Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2016

Δυο λόγια γι’ αυτό που έγραψε το 902.gr για τον Μάνο Λοΐζο

"Αναδημοσιεύσεις από τον Κόσμο της Ν. Φιλαδέλφειας" http://www.kosmosnf.gr

Ο Μάνος Λοΐζος με την κιθάρα του πίσω απ’ τον Μίκη Θεοδωράκη (όρθιος αριστερά) σε εκδήλωση του ΣΦΕΜ. Πίσω απ’ τον Θεοδωράκη, η Μαρία Φαραντούρη.

Μ’ αφορμή την 22α Οκτωβρίου, ημέρα γέννησης του Μάνου Λοΐζου το 1937 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, το Σαν Σήμερα του 902.gr του ΚΚΕ χαρακτηρίζει τον Μάνο Λοΐζο «μεγάλο κομμουνιστή συνθέτη», που «πορεύτηκε στο πλευρό του ΚΚΕ».

Τι θα είχα να πω; Ο Μάνος Λοΐζος πορεύτηκε καταρχάς με τους νεαρούς φίλους της μουσικής του Μίκη Θεοδωράκη, που διεκδικούσαμε ν’ ακούγεται από το ραδιόφωνο (κρατικό τότε) και να μην αποκλείεται με εντολές της κυβέρνησης της ΕΡΕ πρωθυπουργού όντος του Κωνσταντίνου Καραμανλή· που διεκδικούσαμε ακόμη να ακούγεται ελεύθερα ανά την Ελλάδα, χωρίς να επιστρατεύεται η Χωροφυλακή και το παρακράτος για να επιτυγχάνει το αντίθετο· που καλούσαμε εντέλει τον Μίκη Θεοδωράκη να επιστρέψει στην Ελλάδα να δώσουμε μαζί τη μάχη για την πολιτιστική αναγέννησή της.


Μ’ αυτούς πορεύθηκε καταρχάς ο Μάνος Λοΐζος, αυτούς που συγκρούστηκαν και με βλοσυρούς κομματικούς θεματοφύλακες των μουσικών μας πραγμάτων, που είχαν άλλη γνώμη για τη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη τότε.

Μ’ αυτούς που συγκρότησαν το Σύλλογο Φίλων Ελληνικής Μουσικής (ΣΦΕΜ) μ’ επικεφαλής τον Ζάκη Κουνάδη, στον οποίο σύλλογο ο ίδιος αναδείχτηκε αντιπρόεδρος, με σκοπό την υπεράσπιση της μουσικής του Μίκη και την ανάδειξη και νέων δυνάμεων στο χώρο της μουσικής και του πολιτισμού.

Μια τέτοια δύναμη αναδείχθηκε και ο ίδιος ο Μάνος Λοΐζος, βήμα-βήμα, τραγούδι-τραγούδι έκτισε το δικό του προφίλ, κάτω από τις φτερούγες του Μίκη Θεοδωράκη και μέσα στην αγκάλη του ΣΦΕΜ.

Την κεκτημένη του ταχύτητα διατήρησε και τους χρόνους της δικτατορίας των συνταγματαρχών, πορευόμενος, μαζί με τον Λευτέρη Παπαδόπουλο, σ’ ένα δυστοπικό λογοκριτικό περιβάλλον, προσθέτοντας στο έργο του και νέες επιτυχίες, τις οποίες πολλαπλασίασε στα λίγα χρόνια της μεταπολίτευσης που έζησε.

Μια τέτοια περιληπτική περιγραφική αναφορά στον Μάνο Λοΐζο αντανακλά περισσότερο την πραγματικότητα και βοηθά να διατηρεί ο Μάνος Λοΐζος και το έργο του την απήχησή του στην Ελληνική κοινωνία και τη νεολαία, και μάλιστα να την αυξάνει – αυτή είναι η γνώμη μου…

Κώστας Π. Παντελόγλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου