οφειλών στην ΕΥΔΑΠ ύψους αρκετών χιλιάδων ευρώ από ανεξόφλητους λογαριασμούς παλαιοτέρων ετών,  από μεγάλο αριθμό σχολικών μονάδων του Δήμου, ενώ οι Δημότες έχουν επιβαρυνθεί επίσης από την παρακράτηση και μη απόδοση στο Δήμο δημοτικών τελών από τη ΔΕΗ αρκετών χιλιάδων ευρώ, λόγω ανεξόφλητων λογαριασμών σχολικών μονάδων. Επίσης, η Δημοτική Αρχή έχει αναλάβει  το δωρεάν δεκατιανό στους  περισσότερους μαθητές  των σχολείων, ένα μέρος της αμοιβής των καθαριστριών των σχολείων που δεν καλύπτονται από το κράτος, την αμοιβή του λογιστή της  Σ.Ε.Π.Ε., την μεταφορά των μαθητών του 1ου Δημοτικού, την αμοιβή των δύο επιπλέον σχολικών τροχονόμων  κ.α.

Όλοι πρέπει να γνωρίζουν ότι τα τελευταία χρόνια οι προηγούμενοι  τρόποι διαχείρισης των χρημάτων της Σ.Ε.Π.Ε. συνδέθηκαν με πρακτικές και φαινόμενα που σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να επαναληφθούν  όπως:

1.       πληρωμές προμηθευτών από προσωπικούς λογαριασμούς διευθυντών, ή πιστωτικές κάρτες τους,
2.        παρακράτηση μετρητών στα χέρια διευθυντών πάνω από 500 ευρώ ανά σχολείο  (δημοτικό ή νηπιαγωγείο) ή ακόμα και κατατεθειμένα στους προσωπικούς τους λογαριασμούς,
3.        σπάσιμο τιμολογίων για αγορές παγίων (480,00 ευρώ με ΦΠΑ), χωρίς να υπάρχουν τουλάχιστον 3 προσφορές και απόφαση της Σ.Ε.Π.Ε., για αυτές τις αγορές,
4.        εργασίες βελτίωσης γραφείων διευθυντών χωρίς προσκόμιση προσφορών για τις εργασίες αυτές , ενώ η σχολική μονάδα όφειλε και οφείλει σε ΔΕΚΟ χιλιάδες ευρώ,
5.       αδιαφανή διάθεση δημόσιου χρήματος για εργασίες σε σχολική μονάδα που στοίχισαν  χιλιάδες ευρώ χωρίς να υπάρχουν προσφορές και απόφαση της Σ.Ε.Π.Ε. για το έργο, με απουσία του υπεύθυνου του σχολείου κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, με μόνη ευθύνη του ιδιώτη για το χώρο του σχολείου,
6.       έκδοση τιμολογίων που δεν αναγράφουν σωστά ούτε τα στοιχεία της Σ.Ε.Π.Ε., ούτε  την σχολική μονάδα που αφορούν.
7.       έκδοση τιμολογίων αξίας 200 € και πάνω με περιγραφή είδους «χαρτικά» και όχι αναλυτική περιγραφή των αγοραζόμενων ειδών και την τιμή μονάδας για κάθε είδος,
8.       έκδοση αποδείξεων λιανικής πώλησης, στις οποίες δεν αναγράφεται το είδος που αγοράζεται αναλυτικά, αλλά πολλές φορές δεν διακρίνεται ο εκδότης και τα στοιχεία του,
9.       οικονομικοί απολογισμοί έτους ή εξαμήνου, ανυπόγραφοι, 2 ή 3 διαφορετικοί για το ίδιο διάστημα , ανυπόγραφοι ή υπογεγραμμένοι, αλλά κάθε φορά διαφορετικοί και χωρίς σαφή αναγραφή κατηγοριών εσόδων-εξόδων,
10.   μηνιαίες καταστάσεις εξόδων από τις οποίες απουσιάζουν οι λογαριασμοί ΔΕΚΟ, χαμένοι ή πεταμένοι κατά δήλωση διευθυντών ή προϊσταμένων νηπιαγωγείων,
11.   ακαταχώρητες χορηγίες συλλόγων γονέων ή  δωροεπιταγές  στα έσοδα κ.λπ.
12.   μη έγκαιρη προμήθεια πετρελαίου σε δημοτικά και νηπιαγωγεία, παρόλη τη  γραπτή  ενημέρωση όλων των σχολείων τουλάχιστον 1 μήνα πριν,για την ανάγκη προμήθειαςπετρελαίου έως 31/12/16 που έληγε η σύμβαση με τον προμηθευτή, με αποτέλεσμα προβλήματα στην τροφοδοσία.

Σε καμιά περίπτωση δεν αμφισβητούμε την γνώση κανενός αλλά η γνώση αυτή δεν βοήθησε στην εύρυθμη λειτουργία της επιτροπής με αποτέλεσμα να μην έχουν κατατεθεί στο Δημοτικό Συμβούλιοοι απολογισμοί των ετών 2011, 2012, 2013, 2014. Έτσι λοιπόν η ανυπαρξία των στοιχείων αποτελεί εμπόδιο για τον έγκαιρο και ακριβή απολογισμό της σημερινής διοίκησης.

Προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι παθογένειες του παρελθόντος η Σ.Ε.Π.Ε. προχώρησε σε αλλαγή του τρόπου κατανομής απόδοσης αλλά και διαχείρισης με αποκλειστικό κριτήριο, την διαφάνεια, την καλύτερη παροχή υπηρεσιών και την αναβάθμιση των σχολικών μονάδων. Συγχρόνως κατάθεσε αίτημα στο Ελεγκτικό Συνέδριο για διενέργεια έκτακτου διαχειριστικού ελέγχου.

Ως  Σχολική Επιτροπή βρισκόμαστε στο πλάι της σχολικής κοινότητας,  θα συνεχίσουμε να επιμένουμε στο διάλογο και είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις  για τον τρόπο διαχείρισης της κρατικής επιχορήγησης στο βαθμό που αυτές διασφαλίζουν ότι τα χρήματα του Ελληνικού Λαού αξιοποιούνται με τον πλέον διαφανή, αποτελεσματικό και νόμιμο τρόπο.
Χρέος όλων των φορέων της σχολικής κοινότητας είναι να αναδεικνύουν,  να αγωνίζονται και να διεκδικούν, την λύση των πραγματικών προβλημάτων, να μην συγκαλύπτουν κακές πρακτικές του παρελθόντος και να αξιοποιούν τις δυνατότητες που τους δίνει η νομοθεσία για συνδιαμόρφωση της βέλτιστης διαχείρισης, των οικονομικών  των σχολικών μονάδων.

Η ΥΠΟΜΟΝΗ ΚΑΙ ΑΝΟΧΗ ΣΤΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΚΕΣ & ΚΑΤΑΓΓΕΛΤΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
 ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΑΔΥΝΑΜΙΑ


ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΦΑΝΟΥΣ
ΔΑΝΑΗ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΡΟΚΟΥ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ
ΑΝΔΡΕΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΜΑΝΩΛΕΔΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΑΝΤΩΝΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΒΑΖΟΓΙΑΝΝΗ – ΠΑΝΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ  ΕΛΕΝΗ
ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕΒΑΣΤΗ
ΦΛΩΡΟΥ ΣΟΦΙΑ
ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΧΑΡΑΜΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ
ΠΡΕΛΟΡΕΝΤΖΟΣ ΑΡΣΕΝΙΟΣ-ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΓΑΛΑΖΟΥΛΑ ΑΛΙΚΗ
ΠΛΕΥΡΗ ΖΩΗ
ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου