Τα επεισόδια που κλιμακώνει ο οπαδικός
στρατός στη Ν.Φιλαδέλφεια, δεν είναι παρά μια ακόμη προσπάθεια να
ισοπεδωθεί κάθε αντίσταση στα μεγαλοεπιχειρηματικά σχέδια που
χρησιμοποιούν τις μεγάλες ομάδες για να προωθήσουν τις συναλλαγές τους
με την εξουσία. Στην περίπτωση της ΑΕΚ (προφανώς έχουν προηγηθεί και
άλλες), ένας επιχειρηματίας που βρέθηκε από ιδιοκτήτης σχολής οδηγών,
στη λίστα με τους πλουσιότερους του κόσμου, επιχειρεί να δοκιμάσει ως
σάκο του μποξ μια αριστερή δημοτική αρχή που δεν υποχωρεί και αρνείται
να αναγνωρίσει ότι νόμος είναι το συμφέρον του κάθε Μελισανίδη.
Ταυτόχρονα επιτίθεται σε συλλογικότητες της περιοχής που υπερασπίζονται
το δημόσιο χώρο απέναντι στα επιχειρηματικά συμφέροντα. Σε αυτή την
προσπάθεια ο «καλός επιχειρηματίας», βρίσκει πρόθυμους συμμάχους την
Κυβέρνηση και την Περιφερειακή Αρχή Αττικής (τις παρούσες όπως και τις
προηγούμενες), τις οποίες ευχαριστεί σε κάθε ευκαιρία, τα ΜΜΕ καθώς και
ποικιλώνυμα τοπικά και κεντρικά συμφέροντα.
Είναι παραπάνω από σαφές, ότι ο χώρος
του παλαιού γηπέδου της ΑΕΚ είναι εντελώς ακατάλληλος για το σχέδιο που
προωθείται. Μια απλή ματιά στους διαδικτυακούς χάρτες της περιοχής
δείχνει του λόγου το αληθές. Στενοί δρόμοι, χωρίς χώρους στάθμευσης,
χωρίς μέσα μαζικής μεταφοράς. Το γήπεδο είναι ένας γίγαντας σφηνωμένος
ανάμεσα στο Άλσος – ένα μέρος από το οποίο καταργείται- και στα χαμηλά
σπίτια του προσφυγικού οικισμού. Κανένα σύγχρονο γήπεδο στην Ελλάδα ή
στην Ευρώπη δεν κατασκευάζεται σε τέτοιες συνθήκες.
Και όμως: η κυβέρνηση Σαμαρά έκανε
ειδικό άρθρο νόμου για να περιγράψει τις παρεκκλίσεις από τον νόμο που
δωρίζονται στο γήπεδο. Η περιφέρεια Αττικής, εγγράφει δεκάδες
εκατομμύρια στον προϋπολογισμό της και αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει τα
σχέδια της ιδιωτικής ανώνυμης εταιρείας που θα είναι το πραγματικό
αφεντικό του γηπέδου. Η περιφέρεια που αφού γνωμοδότησε θετικά στην
Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του γηπέδου, υιοθετεί τα σχέδια της
Δικέφαλος Α.Ε. να δημιουργήσει προαύλιο του ιδιωτικού γηπέδου στον
δημόσιο χώρο και βαφτίζει δημόσιο έργο την υπογειοποίηση δρόμων, σε
πλήρη αντίθεση με την εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου. Η
σημερινή κυβέρνηση προωθεί μέσω του ΥΠΕΝ, την άδεια κατασκευής αφού
πρώτα φρόντισε να εγκρίνει την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του
γηπέδου χωρίς καμία αλλαγή στα σχέδια Μελισανίδη. Ενώ το ύψος του
γηπέδου παραμένει εκτός προδιαγραφών, δεν προβλέπονται επαρκή μέτρα
πυροπροστασίας και ηχοπροστασίας του Άλσους και του οικισμού και δεν
υπάρχει πρόβλεψη για τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης, πέραν των
υπόλοιπων τυπικών και ουσιαστικών ελλείψεων της Μελέτης Περιβαλλοντικών
Επιπτώσεων.
Ως πολιτική-συνδικαλιστική παράταξη
μηχανικών είμαστε αντίθετοι για λόγους πολεοδομικούς, κυκλοφοριακούς,
περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς με την προώθηση του συγκεκριμένου
σχεδίου. Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στην δημοτική αρχή και στις
συλλογικότητες της περιοχής που αγωνίζονται για την αυτονόητη υποχρέωσή
τους, την προστασία του δημόσιου συμφέροντος, όταν τόσο η Πολιτεία όσο
και η Περιφερειακή Αρχή δείχνουν να το αγνοούν επιδεικτικά.
Καλούμε τους συλλογικούς φορείς και τους
πολίτες της Αττικής να σταθούν απέναντι στα νοσηρά φαινόμενα των
τραμπουκισμών και της τρομοκρατίας στη Ν. Φιλαδέλφεια. Καλούμε το ΤΕΕ
να υποστηρίξει την τεκμηριωμένη θέση που εξέφρασε το τμήμα Αττικής του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων (ΣΑΔΑΣ). Τα γήπεδα πρέπει να προσαρμόζονται στις ανάγκες και τη λειτουργία των πόλεων και όχι οι πόλεις στα σχέδια των επιχειρηματιών.
πηγή: arages.gr
Πονάς Καμπούρη;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου να δεις ο Σάββας
ΑπάντησηΔιαγραφή