Παρασκευή, 14 Απριλίου 2017

Ιόνια Οδός: Αθήνα – Γιάννενα 150 ευρώ. Του Σταμάτη Κυριάκη


Τμηματικές φιέστες παραλαβής της Ιόνιας Οδού οργανώνει η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.

Κανονικά θα έπρεπε να ονομάζονται «φιέστες για την επικείμενη καταλήστευση και του τελευταίου εναπομείναντα ταξιδιώτη».

Η Ιόνια οδός (όπως την ονομάζουμε εμείς οι ιθαγενείς) είναι τμήμα της Ευρωπαϊκής οδού (Ε55) από το Αντίρριο μέχρι και τον Α/Κ Αμβρακίας ενώ από εκεί έως τη σύνδεσή του με την Εγνατία οδό στον κόμβο Πεδινής αποτελεί την Ευρωπαϊκή οδό 951 (Ε951).

Πιο συγκεκριμένα είναι ένας αυτοκινητόδρομος 196 χιλιομέτρων με 24 γέφυρες, 4 σήραγγες, 74 σημεία κάτω διαβάσεων και 36 σημεία άνω διαβάσεων.


Την έχει αναλάβει η κοινοπραξία των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων ACS Group, ΓΕΚ ΑΕ, ΤΕΡΝΑ ΑΕ, FERROVIAL.

Στη διαδρομή Αντιρρίου – Ιωαννίνων (όταν παραδοθεί ολόκληρη η Νέα Οδός), θα λειτουργούν τέσσερις σταθμοί διοδίων: στην Κλόκοβα (ΙΧ 2,95 ευρώ), στο Αγγελόκαστρο (ΙΧ 3,50 ευρώ), το Μενίδι (ΙΧ 2,95 ευρώ) και το Τέροβο (ΙΧ 3,05 ευρώ).

Συνολικά λοιπόν για ένα Ι.Χ. θα κοστίζει 12,45 ευρώ. Επομένως, αν προσθέσουμε τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου (ΙΧ 13,30 ευρώ), τότε η διαδρομή Αθήνας – Ρίου – Ιωαννίνων για ένα ΙΧ θα κοστίζει 37,25 ευρώ χωρίς τα επιπλέον διόδια του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Κορίνθου.

Ένα ΙΧ που μπορεί να ταξιδέψει με μέση ταχύτητα 100 χιλιόμετρα την ώρα συνεχώς, δηλαδή να φτάνει τα 160 χιλιόμετρα την ώρα, θα χρειάζεται τουλάχιστον 150 ευρώ από τα Γιάννενα ως την Αθήνα.

Εδώ δεν υπολογίζουμε τα τμήματα που σχεδιάζονται για την σύνδεση της Πρέβεζας και της Κακαβιάς που θα έχουν, προφανώς και άλλα διόδια.

Ένα ταξίδι Κέρκυρα Αθήνα με επιστροφή θα στοιχίζει συνολικά 400 ευρώ χωρίς να φας, χωρίς να πιείς, χωρίς να κατουρήσεις.

Να μην ξεχάσουμε βεβαίως την αύξηση της τιμής στα εισιτήρια των λεωφορείων καθώς και την σημαντική επιβάρυνση στις τιμές των μεταφερόμενων προϊόντων.

Καθώς φαίνεται «το όνειρο γενεών και γενεών» που έλεγε ο Χρυσοχοΐδης μετατρέπεται σε εφιάλτη στην εποχή των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και μάλιστα έναν εφιάλτη που δεν αφορά τους «τολμηρούς» ταξιδιώτες αλλά και τον κάθε έναν ανεξάρτητα από το εάν ταξιδέψει η όχι.

Φαίνεται ότι τελικά θα αποδειχθεί πως ο Προκρούστης ήταν πιο «ανθρώπινος» από την Ε55 και την Ε951.

Όλα αυτά βεβαίως καλύπτονται από τους ήχους της μπάντας των εγκαινίων και τις θριαμβολογίες του υπουργού που ακολουθούν τις μπουλντόζες και εγκαινιάζουν κομμάτι – κομμάτι το νέο θαύμα της καταλήστευσης των εργαζομένων.

Η ΝΔ προσπαθεί να αποστασιοποιηθεί καταλογίζοντας ευθύνες στην κυβέρνηση για τις καθυστερήσεις την εποχή του Γ. Βαρουφάκη και των Capital Controls, που ανέβασαν το κόστος κατασκευής.

Τα μεγάλα έργα δεν αφορούν στην εξυπηρέτηση του πολίτη αλλά στην αφαίμαξή του.

Η διαδρομή Γιάννενα Αθήνα οδικώς θα είναι μεν 4 ώρες αλλά θα στοιχίζει όσο τα αεροπορικά εισιτήρια για την Ουλάν Μπατόρ της Μογγολίας  

Κέρκυρα 11/4/2017

πηγή: kommon.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου