Για άλλη μια η Ελλάδα και οι Γερμανία είναι στην κορυφή της λίστας των χωρών που στέλνουν τα περισσότερα πλοία για διάλυση στην νότια Ασία σύμφωνα με τα δεδομένα της ΜΚΟ Shipbreaking Platform.
Απο τα 835 πλοία που αποσυναρμολογήθηκαν παγκοσμίως κατά τη διάρκεια της χρονιάς, τα 543 (ή το 80,3%) ωκεανοπόρα φορτηγά πλοία στάλθηκαν σε παλιρροϊκές παραλίες του Μπαγκλαντές της Ινδίας και του Πακιστάν όπου γίνονται διαλύσεις πλοίων.
Οι Έλληνες εφοπλιστές ήταν υπεύθυνοι για τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων που πουλήθηκαν για αποσυναρμολόγηση σε νοτιοασιάτικα διαλυτήρια πλοίων φτάνοντας συνολικά τα 51 πλοία, ενώ οι Γερμανοί πλοιοκτήτες συμπεριλαμβανομένων τραπεζών και ναυτιλιακών έρχονται δεύτεροι με 50 προσαραγμένα εκεί πλοία από τα 53 που πουλήθηκαν για διάλυση.
Παρά την αυξημένη πίεση από τις νορβηγικές αρχές και επενδυτές τα νορβηγικά πλοία που στάλθηκαν σε παραλίες για σκραπ αυξήθηκαν φτάνοντας τα 18. Τα πλοία αυτά κατέληξαν στο Alang, το Gadani και το Chittagong.
Η πραγματικότητα είναι πως οι μάντρες με κατάλληλες υποδομές για μια βαριά και επιβλαβή βιομηχανία όπως είναι αυτή της ανακύκλωσης πλοίων, και που να μπορούν να εγγυηθούν ασφαλείς συνθήκες εργασίας και περιορισμό των μολυσματικών ουσιών, δεν χρησιμοποιούνται από τους εφοπλιστές”, δήλωσε η Ingvild Jenssen, Ιδρύτρια και Διευθύντρια της ΜΚΟ Shipbreaking Platform.
Τουλάχιστον 10 εργάτες έχασαν τη ζωή τους στις μάντρες διάλυσης πλοίων στην ακτή του Gadani. Η πλατφόρμα κατέγραψε 15 θανάτους και τουλάχιστον 22 τραυματισμούς στις μάντρες του Μπαγκλαντές την περασμένη χρονιά. Επίσης, παρά το γεγονός πως έχει απαγορευτεί επανειλημμένως η είσοδος των διεθνών και των τοπικών ΜΚΟ στα ινδικά διαλυτήρια πλοίων, η Platform ενημερώθηκε για τουλάχιστον οκτώ θανάσιμα ατυχήματα στο Alang το 2017.
Η χειρότερη εταιρία όσον αφορά την προσάραξη πλοίων για διάλυση σε παραλίες ήταν η Continental Investment Holdings (CIH) με έδρα την Σιγκαπούρη. Η εν λόγω εταιρία έστειλε 9 πλοία σε παραλίες το 2017. Δεύτερη έρχεται η Mediterranean Shipping Company (MSC) με 9 πλοία που στάλθηκαν στην Ινδία. Ακολουθούν η Mitsui OSK Lines με έδρα την Ιαπωνία και η Zodiac Group με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο με 6 και 5 πλοία αντίστοιχα.
Καθώς υπάρχει πτωτική τάση στον τομέα του πετρελαίου τα τελευταία χρόνια, η Platform παρατήρησε και μια αύξηση σε παράκτιες μονάδες που πήγαν για διάλυση. Από τις 91 μονάδες που διαλύθηκαν τα τελευταία χρόνια, οι 41 πήγαν σε παραλίες τις νότιας Ασίας.
Διαβάστε επίσης: Nέα σκανδαλώδη λίστα με τις χειρότερες πρακτικές διάλυσης πλοίων για το 2016
e-nautilia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου