.

.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα

Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2018

Η «Δύναμη Ζωής επιχειρηματικών συμφερόντων» της περιφέρειας της (α)Ρένας Δούρου αταλάντευτη πατερίτσα τους… (ολόκληρη η εισήγηση για τη ΜΠΕ υπογειοποίησης δρόμων του γηπέδου Μελισσανίδη)




Μετά την υπηρεσιακή εισήγηση της περιφέρειας της (α)Ρένας Δούρου, ήρθε και η πολιτική αντίστοιχη για τη σημερινή συνεδρίαση. Η συριζομνημονιακή πλειοψηφία, εισηγείται σα να πρόκειται για εταιρία μέλος του ομίλου επιχειρήσεων του γνωστού ολιγάρχη, που θα εκμεταλλεύεται το ιδιωτικό γήπεδο.

Όταν η ντροπή και η πολιτική ξετσιπωσιά έχει εξαφανιστεί, όλα μπορούν να συμβούν. Οι δημόσιες προεκλογικές παραινέσεις στους οπαδούς της ΑΕΚ να μην ακολουθούν «κοτζαμπάσηδες και προεστούς» φαίνεται πως είχαν μεγαλύτερο βάθος... Γιατί αποδεικνύεται πως  κατ΄ εξακολούθηση και κατά συνήθεια θα τους υπηρετούσε αγόγγυστα η πρόθυμη περιφερειάρχισσα με τους συνεργάτες της…


Ακολουθεί η εισήγηση που υπογράφει ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Αθανάσιος (Νάσος) Αναγνωστόπουλος:




ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
& ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Ταχ. Δ/νση: ΣΥΓΓΡΟΥ 15-17, Αθήνα 11743
Ηλεκτρ. Δ/νση: id.ant.perivallontos@patt.gov.gr
Τηλ.: 213-2063 684 - 788
Αρ. Τηλεομ: 213-2063 550

Αθήνα, 12/02/ 2018
Αρ. Πρωτ.: οικ. 30357

ΠΡΟΣ:
το Τμήμα Συλλογικών Οργάνων και Επιτροπών Περιφέρειας Αττικής
(υπόψη του Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου)
θεμα: Εισήγηση της Διοίκησης της Περιφέρειας Αττικής επί του 11ου θέματος «Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου: «Υπογειοποίηση τμήματος της οδού Πατριάρχου Κωνσταντίνου στο Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας - Χαλκηδόνας»» της 5ης συνεδριασης/2018 του Περιφερειακου Συμβουλιου Αττικής.


Η παρούσα εισήγηση αφορά συνοπτικά στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου: «Υπογειοποίηση τμήματος της οδού Πατριάρχου Κωνσταντίνου στο Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας - Χαλκηδόνας»
 
ΦΟΡΕΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ -Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού & Υποδομών Διεύθυνση Οδικών Έργων Περιφέρειας Αττικής (Δ9)- Τμήμα Δ΄

ΘΕΣΗ ΕΡΓΟΥ: Τμήμα οδού Πατριάρχου Κωνσταντίνου στο Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας - Χαλκηδόνας.

Η μελέτη απεστάλη από την Δ/νση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής προς την Δ/νση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Αττικής για να εκφράσει απόψεις, στο πλαίσιο της διαδικασίας απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων από την αρμόδια υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ (σύμφωνα με την μελέτη)

Το έργο της τοπικής ταπείνωσης και μερικής κάλυψης τμήματος των οδών Φωκών και Πατριάρχου Κωνσταντίνου εντάσσεται στο πλαίσιο αναβάθμισης του αστικού περιβάλλοντος της περιοχής και ιδιαίτερα του δημόσιου χώρου στη νότια πλευρά του άλσους της Νέας Φιλαδέλφειας όπου βρισκόταν το παλαιό γήπεδο της ΑΕΚ, στη θέση του οποίου προβλέπεται η κατασκευή του Κέντρου Αθλητισμού Μνήμης και Πολιτισμού.

Με τον υψομετρικό διαχωρισμό του άξονα Πατριάρχου Κων/νου – Φωκών, μέσω της ταπείνωσης και της μερικής κάλυψης, διασφαλίζεται επαρκής επιφάνεια για την διαμόρφωση, σε άμεση επαφή με τις νέες εγκαταστάσεις, δημόσιου περιβάλλοντος χώρου ήπιας κυκλοφορίας και διακίνησης πεζών, σε αντίθεση με την υφιστάμενη κατάσταση όπου ο δημόσιος χώρος διαμελίζεται από το δευτερεύον αρτηριακό δίκτυο. 

Θα διασφαλίζεται παράλληλα η προσπέλαση των παρόδιων χρήσεων και των οχημάτων εξυπηρέτησης και έκτακτης ανάγκης.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗΣ ΛΥΣΗΣ (σύμφωνα με την μελέτη)

´    Το σύνολο του έργου διαμορφώνεται στο εύρος που επιτρέπουν οι ρυμοτομικές γραμμές του Σχεδίου Πόλης.
´    προκειμένου να διασφαλιστεί η εφεδρεία διαμόρφωσης δεξιόστροφων κινήσεων εισόδου και εξόδου προς και από τα υπόγεια των εγκαταστάσεων, προτείνεται η τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού, με την «υποχώρηση» της ρυμοτομικής και οικοδομικής γραμμής, «εις βάρος» της ιδιοκτησίας των μελλοντικών αθλητικών εγκαταστάσεων.
´    Ο άξονας του ταπεινωμένου έργου ακολουθεί κατά βάση την όδευση της υφιστάμενης επιφανειακής οδού.
´    Με στόχο τη διασφάλιση το υψηλότερου δυνατού επιπέδου οδικής ασφάλειας, το ταπεινωμένο τμήμα της οδού θα διαμορφωθεί με διατομή διαχωρισμένου καταστρώματος, μίας λωρίδας ανά κατεύθυνση.
´    Το εύρος των εκατέρωθεν λωρίδων διαμορφώνεται στα 3.75μ, πλέον πεζοδρομίου 0.50μ.

´    Με αφετηρία χιλιομέτρησης τη διασταύρωση των οδών Φωκών και Δεκελείας, διατηρείται η υφιστάμενη οριζοντιογραφική και υψομετρική χάραξη της οδού Φωκών έως την ΧΘ 0+95, θέση από την οποία και ξεκινά η ταπείνωση της υψομετρικής χάραξης.
´    Έως και την ΧΘ 0+110, όπου και η συμβολή της οδού Καππαδοκίας, η υψομετρική χάραξη βρίσκεται πρακτικά σε ανταπόκριση με το υφιστάμενο αστικό περιβάλλον.

´    Στη ΧΘ 0+160 η ερυθρά της ταπεινωμένης οδού επιτρέπει την κάλυψη, με υψομετρική διαμόρφωση του εξωρραχίου της κάλυψης συμβατή με την υψομετρική διαμόρφωση του περιβάλλοντος αστικού χώρου.

´    Από την ΧΘ 0+160 έως την ΧΘ 0+435 η οδός διήκει διαμέσου του τεχνικού κάλυψης, το εξωρράχιο του οποίου διαμορφώνεται στη στάθμη πρακτικά της υφιστάμενης επιφανειακής οδού.
´    Από το πέρας του τεχνικού κάλυψης στη ΧΘ 0+435 ξεκινά η «ανάδυση» του άξοναπρος την συμβολή του με την υψομετρική χάραξη της υφιστάμενης οδού, η συναρμογή με την οποία πραγματοποιείται στην ΧΘ 0+559, η συμβολή των οδών Κιουταχείας & Λεύκης στην οδό Πατριάρχου Κων/νου θα οργανωθεί σε τρισκελή ισόπεδο σηματοδοτούμενο κόμβο.

´    Στο μέσον πρακτικά του νότιου μετώπου του οικοπέδου, 20 μ. από τη θέση αφετηρίας της κάλυψης, διαμορφώνεται η οδική σύνδεση του πρώτου υπογείου των νέων αθλητικών εγκαταστάσεων με την ταπεινωμένη οδό. Η σύνδεση εξυπηρετείται αποκλειστικά δεξιόστροφα, με τη διαμόρφωση κλάδων δεξιόστροφης εισόδου και εξόδου.

´    Η είσοδος και η έξοδος του δεύτερου – συζυγούς συστήματος διαμορφώνονται από την οδό Χρυσοστόμου Σμύρνης.
´    Μετά την ταπείνωση του άξονα Πατριάρχου Κων/νου – Φωκών καταργείται η ισόπεδη σύνδεση με την οδό Χρυσοστόμου Σμύρνης, τμήμα της οποίας μετατρέπεται σε οδό ήπιας κυκλοφορίας και εντάσσεται στον ευρύτερο περιβάλλοντα χώρο του γηπέδου.
´    Η συμβολή της οδού Χρυσοστόμου Σμύρνης στον άξονα Πατριάρχου Κων/νου – Φωκών αποκαθίσταται διαμέσου της οδού Σμύρνης, που συμβάλλει στην οδό Φωκών πριν από την αφετηρία της υψομετρικής παραλλαγής της οδού.


Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και παρεμβάσεις:

Με τη διαμόρφωση των κυκλοτερών κόμβων, ειδικότερα των οδών Δεκελείας, Προύσης, Βρυούλων κλπ. αποκαθίσταται, διαμέσου της διαδρομής Φαναρίου – Σμύρνης – Σύλης, η προσπέλαση από τα δυτικά της οδού Δεκελείας προς την οδού Παπαναστασίου (διασταύρωση ρέματος Ποδονίφτη και σύνδεση με Λ. Ηρακλείου).

Μετατροπή της οδού Αγ. Τριάδος σε οδό ήπιας κυκλοφορίας με αποκλειστική διέλευση του Τρόλεϊ

Διαμόρφωση κυκλοτερούς κόμβου στη θέση του υφιστάμενου συμβατικού ισόπεδου κόμβου των οδών Δεκέλειας – Προύσης – Φαναρίου – Αγ. Τριάδος – Βρυούλων – Εθνικής Αντιστάσεως

Διαμόρφωση κυκλοτερούς κόμβου στη θέση του υφιστάμενου ζεύγους ισόπεδων κόμβων των οδών Δεκέλειας – Φωκών – Πίνδου – Τρυπιά. 


ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ  ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ(σύμφωνα με την μελέτη)

Εναλλακτική Λύση 1 – Μηδενική Λύση. Η μηδενική λύση συνίσταται στο να μην εκτελεστεί καμία παρέμβαση στις οδούς της περιοχής. 

Ο οδικός άξονας Πατριάρχου Κων/νου – Φωκών θα εξακολουθεί να «διχοτομεί» τον αστικό ιστό. 

Με τη λύση αυτή δεν επιτυγχάνεται η επιθυμητή βελτίωση της προσπελασιμότητας του αστικού ιστού προς την περιοχή των νέων προβλεπόμενων αθλητικών εγκαταστάσεων και του άλσους. 

Εναλλακτική Λύση 2 – Υπογειοποίηση των οδών Πατριάρχου Κωνσταντίνου και Φωκών, με διατήρηση της αμφίδρομης λειτουργίας τους καθ’ όλο το μήκος (Προτεινόμενη Λύση),

Η λύση αυτή είναι απόλυτα συμβατή με τα προβλεπόμενα στην εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη της Νέας Φιλαδέλφειας, μετά την λειτουργική τροποποίηση των ισόπεδων κόμβων Δεκελείας – Φωκών και Δεκελείας – Προύσης σύμφωνα με τις προτάσεις της κυκλοφοριακής μελέτης.

Η λύση επιτυγχάνει να διασφαλίσει τα επιθυμητά επίπεδα προσπελασιμότητας χωρίς ουσιαστικές επιπτώσεις στην εξυπηρέτηση της οδικής κυκλοφορίας.

Το κόστος της λύσης είναι μεν μεγαλύτερο από αυτό της μηδενικής λύσης, διατηρείται όμως εντός αποδεκτών ορίων καθιστώντας το συνολικό Έργο υλοποιήσιμο.

Εναλλακτική Λύση 3 – Υπογειοποίηση των οδών Πατριάρχου Κωνσταντίνου και Φωκών, με άρση της αμφίδρομης λειτουργίας της οδού Φωκών.

Εναλλακτική Λύση 4 – Υπογειοποίηση των οδών Πατριάρχου Κωνσταντίνου και Φωκών και ανισόπεδη κάτω διάβαση της Λ. Δεκελείας

ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Με βάση το Παράρτημα Ι της (6) σχετικής Υ.Α., το υπό μελέτη έργο κατατάσσεται στην 1η Ομάδα Έργων «Έργα χερσαίων και εναέριων μεταφορών», Υποομάδα: «Έργα οδοποιίας» και στο έργο με α/α 16: «Αστική αρτηρία» με το σύνολο των έργων να κατατάσσεται στην περιβαλλοντική υποκατηγορία Α2

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Έγκριση δόμησης: 85/2017

Στάδιο εργασιών γηπέδου: εκσκαφές


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Η Δ/νση Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής της Περιφέρειας Αττικής, με το με αρ.πρ.156742/2017 έγγραφό της, εισηγείται υπέρ της έγκρισης της υποβληθείσας Μ.Π.Ε. του έργου: «Υπογειοποίηση τμήματος της οδού Πατριάρχου Κωνσταντίνου στο Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας - Χαλκηδόνας» προτείνοντας τεχνικά έργα και μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος.

ΠΡΟΤΑΣΗ

Λαμβάνοντας υπόψη την ανωτέρω εισήγηση της  Δ/νσης Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής της Περιφέρειας Αττικής, προτείνουμε την θετική σας ψήφο για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου: «Υπογειοποίηση τμήματος της οδού Πατριάρχου Κωνσταντίνου στο Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας - Χαλκηδόνας» σύμφωνα με αυτήν ενώ συμπληρωματικά θα πρέπει: 

·     Να προβλεφτεί φωτεινή σηματοδότηση των υπό διαμόρφωση κυκλοτερών κόμβων, όπου κριθεί απαραίτητο, έτσι ώστε να περιοριστούν οι πιθανές αυξημένες ταχύτητες από την ύπαρξη των κόμβων αυτών, χωρίς παράλληλα να χάνεται χρονικά το πλεονέκτημα της κατάργησης των αριστερών στροφών.

·     Να εξεταστεί η διεύρυνση των πεζοδρομήσεων συνδέοντας με ήπιο τρόπο την σύνδεση της πόλης τόσο με το πάρκο, όσο και με το γήπεδο.

·     Να γίνει διαμόρφωση του δημιουργούμενου, “ελεύθερου οχημάτων” κοινόχρηστου χώρου, συνδεόμενου με τον “ελεύθερο δόμησης” χώρο του Γηπέδου, έτσι ώστε να μελετηθούν ενιαία  και να προβλεφτούν όλες οι πιθανές κινήσεις πεζών, ποδηλάτων και οχημάτων (πυροσβεστικά, ασθενοφόρα κλπ).  Στόχος η ασφαλής διεύρυνση του μετώπου διέλευσης - σύνδεσης του ιστού της πόλης, με έμφαση κυρίως το άλσος της Νέας Φιλαδέλφειας, ως κυρίαρχου στοιχείου αθλητικής χρήσης ενταγμένης στο άλσος.

·     Στην κατεύθυνση των σύγχρονων προσεγγίσεων για μεγάλες αθλητικές εγκαταστάσεις, ως προς την ένταση στη χρήση των Μ.Μ.Μ., οι αρμόδιοι φορείς να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα και παρεμβάσεις,

ü    που θα εκτονώνουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην περιοχή κατά την διάρκεια των εκδηλώσεων, οι οποίες θα λαμβάνουν χώρα εντός του γηπέδου.

ü    που θα αποτρέπουν τη μαζική πρόσβαση των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης στην περιοχή κατά την διάρκεια των εκδηλώσεων, οι οποίες θα λαμβάνουν χώρα εντός του γηπέδου, για τη μείωση της άναρχης και παράνομης στάθμευσης στην πόλη και της ελεύθερης μετακίνησης των πεζών. 

ü    που να βελτιώνουν την επάρκεια των σταθμών του ΗΣΑΠ «Περισσός» και «Πευκάκια».

ü    ώστε να επισπευστούν οι  διαδικασίες κατασκευής της γραμμής 4 του «ΜΕΤΡΟ» και η επέκτασή της μέχρι την περιοχή του έργου.



ο Αντιπεριφερειάρχης

Αθανάσιος (Νάσος) Αναγνωστόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου