Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2017

Η τοποθέτηση για τεχνικά θέματα του Γιάννη Καλαμπόκη στη συνέντευξη τύπου του δήμου και βίντεο με ολόκληρη τη παρουσίαση των θέσεων του δήμου και το διάλογο που ακολούθησε



Προβλήματα σχετικά με το σχεδιαζόμενο γήπεδο της ΑΕΚ στη Ν.Φιλαδέλφεια

Α. ΙΣΧΥΟΝ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Με το άρθρο 42 του ν.4277/2014, δόθηκαν ειδικοί όροι ανάμεσα στους οποίους:
- παραχωρήθηκε δασική και αναδασωτέα έκταση
- μειώθηκαν οι θέσεις στάθμευσης σε 180 και επιπλέον 200 εντός 1 χλμ.
Ορίζεται ότι η έκταση παραχωρείται στην ερασιτεχνική ΑΕΚ για  την εκπλήρωση του καταστατικού της σκοπού και την ανέγερση κέντρου αθλητισμού, μνήμης και πολιτισμού.
Κανένα τμήμα της ερασιτεχνικής ΑΕΚ δεν θα φιλοξενείται στο γήπεδο.  Η κατασκευή ενός επαγγελματικού γηπέδου ποδοσφαίρου δεν είναι συμβατή με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.


Β. Τι προβλήματα δημιουργεί το συγκεκριμένο σχέδιο.
Το νέογήπεδο είναι:
- συμπαγές, ογκώδες, σφηνωμένο ανάμεσα στο Άλσος (αφαιρούνται 6 στρ) και τον προσφυγικό οικισμό.
- ασύμβατο, με την κλίμακα και τη φυσιογνωμία του χώρου, θα προκαλεί μόνιμη αισθητική υποβάθμιση, θα εμποδίζει τη θέα, τα ρεύματα δροσισμού, θα προκαλεί φαινόμενα θερμικής νησίδας
-  θα αλλοιώνει μόνιμα τη φυσιογνωμία του διατηρητέου (Π.Δ. ΦΕΚ467δ/18.6.2001), προσφυγικού οικισμού, μοναδικού για τη, Αττική, με τις χαρακτηριστικές ελλειψοειδείς χαράξεις, στα πρότυπα ευρωπαϊκών κηπουπόλεων, με μορφολογικά στοιχεία (στέγες, φουρούσια) εκλεκτικισμού και λαϊκής αρχιτεκτονικής.
Η περιοχή:
-Ο χώρος του γηπέδου  περιβάλλεται στενούς δρόμους και πεζόδρομους. Το οδικό δίκτυο είναι ακατάλληλο για τον φόρτο ενός τόσο μεγάλου γηπέδου. Κανένα γήπεδο ακόμη και πολύ μικρότερου μεγέθους, δεν έχει πρόσβαση από τόσο στενό οδικό δίκτυο.
- Δεν υπάρχει μετρό ή τραμ, όπως στα άλλα μεγάλα γήπεδα και στάδια. Οι πλησιέστεροι σταθμοί ΗΣΑΠ είναι ο Περισσός  ( 850 μ.) & Πευκάκια (1,2 χλμ.), είναι μικροί χωρίς πρόβλεψη για μετακίνηση πλήθους π.χ. διπλές ράμπες.
- Δεν υπάρχουν και δεν προβλέπονται χώροι στάθμευσης. Στην περίπτωση της πληρότητας με 30.000 θεατές, αν το 50% έρθει με ΙΧ, απαιτούνται 10.000 θέσεις στάθμευσης δηλαδή 250 στρέμματα χώρων στάθμευσης. Το γήπεδο θα διαθέτει μόλις 180,  ενώ προβλέπονται και 200 θέσεις σε ιδιόκτητο χώρο, σε ακτίνα 1 χλμ (δεν έχουν ούτε καν αυτές εντοπισθεί ακόμη)
- Δεν υπάρχει χώρος για τις περιμετρικές ζώνες ελέγχου και κυκλοφορίας των θεατών και εκκένωσης σε περίπτωση αιφνίδιου συμβάντος (κανονισμοί FIFA&UEFA). Το γήπεδο εξαντλεί τα όρια του οικοπέδου, οι αναγκαίες ζώνες θα έπρεπε να εκτείνονται εκεί που βρίσκεται  το Άλσος, οι κατοικίες και η λεωφόρος Δεκελείας.
- Η άμεση επαφή του γηπέδου με το Άλσος δημιουργεί κίνδυνο για την πυρασφάλεια του Άλσους και  την ασφάλεια τόσο των θεατών του γηπέδου όσο και του οικισμού. Επίσης υπάρχουν κίνδυνοι πρόκλησης βανδαλισμών στην πόλη.
- Για να υπάρχει χώρος εισόδου και εξόδου από το γήπεδο, σχεδίασαν την υπογειοποίηση των δημόσιων δρόμων, που βρίσκεται σε αντίθεση με την κυκλοφοριακή μελέτη  του Δήμου (2013) και θα δημιουργήσει μόνιμα προβλήματα καθημερινής κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων
Το θέμα με τις υψομετρικές μελέτες
Τι ισχύει:
-          Για να εκδοθεί μια άδεια δόμησης, ο ιδιώτης απευθύνεται στο Δήμο για να του βεβαιώσει που βρίσκεται η στάθμη (υψόμετρο) του δρόμου, από την οποία μετριέται το ύψος του κτιρίου.
-          Στην περίπτωση του γηπέδου δεν ζητήθηκε βεβαίωση υφιστάμενου υψομέτρου. Υποβλήθηκαν νέες υψομετρικές μελέτες που δείχνουν διαφορετικά υψόμετρα δρόμων από τα σημερινά λόγω της προβλεπόμενης υπογειοποίησης των δρόμων που σχεδιάζει η Δικέφαλος και πρόκειται να υλοποιήσει η Περιφέρεια. Η διαδικασία που απαιτείται ονομάζεται «τροποποίηση υφιστάμενων υψομετρικών μελετών» , περιγράφεται στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας Αττικής (Οδηγός υπηρεσιών, τεύχος 4α, σελ.23) και απαιτεί σειρά διαδικασιών και γνωμοδοτήσεων, πριν την τελική έγκριση που δίνεται από την Περιφέρεια.
-          Η άδεια δόμησης εκδίδεται αφού έχει  καθοριστεί  οριστικά η τελική στάθμη του νέου δρόμου και έχει προηγηθεί η δημόσια διαδικασία έγκρισης της τροποποίησης των υψομέτρων.
Στην περίπτωση του γηπέδου:
       Τον Αύγουστο του 2014, η Δικέφαλος υπέβαλε στο Δήμο, υψομετρικές μελέτες για έγκριση. Ο Δήμος ζήτησε επιπλέον στοιχεία και εγκεκριμένη μελέτη του έργου της υπογειοποίησης.
       Τον Σεπτέμβρη του 2014, η Περιφέρεια παρέλαβε από τη Δικέφαλος την προμελέτη και τη Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της υπογειοποίησης. Μέχρι σήμερα δεν έχει προχωρήσει η έγκριση τους.
       Στις 25 /10/ 2016, η Δικέφαλος, υπέβαλε εκ νέου τις υψομετρικές μελέτες για έγκριση.
       Στις 8/11/2016 ο  Δήμος υπέβαλε ερώτημα στην Περιφέρεια ζητώντας την εγκεκριμένη μελέτη του έργου.  Στις 15/11/2016, η Περιφέρεια έστειλε μια μη εγκεκριμένη προμελέτη και το πρακτικό παραλαβής του 2014.
       Παράλληλα ο Δήμος υπέβαλε στις 24/11/2016 ερώτηση στο ΥΠΕΝ για την αναγκαιότητα τροποποίησης όχι μόνο των υψομέτρων αλλά και του ρυμοτομικού σχεδίου. Το ΥΠΕΝ απάντησε στις 19/1/2017,  ότι προκειμένου να τροποποιηθεί το ρυμοτομικό απαιτείται οριστική εγκεκριμένη μελέτη και ότι η τροποποίηση των υψομέτρων είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας.
       Στις 2/2/2017,  ο Δήμος κοινοποίησε απάντηση στην Δικέφαλος στην οποία επεσήμαινε: α. ότι ο Δήμος γνωμοδοτεί στην διαδικασία τροποποίησης των υψομέτρων  β. ότι για να γνωμοδοτήσει χρειάζεται μια οριστική εγκεκριμένη μελέτη από την οποία να προκύπτει η στάθμη του νέου δρόμου γ. παραλείψεις και αναγκαίες συμπληρώσεις των υψομετρικών μελετών της Δικέφαλος.


        

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου